OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2814  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-12 18:22
Kedves Juli!
Bocsanat, most nem lesznek ekezetek. Termeszetesen barhol felhasznalhatod, athelyezheted a kommentet, ez vonatkozik minden elozo, vagy ezutan megjeleno bejegyzesemre is. Szerintem vagyunk olyan viszonyban, bar szemelyesen meg nem talalkoztunk, hogy a szerkesztes, stilizalas is beletartozzon ebbe az "engedelybe", mert biztos vagyok benne, hogy a minoseg altalad csak jobb lesz. Olellek: Laura
 
#2813  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2014-01-12 17:25
Kedves Varga Ili!
Köszönöm a biztató szavakat. Megfogadva a tanácsát levelet fogok írni.
 
#2812  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2014-01-12 10:45
Kedves Laura! Ha hozzájárulsz, feltennénk ezt a bejegyzésedet a honlapra mint a virtuális szülői értekezlet sorozat egy darabját. A korábbi bejegyzésekkel is egybe lehet fogalmazni, ha akarod, de önmagában is megáll. Az Üzenőben így túl terjedelmes, félő, hogy kevesen olvassák végig, pedig nagyon fontos dolgokról írsz Várom az ezzel kapcsolatos visszajelzésedet.
 
#2811  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-11 23:14
Kedves Juli!
Én azok közé tartozom, akik nem tanárellenesek, sőt. Zsigerből igyekszem elkerülni az általánosítást is, magam sem örülnék, ha velem kapcsolatban történne meg. Azt látom ugyanakkor, hogy nem egyedi, egyszeri, hanem sokadszorra ismétlődő kínos, felháborító, sőt, tragikus esetek történnek meg szinte naponta a szemünk előtt. Akár gondatlanságként is felfogható, hogy bárhol, bármikor megtörténő események elkerülésére nincs tudatos felkészülés az intézmények jelentős részénél. Még a bűnmegelőzési szakember (rendőr) is úgy véli (saját iskolánkban), hogy neki a kivizsgálás a fő feladata, szenvedélyesen magyarázza, hogy miért nem tetszik neki maga a "bűnmegelőzés" kifejezés sem. A szülő abban a hiszemben adja be a gyerekét, hogy ott folyamatos a szakszerű felügyelet, és okosabban kapja vissza a kölyköt, mint ahogy beadta. A törvény még bünteti is a szülőt, ha a gyerek ellóg, elmenekül az iskolából (lásd a zalai példát: kiskorú veszélyeztetése). Miért nincs felelős, ha a kiskorút az iskola, esetleg éppen az osztályfőnök, vagy a többi odajáró tanuló veszélyezteti? Megérne egy elemzést pl., hogy mivel jár a kötelező óraszámok növelése... Marad az ügyeletre elég ember? Miközben nincs lyukasóra, WC-re valamikor el kellene jutni, ráadásul felkészült tanárnak is át kell nézni a szünetben a következő óra anyagát... Közben már két osztály készül tesi órára az öltözőben, ahol szintén veszélyes dolgok alakulhatnak ki pillanatok alatt? Telerakjuk az igazgatókat adminisztrációs feladatokkal (20/2012 Emmi rendelet), de neki is a nyakába varrunk sok-sok órát, azután szőnyeg szélére áll, de már rúgják is ki, ha nem kebel-béli? A végén marad a sommás ítélet: nincs mit tenni... Akkor most álljunk meg egy kicsit, és gondoljon mindenki a saját, vérben fekvő, leszakadt lépű, törött gerincű gyerekére, reggel pedig küldje iskolába azzal a tudattal, hogy délután esetleg rohanhat az intenzívre utána, mint Fehérváron. Miért küldjem a gyerekem olyan helyre, ahol törvény szerint ugyan deklarálják a biztonságát, de a gyakorlatban eszköztelenek, tehetetlenek a pedagógusok? Mi nem találtunk más megoldást, mint a magántanulói jogviszonyt. Az igazgató válaszul a gyereket gyakorlatilag teljesen kitiltotta az iskolából, a témazárókat sem írhatja meg helyben, év végén mehet csak be vizsgázni. Szerdáig adtam (és ez nem elírás!) határidőt az osztályfőnöknek, hogy segítse az igazgatót a számunkra is kedvező döntés meghozatalában, utána a nyilvánosság következik, nem érdekel, hogy ebben melyik szenzációhajhász orgánum lesz a segítségemre. Másfél hónapja saját kútfő szerint haladunk, mert az iskola 6 osztályos gimnázium, speciális tantervvel, de nem férünk hozzá. Van olyan tantárgy, amelyből a szaktanár nem is engedett tankönyvet rendelni (mondván, azt a vázlatot kell tudni, amit órán diktál), másik esetben még az előző évi anyaggal sem végeztek. Nem gyűlölködünk, csak várjuk a választ, szerdáig...
 
#2810  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-10 15:25
Kedves Lenke! Szerintem a besorolásánál figyelembe kell venni az egyetemi végzettségét. Fussa át a 2011. évi CXC. tv. 64. § (4) bekezdését, a 98-99. §-t és a 3. mellékletet. Talán egy tértivevényes levelet is feladhatna, amiben megkéri őket, hogy tájékoztassák, így röpke 5 hónap elteltével tán letisztult az ügye, ami attól tartok nem egyedi eset.
 
#2809  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 19:24
Kedves Laura! Kinn van mindkét cikk a sajtófigyelőnkben (Új hírek). Érdemes megnézni a kommenteket, csak úgy süt belőlük a tanárellenesség, a gyűlölet. Pedig a székesfehérvári csicskáztatás, amit a Blikk említ nem bizonyított, a következtetések azonban rögtön általánosak. Egy ilyen feszült légkörű társadalomban, ahol ráadásul a média is ráveti magát a szenzáció-gyanús ügyekre, csínján kell bánni a sommás ítéletalkotással. Persze én is tudom, hogy az iskolai agresszió erősödik a tanulók között, és a pedagógusok gyakran tehetetlenek, eszköztelenek, s sokan meg sem próbálnak tenni valamit ellene. Jó lenne, ha ebben a kérdésben is képesek lennének összefogni a pedagógusok egymással és a szülőkkel a bűnbak- keresés helyett.
 
#2808  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:37
Például ilyen durva eseményekkel indul...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-zacskoval-fojtogatta-iskolatarsait-egy-fiu-nyirszoloson.html?sec-2
 
#2807  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:33
Kedves Júlia!

Ezt a cikket javaslom kihelyezni valamelyik oldalra. Mi szerencsére megúsztuk az ehhez hasonló esetet... Rémisztő, hogy a téma továbbra is aktuális, ráadásul ilyen következményekkel...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-riport-a-szekesfehervaron-ongyilkossagot-megkiserlo-diak-torteneterol.html?sec-top#comments
 
#2806  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2014-01-09 17:22
Üdvözletem!
A besorolásommal kapcsolatban szeretném a segítségüket kérni. Tanítói diplomám után magyar szakos főiskolai diplomát szereztem, majd elvégeztem a Kossuth Lajos Tudományegyetemen a pedagógia szakot is.Az akkori igazgatóm ezt követően a H fizetési kategóriába sorolt.Ez így is maradt 14 éven át.2013 szeptemberében az új átsorolások után a mostani igazgatóm azt mondta, a KLIK-nél nem tudják ,elfogadható-e az egyetemi végzettségem, majd utána kell járniuk, de addig is visszasorolnak , mintha csak főiskolai diplomám lenne. Hónapok teltek el, de választ azóta se kaptam. Az átsorolásról papírt se, mivel én ezt így nem írtam alá. A beosztásomról annyit: magyart tanítok felső tagozatban, éneket elsőben és ötödikben, fejlesztő órám van 8. osztályban és alsós napközis foglalkozásokat is tartok. Kérdésem az lenne: el kell-e fogadnia a munkáltatómnak a pedagógia szakos egyetemi diplomámat? Előre is köszönöm válaszukat.
 
#2805  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 12:13
Kedves Erzsébet! A problémát helyben kellene tisztázni. Mi tartalmaz ezzel kapcsolatban az iskola házirendje? Tiltja-e a mobilok behozatalát az iskolába? Tiltja-e a tanórai használatot? A szabályozást, a felmerülő problémák megoldásának módját a tantestülettel kellene egyeztetni, és ebbe az egyeztetésbe bevonni a szülőket és a diákok képviselőit is. Amennyiben a készülékek összeszedése mellett döntenek, az esetleges károkért nyilván az iskolát, illetve a mobilt őrző pedagógust terheli az anyagi felelősség.
 
#2804  Erzsébetker[pont]erzsike[kukac]citromail[pont]hu2014-01-08 17:25
Üdvözletem!
Kérdésem lenne. Vagy választ szeretnék rá, vagy segítséget ahhoz, hogy hova fordulhatok.
Iskolánkban kitalálták, hogy reggelente szedjük össze a gyerekek mobiltelefonjait, majd az órák után adjuk vissza. A kérdésem az lenne, hogy van-e jogunk ehhez, illetve, ha valakinek a telefonjával történik valami, kártérítéssel tartozik-e az iskola, illetve a telefont összeszedő kolléga? Köszönöm.
 
#2803  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-07 21:52
Kedves Roz! Nem gondolom, hogy ha nincs más lehetőség, ez ne lehetne megoldás. Gyakornokként, pedagógusdiplomával miért ne csinálhatná? A kollégái majd segítenek neki, ha esetleg valamiben elakad. Jogi akadálya tudomásom szerint nincs, képesített pedagógus. Az adminisztráció még, ami az óra megtartása mellett ráhárul. Feltételezem, hogy a távozó osztályfőnök átadta neki a feladatokat. És mindenképpen jár neki erre a néhány hónapra az osztályfőnöki pótlék is.
 
#2802  roztothrozsi[kukac]citromail[pont]hu2014-01-07 19:19
Kérdés,nem üzenet:
Kis létszámú iskola lévén,mivel elment szülni a
nyolcadikos osztályfőnök,nincs aki helyére lépjen.
Az igazgatót a fenntartó nem engedélyezte.Az ott
tanító gyakornok pedig úgy néz ki nem lehet.Egy ember
maradt, aki alsós.Így egy osztályfőnöki órája lenne csak ott.Mellesleg igazgatóhelyettes.
Van arra mód,hogy a gyakornok,aki egy hónapja már
ellátja ezt a feladatot, meg is tartsa?
Tudni kell még(a gyakornok idén kezdett.Diplomáját
régebben szerezte,de nem tanított,hanem szociális
téren dolgozott,meg három gyereket szült.Mind óvodáskorú.)Van kiskapu erre a félévre?
 
#2801  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-01 12:03
Honlapunk valamennyi olvasójának boldog újesztendőt kíván az OFOE szerkesztősége!
 
#2800  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-07 19:19
Igen, tanulságos. Ha lesz végre egy kis időm, összeállítok belőle egy rövid esettanulmányt. Még nem tudom, mi lesz a címe. Üzenet egykori iskolámba? Nem akarok debreceni diák lenni! (A gyanakvások elkerülése érdekében a történetnek köze sincs Debrecenhez!) Ne félj, NEMECSEK! Dráma (!!!), pedagógia? Gyerek, szülő, tanár, no és a kapcsolat? Konfliktus(?????) - akkor (orvosi) kezelés!!!!
 
#2799  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-12-07 11:01
Tanulságos történet, Laura, köszönjük.
 
#2798  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-06 15:19
Köszönjük, közben utánajártunk. Az igazgató utáni szint a Kormányhivatal. Az igazgató profi szinten húzta magára a konfliktust, levéve a terhet a bizalomvesztés miatt akár azonnali hatállyal kirúgható osztályfőnökről. Saját maga vetette föl az iskolaváltás lehetőségét, megpendítve, hogy igen bonyolult és hosszadalmas, rögös út vezethet a megoldáshoz, a kiváltó okokat nagyon nehéz bizonyítani, mindenképpen a gyerek issza meg a jogi/egészségügyi tortúra levét. Az ő személye garancia arra, hogy az osztályfőnök a továbbiakban helyes pedagógiai módszerekkel foglalkozik az osztállyal. Azt is megmondta őszintén, hogy ez az iskola falain túlra már nem vonatkozik, a felelősség csak falakon belül az övé (az egész életre kiható következmények viszont a gyereké és persze a szülőké). Sikerült egy közeli településen emberként viselkedő, pedagógus igazgatót találni, aki azonnal befogadta a gyereket, a "magántanulóság" gyakorlatilag okafogyottá vált. A szülők nem tesznek feljelentést, nem büntetik a kiváló tantestületet egyetlen nem odaillő személy miatt. A tantestület kvalitásait ismerve a szülők nem is értik, miért pont a jelenlegi vezető bitorolja az igazgatói széket (de, értik...). Az "ügy" sajnálatosan arra a törvényi háttérre világít rá, hogy az erkölcsi szinten még a tanárnál is (az osztály egy részénél meg pláne) magasabb szinten álló gyerek és szülei nem dönthetnek szabadon arról, hogy milyen jogviszonyban álljanak az iskolával. "Vincseszternyi" irodalma van annak, hogy a kortársainál néhány területen kiemelkedő teljesítményt nyújtó gyerekkel egy osztályközösségben nem tudnak mit kezdeni, kvázi, deviancia megnyilvánulásaként tekintenek rá (jeles tanuló, áprilisban várhatóan sikeresen nyelvvizsgázik, így indul neki a középiskolának). A szülők jogos felháborodása csak olaj a tűzre, a megoldás helyett egyből a hivatalnokokkal, a törvények velük szembeni alkalmazásával kénytelenek megbirkózni. A biztonság kedvéért még - a filmekhez hasonlóan - idekívánkozik: a történet szereplői kitalált személyek, az események egybeesése a valósággal csak a véletlen műve.
 
#2797  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-12-06 08:57
Folytatás. Elképzelhető, hogy a döntés kikerült az igazgató jogköréből, és a tankerület szintjén intézik. Ilyen esetben a jegyzőhöz kell fordulni. Javaslom azonban továbbra is, hogy gondolják meg! Nem lehetne rendbehozni a kapcsolatot az illetékes osztályfőnökkel?
 
#2796  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-12-06 08:54
Ha csak az osztályfőnöktől akarnak megszabadulni, akkor nem lenne elég egy másik osztály vagy esetleg egy másik iskola? Nagyon sok hátulütője van a magántanulóságnak. A szülőnek joga van ezt kérni, és tudomásunk szerint indokolt esetben az igazgatónak ehhez hozzá kell járulnia. Ha csak az ezzel kapcsolatos aktuális jogszabályok nem mondanak mást, illetve a helyi gyakorlat nem mond ennek ellent.
 
#2795  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-03 18:14
Magántanulói jogviszony miatt kértek tőlem segítséget. Az osztályfőnöktől kellene tulajdonképpen megszabadítani a gyereket, de az igazgatói ellenállás miatt ez csak jegyzői úton mehet. A törvény szerint a gyerek akár be is járhatna az iskolába a mások óráira, de az ofő tekintélye(???) megóvása érdekében ehhez az igazgató nem járul hozzá. Van megoldás?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.17.
Megszólalt a genderszak-ügyben az ELTE: a döntés megkérdőjelezi a tanszabadságot
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara sajnálattal értesült arról, hogy a társadalmi nemek tanulmánya mesterszakot törölték a felsőoktatásban szerezhető képesíté...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
Állami tankönyvek: fellebbezéssel reagál a kormány strasbourgi bíróság elmarasztalására
A kormány fellebbezni fog a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) keddi elsőfokú, nem jogerős ítélete ellen, amely "nem a tankönyvpiaci kiadványok fejlesztésének állami monopoliz...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
L. Ritók Nóra: Egy ország, két világ
Akinek az élete felfele ível, az a kedvezmények lehetőségeivel megtámogatva egyre jobban él. Akinek meg lefele megy a szekér, az egyre nagyobb tempóban rohan a teljes elszegényedés felé. Egy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.17.
A magyar társadalom húsba vágó problémáival foglalkozott a szak, amit a kormány most egy tollvonással felszámolt
Hétfőn, a lakástakarékok váratlan felszámolásával és a hajléktalan emberek elleni fellépés megindításával egy napon derült ki Magyar Közlönyből az is, hogy a kormány tényleg megsz...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.
Harc felsőoktatás ellen
Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek