OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#296  szerkfordulopont[kukac]pontkiado[pont]hu2004-09-08 20:34
Kedves Osztályfőnökök, van valakinek tapasztalata-hozzászólása-netán terjedelmesebb anyaga a (sz)elektív mutizmusról Várjuk a Fordulópont készülő számába
 
#295  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-08-30 09:41
Kedves Kolléganő (aki dgjjulia e-mail címmel jelentkeztél be, és a Meixner módszer segédanyagáról érdeklődsz).
A módszerhez jól használható segédanyag Ványi Ágnes Olvasástanítás a diszlexia prevenciós módszerrel. Kapható a Mentor könyvesboltban: 1071 Budapest, Lövölde tér 7. Telefon és fax: (1)3431893. E-mail: mentorkonyvesbolt@axelero.hu.
Reméljük, tudtunk segíteni.
Eredményes tanévkezdést kívánunk (OFOE)
 
#294  Mendly Lajoslajos[pont]mendly[kukac]deutscheschule[pont]hu2004-08-29 20:31
A gyerekeknek két dolgot kell adni: gyökereket és szárnyakat. Goethe
A Budapesti Német Általános Iskola és Gimnázium - Deutsche Schule Budapest (német és magyar tantervek alapján dolgozó nyolcosztályos gimnázium) 2004. szept. 4-én, szombaton 10 - 13 óráig nyilt napot tart. Elsősorban a most negyedik általános iskolás diákok és szüleik számára aktuális a rendezvény, de minden érdeklődőt szeretettel várunk.
Mendly Lajos
a magyar nyelvű oktatás vezetője
lajos.mendly@deutscheschule.hu
 
#293  dgjdgjulia[kukac]hotmail[pont]com2004-08-26 16:43
Kedves kollégák
Először leszek osztályfőnök. Első osztályt kaptam és a Meixner-féle módszerrel kell tanítanom. A módszert jónak tartom, de mint megtudtam, nincs hozzá tanári kézikönyv. A szükséges továbbképzésről nem volt tudomásom, nem végeztem el. Ezért szükségem lenne minden hasznos tudnivalóra, tanácsra, információra a módszerrel kapcsolatban elsősorban az írás-olvasás tanítás területén. Aki tud, kérem segítsen, örömmel fogadok minden választ.
Köszönettel,
dgj
 
#292  ÁbelG_abel[kukac]primposta[pont]hu2004-07-22 11:40
Nekem most a Kőszívű ember fiait kellene elolvasnom, el is kezdtem, de szörnyen unom. Láttam a filmet, de az sem tetszett. Éljen a NYÁR
 
#291  Janjan[kukac]kik[pont]oki[pont]hu2004-07-21 13:03
Drága Csevegők Panasz érkezett, hogy nem működik az Üzenő. Most teszek egy kísérletet. J.
 
#290  Veravercsi[kukac]chello[pont]hu2004-07-03 10:18
A honlapon olvasható írás szerzőjének szerencséje van Az én gyerekem (12 éves) egyáltalán nem hajlandó könyvet venni a kezébe. Legfeljebb képregényt "olvas". Én is láttam a Nők Lapjában az induló vitát. Az első rész érdekes volt, a második sokkal kevésbé, de lehet, hogy jönnek még más írások is. Nagyon izgulok, hogy ha nem olvas a fiam, akkor később a középiskolában gondjai lesznek főleg magyarból, hiszen ott még több olvasni való lesz Fogalmam sincs, hogy mit tudok tenni Üdvözlettel Vera
 
#289  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-07-03 10:11
Kedves Péter Mint mindig, most is igazad van. Persze az elmélet és a gyakorlat nem mindig vág egybe. Hiába tudom, hogy a magamra fordított idő megtérül, erőt ad a feltöltődés, energiám elég kevés marad arra, hogy éljek ezzel a potenciális lehetőséggel. Azért, ígérem, a nyár folyamán próbálkozom majd, hogy a következő évet megújultan indíthassam el. Neked is kívánok nagyon jó pihenést, kikapcsolódást, további derüt, optimizmust és minden egyebet, amit csak kívánsz. Jól esett "beszélgetni" Barátsággal Zsuzsi
 
#288  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-06-26 06:14
Kedves Zsuzsi Azt írod, hogy nehezen szakítasz időt a magaddal való törődésre. Sokszor hallom ezt. Van azonban egy jó hírem, ha törődsz magaddal, az nem időt vesz el, hanem időt csinál. Effektívebb leszel, jobban, könnyebben mennek a dolgaid, azaz többszörösen megtérül a befektetett idő. Van azonban egy rossz hírem is. Ez csak akkor derül ki, amikor csinálod, és ráadásul nem is másnap, hanem csak hetek múlva(ez azért jó hír, hiszen ez nem olyan sok idő). Addig tényleg még egy kolonc, amit cipelni kell.
Szeretettel Péter
 
#287  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-06-24 09:47
(folytatás)
Szóval, kedves PÉTER Persze, hogy rajtunk is áll,mennyire vagyunk boldogok, de azért a körülmények is befolyásolnak. És a körülményeket mi csak részben vagyunk képesek befolyásolni. Legfeljebb megpróbálunk nem csupán a gondokra koncentrálni. Szerintem szakmai tudás kérdése, hogy a gyerekekkel foglalkozva mennyire vagyunk képesek felülkerekedni a saját problémáinkon. Igazad van a helyes étrend, testmozgás, egészséges életvitel stb. kérdésekben, de egy túlterhelt ember (és sokan, pedagógusok sajnos elég hajszoltak vagyunk) nehezen szakít még erre is időt. Nekem egyszerűen nem marad egy fikarcnyi energiám sem ahhoz, hogy sajátmagammal foglalkozzam. Persze már az is gyógyítólag hat rám, hogy ezeket a dolgokat kibeszélhetem (pontosabban kiírhatom magamból), például itt. Ennek is van némi mentálhigiénés funkciója. Azért szeretem, amiket írsz, és kimondottan jól esik replikázni. Barátsággal Zsu
 
#286  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-06-24 09:46
Közben már, mióta nem jártam itt egészen sok minden történt ebben a rovatban. Néhány napig nem tudtam ránézni erre a portálra. Na sebaj Nem szeretném Pétert reagálás nélkül hagyni. (Nehezen viselem el, hogy ne az enyém legyen az utolsó szó. Nálam ez is része a "boldogságnak", legalább is a jó közérzetnek)
 
#285  Erikaera[kukac]axelero[pont]hu2004-06-22 14:18
Kedves Kollégák Érdemes a Tanácsadó rovatban ránézni a legutolsó kérdésre, és az arra adott válaszra. Nagyon izgalmas Csak véletlenül nyitottam ki, és mellbe vert maga a probléma. A szülők gyakran tehetetlenek. Az én lányom még csak 15 éves, de biztosan belepusztulnék, ha 18 éves korába oda jutnánk, ahogyan a történetből megismert család
 
#284  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-06-22 11:02
Kedves Zsuzsa
A törzslapszám utáni évszám mindig a beiratkozás éve, mivel abban az évben nyitottuk meg a törzslapot. Konkrétan: Kis Pista 2004-ben iratkozott be, kezdte el a 9. osztályt. A 2004-ben megnyitott anyakönyv mondjuk 8.lapján van. Tehát a törzslapszáma 8/2004. A naplóban a sorszáma 9.-ben az is 8. Lehet hogy 10-re kibukik előle 2 tanuló, tehát a NAPLÓBAN a sorszáma 6. lesz, de az anyakönyvben ugyanazon a lapon marad, tehát VÉGIG a törzslapszáma 8/2004 lesz, de a naplósorszáma akár minden évben lehet más. Nem tudom elég világos voltam-e, de ha gond van, akár telefonon is elmondom.Tel.:30/507 1865 Üdv Márta
 
#283  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-06-22 10:48
Kedves Zsuzsa Utána néztünk, egy napon belül fog menni a pontos válasz. Üdvözlettel Juli
 
#282  Zsuzsabudaizs[kukac]hello[pont]hu2004-06-22 09:35
Kedves kollégák
Lehet, hogy buta a kérdés amit felteszek, de nekünk most ez okoz gondot.
Van-e valamilyen meghatározott formátuma a tanuló dokumentumaira (bizonyítvány, törzslap) kerülő törzsszámnak. A törzslapszám utáni évszámon van a vita, ugyanis van olyan vezetőnk aki azt állítja, hogy oda az aktuális évszám kell, hogy kerüljön, mások szerint pedig a 4-5 évfolyamon keresztül a beiratkozás éve, és így nem változik a törzsszám sem. Volt rá példa, hogy egy osztálynyi bizonyítványt irattak újra, a következő évben pedig azt kérik, amit előtte nem fogadtak el. Szóval tudnátok nekünk segíteni Mi a helyes formátum, hol van ez szabályozva (ha van egyáltalán) Szakközépiskoláról van szó.
Zsuzsa
 
#281  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-06-21 07:36
Kedves Zsuzsi Megértem, amit írsz, és szörnyen sajnálnám, ha úgy tűnne, helyetted szeretnék optimista lenni. Tudod, a boldogságra való képesség nem helyzet, hanem attitűd függő dolog. Az az tapasztalatom, hogy sokkal többet változtathatnánk a dolgainkon, semmint azt tesszük, mert szentül meg vagyünk győződve arról, hogy a korlátaink le vannak betonozva. Ezt sugallja a környezetünk is, de mi ennél sokkal erősebben kiáltjuk magunknak, mert ez aztán fölment sokminden alól. Az a tapasztalatom, hogy ha sikerül valakiket rávenni arra, hogy képesek legyenek (hihetetlen bátorság kell hozzá) ránézni a valódi életükre, és béklyózatlan gondolatokkal megtervezni egy újat, akkor a legnagyobb döbbenet a szabadság élményét övezi. És ne csak nagy dolgokra gondolj, sőt elsősorban is ne arra. A napi életvezetésben a rendszeres testmozgástól, az étkezési szokásokon keresztül, a feltöltődés apró napi trükkjeire. Szörnyű és nagyszerű, de ki kell mondani: felelősek vagyunk a magunk boldogtalanságáért. Szeretettel Péter
 
#280  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-06-20 08:53
Kedves Péter Kicsit sok volt a hajtás az utóbbi héten, ezért nem válaszoltam. Kapóra jött az az írás, ami megjelent most a honlapon (Papp Sándor). Főleg az a része, amely az elszemélytelenedésről szól. Mintha a jelenlegi követelmények, élettempó stb. nem segítene abban, hogy ha nem is boldog, de legalábbis kiegyensúlyozott életet éljünk. Az iskoláskorú gyerekek körül egyre több a széthullott család, a pedagógusok általában örülnek hogy élnek... Olyan gyönyörű, amiket Te képviselsz, de a "való világ" nem kedvez a megvalósításnak. Vagy túl pesszimista vagyok Közvetlen környezetem nem tart annak. Kicsit keserű vagyok olykor, pedig szeretnék én is derüt árasztani, hidd el. Őszinte barátsággal Zsuzsi
 
#279  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-06-14 05:44
Kedves Zsuzsi Azt hiszem a lényegnél vagyunk, és nagyjából itt is szoktunk elakadni. Azért próbálkozom. A boldogság belülről jön, nem kívülről. Mindannyiunknak vannak gondjai és problémái, és mégis vannak köztünk olyanok, akik képesek a boldogra, és vannak akik nem. És ha lennének olyanok mégis, akiknek nincsenek gondjaik és problémáik, azok között is számos boldogtalant találhatunk. Vagyis továbbra is azt állítom, hogy alapvetően mégis ez az elsődleges feladat mindannyiunk számára: addig tologatni a "berendezési tárgyainkat", amíg egy harmónikus otthonná nem válik a belső terünk, aztán jöhet minden más. A gyerekek egyébként csukott szájon keresztül is felismerik az összeszorított fogat, kár kísérletezni. Ami meg a TV-t illeti, azt írtam, hogy a nappaliból kell kihajítani, s ezzel azt akartam mondani, hogy a szelektálás legfontosabb lépését így tehetjük meg. A nappali ugyanis diskurálásra való, interaktív közösségi életre, és nem egy agyelszívó csőre való individuális rácsatlakozásra. Úgy gondolom, hogy az TV-is, meg az internet is áldás, az életmódunk lehet átok. Szeretettel Péter
 
#278  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-06-11 07:38
Kedves Péter Hogy legyünk kongruensek (hitelesek, önmagunkkal azonosak) az még rendben lenne. De hogyan produkáljuk at, hogy "boldog emberekként legyünk jelen az életükben" Ez jó lenne, de nem működik. A mi életünk is tele van gonddal, problémával, a pedagógusoké is. Legfeljebb annyi várható, hogy míg a gyerekekkel együtt vagyunk, emelkedjünk felül ezeken, és koncentráljunk a ránk bízottakra. Ez még esetleg megy. A gyerek valóban "nevelődik", sajna nem csak általunk. Szerintem, ha az iskola jól teszi a dolgát, labdába rug a gyerek szocializációjában. Persze ez a "rugás" olykor sorsdöntő is lehet. A TV kihajítása pedig nem célszerű, inkább szelektálni kellene megtanulni és tanítnai. Nem is szólva az internetről, amely egyszerre "átok meg áldás". Barátsággal Zsuzsi
 
#277  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-06-09 06:10
Kedves Zsuzsi Igen, talán ez a kulcsmondat, hogy mindenki a saját kompetenciakörében próbálkozzon, vagy másképpen fogalmazva: próbáld meg legalább saját magadat megváltani, mielőtt másokkal próbálkozol Mert megbízhat-e egy gyermek bennem, ha azt látja, hogy saját magamat sem tudom irányítani Vajon gondozom-e magamat az elvárható szinten Azt eszem-e, amire igazán szükségem van, mozgok-e annyit, ami karbantartja a testemet, kihajítottam-e a TV-t a nappaliból, úgy élem-e az életemet, ahogy az nekem jó, vagy pusztán megszokások, sugallmazások szerint. A gyerekek, fiatalok semmit nem értékelnek többre, mint a kongruenciát. Ha mélyen belegondolunk, akkor leginkább azt kívánjuk nekik, hogy legyenek boldogságra képes felnőttek, de ezt nem lehet tanítani, csak mutatni, vagyis a legfontosabb feladatom, hogy boldog emberként legyek jelen az életükben, mert ahogy Burckhard Ergzsébet mondta: A gyereket nem lehet nevelni ..., a gyerek nevelődik. Szeretettel Péter
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek