OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#52  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-03-25 03:53
Most vettük csak észre,hogy a tanácsadó rovatunk technikai okokból néhány hónapig nem működött. Mi meg azt hittük, hogy nincs kérdés, pedig volt. Elnézést kérünk a hasztalan kérdezőktől, és ígérjük minden mulasztást pótolunk. Már csak egy egészen kis türelmet kérünk hozzá.
 
#51  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-03-24 10:36
Kedves Apuka A titoktartási kötelezettség arra vonatkozik, hogy a pedagógus a következőkben nincs kötelezve a feljelentésre, amennyiben diákját drogozáson éri. Szó sincs a tanárok és diákok közötti csatornák lezárásáról. Éppen hogy nyitni kellene, hiszen a gyerek közös ügy
 
#50  k.j.jkabai[kukac]axelero[pont]hu2003-03-23 06:38
Kedves osztályfőnökök
Megdöbbenve és étetlenkedve olvasom a drogos ügyekben Önökre rótt titoktartási kötelezettséget. Ez azt jelenti, hogy a szülőknek sem szólhatnak, ha tanítványukkal kapcsolatban felmerül a kábítószerezés gyanúja
Ha így van, egyre kevesebb csatorna marad nyitva a szülők és a tanárok között, pedig ez egyike azoknak a kérdéseknek, melyekben igazán szükség lenne az iskola és a szülők közötti együttműködésre.
"Egy apuka"
 
#49  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-03-03 12:02
Tisztelt "Apuka" Osztom a véleményét Szülőnek lenni is nehéz, mindenki rohan ebben a felgyorsult világban, és valóban valahol újra kellene gondolni a mai kor fényében ezt az egész iskolát, meg az összes szép, de több pontján meghaladott elvet. Valamennyien frusztráltak vagyunk akár szülői, akár nagyszülői, akár pedagógusi szerepünkben, és közös kínunkban egymásra mutogatunk.
Kedves Klára Köszönjük a gratulációt, és minden anyagnak örülünk.
 
#48  klarahklara[kukac]freemail[pont]hu2003-03-02 09:30
Kedves Juli Körülnézek a fiókokban, biztosan akad majd valami küldendő anyag, meg nógatom a kollégákat is. Szép és tartalmas a megemlékezésetek, gratulálok Fenyő D. Györgynek
 
#47  k.j.jkabai[kukac]axelero[pont]hu2003-03-02 09:14
Csak egy gondolat az ÉS-beli cikkekhez: / Ha majd elég gazdagok leszünk ahhoz, hogy gyermekeinket nörsz vagy szerető háztartásbeli édesanyjuk kísérje - alvásigényüknek megfelelően - 9-10 órára iskolába, akkor minden bizonnyal nagyot lépünk majd a szerzők által felvázolt "gyermekközpontú" iskola felé. De addig nyisson csak ki 7 órakor az iskola, hogy kialvatlan gyermekeimet és szintén kialvatlan, főállásban dolgozó anyukájukat a 8 órás munkakezdés előtt bejuttathassam nap mint nap az iskolába vagy a munkahelyre... / Egy apuka
 
#46  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-02-27 08:31
Kedves Klára Köszönjük az ötleteket. Minden esetre feladunk egy hirdetést a Köznevelésben, és elkezdjük szervezni a "jogszabályok" folyamatos közlését. Nincs neked/nektek olyan kipróbált módszeretek, műsoros programötletetek, diák vagy tanárírásotok, "sztoritok", ami felkerülhetne Minél többen csináljuk, annál színesebb, érdekesebb lehet. Üdvözlettel Juli
 
#45  klarahklara[kukac]freemail[pont]hu2003-02-26 07:26
Kedves Juli
Több ötletem is van a reklámozásra: lehetne például informálni erről e lehetőségről a kerületi pedagógiai szolgáltatókat, az iskolai könyvtárosokat - nem tudom, máshol mi a gyakorlat, de nálunk a könyvtár az iskola információközpontja -, és lehetne esetleg hirdetni a pedagógiai lapokban (bár ez nyilván sok pénzbe kerül).
Ami az információkat illeti: Jó lenne például egy oldal, ahol össze lennének gyűjtve az osztályfőnöki munkával kapcsolatos jogszabályok, hogy ne kelljen állandóan utánajárni a változásoknak (igazolatlan órák szankciói, hivatalos beírások szövegezése, stb.). Sok nálunk a pályakezdő osztályfőnök, és úgy látom, nagy gond számukra a szakszerű adminisztráció. (Elnézést, hogy ilyen "prózai" gondokkal terhellek Benneteket, de az energiáink nagy része ezekkel forgácsolódik szét.)
Érdekes lenne rövid híreket olvasni az iskolai élettel kapcsolatban. Tallózhatnátok esetleg az internetes "újságokban" és mondjuk hetente frissítve hírt adhatnátok az újdonságokról; napközben kevés idő jut arra, hogy az ember keresgéljen, jó lenne, ha ez összegyűjtve egy helyről eérhető lenne.
Üdvözlettel: Klára
 
#44  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-02-26 05:13
Kedves Klára Nagy szeretettel üdvözlünk Milyen ötleted lenne a reklámozásra Milyen információk érdekelnének Téged (Benneteket) a leginkább
 
#43  klarahklara[kukac]freemail[pont]hu2003-02-25 09:58
Szerintem nagyobb reklám kellene a portálnak, mert én is csak két hete jártam itt először,és egészen véletlenül bukkantam rá egy más irányú keresés kapcsán.
Amúgy örülök, hogy ennyi szakmai anyagot találok itt, és remélem, hogy a napi gyakorlathoz szükséges információk is megszaporodnak majd, mert arra lenne a legnagyobb szükség.
 
#42  Varga Attilavargaa[kukac]oki[pont]hu2003-02-13 03:09
Tegnap jártam a Gádor Iskolában, ahol szerintem példaértékű módon oldották meg az ofő órák kérdését. A szokásos heti egy órán kívül minden nap egy ofő (negyed)órával kezdődik 7:45 és 8:00 közt. Ezt a tanároknak fizetik, a gyerekenek kötelező.

Jeleztem nekik, hogy hírt adok róluk felétek.

Szerintem érdemes lenne beszámolót kérni tőlük a rendszerükről, és reklámozni a módszert Címük:
Gádor Általános Iskola
Budapest,
Gádor u. 101-105
1222
e-mail: gadorisk@freemail.hu, gadorig@mail.datanet.hu
telefon: 06 1 2266-681
 
#41  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-02-13 03:06
Kedves Látogatóink Őszintén örülünk, hogy viszonylag sokan nézegetitek a honlapunkat (legalább is a számláló ezt jelzi), de jó lenne tudnunk azt is, hogy mit szóltok ehhez a weblaphoz. Mi tetszik, mi nem, miről szeretnétek még hírt hallani, olvasni Ha valakinek van olyan ötlete,szakanyaga, amelyről tájékoztatni szeretni a szakmai közvéleményt, örömmel hírt adunk róla. Nagyon várjuk a jelzéseiteket, megerősítő és kritikus véleményeiteket. Hiszen nektek csináljuk ezt az oldalt, és jobb lenne veletek közösen csinálni. Szekszárdi Júlia
 
#40  Janjan[kukac]kik[pont]oki[pont]hu2003-02-10 07:24
Elnézést a szerverkimaradásért...
 
#39  Janmjan[kukac]mail[pont]datanet[pont]hu2003-01-27 09:27
Na, ügyesen megcsináltuk ez az üzenőt...
Az előbbi webcímek helyesen:
http://www.oki.hu/forum/topic.asp?topic_id=55&S=True
http://www.oki.hu/csoport.asp?Rovat=nat-2002
 
#38  Janmjan[kukac]mail[pont]datanet[pont]hu2003-01-27 09:23
Aki még nem unta meg az utóbbi évek tantervi váloztatásait, az nézze meg az OKI honlapján az Eötvös Társaság NAT vitaanyagát (http://www.oki.hu/csoport.aspRovat=nat-2002), aztán okosan hozzá is lehet szólni a fórumon, hátha kijön belőle valami (http://www.oki.hu/forum/topic.asp?topic_id=55&S=True)
Üdv: Jan
 
#37  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2003-01-10 16:24
Kedves Juli.
Tudom, hogy kicsit megkéstem a reagálással, de ma számoltunk utánna egy kicsit a pénzügyi dolgoknak. A megállapodás ellen nem lehet kifogásunk, talán egy kicsit jobb kondíciókat is teremt a túlórázóknak - az ofi megbízás mindenképpen -, de én a minőség romlásának legalizálását látom benne. A jelenlegi kötelező óraszámot is sokallom, a burkolt óraszámemelés pedig tovább ront a helyzeten.
Az osztálylétszámok csökkentése elveiben nagyon jók, de mi például kötelezően felvevő iskola lévén eddig sem tudtunk 35 alatt maradni. A megyén most voltunk fenntartói interjún, most voltak a költségvetési tárgyalások is és sajnos nem tudunk mit kezdeni ezzel a törvényi előírással. Zsúfolt az iskolánk, még több osztály indítására nem vagyunk képesek, a felvételeket pedig meg kell oldani. Tudom, mondhatnánk magunkat szerencsésnek is, mert nincs tanulóhiány, de a hangulatot és természetesen az eredményességet negatívan befolyásolja a 38-40 fős osztályok léte.
Az alsó tagozatos változásokat én személy szerint örömmel olvastam, remélem valóban a tanulói terhek csökkentésével jár majd együtt, de az 5-6 osztályos osztott rendszerű oktatás megváltoztatása eröltetettnek tűnik. Nem hiszem, hogy a személyen lenne a lényeg, sokkal fontosabbnak érzem a tananyag mennyiségét, a koncentrikus tananyag felépítéséből eredő érlelés hiányát.
 
#36  Varga Attilavargaa[kukac]oki[pont]hu2003-01-09 20:07
Én nem látok semmi kivetnivalót abban, ha egy tanár pluszórákra szerződést köt az iskolájával. Ha tanítással akar pluszpénzt szerezni, úgyis fog pluszórákat vállalni. Miért ne tehetné ezt meg az iskola keretein belül
Ormai Vera gondolataival én is egyetértek. A létszámhatárok esetében az legalább előrelépés, hogy a törvény szól az ellenőrzésükről (bár nem hiszem, hogy a max. 50.000 forintos büntetés elriasztó erejű) Eddig inkább csak irányszámként vették figyelembe a határokat az iskolák.
 
#35  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-01-07 12:22

Kedves Látogatók Jó lenne, ha elmondanátok a véleményeteket az Oktatási törvény módosítási javaslatának egy bizonyos pontjához, amelyet a PDSZ kifogásol.
A módosító javaslat ugyanis lehetővé tenné, hogy az intézményvezetők és a pedagógusok megállapodása alapján az előírt kötelező óraszámon felüli órákat teljesítsenek a pedagógusok, amiért cserében egy ún. teljesítményszorzó alapján külön díjazást kellene megállapítani a munkaszerződésben.
A PDSZ szerint a javaslat túlmunkára kötelezné a pedagóguisokat, s az oktatás színvonalának csökkenéséhez vezet. Ráadásul, ha egy tanár több órát vállal azzal kollégáitól veszi el a munkát, és így a pedagógus-munkanélküliség is kialakulhat.
Hiller István oktatási államtitkár szerint a tervezet egy eddig is létező gyakorlastot legalizál. Köztudott ugyanis, hogy sok pedagógus saját iskolájában vállalna többletpénzért többlet feladatot.

Nektek erről mi a véleményetek Ez valóban lényeges, sőt "zsebbe vágó" kérdés. Én személyesen erről azt gondolom, hogy még mindig jobb, ha a pedagógus a saját intézményében vállal túlmunkát (persze fizetségért), mintha a munkaerejét másutt bocsátja áruba.
 
#34  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-01-06 11:05
Szervusz, Jucó, neked, nektek is boldog újévet. Most egy hónapja nézzük a számlálót, a honlap megújulása óta 900 látogató volt. Ez nem rossz eredmény. Nagyon remélem, hogy az interakvitás is kap egy kis lendületet, miután mindenki remekül kipihente magát a szokatlanul hosszú téli szünetben, és derüs hangulatban várja a jövőt.
 
#33  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2003-01-05 23:20
Mindenkinek nagyon boldog, eredményekben gazdag új éve kívánokKívánom, hogy induljon be a lap úgy igazán
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek