OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#320  Beanagyb at axelero[pont]hu2004-11-05 10:11
Kedves Rita Nem újsághír alapján formáltam véleményt, hanem saját tapasztalataim alapján, az újsághír csak alátámasztotta ezeket. Az érdekvédelem egyébként valóban nem tud megvédeni a törvényes munkáltatói döntésekkel, elbocsátásokkal szemben, a törvénytelenségekre viszont felhívhatja a figyelmet, és ha veled szemben követ el ilyet a munkáltató, ingyenes jogi képviseletet nyújthat például. Azért ez nem olyan kevés. Abban az iskolában, ahol tanítottam, már négy megnyert per van a munkáltatóval szemben, hat pedig folyamatban. Kívánom neked, hogy ne kelljen soha ilyen légkörű iskolában dolgoznod.
 
#319  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-11-05 07:36
Kedves Bea és Gyuri
Szerintem kockázatos dolog újsághír alapján véleményt formálni. Egy munkaügyi per a mi sulink ellen is folyik, a kolléga, aki elindította, nagyon meggyőzően tudja előadni az igazát, viszont mi tudjuk azt is, amit elhallgat.
Egyébként pedig a szakszervezettől én nem érzem magam nagyobb biztonságban, se a KAT-tól. Ha ki akarnak tenni, kitesznek, szakszervezet ide vagy oda.
 
#318  Líviaszill[kukac]yahoo[pont]com2004-10-29 16:24
Takács Géza méltán dühös ugyan a jelen közoktatási kormányzatra (egyetértek), de azért a Szatmári Nóra által felvetett (nevelést érintő, osztályfőnökök számára különösen lényeges) probléma mellett nem szabadna szó nélkül elmenni. Nekem is vannak személyes emlékeim kamaszkorbeli megszégyenülésekről a torna órán, amit – mint utólag azért kiderült – nem volt szükségszerű. Egy serdülő önbecsülésében a saját külleméről, testéről, mozgásáról kialakult kép roppant nagy szerepet játszik. Gondoljunk csak azokra a kislányokra, akik még az életüket is kockára teszik, csak hogy tökéletes alakjuk legyen. Úgy emlékszem ezen a honlapon is esett erről szó. Az iskolai testnevelés órák mindenféle feltételek híján nem töltik be a nekik szánt funkciót, a külön sportlehetőségek nagyrészt piaci viszonyok között működnek (már ahol vannak), a tömegsport sehol stb.
 
#317  Takács Gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2004-10-29 13:27
A mellesleg természetesen két l-lel értendő. Lehet, hogy ezt se így kellett volna írni.
Meg még más hiba is becsúszott, bocsánat.
TG
 
#316  Takács Gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2004-10-29 13:23
Nos, kedves Szatmáry Nóra, noha testnevelés ügyben teljesen igazad van, másfelől pedig téged is rendesen behúztak a csőbe. Mint ahogy mindazokat, akik az osztályzás megszüntetésének hírére félteni kezdték, vagy végre jól leleplezték a testnevelésórát.
A hekyzet ugyanis az, hogy ez a hír nem az iskola testnevelés szempontjából érdekes.
Az a kérdés, hogy ezentúl a miniszter úr és hivatala kedve és izlése szerint rendelkezhet az iskola legbelsőbb szakmai ügyeiről (Ahogy ezt elkezdték az oktatási törvénnyel.) Melesleg egy magát liberálisnak mondó párt miniszteréről van szó, mely párt oktatásügyi nagyságai hajdan a szakmai autonómiánál nem ismertek magasabb hatóságot.
Szóval itt alkotmányos botrányról van szó, nem a szegény, jobb sorsra érdemes iskolai testnevelésről.
Üdvözlettel, Takács Géza
 
#315  Beanagyb at axelero[pont]hu2004-10-26 14:40
Kedves Gyuri Valóban nem érdemes ugrálni, ha a munkahelyed mindenáron való megtartása a cél. A munkáltatók, kihasználva a pályán mind súlyosabbnak tűnő egzisztenciális bizonytalanságot, egyre kevésbé riadnak vissza etikátlan, hovatovább törvénytelen eszközöktől, mondván, úgysem meri szóvá tenni senki. Az a munkavállaló pedig, aki jogi úton próbál érvényt szerezni igazának, könnyen "leépítés" áldozata lehet. Mindezek ellenére nekem valahogy rokonszenvesebbek az ugrálók, azok, akiknek még nem tűnt el teljesen a gerincük.
 
#314  Gyurigyho;freemail[pont]hu2004-10-26 11:46
Ugrálni valóban nem ajánlatos. A nagy szakszervezeti ugrabugrát lám, az orvosok is megszívják. Miért gondoljuk, hogy a pedagógusokat hagyják büntetlenül "érdekképviselni"
 
#313  Szatmáry Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2004-10-25 15:54
Kedves Bärnkopf Péter
Köszönjük hozzászólását Futár Iván cikkéhez. Örömmel vennénk, ha részletesebben is kifejtené véleményét, megosztaná velünk tapasztalatait az iskolájukban működő e-naplóval kapcsolatban.
Üdvözlettel:
OFOE
 
#312  BPbarpeter[kukac]vmg[pont]sulinet[pont]hu2004-10-20 09:14
Kedves Kollégák
Én is most olvastam az e-Naplóról szóló cikket. A véleményem az, hogy Futár úr, mint szülő, az egész napló és az egész projekt felszínéből lát egy kis darabkát. A rendszer jóval komplexebb és bonyolultabb a leírtaknál. Természetesen nem a saját elképzeléseink vezérelnek a megvalósításban és nem követünk el semmilyen törvénytelenséget (pl. az átlagszámítással) Ő semmilyen módon nem keresett meg minket az információ-szerzés céljábó, azaz kizárólag magánvéleményt írt le. OM engedélyünk van a rendszer működtetésére és az idei évben az OM, az IHM és az Educatio Kht munkatársai is megtekintették a Myor e-naplót. A tapasztalataink (minden vonalon) várakozáson felül pozitívak. Bärnkopf Péter igh. VMG
 
#311  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-10-18 12:17
Megint én. Kedves Kollégák
Időközben elolvastam a tájékoztatót az e-naplóról. Véleményem szerint nagyon hasznos tudna lenni, csak számolnunk kell azzal a ténnyel, hogy sajnos ma Magyarországon még nem általános az otthoni internet hozzáférés, és a munkahelyén sincs meg mindenkinek ez a lehetősége. Én mindenesetre nagyon jónak találnám Elég sok hasonló szoftvert teszteltünk már mi is az iskolában, legutoljára az érettségi dokumentációt elkészítő programot, és nagyon hasznosnak bizonyulnak. És nem osztom azt a véleményt, hogy az e-napló személytelenné tenné a szülő - pedagógus kapcsolatot, sőt
Inkább elősegítené a napi kapcsolatot, és semmivel sem személytelenebb, mint a telefon, már ha a szülő egyáltalán hajlandó megkeresni a tanárt. És még ott van a szülői értekezlet is, amit azért nem lehet interneten tartani A mi - mármint a tanárok - munkáját pedig sokban egyszerűsítené, véleményem szerint. Mindenesetre jónak találom a felvetést, érdemes róla beszélni, érveket felhozni pro és kontra. Üdv Márta
 
#310  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-10-18 11:24
Kedves Juli
Azt szeretném kérdezni, hogy az osztályfőnöki konferenciára a 12000 Ft részvételi díjban a szállás- és reggeli, vacsora költség is benne van, vagy azt még ezen felül kell fizetni Márta
 
#309  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-10-04 16:13
Kedves Juli és Márta
Köszi a tippeket: most úgy néz ki, megoldható a dolog, a tánctanár legalább is azt mondta. Munkásabb, de megoldható úgy, hogy menet közben cseréljenek táncpartnert. Bízzunk benne, hogy a gyakorlatban is működni fog.
(Most már akkor "csak" azt kell eldönteni, hogy melyik fényképész, milyen ruha, milyen zene, és hogy mi legyen az osztály saját műsora. De mivel a kecskék és a káposzták is beszélő viszonyban maragtak egymással, majd összeáll a többi is.)
 
#308  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-10-04 10:17
Kedves Rita
Lehet, hogy hülyeséget mondok, nem értek a tánchoz, de nem lehetne egy olyan koreográfiát csinálni, hogy ne táncoljanak állandóan kötött párosításban Mondjuk 7 pár, addig a többiek mondjuk körben, vagy mit tudom én, utána meg cserélnék a párokat. Ez egy olyan kecske is káposzta is megoldás lehetne. Üdv Márta
 
#307  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-10-02 14:44
Kedves Rita Az sem elképzelhető, hogy két "turnusban" zajlik le a tánc Talán harmadikos fiúk (vagy korábban végzettek) is bevonhatók.Vagy a méglévő fiúk váltott partnerekkel táncolnak. Attól még szép lehet az a bemutató. A tánctanárnő nem partner egy a helyzethez igazodó koreográfia kialakításában Elhiszem, hogy az érintett anyuka nem erőszakos, de a többi anyuka (és apuka) is nyilván szeretné táncolni látni a lányát.
 
#306  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-10-02 13:18
Kedves Juli
Megértem én az anyukát is, hogy szeretné, ha a lánya táncolna.Kedvesen csinálta, nem volt erőszakos. Nem zsarolt, csak rosszul fog esni, ha csalódást okozok nekik.
Nekem is, neki is.Megértem a lányokat is, hogy 3 éve arra vágynak, hogy a negyedik osztályok közös nyitótáncában táncolhassanak. Sajnos a terem mérete sem teszi lehetővé, hogy mindenki táncoljon, aki szeretne. Eddig ez nem volt olyan nagy probléma, mert nem akartak ilyen sokan táncolni, mint most.
Abban biztos vagyok, hogy semmilyen módon nem akarok a döntésben részt venni, de hogy mit csináljunk, azt nem tudom.
 
#305  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-10-01 19:19
Még gyakorló tanárkoromból emlékszem én is, hogy ez érzékeny probléma, konfliktusokkal fenyegető gond.Hátha még a szülők is beavatkoznak Ha teheted, beszéld le az agilis anyukát a beavatkozásról. Hiszen ezzel leginkább a saját gyerekének árt. A tapasztalat az, hogy a diákok ezt egymás között megoldják.
Bár a sértődés/ sértettség többnyire elkerülhetetlen.
Nem tudtok külső fiúkat "importálni", hogy mindenki keringőzhessen (Testvéreket, udvarlókat, apukákat stb.) Lehetetlen elképzelés Ha minden lány (joggal) táncolni szeretne a saját szalagavatóján, hát miért ne tehetné ezt
 
#304  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-10-01 17:12
Kedves Juli
Köszönöm a választ. Kiszenvedtem magamból a tanmenetet, aminek csak formális jelentősége van, mert egy osztály - különösen egy végzős osztály - igazi tanmenetét az élet írja. Most épp az a fő gondunk, hogy válasszunk ki 15, a szalagavatón keringőzni vágyó lány közül hetet, mert annyi fiú jut nekik, illetve nincs több párnak hely a táncparketten. A sorsolás lenne persze a legjobb, de még úgy is harag lesz belőle, ismervén a lányaimat. Ráadásul az egyiknek az anyukája szerezte a tánctanárt, és szeretné persze, ha a lánya a táncolók közt lenne.
Na most hogyan tovább
 
#303  Juliszekja2004-09-30 12:09
Kedves Rita Valószínűleg azért nem érkezik számodra osztályfőnöki tanmenet, mert senki nem tudhatja, hogy a Te osztályodban mely problémákat érdemes az osztályfőnöki órákon napirendre tűzni. Ha csak nincs valami külön iskolai elvárás, akkor szabadon dönthetsz a tematikát illetően. Minden valószínűséggel a legintenzívebben az osztálybeli történésekkel, az osztály tanulóit érdeklő problémákkal kellene foglalkozni. Érettségizőkről lévén szó téma lehet a jövőről alkotott elképzelés. Szóba jöhetnek életmódbeli kérdések, család, házasság, válás stb. Javaslom: csinálj egy közvéleménykutatást az osztályod körében, hogy milyen témával foglalkoznának ők a legszívesebben. Elnézést a túl általános válaszért, de a kérdésed sem volt konkrét. Jó munkát kívánunk, és továbbra is várjuk kérdéseidet. A tanácsadó rovatban személyre szóló "titkos" választ is kaphatsz. Jó munkát kívánva üdvözöl Juli
 
#302  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-09-17 16:19
Kedves Kollégák
Nem tudtok véletlenül tippet adni, hogy honnan lehetne szerezni 12-es ofői tanmenetet Tudom, persze, hogy a szalagavató, bankett, ballagás stb. a tulajdonképpeni téme, de fel is kéne mutatni valamit
 
#301  Szávai Ilonafordulopont[kukac]pontkiado[pont]hu2004-09-16 19:11
Örülök, hogy megerősített Csonti, hogy nem csalás, nem ámítás A Fordulópont következő számában lesz szó az (sz)elektív mutizmusról. Továbbra is várjuk az esetismertetéseket Ki segített kimozdítani a gyereket Mennyi időbe telt Üdv: Sz.i. www.pontkiado.hu/fordulopont
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek