OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#116  Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2003-08-25 08:14
Kedves Kalu
Az ábrákat sajnos nem lehet letölteni, mert nem képek. Csak a szöveget tudod lemásolni.
Üdvözlettel: Nóra
 
#115  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-08-24 21:14
Kedves "Kalu"
Az alábbi internetcímen, az AKG Kiadó megrendelhető kiadványai között találhatók Oroszlány Péter könyvei, amelyek a tanulás tanításának egy kipróbált programját tartalmazzák.
http://www.akgkiado.hu/arl.htm
A széttöredezett négyzetek letölthetőségének utána nézünk.
Jó tanévkezdést kívánunk
 
#114  Kalukvm[kukac]index[pont]hu2003-08-24 20:29
Üdvözlet a nyári szünet utolsó napján Ki tud nekem segíteni A 21. sz., Széttöredezett négyzetek c. komm. játék (a pedagógiai játékokból) ábráit elvileg le lehetne tölteni Vagy csak nekem nem sikerül
Tud-e valaki a tanulás tanítása témakörhöz feladatforrást ajánlani Más kérdésem egyelőre nincs, hiszen még csak az év elején (sem) tartunk... ) Mindenkinek jó rajtot kívánok
 
#113  Ábelszeki29[kukac]yahoo[pont]com2003-07-03 02:04
Örülök a szünetnekKi nem örül
 
#112  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-06-18 06:00
Kedves Laci Azt a cikket olvastam én is az És-ben (2003/8.). Szerintem sok igazság van benne: gond van a rendszer működésével (Lásd korábban Pétert, 102). De úgy gondolom, a dolog differenciált, nem minden gyerekre, családra érvényes ugyanaz a megállapítás. Van néhány kulcsprobléma, amiről kicsit mélyebben kellene eszmét cserélni. Például a szülő és a pedagógus közötti bizalomhiány. Meg a túlzott teljesítménykényszer, amely alól a gyerekek egy része igyekszik is kibújni. Érdemes elolvasni a honlapunk archívumában N.Kollár Katalinék vizsgálatát a tanulói terhelésről. Kiderül, hogy a felvételi körüli hisztéria áttevődött a gimnáziumi felvételik idejére, míg a felsőoktatásba való bekerülés már közel sem akkora ügy, mint néhány éve. Lehet, hogy érdemes lenne ebben rovatban néhány konkrét helyzetet körüljárni, talán akkor nem leszünk ennyire általánosak, és kevésbé beszélünk mellé, illetve el egymás mellett. Üdvözlettel Juli (Ahogyan ezt Péter jogosan felvetette.)
 
#111  Laciklaci[kukac]tmamk[pont]hu2003-06-16 08:27
Kedves Juli
Köszönöm a gyors segítséget, most magamban csak azon dühöngök, hogy miért nem találtam én ezt meg magamtól.
Az "Üzenő" oldalon kibontakozó iskola, pedagógus, szülő, óraszám vitához szeretném minden kollégám figyelmét felhívni egy tanulságos cikkre, amely az AURA júniusi számában jelent meg (ez a pilisborosjenői PTMIK kiadványa, és többek közt a Köznevelés melléklete).E. Szabó László írásának a címe: A hiba nem az Ön gyermekében van...
Nem találta fel a hideg vizet, de engem eléggé elgondolkodtatott, kiváncsi lennék más véleményére is. Üdvözlettel:Laci
 
#110  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-06-15 09:46
Kedves Péter Ahogy átgondolom, ebben a korábbi megfogalmazásomban (első sorban az e rovat terjedelmi korlátozottsága miatt) valóban tükröződött némi romantikus felhang. Talán az maradt ki, hogy ezek a valóban jól működő iskolák, pedagógusok nem kapnak, vagy csak elvétve kapnak érdemi visszajelzést, hiszen a "minőségbiztosítás" túl bürokratizált kritériumrendszere nem feltétlenül azokat igazolta vissza, akik a szó valódi értelmében kiválóak. És ha ez a visszajelzés rendre elmarad, elvész a biztonságérzet, a legjobbak is gyakran elhullanak,"kiégnek", ha van lehetőségük elmennek a pályáról és ez nagy luxus. A szülők kérdése külön téma, bár része az egésznek. Próbáljuk meg valahogyan közösen megragadni a lényeget Azontúl,hogy kommunikálnunk kellene ( és nem csak egymással. A döntéshozőkat is próbálom persze szóra bírni. Barátsággal Juli
 
#109  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2003-06-14 09:54
Kedves Juli Hangsúlyozottan mondom: szerintem is akadnak kiváló iskolák, és kiváló pedagógusok. Abban viszont egyáltalán nem értek Veled egyet – noha rendkivül szimpatikus a romanticizmusod –, hogy az ő kisugárzásuk átütő hatású lenne. A dolognak valóban van egy - a saját tehetetlenségéből adódó – forgása, de attól semmi jót nem várhatunk. A tudomány, a közoktatásirányítás és a pedagógusok sorába még beilleszteném a szülőket is. Egyébként meg bár beszélnék többet el egymás mellett, de nekem meg az az érzésem, hogy csak úgy – tekintet nélkül a másikra – mellé beszélünk. Szeretettel Péter
 
#108  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-06-13 03:53
Kedves Péter A rendszer szintjén valóban megragadhatók a "korhadás jelei". Azt gondolom azonban, hogy csak akkor lesz valami jobb az egészből, ha akadnak jó iskolák, pedagógusok. A rendszer elég nehézkesen mozdul, én a magam részéről abban bízom, hogy az egyes jól működő intézményeknek, az egyes jó pedagógusoknak lesz annyi kisugárzása, hogy végül is a rendszer egészén átjön a hatás. Persze én sem vagyok töretlenül optimista, de azért bízom abban, hogy a dolog kiforogja magát. Nagyon fontos lenne a folyamatos kommunikáció (akár elektronikus úton is) a tudomány, a közoktatásirányítás és a pedagógusok között, de ezt valahogy szörnyű nehéz összehozni. Mindig az az érzésem, hogy elbeszélünk egymás mellett.
 
#107  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-06-13 03:46
Kedves Laci A főlapon az osztályfőnöki óra kifejezésre ráklikkelve, a pedagógiai játékoknál találod meg a keresett módszereket. Jó táborozást, üdvözlettel Juli
 
#106  Laciklaci[kukac]tmamk[pont]hu2003-06-13 01:55
Aki tud segítsen
Jó néhány héttel ezelőtt az ofoe honlapján rátaláltam egy csomó módszerre, amelyeket kiscsoportban jól lehet alkalmazni például ismeretlen emberek játékos megismerkedésére. Most, nyári táborozásra készülve szerettem volna néhány módszert kigyűjteni, de nem találom a megfelelő oldalt. Aki tud segítsen megtalálnom.
Üdvözlettel: Laci
 
#105  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2003-06-13 05:54
Kedves Juli A megállapítás valóban sommás (már csak a műfaj miatt is), de az "olykor" azért igazolja. És még ha az olykornál többször is fut össze az ember igen jó pedagógusokkal, nekem mindig az az érzésem, hogy ezek az iskolák, pedagógusok, az iskola (mint alaprendszer (amely korhad)) ellenében jók.
 
#104  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-06-12 08:00
A tantárgyköziség meg az integrált tantárgyak nehéz nehéz áttörése megérne egy vitát. Úgy gondolom, hogy az iskolák általában tisztelik a hagyományokat, nehéz megszokott kereteket áttörni. A pedagógusképzés is őrzi a szaktantárgyak határait, hiszen nem jellemző, hogy integrált tantárgyak oktatására induljon szak. Egy-egy tantárgyon keresztül is lehet azért hatni a gyerekekre...
Meg szeretném nyugtatni Malfát: akadnak még fiatalok, akik valóban pedagógusok akarnak lenni. Persze nem biztos, hogy azok is lesznek, de hát mi biztos manapság.
Péter Azért túl sommás az a megállapítás, hogy "korhad az iskola". Olykor megdöbbentően jó iskolákba jut el, és igen jó pedagógusokkal fut össze az ember...
 
#103  malfamalfa[kukac]freemail[pont]hu2003-06-04 07:48
Biztos, hogy nem lenne rossz a nem tantárgyakra, tanórákra bontott rendszer, csak szerintem ez elég nehezen valósítható meg akkor, amikor a természettudományos szakokra úgy fogdossák a hallgatókat. Lehet, hogy tévedek, de a jelenleg pályán lévők kb. 20%-a lenne alkalmas erre. (A társadalom-tudományokról nem tudok nyilatkozni, bár szerintem ott meg az a gond, hogy a jelentkezők 50%-a már felvételkor tudja, hogy ő gyerek/iskola közelébe nem kíván menni.)
 
#102  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2003-06-03 07:38
Amikor a paradigmaváltás szükségességéről írtam, akkor annak egyik elemeként épp a tantárgyakra, tanórákra bontott - a valóságtól teljesen elrugaszkodott - iskolai világ ellehetetlenülésére gondoltam. Tudom, hogy ez olyan mélyen ül a tanári gondolkodásban, hogy a megkérdőjelezése egyenesen szentségtörés, de nem egy szentségtörésre van szükség ahhoz, hogy az iskola ne korhadjon tovább, és egyszercsak ne szakadjon rá a bennlévők fejére. Attól a 100%-os növekedéstől például, hogy hatodikban nem egy, hanem kettő földrajzóra lenne, az ég világon nem változik meg semmi, viszont a legjobb energiákat szívhatja el az érte való küzdelem.
 
#101  Borsa Gézaborsageza[kukac]szefeli[pont]hu2003-06-02 04:09
Megnéztem a kerettantervi ajánlást, 5-6-ban nincs informatika, 7-8-ban maradt a heti 1 óra. Hogy tudunk-e ezen valamit bűvölni, fogalmam sincs. Nálunk eddig 5-6-ban is volt, ezt én alapozó időszaknak tekintettem, elég kevés gyereknek van otthon számítógépe (csóró Somogy), Internet meg egynél sincs, kell tehát, hogy kicsit játszva ismerkedhessenek a géppel. Az sem baj, ha ez tényleg játszva történik, kell egy kis autóverseny, Aladin stb... és a kiskölyök közben akaratlanul is nagyon hasznos dolgokat tanul. 6. végére már a gyengébbje is magától értetődő természetességel nyúl a géphez. Aztán 7-8-ban szépen megtanul szövegszerkeszteni, komolyabban netezni stb. Na ezt a játszva tanulást vette most el a minésztérium bölcs döntése, mely minden bizonnyal a fejlődéspszichológia új, előttem még ismeretlen eredményein alapszik. Nesze neked elektronikus írni-olvasni tudás, meg Európa A másik szakom földrajz, na az is röhej, amit az utóbbi években ebből a szerencsétlen tantárgyból csináltak. Heti egy óra az egyik félévben, kettő a másikban. 6-ban meg heti egy. Pedig hát valahol meg kellene alapozni a környezettudatos magatartást, meg persze azt is jó lenne megtanítani, hogy hogyan működik a gazdaság, de így csak végigrohanunk az anyagon. Hányszor mondtuk, hogy kevesebb tananyagot, de alaposabban Ehelyett az óraszámok csökkennek, a mi egzisztenciális gondjaink nőnek, a gyereknek meg szegénynek, semmivel sem lesz jobb.
 
#100  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-05-25 01:49
(folytatás)Itt két állítás is van: túlterhelés - ezt bizony szülőként, a fentiek
tekintetében a saját szememmel látom
nem tudnak szövegérteni - ezt viszont a felmérés "tanúsítja",
ilyen-olyan módon.
Itt egy kicsit meg is állok, nem sok értelme van lépésről lépésre
kivesézni a dolgot, mert az enyémbe is legalább ennyi helyen bele lehet
majd kötni, és akkor arról fog szólni a "vita", hogy miről is
vitatkozunk...
Az én véleményem sommásan: a jelenlegi iskolarendszer nem a jó időben
oktatja az anyagot. Nem a gyerekek fiziológiai és pszichikai fejlődését
veszi alapul, hanem a tananyagot. Nem a gyereket tanítják, hanem az
anyagot, valami olyaféleképpen, ahogy a doktorok nagyrésze is a
betegséget gyógyítja, nem a beteget.
Ez persze nem a teljes pedagógus-társadalomra igaz, de szintén az
eddigi tapasztalataim alapján: az én gyerekeimet - sajnos - jórészt
ilyen tanárok tanították. Ezért váltottunk a kicsikkel iskolát, ezért
kerültek át a Waldorf elveket "jobban valló" iskolába.
Hirtelen ennyi..." (Kiss Dénes)
 
#99  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-05-25 01:48
A yahoo-n található ISKOLA mev űű levelezőlistán vázoltam a nálunk zajló vita jellegét. Az oda érkező reakció (ellenvélemény) több szempontból zgalmas, ezért ide másolom további vitát remélve:
"Nagy felfordulas lesz most itten kerem )
Szerintem nagyon provokativ a hangnem (lehet, nem is veletlenul), es jo
szokas szerint tele van csusztatasokkal. Nem vagyok tanar-tanito (akkor
meg minek kotyogok bele ), de tapasztalatom igenis van: 6 gyerkocbol 5
mar iskolas, 2 gimi, 1 alt, 2 waldorf, a legkisebb "rovidlato hangya"
pedig jovore waldorf-varomanyos. Az asszony viszont tanar, rajz,
kezmuvesseg, miazmasok. Altalanos iskola utan most harmadik eve egy
szep nevu, Alternativ specialis szakiskola es gimnazium-ban tanit, ez
gyakorlatilag a serult, es nehezen kezelheto (gyk: "halmozottan
hatranyos helyzetu" ...) gyerekeket jelenti...
Tapasztalat tehat van.
>a magyar diákok túlterheltek, nem tudnak számolni, írni, olvasni, "szövegérteni" (made in PISA), ergo
 
#98  eszterhegyie[kukac]axelero[pont]hu2003-05-21 09:00
De, beszéljünk még egy kicsit az informatikáról:
A könyvtárhasználat-tan nálunk eddig évi 4 () órában szinte kizárólag az informatikaórákon - elvétve egy-egy magyarórán - valósult meg (ehhez azonban a könyvtáros jószándékú erőszakossága kellett, hisz a vezetés nem ellenőrizte, hogy a könyvtári órák nem csak a tanmenetekben léteznek-e). Hasznos dolgok folytak ott (on-line katalógusok használata, információkereső nyelvek stb.), melyek nélkül egy felsőoktatásba igyekvő diák ma már nem lehet meg.
Ha az informatika évi félóra, nincs az az erőszakos könyvtáros, aki rá tudná venni informatika szakos kollégáját akár évi 1 óra átadására is a könyvtárhasználat-tan tanítására.
Akkor pedig marad az évtizedek óta bevált "módszer" a könyvtárakban tanácstalanul ácsorgó diákok számára: "Kérdezzük meg a könyvtárost..." Olyan könyvtárhasználati alapismeret ez, mely valóban megtanítható még akár évi 5 percben is.
Eszter
 
#97  malfamalfa[kukac]freemail[pont]hu2003-05-21 08:24
Az informatikáról inkább ne is beszéljünk... Ha megnézzük a minisztérium "Kerettantervi ajánlás a tantárgyak követelményének teljesítéséhez rendelkezésre álló időkeret felhasználására" című táblázatát, akkor látjuk, hogy 5-8. osztályban heti 0-0,5-1-1 óra. Haladunk az információs társadalom felé. Amúgy előzékenynen adják ehhez a tantervet is; megnézném, aki a 6. osztályos követelményeket abban a heti FÉL órában megtanítja. (Ekkor még csoportbontásról, két tanuló-egy gép, stb. nem is szólok.)
Persze nézhetjük a technikát is (minisztérium: életre nevelés, gyakorlati ismeretek, stb.), nesze nektek, három évfolyamon heti 1 óra, egy évfolyamon heti FÉL
Az osztályfőnökit inkább nem is részletezném...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek