OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#316  Takács Gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2004-10-29 13:23
Nos, kedves Szatmáry Nóra, noha testnevelés ügyben teljesen igazad van, másfelől pedig téged is rendesen behúztak a csőbe. Mint ahogy mindazokat, akik az osztályzás megszüntetésének hírére félteni kezdték, vagy végre jól leleplezték a testnevelésórát.
A hekyzet ugyanis az, hogy ez a hír nem az iskola testnevelés szempontjából érdekes.
Az a kérdés, hogy ezentúl a miniszter úr és hivatala kedve és izlése szerint rendelkezhet az iskola legbelsőbb szakmai ügyeiről (Ahogy ezt elkezdték az oktatási törvénnyel.) Melesleg egy magát liberálisnak mondó párt miniszteréről van szó, mely párt oktatásügyi nagyságai hajdan a szakmai autonómiánál nem ismertek magasabb hatóságot.
Szóval itt alkotmányos botrányról van szó, nem a szegény, jobb sorsra érdemes iskolai testnevelésről.
Üdvözlettel, Takács Géza
 
#315  Beanagyb at axelero[pont]hu2004-10-26 14:40
Kedves Gyuri Valóban nem érdemes ugrálni, ha a munkahelyed mindenáron való megtartása a cél. A munkáltatók, kihasználva a pályán mind súlyosabbnak tűnő egzisztenciális bizonytalanságot, egyre kevésbé riadnak vissza etikátlan, hovatovább törvénytelen eszközöktől, mondván, úgysem meri szóvá tenni senki. Az a munkavállaló pedig, aki jogi úton próbál érvényt szerezni igazának, könnyen "leépítés" áldozata lehet. Mindezek ellenére nekem valahogy rokonszenvesebbek az ugrálók, azok, akiknek még nem tűnt el teljesen a gerincük.
 
#314  Gyurigyho;freemail[pont]hu2004-10-26 11:46
Ugrálni valóban nem ajánlatos. A nagy szakszervezeti ugrabugrát lám, az orvosok is megszívják. Miért gondoljuk, hogy a pedagógusokat hagyják büntetlenül "érdekképviselni"
 
#313  Szatmáry Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2004-10-25 15:54
Kedves Bärnkopf Péter
Köszönjük hozzászólását Futár Iván cikkéhez. Örömmel vennénk, ha részletesebben is kifejtené véleményét, megosztaná velünk tapasztalatait az iskolájukban működő e-naplóval kapcsolatban.
Üdvözlettel:
OFOE
 
#312  BPbarpeter[kukac]vmg[pont]sulinet[pont]hu2004-10-20 09:14
Kedves Kollégák
Én is most olvastam az e-Naplóról szóló cikket. A véleményem az, hogy Futár úr, mint szülő, az egész napló és az egész projekt felszínéből lát egy kis darabkát. A rendszer jóval komplexebb és bonyolultabb a leírtaknál. Természetesen nem a saját elképzeléseink vezérelnek a megvalósításban és nem követünk el semmilyen törvénytelenséget (pl. az átlagszámítással) Ő semmilyen módon nem keresett meg minket az információ-szerzés céljábó, azaz kizárólag magánvéleményt írt le. OM engedélyünk van a rendszer működtetésére és az idei évben az OM, az IHM és az Educatio Kht munkatársai is megtekintették a Myor e-naplót. A tapasztalataink (minden vonalon) várakozáson felül pozitívak. Bärnkopf Péter igh. VMG
 
#311  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-10-18 12:17
Megint én. Kedves Kollégák
Időközben elolvastam a tájékoztatót az e-naplóról. Véleményem szerint nagyon hasznos tudna lenni, csak számolnunk kell azzal a ténnyel, hogy sajnos ma Magyarországon még nem általános az otthoni internet hozzáférés, és a munkahelyén sincs meg mindenkinek ez a lehetősége. Én mindenesetre nagyon jónak találnám Elég sok hasonló szoftvert teszteltünk már mi is az iskolában, legutoljára az érettségi dokumentációt elkészítő programot, és nagyon hasznosnak bizonyulnak. És nem osztom azt a véleményt, hogy az e-napló személytelenné tenné a szülő - pedagógus kapcsolatot, sőt
Inkább elősegítené a napi kapcsolatot, és semmivel sem személytelenebb, mint a telefon, már ha a szülő egyáltalán hajlandó megkeresni a tanárt. És még ott van a szülői értekezlet is, amit azért nem lehet interneten tartani A mi - mármint a tanárok - munkáját pedig sokban egyszerűsítené, véleményem szerint. Mindenesetre jónak találom a felvetést, érdemes róla beszélni, érveket felhozni pro és kontra. Üdv Márta
 
#310  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-10-18 11:24
Kedves Juli
Azt szeretném kérdezni, hogy az osztályfőnöki konferenciára a 12000 Ft részvételi díjban a szállás- és reggeli, vacsora költség is benne van, vagy azt még ezen felül kell fizetni Márta
 
#309  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-10-04 16:13
Kedves Juli és Márta
Köszi a tippeket: most úgy néz ki, megoldható a dolog, a tánctanár legalább is azt mondta. Munkásabb, de megoldható úgy, hogy menet közben cseréljenek táncpartnert. Bízzunk benne, hogy a gyakorlatban is működni fog.
(Most már akkor "csak" azt kell eldönteni, hogy melyik fényképész, milyen ruha, milyen zene, és hogy mi legyen az osztály saját műsora. De mivel a kecskék és a káposzták is beszélő viszonyban maragtak egymással, majd összeáll a többi is.)
 
#308  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-10-04 10:17
Kedves Rita
Lehet, hogy hülyeséget mondok, nem értek a tánchoz, de nem lehetne egy olyan koreográfiát csinálni, hogy ne táncoljanak állandóan kötött párosításban Mondjuk 7 pár, addig a többiek mondjuk körben, vagy mit tudom én, utána meg cserélnék a párokat. Ez egy olyan kecske is káposzta is megoldás lehetne. Üdv Márta
 
#307  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-10-02 14:44
Kedves Rita Az sem elképzelhető, hogy két "turnusban" zajlik le a tánc Talán harmadikos fiúk (vagy korábban végzettek) is bevonhatók.Vagy a méglévő fiúk váltott partnerekkel táncolnak. Attól még szép lehet az a bemutató. A tánctanárnő nem partner egy a helyzethez igazodó koreográfia kialakításában Elhiszem, hogy az érintett anyuka nem erőszakos, de a többi anyuka (és apuka) is nyilván szeretné táncolni látni a lányát.
 
#306  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-10-02 13:18
Kedves Juli
Megértem én az anyukát is, hogy szeretné, ha a lánya táncolna.Kedvesen csinálta, nem volt erőszakos. Nem zsarolt, csak rosszul fog esni, ha csalódást okozok nekik.
Nekem is, neki is.Megértem a lányokat is, hogy 3 éve arra vágynak, hogy a negyedik osztályok közös nyitótáncában táncolhassanak. Sajnos a terem mérete sem teszi lehetővé, hogy mindenki táncoljon, aki szeretne. Eddig ez nem volt olyan nagy probléma, mert nem akartak ilyen sokan táncolni, mint most.
Abban biztos vagyok, hogy semmilyen módon nem akarok a döntésben részt venni, de hogy mit csináljunk, azt nem tudom.
 
#305  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-10-01 19:19
Még gyakorló tanárkoromból emlékszem én is, hogy ez érzékeny probléma, konfliktusokkal fenyegető gond.Hátha még a szülők is beavatkoznak Ha teheted, beszéld le az agilis anyukát a beavatkozásról. Hiszen ezzel leginkább a saját gyerekének árt. A tapasztalat az, hogy a diákok ezt egymás között megoldják.
Bár a sértődés/ sértettség többnyire elkerülhetetlen.
Nem tudtok külső fiúkat "importálni", hogy mindenki keringőzhessen (Testvéreket, udvarlókat, apukákat stb.) Lehetetlen elképzelés Ha minden lány (joggal) táncolni szeretne a saját szalagavatóján, hát miért ne tehetné ezt
 
#304  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-10-01 17:12
Kedves Juli
Köszönöm a választ. Kiszenvedtem magamból a tanmenetet, aminek csak formális jelentősége van, mert egy osztály - különösen egy végzős osztály - igazi tanmenetét az élet írja. Most épp az a fő gondunk, hogy válasszunk ki 15, a szalagavatón keringőzni vágyó lány közül hetet, mert annyi fiú jut nekik, illetve nincs több párnak hely a táncparketten. A sorsolás lenne persze a legjobb, de még úgy is harag lesz belőle, ismervén a lányaimat. Ráadásul az egyiknek az anyukája szerezte a tánctanárt, és szeretné persze, ha a lánya a táncolók közt lenne.
Na most hogyan tovább
 
#303  Juliszekja2004-09-30 12:09
Kedves Rita Valószínűleg azért nem érkezik számodra osztályfőnöki tanmenet, mert senki nem tudhatja, hogy a Te osztályodban mely problémákat érdemes az osztályfőnöki órákon napirendre tűzni. Ha csak nincs valami külön iskolai elvárás, akkor szabadon dönthetsz a tematikát illetően. Minden valószínűséggel a legintenzívebben az osztálybeli történésekkel, az osztály tanulóit érdeklő problémákkal kellene foglalkozni. Érettségizőkről lévén szó téma lehet a jövőről alkotott elképzelés. Szóba jöhetnek életmódbeli kérdések, család, házasság, válás stb. Javaslom: csinálj egy közvéleménykutatást az osztályod körében, hogy milyen témával foglalkoznának ők a legszívesebben. Elnézést a túl általános válaszért, de a kérdésed sem volt konkrét. Jó munkát kívánunk, és továbbra is várjuk kérdéseidet. A tanácsadó rovatban személyre szóló "titkos" választ is kaphatsz. Jó munkát kívánva üdvözöl Juli
 
#302  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-09-17 16:19
Kedves Kollégák
Nem tudtok véletlenül tippet adni, hogy honnan lehetne szerezni 12-es ofői tanmenetet Tudom, persze, hogy a szalagavató, bankett, ballagás stb. a tulajdonképpeni téme, de fel is kéne mutatni valamit
 
#301  Szávai Ilonafordulopont[kukac]pontkiado[pont]hu2004-09-16 19:11
Örülök, hogy megerősített Csonti, hogy nem csalás, nem ámítás A Fordulópont következő számában lesz szó az (sz)elektív mutizmusról. Továbbra is várjuk az esetismertetéseket Ki segített kimozdítani a gyereket Mennyi időbe telt Üdv: Sz.i. www.pontkiado.hu/fordulopont
 
#300  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-09-15 22:03
Kedves Csonti Nagyon köszönjük a felvilágosítást.
 
#299  Csontirekasi[kukac]sziszki[pont]hu2004-09-14 19:11
Létezik olyan, hogy szelektív mutizmus: stresszhelyzet hatására a gyermek nem tud beszélni, megnémul. Ha ilyen gyermekkel van dolga vkinek, az jól nézesse meg pszichológussal
Üdv
csonti
 
#298  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-09-10 09:00
Mivel a kérdésre a "szelektív mutizmus" ügyében senki sem reagált, feltételezem, hogy valaki a Fordulópont nevében a bolondját járatja velünk. Ha mégsem így van, kérem jelezze az illetékes Ebben a tanévben is várjuk az "üzenteket". OFOE
 
#297  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-09-08 20:45
Mi egyáltalán az a szelektív (elektív) mutizmus A kifejezést a magam részéről most hallom először. Elmagyarázná valaki
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.17.
Megszólalt a genderszak-ügyben az ELTE: a döntés megkérdőjelezi a tanszabadságot
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara sajnálattal értesült arról, hogy a társadalmi nemek tanulmánya mesterszakot törölték a felsőoktatásban szerezhető képesíté...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
Állami tankönyvek: fellebbezéssel reagál a kormány strasbourgi bíróság elmarasztalására
A kormány fellebbezni fog a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) keddi elsőfokú, nem jogerős ítélete ellen, amely "nem a tankönyvpiaci kiadványok fejlesztésének állami monopoliz...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
L. Ritók Nóra: Egy ország, két világ
Akinek az élete felfele ível, az a kedvezmények lehetőségeivel megtámogatva egyre jobban él. Akinek meg lefele megy a szekér, az egyre nagyobb tempóban rohan a teljes elszegényedés felé. Egy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.17.
A magyar társadalom húsba vágó problémáival foglalkozott a szak, amit a kormány most egy tollvonással felszámolt
Hétfőn, a lakástakarékok váratlan felszámolásával és a hajléktalan emberek elleni fellépés megindításával egy napon derült ki Magyar Közlönyből az is, hogy a kormány tényleg megsz...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.
Harc felsőoktatás ellen
Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek