OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#20  Kálmánszatmari[kukac]radnoti-elte[pont]sulinet[pont]hu2002-12-12 10:04
Mindenki figyelmébe
Akit érdekel a "Közööségek Tükörben" program, ami egy szociometriai vizsgálatra épülő fejlesztő módszer az iskolai közösségek részére, az a http://pc2.radnoti-elte.sulinet.hu honlapon bővebb információkat talál róla és emailban kereshet engem is további infókért.
 
#19  nóranora_szatmary[kukac]hotmail[pont]com2002-12-12 01:45
A témával kapcsolatban érdemes beleolvasni Szabó László Diagnózis az iskoláról - Kórkép magunkról című, gondolatébresztő cikkébe (ÚPSZ 2002/07), melyben többek között arra keresi a választ, hogy sok esetben miért marad eredménytelen az iskola azon igyekezete, hogy együttműködésre késztesse a szülőket.
A cikk a honlapról is elérhető (Tematikus olvasnivalók az ÚPSZ oldalain / Értékelés).
 
#18  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-10 21:16
Jucóka Valóban érdekes lenne a szülői kérdőívetek eredménye
 
#17  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-10 21:14
Vajon miért "érdektelenek" a szülők Valóban mindig közömbösség húzódna a dolgok hátterében Nincsenek-e ők ugyanúgy agyonhajtva, mint mi, pedagógusok Nekünk van-e mindig elég időnk és energiánk a gyerekeinkre, és milyen sűrűn tartjuk a kapcsolatot az ő iskolájukkal
 
#16  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2002-12-10 18:56
Ja, most a felületességem újabb példája, hogy összekevertem a / és
jeleket.
Na erről ennyit
Sziasztok.
 
#15  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2002-12-10 18:53
Szervusztok/ Örömmel vettem a honlapon és leveles ládámban is a tanácskozás jegyzőkönyvét.Most sajnálom igazán, hogy nem tudtam ott lenni
/Julikám a felvetéseddel kapcsolatosan csak annyit, hogy én nem feszültséget érzek köztünk és a szülők között. Én azt a fajta szülői hozzáállást érzem, hogy az a legkisebb gondjuk mi van az iskolában Az ottani problémát oldják meg ott, a többivel meg elvergődök én - gondolja a kedves szülő. Nálunk most jönnek vissza a szülői kérdőívek, elég érdekeseket olvasunk össze belőle. Az értékeléséről majd tájékoztatnálak,ha érdekel. Tovább is vizsgálódhatunk e téren, mert az érdektelenség nálunk egetrengető
Kedves Mjan/ Gondolkodtam rajta, vajon ki lehet az a csendes társalgótárs, aki ilyen okosakat ír nekünk a honlap használatával kapcsolatban,- felületességemet jól példázva - s most találtam meg a nevedet a honlapon. Üdvözöllek és neked is gratulálok.
Üdv mindenkinek.Juco
 
#14  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-09 15:50
Kedves Honlap-látogatók Felhívnám a figyelmet arra a tapasztalati és kutatási adatokkal is alátámasztott jelenségre, hogy a pedagógusok (az osztályfőnök, az iskola) és szülők (családok) között rendkívül nagy a feszültség. Evvel kapcsolatban nézzék/nézzétek meg a honlapon az osztályfőnöki vizsgálat aktuális (2002. őszi) adatait és az OFOE szakmai tanácskozásának jegyzőkönyvét. Ezen a valamennyiünket érintő problémán jó lenne együttesen gondolkodni. Vajon mit tehetnénk a feszültség enyhítése érdekében
 
#13  Janmjan[kukac]mail[pont]datanet[pont]hu2002-12-06 21:49
Ha valakit a látogatottság érdekel, minden lap alján olvasható a számláló
Most #4547 az állása.
(Egyébként csak akkor számol, amikor a kezdőlapot letöltöd.)
Nézzük meg egy hónap múlva...
 
#12  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-06 20:17
Azért ajánlgatjuk a weblapunkat fűnek, fának. Hátha előbb-utóbb rákap a nép. Bár ez még nagy falat lesz: rácsalogatni a pedagógusok széles körét az interaktivitásra. Ha van valakinek ötlete, hogyan lehet mindez kicsit hatékonyabbá tenni, mindenképpen jelezze Az egyesületi tanácskozás részletes jegyzőkönyve elkészült, nemsokára fenn lesz a honlapon. Szia, Jucóka, köszönjük a gratulációt. Fontos is, hogy erősítsd egy kicsit az önbizalmunkat.
 
#11  nóranora_szatmary[kukac]hotmail[pont]com2002-12-05 14:33
A látogatottság mintha kicsit erősebb lenne, bár lehet, hogy csak Juli meg én nyitogatjuk valamivel többet, mint azelőtt. Mindenesetre néha támadnak kétségeim, érdemes-e mindössze két-három napig aktuális dolgokat feltenni, mint amilyen például az Ajánló legjava...
Kedves Juco
Még egy része lesz a "Módszerek nevelési..." című, Juli-féle anyagnak, talán ma sikerül feltenni. Üdv: Nóra
 
#10  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2002-12-04 22:07
Látom Julikám Te is jársz fent néhaVárom a tanácskozás anyagának megjelenését. Nagyon tetszik a honlapon megjelent "módszerek a nevelési vizsgálatokhoz" gyűjtemény.Mivel én is a Ló jegyében születtem én is gyakran töltöm időmet minden időigényes foglalatossággal, így most - a minőségesdi mellett - csináltam meg az ez évi szociometriát az osztályomnál, nehogy unatkozzak a téli szünetben.Vigyázz magadra és családodra, ne szakadj meg azért a sok vállalástól.
Nóra Te vagy a "megvalósítók" Üdvözöllek Téged is
Remélem lesz egy kis mozgás most ezen a szép kis honlapon is.Mit vettetek észre a látogatottság alakulásában
Na, mindenkinek üdv. Juco
 
#9  nóranora_szatmary[kukac]hotmail[pont]com2002-11-30 18:39
Köszönjük szépen a biztatást
A "megvalósítók"
 
#8  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-11-30 17:54
Az előbb véletlenül nyomtam meg a szomorú arcot, most ide teszem a vigyorit, hiszen az előző üzenethez az dukál. Bocsánat, majd belejövök...
 
#7  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-11-30 17:53
Viszont volt egy egészen jó műhelybeszélgetés az OFOE (Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete) szervezésében a Harmat utcai Általános Iskolában (Bp. X. Harmat u. 88.) Ott voltunk közel negyvenen az egész országból, és beszélgettünk a család és az iskola kapcsolatának a problémáiról.Jól sikerült találkozó volt nem csak azért, mert izgalmas volt a téma, és aktívak a jelenlevők(a jegyzőkönyv majd felkerül a honlapra), hanem azért is, mert a vendéglátó iskola (ezen belül az igazgatónő Szabó Edit és a szervező Gerstenbrein Jutka) kellemes, vendégszerető légkört biztosított. Hogy ez milyen sokat tud jelenteni Azt hiszem, mindenki jól érezte magát, és nem érezte felesleges áldozatnak a szabad szombatját.
 
#6  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-11-30 17:43
Esik az eső, köd van, dolgoznom kellene, és nincs kedvem. Az egészet ráfogom a frontra
 
#5  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2002-11-30 16:14
Tetszik az üzenőfalas megoldás, és tetszik a megújult honlap is. Gratulálok a megvalósítóknak
 
#4  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-11-27 19:56
Kíváncsi vagyok, hogy ez hogyan működik majd. Persze nekem tetszik csak úgy, mint az egész megújult honlap. Üdv a létrehozóknak
 
#3  Janmjan[kukac]mail[pont]datanet[pont]hu2002-11-22 16:26
Végül: a nevetek melletti kis ikonnal is tudjátok jelezni az üzenet hangulatát, természetét.
 
#2  Janmjan[kukac]mail[pont]datanet[pont]hu2002-11-22 16:24
Egy kis segítség:
Sortörést a "/" karakterrel tudtok csinálni.
Így ni. A mosolyt, szomorúságot jelző karaktereket az Üzenő automatikusan kicseréli:
Úgyanígy a felkiáltó- és kérdőjelet:
Jó társalgást
 
#1  Janmjan[kukac]mail[pont]datanet[pont]hu2002-11-15 00:00
Kedves Látogatók!
A Chat helyett mostantól üzenőfalat működtetünk.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Könnyebb lehet az iskolatáska
Tegnap járt le a határidő azon szülők számára, akiknek a gyermeke főiskolán vagy egyetemen tanul tovább, mivel vasárnapig lehetett jelentkezni az ősszel induló felsőoktatási képzésekre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Palkovics újra üzent az Akadémiának és a kutatóknak
A miniszter elárulta, hogy pénteken találkozik legközelebb az MTA vezetésével és gyors megegyezésben bízik. Palkovics László elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.20.
Készen állnak a sztrájkra a tanárok
öbb ezer visszajelzés érkezett már a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) felmérésére, amellyel a tanárok sztrájkhajlandóságát szeretnék feltérképezni. Szűcs Tamás elnök lapunknak...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek