OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#256  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-05-25 13:32
Kedves Bori Köszönöm a választ. Most már tudom, hogy Bori hosszútávon mindenképpen nyert. De mi van Jenővel és Marival, ők vajon írnak-e a nyaggatások hosszútávú hatásáról.
 
#255  Borimagyarib[kukac]freemail[pont]hu2004-05-25 07:48
Amikor gimnazista voltam, állandóan memoriterekkel nyaggattak minket, napi 8 sor volt a penzum, de ezen felül kaphattunk extra sorokat is, ki ezért, ki azért. A kutya nem volt rá kíváncsi, milyen viszonyom alakul ki mindeközben a verssel, a tanárral, a világgal, az azonban biztos, hogy érettségire már fejből tudtuk a magyar költészet legjavát (nem kellett szöveggyűjteménnyel és érthetetlen motyogós felolvasással égetnünk magunkat), és azóta is lelkes versolvasó vagyok, több osztálytársammal együtt. Egy szó, mint száz, nem vagyok feltétlen híve a minden helyzetben való finomkodásnak, az örökös megértetésnek, csak mert folyton azt vizslatjuk, milyen hatással lesz a gyerekekre, amit teszünk, mondunk. Igenis érjük el, hogy verseket tanuljon, mert ezen az ügyön csak nyerhet. Hosszú távon mindenképpen.
 
#254  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-05-25 06:39
Csak kérdezem. Ha valaki büntetésből tanul verset, akkor milyen belső viszonya alakul ki a verssel, vagy magával a tanulással kapcsolatban Csak kérdeztem.
 
#253  Évaemmem[kukac]freemail[pont]hu2004-05-23 18:20
Kedves Mindenki
Ezt a módszert alkalmazom én is általános iskolában, de nemcsak a trágár beszéd miatt, hanem egyéb "vétkekért" is, amit úgy gondolok, hogy nem kötelességem a szülőkkel közölni. Igaz nem egész verseket, hanem 2-3 versszakot, általában a kötelező versekből. A módszer itt is él, s jobban beválik, mint az egyéb írásbeli figyelmeztetők.
Néha már mondanom sem kell a "büntit", a gyerek már mondja, hogy tudom a következő 2 versszak.
Egyszóval, csak javasolni tudom.
 
#252  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-05-19 09:58
Valóban szellemes Rita egyszerűnek tűnő, de nagyon jó tanár-diák kapcsolatot, kölcsönös bizalmat feltételező módszere. Erről jutott eszembe egy pedagógus tanfolyamon hallott történet. Egy középiskolai osztályban (úgy emlékszem szakközépiskolai volt) merült fel, hogy a gyerekek csak a saját izlésüknek megfelelő zenéket voltak hajlandók hallgatni, ráadásul háborúság dúlt a különböző irányzatokat képviselő tanulók között. Az osztályfőnökük, aki egyben az éneket is tanította megállapodott velük, hogy ő is meghallgatja azokat a zenéket, amelyeket a tanítványai ajánlanak, ők is meghallgatják egymás ajánlatait, és cserében ők is minden fanyalgás nélkül meghallgatják a tanárnő által ajánlott "komoly", klasszikus zenéket. Annyi volt a kikötés, hogy ugyannnyi időt szánjanak valamennyi fajta zenére. Az érintett pedagógus elmondása szerint a megoldás sikeres volt. Tehát az egymás hasztalan győzködése helyett együttműködés alakult ki, a gyerekek tanultak némi toleranciát, és volt aki ráérzett a másfajta (sőt a klasszikus) zene ízére is. Szerintem ugyanúgy példa ez a generációs szakadékokat átívelni képes dialógusra, mint Rita esete.
 
#251  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-05-18 18:59
Kedves Edit
Középiskolásoknál. Kb. 10 éve találtam ki, akkor szakmunkásokat tanítottam. Volt, aki megígérte, hogy inkább elharapja a nyelvét, de ne kelljen már több verset tanulni.
Azóta egy vegyes (gimnázium-szakközép) iskolában tanítok, de a módszer itt is életképesnek bizonyult.
Ja, két dolgot nem írtam:
1. magyartanár vagyok
2. ha nem mondja fel, egyest kap (a nem tanulásért, nem a káromkodásért). Ha felmondja, elfelejtjük a dolgot, de később hasznosítható lesz a verstudás órán vahy szavalóversenyen
 
#250  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2004-05-17 17:55
Kedves Rita
Nekem tetszik a módszer így első hallásra. Milyen életkorú gyerekeknél alkalmazod
 
#249  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-05-14 17:23
Nekem van egy nagyon "mezítlábas" módszerem: aki káromkodik, annak meg kell tanulni, és fel kell mondani egy verset. (Ha mondott egy csúnyát, mondjon egy szépet is)Gyarapodik szépen a repertuárjuk, de aztán a szavalóversenyen már ötösért lehet elsütni ugyanazt. Törekednek azért, hogy ne szólják el magukat előttem )
 
#248  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-05-14 08:48
Sajnos a legtöbb gyerek már hazulról ezt hozza magával, és azt a gyereket, amelyik egyébként nem beszélne trágárul, bizony kicikizik. Egyébként egyszer megkérdeztem az egyik kislányt, hogy mit szólna hozzá az édesanyja, ha hallaná, hogy csúnyán beszél. Simán azt válaszolta, hogy semmit, hisz ő maga is ugyanúgy beszél. Folytattam a kérdezősködést: Te mit tennél, ha lenne egy lányod és hallanád hogy káromkodik Legnagyobb meglepetésemre a kislány azt válaszolta, hogy ő bizony rögtön "képen törölné". Ezek után elgondolkodtam, hogy talán mégsem reménytelen a helyzet, csak egy borzasztó nagy türelemt igénylő, hosszadalmas, sziszifuszi munkával járó folyamat, folyamatos odafigyelésre, figyelmeztetésre van szükség. És nem utolsó sorban személyes példára, mert sajnos nem egy esteben tapasztalom, hogy még kollégák körében is előfordul egy-egy "anyázás". De meggyőződésem, hogy mint annyi minden más, idővel ez is ki fog menni a "divatból" Márta
 
#247  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-05-13 09:13
Most aztán valamennyien tanácstalanok vagyunk, valóban jó lenne valami hatékony módszer az obszcén kifejezések, trágárkodás visszaszorítására. A trágár beszéd elterjedését – mint közismert – nagyban segíti, hogy a felnőttek világa , a média stb. szintén nem válogatja meg a szavait. Évszázados tabuk dőltek le az utóbbi évtizedekben, és valóban átszakadtak a hagyományos gátak. A trágár beszéd gyakran az indulatok levezetésének, a frusztrációnak keresetlen eszköze. Persze ez magyarázat, de nem mentség. És úgy látszik nem csak honi jelenség. Fogalmam sincs, hogy mit lehetne tenni ellene, a felsőbb szintű szabályozás szerintem sem vezetne célhoz. Praktikus ötletek valóban jól jönnének Juli
 
#246  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2004-05-13 08:09
A trágár beszéd nálunk is akut probléma, már-már vetekszik a cigarettaüggyel. A gyerekek ugyanis - legalábbis, ahogy én látom - két okból beszélnek így: beidegződésből a szűkebb környezet példája nyomán, vagy mert ettől érzik vagánynak magukat, és ez erőt ad nekik bizonyos helyzetekben.
Örülnék, ha olvashatnék itt egy-két bevált helyi, vagyis osztálytermi szintű eszközről, mellyel a kollégák a problémát kezelik, mert nem hiszek a felsőbb szintű szabályozásban, a központilag tiltott szavak listájához hasonló megoldásokban. Ha van a kelléktáratokban ilyesmi, kérem, osszátok meg velem.
Köszönettel: Edit
 
#245  Bartos Csababalatonguest[kukac]axelero[pont]hu2004-04-26 22:02
Kedves Kollégák
Tisztelettel tájékoztatom Önöket, hogy elkészült a honlapunk,mely 2004. márciusától a www.balatonguest.hu név alatt érhető el.
Tisztelettel érdeklődöm, hogy az Önök honlapján megjelenhetne-e a mi linkünk
Balatoni ifjúsági szállások néven.Ezzel megkönnyíthetnénk a balatoni kirándulásokhoz, üdülésekhez szállást kereső pedagógus kollégák helyzetét.
Természetesen az Önök webcíme a mi honlapunkon a linkek,partnerek,támogatók oldalon szerepelhetne abban a formában,ahogy az Önök számára a legelőnyösebb.
Abban az esetben,ha Önöknek lenne szüksége táborokhoz, rendezvényekhez, tanácskozásokhoz balatoni szálláshelyre, szívesen látjuk Önöket, kedvezményeket biztosítva.
Tisztelettel várom mielőbbi válaszuk.
Előre is köszönöm együttműködésüket.
Üdvözlettel
Bartos Csaba 20-943-06-43
 
#244  Pitypang Arankapitypang[kukac]freemail[pont]hu2004-04-21 08:40
Kedves Mindenki
Jó kérdést vet fel ez a cikk a tanulók dohányzásáról. Ez minálunk is állandó gondot jelent. Mi is kijelöltünk dohányzót a 18 éven felülieknek, de ez nem oldja meg a kérdést. A gyerekek nálunk is kijárnak az iskola elé cigizni. Ráadásul egy kis településen van az iskolánk, gyakorlatilag egy lakótelep kellős közepén, ez állandó konfliktust jelent a lakókkal. A szigorú tiltást nem tartjuk célravezetőnek, mert azt legalább sikerült elérni, hogy az iskolában , a WC-ben már nem dohányoznak. Sovány vigasz tudom, de egy drasztikus beavatkozás lehet, hogy ismét odaküldené őket. Szinte nincs hét, hogy ez a kérdés ne merülne fel valamilyen szinten, de még nem tudtunk semmi értelmes megoldást találni. Hátha van valakinek javaslata valami működőképes megoldásra. Kösz és üdv Ari
 
#243  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-04-01 12:22
Kedves Éva Talán éppen ezt, már mint a beszürkülést nem kellene hagyni, m ert az elszemélytelenedés szörnyű veszélyes tendencia. Szerintem nagyon sok pedagógus szenved ettől az egésztől, és erőt adhatna, ha legalább ezen a fórumon erősíteni tudnánk egymást. Hogy valamennyien gyerekeket és ne ilyen-olyan tananyagot tanítsunk a legkülönbözőbb iskolafokozatokon az alsó tagozattól a felsőoktatásig. Hogy ne felejtsük el, hogy az iskola lényegében olyan hely, ahová gyerekek járnak sőt a dolog éppen értük (és nem az értük kapott fejkvótáért) létezik. Hogy valamit tegyünk az egyre erősödő és kedvet szegő (egyúttal elszürkítő) bürokrácia ellen stb. Tulajdonképpen ezért is hoztuk létre az egyesületet, hogy valami független szakmai fórumon közösen lépni tudjunk. Örülünk a jelentkezésednek, és sok erőt, energiát kívánunk a további munkádhoz. Juli
 
#242  Évaevama[kukac]freemail[pont]hu2004-04-01 11:40
Sajnos rengeteg igazság van a TANI-TANI folyóiratban, s a vele kapcsolatos írásban is.
A pályánk során nagyon soka meghasonlanak. Az intézményeink gyakran olyanok a világban, mint elzárt szigetek. Igyekszünk egy olyan "álvilágot" bemutatni a gyerekeknek, amely a valóságtól nagyon messze van, de nagyon sokan szeretnénk, ha ilyen világban élhetnénk. Körülöttem nagyon sok "pedagógus" abban látja munkája lényegét, hogy megtanítson egy-egy tananyagrészt, de mivel az ő lelkével már nem törődik senki, ő sem kíváncsi másokéra. Valahol időnként úgy érzem, hogy az iskola nem a gyerekről, a gyerek és az ismeret kapcsolatáról, hanem csak a tananyagról és a tankönyvről szól. Az a pedagógus, aki pedig mert és még tud is nevelni, a többiek szemében szálkává válik. Ok: nem szürkül a többiekkel.
 
#241  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-03-31 11:46
Kedves Juli
Annyira elgondolkoztató amit írtál a TANI-TANI kapcsán, hogy érzem hogy erre reagálni kell valamit, de először nagyon nagyon el kell rajta gondolkoznom, mert nagyon kemény és sajnos nagyon aktuális kérdés. HÁtha más kollégának is hasonló gondolatai vannak, azért írtam ezt le előzetesen. Szeretettel Márta
 
#240  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-03-24 21:57
Drága Péter Félek, hogy a kerékcsere itt már nem lenne elég Korszerűbb mozdonyok, kényelmesebb kocsik sem ártanának, egy kis derű, egy kis személyesség, olyan helyzet, ahol például a családi viszonylat természetes és nem töri meg a hierarchia keménységét. Talán ha ki-ki a saját területén próbálkozna úgy ahogyan például Mártáék, és ahogyan tudom, Péter, Te is... És azt hiszem többen vagytok, vagyunk, mint hinni lehetne.
 
#239  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-03-24 21:08
Kedves Márta Látod ez az óraterv história egy jellemző példa. Tudomásom szerint ez úgy zajlik, hogy először hosszan sopánkodik mindenki, hogy miként fog beleférni az a rengeteg (könyörtelenül felejtésre ítélt) tananyag abba a kevés órába, majd aztán mindenki azt bizonygatja, hogy ha másból mégis, de az ő óráiból semmiképpen nem lehet elvenni. Pedig lenne egy másik koreográfia, de az már majdnem felér egy kerékcserével: mely szerint összeállnak a pedagógusok és elkezdenek projektekben gondolkodni, összehangolják a munkájukat és összeadják az óráikat és valami kevésbé felejthetőt, jóval intenzívebb, valódibb élményt adnak a diákoknak. Valami azt súgja nekem, hogy mi ketten biztosan jól ellennénk egy ilyen csapatban. Szeretettel Péter
 
#238  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-03-24 18:31
Kedves Péter
Úgy látom valójában ugyanarról beszélünk, és mégis ahogy mondani szokták 2 malomban őrölünk. A végéről kezdeném.Egyetértek azzal, hogy nem az én feladatom a magyar oktatás megreformálása, a finanszírozásról, szerkezetről meg nem is szeretnék beszélni, jóllehet bőven lenne mit. (épp most volt egy 3 órás értekezletünk a pedprogram módosításáról és mint mindig, most is az egyik legnagyobb vitát kiváltó téma az óratervek volt, a folyamatosan csökkenő óraszámok és az ezzel párhuzamosan csökkenni nem akaró tananyag kapcsán.)Azzal is egyetértek, hogy a gyermekek nagyon jól ismernek minket, azt viszont megkérdőjelezem, hogy miért is nincs engedélyük, hogy elmondják a véleményüket rólunk Természetesen a komoly véleményükre gondolunk azt hiszem mind a ketten, nem pedig a különféle diák mendemondákra, bár a jóérzés keretein belül még ez is belefér, szerintem. Magától adódik a kérdés, hogy mik ezek a keretek. Ezt ők legalább olyan jól tudják, mint mi. Merjük már egyszer felnőttként kezelni őket, és sokkal hamarább juthatnánk 1-ről a 2-re.
És természetesen nem sértettél meg, csak pont Tőled, az eddigi hozzászólásaid alapján, nem vártam egy ilyen hasonlatot. Úgy egyébként minden stimmel.Szeretettel Márta
 
#237  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-03-24 16:40
Kedves Márta Gondolatban az ember azzal foglalkozik, ami eszébe jut, hacsak nem fejlesztett ki valami jó technikát arra, hogy elfojtsa a gondolatait. Az persze egy valódi kérdés, hogy ezt miképpen osztja meg másokkal, szocializáltsága, kulturáltsága által vezérelten. Bocsánat, ha Nálad átléptem egy határt, amit nem kellett volna, nem volt szándékomban megsérteni, de még csak megbotránkoztatni sem. Ugyanakkor igazán kíváncsi lennék rá, hogy vajon komolyan gondolod-e, hogy van itt még olyan terhelő dolog, ami nem került napvilágra az iskolával kapcsolatban. Azt gondolom, hogy a gyermekek gyakran sokkal jobban ismernek minket, mint mi saját magunkat, csak nincsenek rá szavaik, formuláik és főleg engedélyük, hogy ezt elmondják nekünk. Másrészt azt gondolom, hogy a kátyúba rekedtségünk egyik legfontosabb oka, hogy rendszeresen összekeverjük, vagy inkább egy kalap alá vesszük a pedagógiai fejlesztő munkát és a szervezetfejlesztő tevékenységet, ahogy Te is tetted most. Ne érts félre, minden tiszteletem a Tiéd és az iskoládé, és ahogy írsz róla, még a szívem melege is, de nem is a Te feladatod, hogy ezt a finanszírozásában, szerkezetében, célrendszerében elavult és megroggyant tákolmányt, a magyar iskolaügyet megreformáld. Sok szeretettel Péter
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek