OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2841  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-02-18 14:41
Kedves SÁNDOR KATA!
Az egyesületi e-mail címre érkezett kérdésére megpróbáltunk válaszolni, de a levelünk visszajött. Ha még aktuális a kérdés, küldje el a működő e-mail címét, mert az info@edounio.hu nem funkcionál.
 
#2840  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-02-14 18:30

Kedves Jenes Zoltánné és kedves Heréb János!

A következő információkat kaptuk a kérdéseiket illetően:

A pedagógus szakvizsga fogalmát szervezésének körülményei, a hozzá kapcsolódó juttatásokat a 277/1997 (XII. 22) Kormányrendelet vezette be.
Ebből levezetve a 41/1999. (X. 13.) OM rendelet meghatározta a képesítési követelményeket. Ennek az 1. sz melléklete azt is tartalmazta, hogy ezeknek a követelményeknek a teljesítését az oklevélben is fel kell tüntetni. Kétféle bejegyzés volt hatályos:
1. szakvizsgázott pedagógus,
2. a pedagógus szakvizsga követelményeinek eleget tett.

Meglátásunk szerint az 1999. előtt szerzett szakirányú végzettségek szakvizsgával való egyenértékűségéről azért sem lehet szó, mert nem volt szabályozva a képzési kimeneti követelménye, A 41/1999. OM rendelet felsorolja azokat a szakirányú továbbképzéseket, melyek min. egy féléves kiegészítéssel szakvizsga letételét is lehetővé tették. Szigorú volt a szabály azonban abban a tekintetben, hogy az oklevélben a teljesítését meg kellett jeleníteni.

Ezen információk alapján sajnos egyikük végzettsége sem felel meg a pedagógus szakvizsgának.
 
#2839  Jenes Zoltánnéjenes1[kukac]t-online[pont]hu2014-02-13 20:34
T. OFOE!
Én is a szakvizsgának minősülő végzettségről szeretnék érdeklődni. 1984-ben szereztem tanítói oklevelet, majd 1999-ben Magyar nyelv és irodalom műveltségterületen végeztem Jászberényben. Sajnos senki nem tudja megmondani, hogy ez elfogadható-e szakvizsgával egyenértékű végzettségnek. Az igazgató szerint nekem kell "kinyomozni", hogy kérhetem-e az átsorolásomat. Jó lenne már tudni valamit, hiszen április vége rohamosan közeleg!
Válaszukat előre is köszönöm.
 
#2838  Heréb Jánosherebjano[kukac]gmail[pont]com2014-02-11 09:52
Tisztelt Cím!
Arra kérdésre szeretnék választ kapni, hogy milyen szakirányú végzettség fogadható el pedagógus szakvizsgának.
Konkrétan a "A tanterv fejlesztés szakirányú továbbképzési szak" elfogadható-e.
Ezt a képzést, illetve a megszerzett végzettséget éveken át elfogadták pedagógus szakvizsgának.
Most a porfólió feltöltése kapcsán kiderült, hogy nem számítható be (az igazgató szerint).
Azt a joghelyet keresem, ami törölte ezt a képzést mint szakvizsgának elfogadható képzettséget.
Vagy azt a joghelyet, ami egyértelműen leírja, hogy mi fogadható el pedagógus szakvizsgaként.
Válaszukat előre is köszönöm.
 
#2837  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-09 20:23
Kedves Riz Kálmán! Javasolom,hogy nézze meg a 2011. évi CXC. tv. 47.§., 3. melléklet, 99.§ (7) bekezdést.(Nem tartom valószínűnek, hogy lehet napközis nevelő. Azt a szakképzettséget kell hozzá megszereznie, amit a 3. melléklet előír.)
 
#2836  Riz Kálmánrizkalman[kukac]t-online[pont]hu2014-02-06 17:07
Üdvözletem!
Azt szeretném kérdezni,hogy gyógypedagógus tanári diplomával foglalkoztathatnak-e tovább egyéb foglalkozást(napközi,tanulószoba)ellátó tanári munkakörben általános iskola 1-4. évfolyamon a 2011.évi törvénymódosítás miatt?
Esetleg újabb diplomát kell szereznem,de milyet?
Köszönettel várom a választ!
 
#2835  Rabb Edit rabbedit[kukac]gmail[pont]com2014-02-02 06:42
Kedves Ofoe!
Nagyon köszönöm !
 
#2834  Károlytoth[pont]karoly01[kukac]citromail[pont]hu2014-02-01 17:06
Kedves Ili!
Köszönöm válaszát!
Üdvözlettel Károly!
 
#2833  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-01 09:35
Kedves Károly! A kérdés már korábban is felmerült ebben a rovatban. Ugyanazt tudom válaszolni, amit Tamásnak. Azt javasolom, hogy nézzen bele a 2011. évi CXC. tv. 3. sz. mellékletébe, ott le van írva, hogy alsó tagozatban, 5-6. évfolyamban, illetve 7-8. évfolyamban milyen végzettséggel, szakképzettséggel taníthat. A jogszabályt megtalálja például a www.magyarorszag.hu-n. Ha a jelenlegi végzettségével taníthat a megfelelő évfolyamban, akkor úgy gondolom, hogy ugyanitt napközis és tanulószobai tevékenységet is elláthat.
 
#2832  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-31 20:09
Kedves Mtibi! A megbízási szerződés alapján járó díjazás megegyezés kérdése, jogszabály nem írja elő, hogy mennyit kell fizetni (nem vonatkozik rá bértábla, kötelező pótlék stb.).
Újra le kellene ülnie az igazgatóval vagy akivel kötötte (KLIK?) a megbízási szerződést és átbeszélni, hogy mi alapján állapították meg az óradíját vagy ha fix megb. díja van, akkor azt, hogy az az összeg miből tevődik össze.
 
#2831  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-31 19:22
Kedves Kérdezőnk! (Füstös Sz.) A mesterképzés nem számít szakvizsgának.
 
#2830  Károlytoth[pont]karoly01[kukac]citromail[pont]hu2014-01-31 18:52
Tisztelt Ofoe!
„A pedagógiatanár (pedagógia szakos tanár) nevesítve nem szerepel ugyan az Nkt. 3. számú mellékletében, de a Kt. a napközi otthoni és tanulószobai foglakozások vezetésére megfelelő felsőfokú iskolai végzettségnek és szakképzettségnek határozta meg. Az Nkt. azonban nem említ külön napközis nevelői vagy tanulószobai foglalkozást vezető pedagógus- munkakört és ilyen feladatot sem nevez meg. Ennek megfelelően, ha továbbra is ellátja az ilyen jellegű feladatot (egyéb foglalkozás), esetükre az Nkt. 99. § (10) bekezdés alkalmazható”Az lenne a kérésem,hogy segítsenek értelmezni az idézett szöveget.Ez azt jelenti hogy,pedagógia szakos tanári diplomámmal csak akkor alkalmazhatnak tovább egyéb foglalkozás(napközi,tanulószoba)ellátására tanári munkakörben,ha tanulmányaimat elkezdem egy felsőfokú pedagógus- szakképzettséget nyújtó oktatásban?Segítségüket előre is nagyon köszönöm!Tisztelettel!Károly
 
#2829  mtibimegyesi65[kukac]freemail[pont]hu2014-01-28 09:36
Tisztelt Ofoe!
Az alábbi kérdéssel fordulok Önökhöz!
Egy vidéki városi középiskolában tanítok. Mivel van általános iskolai diplomám is. Ebben a tanévben egy vidéki LHH-s település általános iskolájában heti 5 órában mint óraadó is dolgozom. Az ottani dolgozók megkapják az ezzel járó pótlékot, viszont az én esetemben a fenntartó vitatja a jogosságot.
Kérdésem:
Melyik jogszabály rendelkezik erről?
Kinek a feladata ez után járni, az enyém vagy az én intézményvetetőmé?
Ha elutasítanak és a jogszabály szerint járna a pótlék, kihez fordulhatok?
Üdvözlettel: Tibor
 
#2828  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-27 08:51
Kedves Edit! A legteljesebb tájékoztatás a Complex Jogi Adatbankban található: http://jab.complex.hu/doc.php?docid=WKHU-QJ-XML-000000A1100190TV
Ez 2011-es, de jelzi, hogy hol juthatsz el a módosításokhoz is. Munkajogászt nem tudunk ajánlani, de megpróbálunk keresni.Ha találunk valakit, jelezzük.
 
#2827  Rabb Edit rabbedit[kukac]gmail[pont]com2014-01-27 08:02
Kedves Ofoe!
Nagyon köszönöm válaszukat! Esetleg tudnak ebben jártas szakembert ajánlani? Vagy milyen címszó alatt kereshetett?
További segítségüket is nagyon köszönöm , üdvözlettel: Edit
 
#2826  Füstös Sz.szil71[kukac]citromail[pont]hu2014-01-26 19:40
Üdvözletem Mindenkinek!
20 éve tanítok általános iskolában. Végzettségem tanító, hitoktató, német nyelv tanító, ezeken felül elvégeztem Pécsett a Pécsi Tudományegyetem Tanári mesterképzési szakát, így okleveles pedagógia tanár szakképzettséget szereztem.
Kérdésem: ez a végzettség megfelel-e a pedagógus-szakvizsgának, mellyel a - legalább 14 év - szakmai gyakorlat mellett pályázni lehet a Pedagógus II. fokozatra a portfólió április 30-ig történő feltöltésével?
Köszönettel: Szilvi
 
#2825  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-26 10:39
Kedves Tamás! Azt javasolom, hogy nézzen bele a 2011. évi CXC. tv. 3. sz. mellékletébe, ott le van írva, hogy alsó tagozatban, 5-6. évfolyamban, illetve 7-8. évfolyamban milyen végzettséggel, szakképzettséggel taníthat. A jogszabályt megtalálja például a www.magyarorszag.hu-n. Ha a jelenlegi végzettségével taníthat a megfelelő évfolyamban, akkor úgy gondolom, hogy ugyanitt napközis és tanulószobai tevékenységet is elláthat. Sok sikert kívánok!
 
#2824  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-25 17:43
Kedves Edit! Ez annyira bonyolult munkajogi kérdés, hogy megfelelő szakember híján nem merünk rá választ adni. Javasoljuk, hogy fordulj egy a témához értő munkajogászhoz.
 
#2823  Rabb Edit rabbedit[kukac]gmail[pont]com2014-01-25 00:06

Üdvözletem!
Új, óvodai gyógytestnevelői állásom megtartásához szeretném segítségét kérni, ha óvodapedagógusokkal is foglalkoznak.
Óvodapedagógusi diplomám 1999-ben szereztem, utána elvégeztem 2010- ben a gyógytestnevelői szakot is, de ezt is az ELTE tanító és Óvóképző karán, mellyel szakvizsgát is kaptam egyben.
2013 novembertől a Nevelési Tanácsadóban kaptam óvodai gyógytestnevelői állást, majd most szóltak hogy a tavalyi törvénymódosítás miatt valószínűleg elbocsátanak minket vagy szerzünk egyetemi tanári diplomát is, mert csak így tarthatunk gyógytestnevelést.

Igyekeztem átböngészni a törvényeket és az alábbiakat találtam ami lehet segítene állásom megtartásához....( ha jól értelmezem , ehhez szeretnék segítséget )

17 § mely szerint óvodában csak óvodapedagógusi végzettséggel lehet dolgozni

127 §1a a munkáltató dönt arról hogy elfogadja-e a főiskolai leckekönyvben levő tantárgy oktatásának módszertanát

( az én esetemben :
-oktatás technikát tanultam az óvodapedagógusi képzettségem alatt
-gyakorlatvezetés és elemzés a gyógytestnevelői képzésem alatt illetve
- könnyített és gyógytestnevelés szervezése és tervezése
.... Ezek elfogadhatóak oktatási módszertannak ?

128 § (1) b, 5 évet adhat a tanulmány meglezdéséig a Munkáltató?

+

128 § (5) gyógypedagógusként alklmazható aki óvónői oklevéllel rendelkezik? ( ha ez így van! akkor gyógypedagógusként tovább alkalmazhatnak...)

128 § (8) aki pedagógus szakvizsgával rendelkezik azt a bemutatást követő év első munkanapjától kezdődően pedagógusi szakvizsga alapján kell besorolni - ez most az új pedagógusi tábla alapján akkor nem pedagógus 1 hanem magasabb ? Egyébként a 14 év pedagógusi munkavégzésem is megvan....


Ön lát lehetőséget, hogy megtarthassam állásom ezek alapján?
Segítségét előre is nagyon köszönöm.
Üdvözlettel: Edit










 
#2822  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-23 22:28
Kedves Éva! A rendelkezés így szól: "Nehéz körülmények között végzett munkáért járó pótlékot a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból emaradott települések köznevelési intézményeiben dolgozó tanárok kaphatnak - az érintett települések jegyzékét kormányrendelet tartalmazza." Tehát, ha a Ti településetek nincs rajta ezen a listán, akkor nem jár a pótlék.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek