OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#194  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2004-02-04 21:24
Nem először hallok olyan esetről, hogy diákok az órán mobiltelefonnal - titokban - képet készítenek a tanárról, a felvételt pedig különböző internetes fórumokon (pl. társkereső) közzéteszik. Sokat foglalkoztok ezen az oldalon etikával, joggal, esetleg erre a - szerintem igen súlyos - problémára is kitérhetnétek.
Üdvözlettel: H. Edit
 
#193  ofoe-ofinfoofoe[kukac]axelero[pont]hu2004-01-15 22:31
Kedves Éva
A PO(S)itív Életútért Egyesület (Munk Katalin)elérhetősége:
1011 Budapest, Fő utca 19.
Telefon: 06-1 201-8620
e-mail: positiv@chello.hu.
Üdvözlettel: OFOE-OFINFO
 
#192  Évaevama[kukac]freemail[pont]hu2004-01-15 18:56
Bővebben érdekelne a Nehezen kezelhető gyerekekről szóló cikk témája, szeretném, ha megkaphatnám Munk Katalin elérhetőségét. További jó munkát kívánok. Éva
 
#191  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-01-15 08:17
Kedves Betti Konkrétabb segítséget is tudunk adni, ha megírod miért,milyen témában, milyen mintán stb. szeretnél vizsgálódni. Módszereket találsz a honlap Osztályfőnöki szerepben rovatában (Módszerek nevelési vizsgálatokhoz). Ajánlott szakirodalom. Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk. Neveléspszichológiai módszerek az iskola belső vizsgálatához. IFA, 1998. Megkapható a Mentor Könyvesboltban. (Elérhetősége megtalálható a honlap Kapcsolatai között.) Jó munkát kívánva üdvözöllek Juli
 
#190  Kothencz Erzsébetkotibetti[kukac]vnet[pont]hu2004-01-14 07:34
A segítségeteket szeretém kérni. Neveltségi szint felmérését vizsgáló kérdőívre lenne szükségem.Előre is köszönöm: Betti
 
#189  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-01-05 22:54
Kedves Jucó Köszönjük a jókívánságokat és az OFOE tagjai és a honlap szerkesztői nevében szívből kívánok minden kedves látogatónknak derüs, sikeres, egészséges, tartalmas stb. újesztendőt. Mindenkinek teljesüljön az, amire leginkább vágyik, és mindegyikünknek legyen kevesebb gondunk, problémánk, mint tavaly volt.
 
#188  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2003-12-29 19:32
Boldog, vigalommal teli Újévet és békés, eredményes, sikerekben és egészségben gazdag új évet kívánok a fórum minden szerkesztőjének és olvasójának.Juco
 
#187  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-12-22 21:40
Kedves Edit Osztom a véleményedet, és megismétlem: érdemes lenne a remélhetőleg az ideinél boldogabb újévben foglalkozni akár ezen a fórumon is az itt felvetett problémával Én is nagyon kellemes karácsonyt kívánok. Juli
 
#186  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2003-12-22 20:59
Kedves Juli Nyilván nem jó általánosítani, ráadásul - legalábbis tapasztalataim szerint - az iskolai szokások nagyban befolyásolják a tanárok viselkedését "Rómában tégy úgy, mint egy római" alapon. Tökéletesen egyetértek Veled abban is, hogy van, amikor az ajándék őszinte érzelmet takar. Abban a szerencsében lehetett részem, hogy velem is történt már ilyesmi, és bizony mindennél nagyobb öröm volt kézbe venni a saját kezűleg készített, személyre szóló "apróságot". Az adminisztratív tiltásról csak annyit: lehet, hogy nem segít, és jobb módszer lenne a megértetés, de ahhoz szembe kellene nézni a problémákkal, és igenis beszélgetni erről értekezleteken, bárhol, hogy a kollégákban tudatosodjon a kérdés etikai vonatkozása.
Bodog karácsonyt Edit
 
#185  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-12-22 12:53
Kedves Edit Első indulatomban így vagyok vele én is, rossz kör ez mindenképpen. Elmondtam ugyanezt pedagógus továbbképzésen, és akkor néhány kolléga keserűen jelezte: a mai gyerekek már nem tudják megköszönni a törődést, természetesnek veszik, amit a pedagógusaiktól kapnak, tiszteletlenek, ridegek stb. Persze ez szerintem ugyanúgy nem igaz általánosságban, mint ahogyan nem általános jelenség az ajándékot megrendelő osztályfőnök, pedagógus. A kisebbség azonban a többségre is rossz fényt vet, ezért kellene jobban vigyázni a hasonló jelenségekre. A tanár és diák közötti bizalmi kapcsolatot kellene helyre állítani,és ennek bizonyára árt az is, ha az egyik fél elvárja (olykor megrendeli) az ajándékot. Az adminisztratív tiltás nyilván nem használ. De akkor hogy jutunk tovább Személyes élményem azért az is, hogy van amikor a köszönet, az ajándék (függetlenül annak értékétől) valóban örömet szándékozik szerezni, őszinte érzelmeket takar. És nagyon sok pedagógus dolgozik még ma is őszinte hivatástudattól, felelősségérzettől ösztönözve. Nem lenne jó, hogy most éppen nekik lenne lelkiismeretfurdalásuk. De a témával jó lenne a későbbiekben is foglalkozni még, mert itt alapvető dolgok vannak elszúrva. (És nem első sorban az iskola, a pedagógus által...)
 
#184  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2003-12-20 19:05
Rémes szokásnak tartom a tanárok osztályszintű megajándékozását. Ezt nálunk általában az osztályfőnökök sugallják a szülőknek az első szülői értekezleten, a szülők pedig úgymond engedelmeskednek. És aztán az osztályban tanító tanárok rendszerint ugyanazt az egyenajándékot kapják, kínos mosoly közepette - az is, akinek a gyerekek amúgy nem szeretnének ajándékot adni. Ráadásul még kiábrándítóbb adalék, hogy általában egy szülő, rendszerint az szmk-s, intézi a vásárlást, ezért a diákoknak szinte semmi beleszólásuk nincs a választásba. Nagyon romboló hatású ez a tanár-diák kapcsolatra, a tanárok amúgy is megtépázott tekintélyére.
Ha igazgató lennék, ez lenne az első, amit száműznék az iskolából.
Edit
 
#183  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2003-11-27 21:32
Kedves Ági
Idén januárban, érettségi előtt 4 hónappal halt meg a volt osztályomból egyik srácnak az édesanyja. Évek óta beteg volt, a gyerek ápolta leginkább, mert az apa éjjel nappal dolgozott. Fel volt rá készülve, ennek ellenére rettenetesen kibukott. A legnagyobb segítséget két dolog jelentett számára: a barátnője meg hogy az osztály egy emberként mellette állt. Véleményem szerint az osztálytársakat nagyon fontos felkészíteni. Üdv Márta
 
#182  Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2003-11-26 21:44
Kedves Ági
Az "Osztályfőnöki óra" című rovatban találsz óraleírást a kérdéseddel kapcsolatban:
Osztályfőnöki óra életről és halálról:
(http://www.ofoe.hu/doc.aspFajl=osztalyfonoki_ora/200204_osztalyfonoki.htm),
illetve az Új Pedagógiai Szemlében:
"Olyan lenne, mintha elaludna, csak többé már nem ébredne fel"
(http://www.oki.hu/cikk.phpkod=1998-12-mh-Schuttler-Olyan.html).
Mindkettő Schüttler Tamás tollából. Továbbá hamarosan (néhány nap múlva) fent lesz a "Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek" című kötet e témával kapcsolatos fejezete "Az élet dolgai" címmel, ezt is ajánljuk figyelmedbe.
Munkádhoz sok sikert kívánunk:
az OFOE-OFINFO szerkesztői
 
#181  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-26 18:56
Kedves Ági
Az elmúlt három évben volt 3 tanítványom édesanyja halt meg. Ebből az egyik egy ikerpár volt. Ha gondolod, hogy az ezzel kapcsolatosan felvetődő problémáidra, kérdéseidre tudnék válaszolni, akkor azt nem nyilvános fórumon, hanem magán jellegű levelezésben tenném.
Üdvözlettel: Lina
 
#180  Ágimorla[kukac]kfhik[pont]hu2003-11-26 09:37
Kedves tanárok és osztályfőnökök
Az ELTE tanárképzési programjának keretén belül tanulok pedagógiát és személyes okokból elkezdtem választ keresni arra a kérdésre, hogy milyen szerepe lehet egy osztályfőnöknek/pedagógusnak abban, hogy a diákokat a halállal kapcsolatos megrázkódtatások feldolgozásában segítse, esetleg ezekre, amennyire lehetséges, felkészítse őket. Szeretném felvenni a kapcsolatot olyan tanárokkal akik valamilyen formában érintették már a tanóra keretein belül ezt a témát. Segítségüket előre is köszönöm.
 
#179  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-23 17:22
Kedves Szeki
Ez így valóban sok, és ne haragudj, csak általánosságokban beszéltem, valójában minden eset egyedi, más és más.Ma nem igazán tipikus a négy gyereket nevelő egyedülálló anya (család). Ne hidd, hogy nem vagyok empatikus, és nem hiszem, hogy a zsonglőrködés a jó dolog. Ne legyen lelkiismeretfurdalásod, mert az biztosan nem javít semmin. Én könnyen beszélek, mert három felnőtt gyerekem van, és túl vagyok a gyereknevelési gondokon, nem egyedül, de úgy sem volt könnyű. Ezért még empatikusabb vagyok. Ha tudok konkrét segítséget nyújtani, szívesen teszem. Persze, tudom, hogy a problémád valójában szélesebb körű, de ezen változtatni nem tudok. Szívesen venném fel személyesen a kapcsolatot Veled, ha nem igényled, akkor sok sikert és boldogságot a magánéletedben és a pályádon is
 
#178  szekiszeki29[kukac]yahoo[pont]com2003-11-21 15:58
Kedves Lina
Ha van 4 gyereked és egyedül neveled őket, lakásod nincsen, autód nincsen és választásod sincsen, hiszen ezen esetben a megkeresett pénz mennyisége is nagyon sokat nyom a latban, akkor mit csinálsz Dobod az egészet mondván, hogy a gyerekeim az elsők (mert természetes ők, azok) De akkor miből veszel legközelebb nekik csizmát, vagy miből fizeted ki az osztálykirándulást Öteleteim nekem is vannak, elveim is, érzéseim is, lelkiismeretfurdalásom is, de hiába gondolkodom a megoldáson, pillanatnyilag nem találom a megfelelőt. A zsonglőrködéshez legalább 2 labdára van szükség. Pillanatnyilag egy adott. Oh azért azt hozzá tenném: nem vagyok boldogtalan
 
#177  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-20 18:47
Kedves Szeki
Mindig is voltak dilemmák, és döntési helyzetek. Katával sem értek teljesen egyet (én is az idősebb generációhoz tartozom), és volt, amikor a család volt az első, volt, amikor az iskola, az osztály. Tartottam fogadóórát otthon is, és a közértben sem zárkóztam el a szülő elől, különösen, ha tudtam, az az egyetlen hely, ahol beszélhetünk.
Mégis, ha Kisgyereke(i)d van(nak), legyen az az első, a Tied, amit most elmulasztasz, soha többé nem pótolhatod A karrier ezen a pályán később, több tapasztalat birtokában jobban bejöhet. A fiatalos lendület, a "pörgés", csak észszerű keretek között javasolt. Az élet nem bűvészmutatvány és zsonglőrködés kell, hogy legyen. Kiegyensúlyozottságot, sikereket és boldogságot, harmóniát
 
#176  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-11-20 15:30
Kedves Hajni Az érettségi ügy valóban zűrzavaros. Szeretnél valami személyes konzultációt olyan szakemberrel, aki közvetlenül foglalkozik az idegen nyelvi érettségi témájával Az OM honlapján lehet értesülni a szakmai vita jelenlegi állásáról, de a megvalósulásról nehéz jóslatokba bocsátkozni. Jelezd, hogy hogyan tudnánk ennél konkétabban segíteni. Üdvözlettel Juli
 
#175  Katajuhasz[kukac]freemail[pont]hu2003-11-20 15:22
Már hogy ne lenne itt némi "dilemma" is Kinek-kinek a jogában áll az életének valamelyik területét zárójelbe tenni. Aztán viselni a következményeket... Mint az idősebb generáció képviselője jelzem, hogy néhány évtizeddel ezelőtt még összeegyeztethető volt pl. a pedagóguspálya (teljes gőzzel) és a családi élet normál bonyolítása. Most mindkét területen akkor a felpörgés, hogy egyre lehetetlenebb a két dolog egyidejű működtetése.Abban igazad van: hogy kiszállni mindkét területen kockázatos. Az is tény, hogy az élet így nem mindig könnyű. Nem véletlen az, hogy az emberek lelki és testi egészsége általában nyugtalanító. Megoldást ugyan nem tudok, de beszéljük ki Az sem oldja meg, legfeljebb enyhíti a gondot.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek