OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2837  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-09 20:23
Kedves Riz Kálmán! Javasolom,hogy nézze meg a 2011. évi CXC. tv. 47.§., 3. melléklet, 99.§ (7) bekezdést.(Nem tartom valószínűnek, hogy lehet napközis nevelő. Azt a szakképzettséget kell hozzá megszereznie, amit a 3. melléklet előír.)
 
#2836  Riz Kálmánrizkalman[kukac]t-online[pont]hu2014-02-06 17:07
Üdvözletem!
Azt szeretném kérdezni,hogy gyógypedagógus tanári diplomával foglalkoztathatnak-e tovább egyéb foglalkozást(napközi,tanulószoba)ellátó tanári munkakörben általános iskola 1-4. évfolyamon a 2011.évi törvénymódosítás miatt?
Esetleg újabb diplomát kell szereznem,de milyet?
Köszönettel várom a választ!
 
#2835  Rabb Edit rabbedit[kukac]gmail[pont]com2014-02-02 06:42
Kedves Ofoe!
Nagyon köszönöm !
 
#2834  Károlytoth[pont]karoly01[kukac]citromail[pont]hu2014-02-01 17:06
Kedves Ili!
Köszönöm válaszát!
Üdvözlettel Károly!
 
#2833  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-01 09:35
Kedves Károly! A kérdés már korábban is felmerült ebben a rovatban. Ugyanazt tudom válaszolni, amit Tamásnak. Azt javasolom, hogy nézzen bele a 2011. évi CXC. tv. 3. sz. mellékletébe, ott le van írva, hogy alsó tagozatban, 5-6. évfolyamban, illetve 7-8. évfolyamban milyen végzettséggel, szakképzettséggel taníthat. A jogszabályt megtalálja például a www.magyarorszag.hu-n. Ha a jelenlegi végzettségével taníthat a megfelelő évfolyamban, akkor úgy gondolom, hogy ugyanitt napközis és tanulószobai tevékenységet is elláthat.
 
#2832  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-31 20:09
Kedves Mtibi! A megbízási szerződés alapján járó díjazás megegyezés kérdése, jogszabály nem írja elő, hogy mennyit kell fizetni (nem vonatkozik rá bértábla, kötelező pótlék stb.).
Újra le kellene ülnie az igazgatóval vagy akivel kötötte (KLIK?) a megbízási szerződést és átbeszélni, hogy mi alapján állapították meg az óradíját vagy ha fix megb. díja van, akkor azt, hogy az az összeg miből tevődik össze.
 
#2831  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-31 19:22
Kedves Kérdezőnk! (Füstös Sz.) A mesterképzés nem számít szakvizsgának.
 
#2830  Károlytoth[pont]karoly01[kukac]citromail[pont]hu2014-01-31 18:52
Tisztelt Ofoe!
„A pedagógiatanár (pedagógia szakos tanár) nevesítve nem szerepel ugyan az Nkt. 3. számú mellékletében, de a Kt. a napközi otthoni és tanulószobai foglakozások vezetésére megfelelő felsőfokú iskolai végzettségnek és szakképzettségnek határozta meg. Az Nkt. azonban nem említ külön napközis nevelői vagy tanulószobai foglalkozást vezető pedagógus- munkakört és ilyen feladatot sem nevez meg. Ennek megfelelően, ha továbbra is ellátja az ilyen jellegű feladatot (egyéb foglalkozás), esetükre az Nkt. 99. § (10) bekezdés alkalmazható”Az lenne a kérésem,hogy segítsenek értelmezni az idézett szöveget.Ez azt jelenti hogy,pedagógia szakos tanári diplomámmal csak akkor alkalmazhatnak tovább egyéb foglalkozás(napközi,tanulószoba)ellátására tanári munkakörben,ha tanulmányaimat elkezdem egy felsőfokú pedagógus- szakképzettséget nyújtó oktatásban?Segítségüket előre is nagyon köszönöm!Tisztelettel!Károly
 
#2829  mtibimegyesi65[kukac]freemail[pont]hu2014-01-28 09:36
Tisztelt Ofoe!
Az alábbi kérdéssel fordulok Önökhöz!
Egy vidéki városi középiskolában tanítok. Mivel van általános iskolai diplomám is. Ebben a tanévben egy vidéki LHH-s település általános iskolájában heti 5 órában mint óraadó is dolgozom. Az ottani dolgozók megkapják az ezzel járó pótlékot, viszont az én esetemben a fenntartó vitatja a jogosságot.
Kérdésem:
Melyik jogszabály rendelkezik erről?
Kinek a feladata ez után járni, az enyém vagy az én intézményvetetőmé?
Ha elutasítanak és a jogszabály szerint járna a pótlék, kihez fordulhatok?
Üdvözlettel: Tibor
 
#2828  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-27 08:51
Kedves Edit! A legteljesebb tájékoztatás a Complex Jogi Adatbankban található: http://jab.complex.hu/doc.php?docid=WKHU-QJ-XML-000000A1100190TV
Ez 2011-es, de jelzi, hogy hol juthatsz el a módosításokhoz is. Munkajogászt nem tudunk ajánlani, de megpróbálunk keresni.Ha találunk valakit, jelezzük.
 
#2827  Rabb Edit rabbedit[kukac]gmail[pont]com2014-01-27 08:02
Kedves Ofoe!
Nagyon köszönöm válaszukat! Esetleg tudnak ebben jártas szakembert ajánlani? Vagy milyen címszó alatt kereshetett?
További segítségüket is nagyon köszönöm , üdvözlettel: Edit
 
#2826  Füstös Sz.szil71[kukac]citromail[pont]hu2014-01-26 19:40
Üdvözletem Mindenkinek!
20 éve tanítok általános iskolában. Végzettségem tanító, hitoktató, német nyelv tanító, ezeken felül elvégeztem Pécsett a Pécsi Tudományegyetem Tanári mesterképzési szakát, így okleveles pedagógia tanár szakképzettséget szereztem.
Kérdésem: ez a végzettség megfelel-e a pedagógus-szakvizsgának, mellyel a - legalább 14 év - szakmai gyakorlat mellett pályázni lehet a Pedagógus II. fokozatra a portfólió április 30-ig történő feltöltésével?
Köszönettel: Szilvi
 
#2825  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-26 10:39
Kedves Tamás! Azt javasolom, hogy nézzen bele a 2011. évi CXC. tv. 3. sz. mellékletébe, ott le van írva, hogy alsó tagozatban, 5-6. évfolyamban, illetve 7-8. évfolyamban milyen végzettséggel, szakképzettséggel taníthat. A jogszabályt megtalálja például a www.magyarorszag.hu-n. Ha a jelenlegi végzettségével taníthat a megfelelő évfolyamban, akkor úgy gondolom, hogy ugyanitt napközis és tanulószobai tevékenységet is elláthat. Sok sikert kívánok!
 
#2824  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-25 17:43
Kedves Edit! Ez annyira bonyolult munkajogi kérdés, hogy megfelelő szakember híján nem merünk rá választ adni. Javasoljuk, hogy fordulj egy a témához értő munkajogászhoz.
 
#2823  Rabb Edit rabbedit[kukac]gmail[pont]com2014-01-25 00:06

Üdvözletem!
Új, óvodai gyógytestnevelői állásom megtartásához szeretném segítségét kérni, ha óvodapedagógusokkal is foglalkoznak.
Óvodapedagógusi diplomám 1999-ben szereztem, utána elvégeztem 2010- ben a gyógytestnevelői szakot is, de ezt is az ELTE tanító és Óvóképző karán, mellyel szakvizsgát is kaptam egyben.
2013 novembertől a Nevelési Tanácsadóban kaptam óvodai gyógytestnevelői állást, majd most szóltak hogy a tavalyi törvénymódosítás miatt valószínűleg elbocsátanak minket vagy szerzünk egyetemi tanári diplomát is, mert csak így tarthatunk gyógytestnevelést.

Igyekeztem átböngészni a törvényeket és az alábbiakat találtam ami lehet segítene állásom megtartásához....( ha jól értelmezem , ehhez szeretnék segítséget )

17 § mely szerint óvodában csak óvodapedagógusi végzettséggel lehet dolgozni

127 §1a a munkáltató dönt arról hogy elfogadja-e a főiskolai leckekönyvben levő tantárgy oktatásának módszertanát

( az én esetemben :
-oktatás technikát tanultam az óvodapedagógusi képzettségem alatt
-gyakorlatvezetés és elemzés a gyógytestnevelői képzésem alatt illetve
- könnyített és gyógytestnevelés szervezése és tervezése
.... Ezek elfogadhatóak oktatási módszertannak ?

128 § (1) b, 5 évet adhat a tanulmány meglezdéséig a Munkáltató?

+

128 § (5) gyógypedagógusként alklmazható aki óvónői oklevéllel rendelkezik? ( ha ez így van! akkor gyógypedagógusként tovább alkalmazhatnak...)

128 § (8) aki pedagógus szakvizsgával rendelkezik azt a bemutatást követő év első munkanapjától kezdődően pedagógusi szakvizsga alapján kell besorolni - ez most az új pedagógusi tábla alapján akkor nem pedagógus 1 hanem magasabb ? Egyébként a 14 év pedagógusi munkavégzésem is megvan....


Ön lát lehetőséget, hogy megtarthassam állásom ezek alapján?
Segítségét előre is nagyon köszönöm.
Üdvözlettel: Edit










 
#2822  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-23 22:28
Kedves Éva! A rendelkezés így szól: "Nehéz körülmények között végzett munkáért járó pótlékot a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból emaradott települések köznevelési intézményeiben dolgozó tanárok kaphatnak - az érintett települések jegyzékét kormányrendelet tartalmazza." Tehát, ha a Ti településetek nincs rajta ezen a listán, akkor nem jár a pótlék.
 
#2821  TAMÁSpengeboy01[kukac]gmail[pont]com2014-01-23 10:06
Üdvözletem!
Azt szeretném kérdezni,hogy pedagógia szakos tanári diplomával foglalkoztathatnak-e tovább egyéb foglalkozást(napközi,tanulószoba)ellátó tanári munkakörben a 2011.évi törvénymódosítás miatt?
Esetleg újabb diplomát kell szereznem,de milyet?
Köszönettel várom a választ!
 
#2820  Éva ave1234[kukac]citromail[pont]hu2014-01-22 20:14
Nagyon köszönöm a reagálást, de mi azt a választ kaptuk a munkahelyen, hogy a társadalmi gazdasági és infrastrukturális települések jegyzékében csak a második szempontnak felelünk meg, ami a munkanélküliek aránya ezért nem kapjuk.Ha a gazdaságilag és infrastrukturálisan is elmaradottak lennénk akkor járna.
Erre nem találok egyértelmű szabályozó rendeletet.
Segítség!!!!!
 
#2819  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-17 12:09
Kedves Éva! A 2014-től kötelezően jár a pótlék a nehéz körülmények között dolgozó pedagógusoknak. Az összeg 10-től 30 százalékig terjed. Főiskolát végzetteknek tehát legalább 16 016, legfeljebb 48 048 Ft, az egyetemet végzetteknek pedig legalább 17 550, legfeljebb 52 650 Ft. Az információ forrása az eduline.hu, 2014. 01. 13.
 
#2818  Évaave1234[kukac]citromail[pont]hu2014-01-16 19:40


Szervusztok!
Kérdésem a következő lenne. Hátrányos helyzetű nehéz körülmények között dolgozók, pótlékot milyen feltételek között kaphatnak. Településünk szerepel a társadalmi gazdasági és infrastrukturális települések jegyzékében 0 1-es besorolással.Jogosultak vagyunk-e pótlékra vagy nem? Ha igen milyen mértékben, kötelező-e, vagy csak adható?
Szeretnénk tisztán látni, mert mindenki máshogy magyarázza.
Válaszokat előre is köszönjük!

 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek