OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2859  Mónimoni[kukac]citromail[pont]hu2014-04-02 19:22
Elsőseim vannak. Az egyik gyerkőc néha elveszi mások dolgait. Nem tagadja le, szívesen visszaadja, nem próbál kitalálni valami mentséget. Nem viccből vagy heccelésből teszi. Szülőkkel is beszéltem, ők is szeretnének megoldást! Szakirodalmat, segítséget keresek! Előre is köszönöm!
 
#2858  zolizilika[pont]12[kukac]freemail[pont]hu2014-04-01 14:55
18 éves vagyok de szeretném már most otthagyni az iskolát (az osztálytársak miatt) de anyukán egy nemzeti parknál dolgozik és ha én nem megyek be akkor őt kirugják van valami lehetőség hogy ne kelljen bejárom és őt ne rugják ki??
 
#2857  szabòkaalexa7878[kukac]freemail[pont]hu2014-03-27 20:15
15 èves lányom ellen, fegyelmi eljárást inditottak, a házirend sùlyos megszegèse miatt! kellett -e volna, elötte egy figyelmezt
etõ levelet kapnom??
 
#2855  Anikókarakasani[kukac]freemail[pont]hu2014-03-23 16:55
Köszönöm, megnézem!
 
#2854  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-03-23 16:13
Kedves Anikó! Ezzel a végzettséggel sajnos nem taníthatsz, legalábbis mi úgy véljük.
A bizonyosság kedvéért azért nézd meg Te is a 2011. évi CXC. tv. 3. mellékletében foglaltakat.
 
#2853  Anikókarakasani[kukac]freemail[pont]hu2014-03-21 18:06
Tisztelt Ofoe!
Szeretném megtudni, hogy általános iskolai tanítói, informatikus könyvtárosi és IT mentori (OKJ száma: 54 482 01)végzettséggel taníthatok-e ált.isk. felső tagozatán informatikát? (Ha így nem, van-e olyan OKJ-s képzés, ami feljogosít erre?)
Köszönettel: Anikó
 
#2852  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-03-13 07:49
Kedves "babos"! Ha valóban megvan a 25 év közalkalmazotti jogviszonya, akkor a Kjt. 78. §-a alapján ki kell fizetni, kérés nélkül a jubileumi jutalmat. Hogy ki és mikor jogosult erre, azt a munkáltatónak kötelessége figyelemmel kísérni, nyilvántartani.
Azt javasolom, hogy keresse meg az igazgatóját és érdeklődjön, hogy számfejtették-e már és mikor fogják utalni a jogos járandóságát.
 
#2851  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-03-10 20:43
Kedves Emike! Az óvodapedagógusoknak ugyanúgy jár a béremelés, mint minden más pedagógusnak. A fenntartótoknál érdeklődjetek, és ha nem boldogultok, akkor forduljatok jogászhoz. A RAABE Kiadó működtet egy Óvodai Jogfutár nevű periodikát, a neten is megtalálható. A kiadónál Farkas Annamáriától, az EMMI-ben pedig Dunai Gyöngyitől lehet jogi tanácsot kapni ebben az ügyben. Végső soron az oktatási ombudsmanhoz is lehet fordulni, de remélem, helyi szinten is rendeződik az ügy.


 
#2850  babosbabos[pont]gabor57[kukac]gmail[pont]com2014-03-10 07:29
Tisztelet Ofő!
Szeretném megtudni, hogy hol-hogy lehet a 25 éves jubileumi kifizetéshez hozzájutni?
A mai napig 25 év 89 napot dolgoztam, mindig SzKI-ban (4 munkahely) közalkalmazottként. Csak most a PedII. miatt vettem észre, hogy simán átsiklottak az időm fölött.
Mit tehetek, kinél kell reklamálni, vagy a jogaimat érvényesíteni?
bg
 
#2849  Emikeemike[kukac]gmail[pont]com2014-03-06 16:21
Tisztelt Osztályfőnök!

Érdeklődni szeretnék, hogy 2014. jan. 01-től minden pedagógusnak jár-e az átlagosan 8-9 ezer forintos béremelés, mert mindenkitől azt halljuk, hogy megkapták - országszerte - , viszont a mi óvodánkban senki nem kapott, s nem is volt róla szó a vezetőség részéről... Ha kötelező adni (a bérminimum emelkedése miatti alapbér növekedés okán), akkor visszamenőleg megkaphatjuk-e a különbözetet? Köszönettel: Emike
 
#2848  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-28 22:26
Kedves Ildikó!
Az akkor még bőven érvényben lévő (megnéztem) 138/1992 .Korm. rendelet (a Kjt. végrehajtási rendelete) a következőket írja:
13/A. §
[A Kt. 94. § (3) bekezdésének l) pontjához]
14. §
A közoktatási intézmény dolgozójának a fizetési fokozatok közötti várakozási idejét egy évvel csökkenteni kell, ha törvénnyel alapított kitüntetést vagy díjat, illetve miniszter által alapított díjat kapott.A közoktatási intézmény dolgozójának a fizetési fokozatok közötti várakozási idejét egy évvel csökkenteni kell, ha teljesítette a külön jogszabályban meghatározott továbbképzés követelményeit. A várakozási idő csökkentése hétévenként egy alkalommal illeti meg a közoktatási intézmény dolgozóját akkor is, ha a továbbképzés követelményeit többször teljesítette ebben az időszakban.

Ezt is olvassa hozzá, a KLIK szakmai tanácsai többek között a 2013. szept. 1-i besorolásokkal kapcsolatban. A 9. pont, ami rá vonatkozik, de lehet, hogy van még ezzel kapcsolatos válaszuk, nem olvastam végig.Az a lényeg, hogy véleményem szerint 13. jan. 1-vel csökkenteni kellett volna a várakozási idejét - akkor is, ha kötelezően fizetési fokozatot váltott volna, és akkor is, ha nem.

A következő a fent hivatkozott, szintén akkor hatályban lévő 1992. évi tv. 94. § (3) bek. l) pontja:

94. § (1)–(2)
(3) Felhatalmazás kap a Kormány, hogy rendeletben szabályozza
l) a pedagógus-továbbképzést teljesítők anyagi elismerésének, a várakozási idő csökkentésének lehetőségét, azokat a feltételeket, amelyek fennállása esetén a kiemelt munkavégzésért járó kereset-kiegészítést meg kell állapítani, valamint a kereset-kiegészítés legkisebb összegét, az intézményi minőségirányítási programban meghatározott szempontok és értékelési rend alapján adható anyagi elismerés rendjét, továbbá a pedagógus-munkakör tekintetében a kötelező órát meghaladó tanítás munkáltatói elrendelését, az elrendelt tanítás díjazását, a munkaidő-beosztás, továbbá nevelési-oktatási intézményekben a rendkívüli munkavégzés, az ügyelet és készenlét elrendelésének feltételeit, az ügyelet és az ügyelet alatt elrendelt munkavégzés díjazását is magában foglaló átalánydíjazás megállapításának szabályait és mértékét, az intézményvezetői és vezetőhelyettesi feladatot ellátók, az átlagostól eltérő feladatot ellátó, a nehezebb körülmények között dolgozó pedagógusok, a pályakezdő pedagógusok többletdíjazása, kiegészítő illetménye megállapításának feltételeit, a díjazás mértékét, a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók szülei iskolai végzettséggel összefüggő önkéntes nyilatkozatának kérdéseit, valamint az igazgatótanács munkáltatói jogosítványait;

Ezt is olvassa hozzá vagy lobogtassa meg nekik, a 9. pontban van a lényeg. Lehet, hogy még van ezzel kapcsolatban benne valami, nem olvastam végig:

http://klik.gov.hu/download/f/e1/80000/GYIK-Átsorolás.pdf

Összefoglalva: véleményem szerint csökkenteni kellett volna a várakozási idejét (átsorolást kellett volna kapnia 13.jan.1-vel), ha lépett akkor kötelezően, ha nem. (Persze ha a hétévenkénti miatt abban a ciklusában még nem csökkentették e miatt)
 
#2846  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2014-02-27 07:56
Kedves Mónika!

Nem írja, hogy gyermeke kapott-e segítséget, ami a figyelemzavarát illeti. Diagnosztizálták? Sokat segíthetne neki, ha megkapná a megfelelő segítséget a fejlesztés terén, és a pedagógusok is figyelembe tudnák venni. Persze az lett volna az ideális, ha ezt sokkal korábban kapja meg.
De a figyelemzavar most csak egy járulékos probléma. A lánya krízisben van, ezért követett el öngyilkossági kísérletet, aminek nagyon erős jelzés értéke van, hogy nagy a baj. Nagyon fontos, hogy szakembertől is kapjon segítséget, vigye el pszichológushoz (nevelési tanácsadóba, gyermekjóléti szolgálathoz, ideggondozóba), de gondolom kapott elérhetőséget a kórházban. Ha nem, maga keressen szakembert a lányának. Fontos, hogy ebben a krízishelyzetben meg legyen segítve, Ön pedig anyaként álljon mellette, támogassa, akkor is, amikor éppen úgy tűnik, nincs Önre szüksége. Lánya kamaszodik, de előfordul, hogy a kamaszkori krízis valamilyen patológiába torkollik (pl.: depresszió), ezért is fontos vele foglalkozni. A szakemberek Önnek is tudnak tanácsot adni, hogyan legyen most gyermeke mellett, hogyan tudja a legjobban segíteni.
Az iskolakerülés most másodlagos probléma, de ha segítséget kap, ez is meg fog oldódni idővel.
Beszéljen a pedagógusokkal, kérjen türelmet, megértést. Kérje meg a szakembert, hogy ő is segítsen az iskolával való kommunikációban. De ez elsősorban az Ön feladata szülőként.
Az a kérdés pedig, hogy ki a felelős, súlytalanná válik, ha valóban történik valami.
Minden jót kívánok! Peer Krisztina
 
#2845  monikakaticabogar1025[kukac]gmail[pont]com2014-02-25 19:04
Tisztelt osztfőnök

Gyermekem figyelemzavaros és még sajnos más rengeteg problémája van. 13 éves ötödikre ahogy nehezebb lett a tananyag figyelemzavara még komolyabb problémàkat okoz neki.Nem képes feldolgozni hogy a jó tanuló kislányból 2-3 -as tanuló lett. Most hetedikes eljutottunk oda hogy vagdosta magát be kellett vi i a gyermekpszcihiatriara. Az iskolában leadtuk a papirt tájékoztassuk őket azóta gyereket teljesen leirták és a tanárok nap mint nap bántják őt. Ma pl a tesi tanára kihivta közszemlére és közölte hogy még a dagt Alexandra is megtudta csinálni a feladatot.mit tegyek? Ha a gyerekkel történik valami ki lesz a felelős! És ez csak sok közül az egyik. Már iskolába sem akar menni és nem is tanul egyáltalán hiába próbálok meg bár mit. Segítségét előre is köszönöm
Tisztelettel monika
 
#2844  Ildikóildike67[kukac]gmail[pont]com2014-02-25 15:42
Én is ebben a cipőben járok, mint Éva!2012. decemberben szakvizsgáztam. Akkor nem kaptam meg a várakozási idő csökkentését a 120 óra teljesítése okán. Most lehetséges-e ezt még pótolni, 2014-ben? Akkor még élt ez a része a rendeletnek, utána kérdeztem... Várom a válaszát izgalommal! Köszönettel: Ildikó
 
#2843  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-24 09:31
Kedves Éva! Esetleg a 277/1997-es Korm. rendeletben előzőleg előírt, a hétévenkénti 120 órás teljesítése miatti várakozási idő csökkentésére gondol? Mert a rendeletnek ez a passzusa már nem létezik. Utána kellene néznie, hogy 2012-ben (mikor szakvizsgázott) élt-e még ez a része a rendeletnek, hogy e miatt csökkenteni kell a várakozási idejét. Továbbá azt is meg kellene nézni, hogy annak, akinek ily módon csökkent a várakozási ideje, elismerik-e azt a pedagógiai életpályamodell szerinti előmeneteli rendszerben.
Úgy gondolom, hogy a portfóliót kell feltöltenie, lásd: 326/2013. Feltételezem, hogy megvan a feltételként megszabott szolgálati ideje.
 
#2842  Évaeva[kukac]pr[pont]hu2014-02-21 21:07
Szeretném megtudni, hogy ha 2012. dec.-ben szereztem a szakvizsgázott pedagógus oklevelemet és ezzel teljesítettem a 120 órás kötelező továbbképzést, akkor most, 2014. februárban megkaphatom-e a jelenlegi törvény szerint a 7 évenként egyszer lehetséges átsorolásomat?
 
#2841  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-02-18 14:41
Kedves SÁNDOR KATA!
Az egyesületi e-mail címre érkezett kérdésére megpróbáltunk válaszolni, de a levelünk visszajött. Ha még aktuális a kérdés, küldje el a működő e-mail címét, mert az info@edounio.hu nem funkcionál.
 
#2840  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-02-14 18:30

Kedves Jenes Zoltánné és kedves Heréb János!

A következő információkat kaptuk a kérdéseiket illetően:

A pedagógus szakvizsga fogalmát szervezésének körülményei, a hozzá kapcsolódó juttatásokat a 277/1997 (XII. 22) Kormányrendelet vezette be.
Ebből levezetve a 41/1999. (X. 13.) OM rendelet meghatározta a képesítési követelményeket. Ennek az 1. sz melléklete azt is tartalmazta, hogy ezeknek a követelményeknek a teljesítését az oklevélben is fel kell tüntetni. Kétféle bejegyzés volt hatályos:
1. szakvizsgázott pedagógus,
2. a pedagógus szakvizsga követelményeinek eleget tett.

Meglátásunk szerint az 1999. előtt szerzett szakirányú végzettségek szakvizsgával való egyenértékűségéről azért sem lehet szó, mert nem volt szabályozva a képzési kimeneti követelménye, A 41/1999. OM rendelet felsorolja azokat a szakirányú továbbképzéseket, melyek min. egy féléves kiegészítéssel szakvizsga letételét is lehetővé tették. Szigorú volt a szabály azonban abban a tekintetben, hogy az oklevélben a teljesítését meg kellett jeleníteni.

Ezen információk alapján sajnos egyikük végzettsége sem felel meg a pedagógus szakvizsgának.
 
#2839  Jenes Zoltánnéjenes1[kukac]t-online[pont]hu2014-02-13 20:34
T. OFOE!
Én is a szakvizsgának minősülő végzettségről szeretnék érdeklődni. 1984-ben szereztem tanítói oklevelet, majd 1999-ben Magyar nyelv és irodalom műveltségterületen végeztem Jászberényben. Sajnos senki nem tudja megmondani, hogy ez elfogadható-e szakvizsgával egyenértékű végzettségnek. Az igazgató szerint nekem kell "kinyomozni", hogy kérhetem-e az átsorolásomat. Jó lenne már tudni valamit, hiszen április vége rohamosan közeleg!
Válaszukat előre is köszönöm.
 
#2838  Heréb Jánosherebjano[kukac]gmail[pont]com2014-02-11 09:52
Tisztelt Cím!
Arra kérdésre szeretnék választ kapni, hogy milyen szakirányú végzettség fogadható el pedagógus szakvizsgának.
Konkrétan a "A tanterv fejlesztés szakirányú továbbképzési szak" elfogadható-e.
Ezt a képzést, illetve a megszerzett végzettséget éveken át elfogadták pedagógus szakvizsgának.
Most a porfólió feltöltése kapcsán kiderült, hogy nem számítható be (az igazgató szerint).
Azt a joghelyet keresem, ami törölte ezt a képzést mint szakvizsgának elfogadható képzettséget.
Vagy azt a joghelyet, ami egyértelműen leírja, hogy mi fogadható el pedagógus szakvizsgaként.
Válaszukat előre is köszönöm.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek