OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2771  Gyöngyirepkaagnes[kukac]vipmail[pont]hu2013-10-28 20:09
A 25éves közalkalmazotti munkaviszony után adható vagy meg kell adni a jubileumi jutalmat?
 
#2770  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-10-26 10:09
Kedves Zsuzsa!

A leírtak alapján (látatlanban) azt érzem, hogy a tanító kioktatásként értelmezi az Ön által kért dolgokat. Mintha megmondaná neki, mi a dolga, függetlenül attól, mennyire jogos ez vagy sem. És nem is ez a kérdés. Sokkal inkább az, hogyan lehet úgy kérni, hogy azt valóban segítségkérésnek érezze és ne utasításnak.
Mivel a fia is figyelmetlen, kérjen segítséget abban, hogyan tudja a fiát segíteni a figyelem fókuszálásában. Neki milyen pedagógiai ötletei, javaslatai vannak arra vonatkozóan, hogy a fia jobban oda tudjon figyelni az órán és Ön szülőként mit tehet annak érdekében, hogy ezt segítse. Egyszóval kérjen tanácsot. Kérdezzen.
Fontos lenne, hogy azt is kommunikálja, hogy tudja, a fia dolga a lejegyzés, de ez neki nem megy és ezt szülőként látja.
A tanulmányi eredmény romlása egyáltalán nem biztos, hogy pusztán az "izgága" padtársnak köszönhetően (ez csak egy lehetséges ok), javaslom, ebben is kérjen segítséget. Együtt próbálják kideríteni az okokat.
És érdemes őszintén elmondani, hogy érzi, vannak konfliktusok, szeretné ezeket megoldani. Ugyanis a pedagógusok és a szülők közti együttműködés elengedhetetlen a gyerekek érdekében.
Ajánlom figyelmébe az alábbi konferenciát, melyet a Kölöknettel közösen szervezünk: http://www.koloknet.hu/iskola/ertjuk-egymast-konferencia-a-szulok-es-pedagogusok-kozotti-parbeszedrol/

Minden jót kívánok, üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#2769  M. Zsuzsaespzsuzsanna[kukac]gmail[pont]com2013-10-25 12:43
Kedves Osztályfőnök!
8 éves kisfiam 2. osztályba jár. Vele kapcsolatban lenne pár kérdésem : rendszeresen nem írja be az üzenőjébe az oszt.főnök által kihirdetett dolgokat, ez az ő hibája, tudom...az osztályfőnököt többször kértem, hogy legyenszíves megnézni és kézjegyével ellátni, hogy az infók hozzám eljussanak. Eddig szóban kértem, pár napja írásban, amire egy nagyon pimasz és kioktató választ kaptam, miszerint neki nem kötelessége ellenőrizni, ő a táblára felírja és kész, aki nem írja le, magára vessen...a szülői értekezlet a megtartás napján került beírásra, a fogadóóra egyáltalán nem. A tanító nénivel egyéb "konfliktusunk" is van, fiamat a legizgágább gyerek mellé ültette, mire kértem, hogy legyenszíves ültesse más mellé,mert sokat romlott a tanulmányi eredménye és nagyon figyelmetlen lett, erre a válasza az volt, hogy valahová a másik gyereknek is ülnie kell!!! Nem tudom kihez fordulhatnék, az igazgatóhoz nem szeretnék, úgy gondolom akkor a közöttünk lévő amúgy sem túl jó viszony tovább romlana.Mit tegyek? Köszönöm
 
#2768  Esztereuropaiszulok[kukac]gmail[pont]com2013-10-22 14:08
Kedves mágus #2765!

Kérem, nézze meg, korábban m.anyának írt válaszomat. Mindenképpen érdemes megpróbálni beszélni a tanítóval, esetleg az illetékes igazgató-helyettessel vagy az igazgatóval, ha túl sok a házi feladat. Másodikban ez teljesen feleslegesnek tűnik. Azt viszont nem tudom, miért kellene tanulni egy 8 évessel. Mi ezt sosem tettük, csak ha kérdeztek, konkrét segítséget kértek, segítettünk.
 
#2767  Esztereuropaiszulok[kukac]gmail[pont]com2013-10-22 14:03
Kedves m.anya #2766!Sajnálom, hogy így alakult! Úgy gondolom, ha a pedagógus sem józan szakmai megfontolásból, sem felettesse utasítására nem hajlandó változtatni, akkor komoly szakmai és emberi hiányosságai lehetnek, nem arról van szó, hogy maximalista. Ha a vezető is kérte, nyilván a helyi tanterv nem tartalmaz extrém elvárásokat, ebben az esetben viszont normális tanítás mellett másodikban gyakorlatilag nem lehetne szükség házi feladatra. Alsóban szinte csak a tanító személye számít, szerintem, így ha nem lehet változtatni, érdemes másik tanítót keresni. Nemrég egy nevelési tanácsadóban dolgozó szakember mesélte, hogy az osztályozás visszahozása óta ismét "egyre több az inkompetens tanítóktól megzakkant" gyerekek száma, akiket kezelniük kell. Ezt nem szabad megvárni.
 
#2766  m.anyademeterne08[kukac]freemail[pont]hu2013-10-21 11:48
Kedves Eszter!Hát ez nem jött be!Tanárnéni nem hajlandó kevesebb leckét adni!Másik osztályba se lehet átrakni ennek okát nem tudom!Az igazgatónk szólt de a tanárnéni akkor sem változtat,mert maximalista!Nem marad más választás másik iskolát kell keresnünk! Nem 5.-kes a gyermek hanem még csak 2.-kos !hétköznap nem sok mindent csinálnak órán,hétvégén viszont rengeteg lecke van hétvégére! lehet fordítva kéne! én tanítgatom itthon amit ott az egész napos iskolába kellene megtanulnia!Péntek du.kapják meg a leckét nincs hétköznap de inkább lenne!az ilyen nem változtatt soha!!
 
#2765  mágusmagus17[kukac]freemail[pont]hu2013-10-21 11:27
Tisztelt osztályfőnök hogy lehet az hogy a tanárnéni feladhat a 8 éves gyereknek 2napra 4 olvasmány aminek a tartalma is kell és még 3 olvasmányt amit csak olvasni kell!Mert az gondolja hogy csak az ő órájára kell készülni? A többi leckét is meg kell valahogy csinálni vagy,ez helyén van?Erről szól az egész napos oktatás?Szülőknek könnyebb állítólag de egy 8 éves gyermekkel még le kell ülni tanulni!!!Ha dolgozik a szülő akkor mi van?Tanárnéni pihenhet hétvégén a gyermek pedig megutálja az iskolát!!!!
 
#2764  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-21 08:43
A FÖLDÜNKÉRT VILÁGNAP alkalmából a kornyezeti-hatasvizsgalat.hu oldal a környezeti nevelés és a környezetvédelmi felelősségvállalás jegyében környezetvédelmi rajzpályázatot hirdetett alsó tagozatos általános iskolások részére „Ezt tettem nyáron a környezetért!” címmel. A oályázat eredményhirdetése és a legjobb alkotások itt láthatók.
 
#2763  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-10-18 14:46
Kedves Nagymama!

E-mailben elküldtem a választ!
Üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#2762  nagyimami[pont]1[kukac]freemail[pont]hu2013-10-16 10:27
Tisztelt Osztályfőnök!
Egyenlőre csak így név és iskola megjelölése nélkül szeretnék tanácsot kérni az alábbi ügyben:
Unokám most került első osztályba, 6 éves múlt. Sajnos valami történhetett vele az iskolában, mert mióta elkezdődött (egész naposba jár, de.- du órák vannak) azóta egész nap nem evett, ez most derült ki, illetve most már otthon sem nagyon akar, de még inni sem. Orvos már adott ki javaslatot, hogy járjon egy olyan osztályba, ahonnan dél körül haza lehetne vinni, de ezt az iskola nem engedi, mondván, hogy majd Ők odafigyelnek arra, hogy egyen. Sajnos azonban a gyermek egészségi állapota már olyan, hogy ha sürgősen nem történik valami, akkor kórházba fog kerülni, súlyos kiszáradás miatt. Amit tudtak szülei végigjártak, de most teljesen tanácstalanok. Remélem tudnak ebben az ügyben tanácsot adni, mert itt már a gyermek "élete" a tét.
Köszönöm: egy aggódó nagymama (ha lehet e-mailben kérnék választ)
 
#2761  Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-10-15 19:02
Ez a levél érkezett ma a Facebook oldalamra (Neveljük Együtt! Közösség). Sajnos én nem tudom a választ ill. a változásokat (ha vannak). Ezért kérlek Benneteket, segítsetek, ha tudtok. Köszönöm, Tőkés Hédi

"Sziasztok!
Név nélkül szeretnék kérdezni a NE közösségtől. Igyekeztem Google-segítséggel választ találni, jogszabályokat böngésztem, de nem sokra jutottam
Szeretném pontosan ismerni azt a rendelkezést, ami az iskolán kívüli foglalkozásokon biztosítandó felügyeletről szól:
Érdekel, hogy
* mennyi diákhoz mennyi felügyelőt kell biztosítani;
* azok mind az iskola alkalmazottai legyenek vagy sem (csak tanár vagy oktatástechnikus, szülő is jó-e ...).
* Kell-e írásbeli nyilatkozat a szülőtől minden kirándulás előtt? Vagy csak akkor, ha szabályozástól eltérő a felügyelet (esetleg akkor a nyilatkozat is felesleges)?
* Változnak-e a feltételek, ha tanítási napnak nem minősül a kirándulás napja (vagyis a foglalkozás ideje kevesebb 3 óránál)?

Köszönöm, remélem tudtok segíteni"
 
#2760  Maryprokop[pont]laszlone[kukac]freemail[pont]hu2013-10-15 15:01
Kedves Osztályfőnök! A kérdésem az lenne: a felmentését töltő óvodapedagógust át kell sorolni az új bértábla szerint? / A felmentési idő kezdete jun.l6 , vége okt. 15 / Melyik illetmény szerint jár a jubileumi jutalom?
Várom válaszát köszönettel.
 
#2759  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-14 11:31
Kedves Kérdezőnk! Mivel pedagógusi munnkakörben dolgozol és pedagógus képesítésed van, minden bizonnyal igényelheted a pedagógus igazolványt abban az esetben is, ha csak gyakornok vagy.
 
#2758  Szeszter79szeszter[kukac]citromail[pont]hu2013-10-13 21:59
Kedves Osztályfőnök!
11 éve kaptam tanítói diplomát, de azóta egészen mással foglalkoztam. Idén szeptembertől napközis tanító néni vagyok, gyakornoki kategóriában. Igényelhetem a pedagógus igazolványt?
 
#2757  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-10-05 10:11
Kedves Tímea! A szakmai gyakorlat idejét a pedagógus fokozatba sorolásnál kell vizsgálni: ped. I., ped.II stb. (356/2013. Korm. rend. 13-15.§). A fizetési kategóriába (korábban fizetési fokozat) sorolás szempontjából minden beszámít, ami 2013. aug. 31-ig beszámított, a jubileumi jutalom, végkielégítés szempontjából szintén. Ennek ismeretében kellene a helyszínen újra mérlegelni a helyzetet.
 
#2756  Tímeadugo74[kukac]gmail[pont]com2013-10-04 21:46
Kedves Osztályfőnök!
Problémám a következő:21 éves közalkalmazotti jogviszonyom van 1 munkahelyen a gyógypedagógia területén.2008-ban leállamvizsgáztam,gyógypedagógusként, de diplomámat 2012-ben kaptam kézhez,mert ekkor sikerült le nyelvvizsgáznom.Ekkor átsoroltak az E kategóriából az F kategóriába az éveimnek megfelelően.Most az új pedagógus bértábla szerint gyakornoknak kéne besorolni.Tehát a közalkalmazotti éveim teljesen elvesznének.Lehetséges ez?
 
#2754  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-01 12:52
Kedves Ismeretlen Ajánlkozó a szexuális prevenció témára! Nem azért veszem le az üzenetét, mert nem tartom lényegesnek a témát, de azért többet kellene tudni Önről, ha bárkinek a honlapunkon ajánlani hagyjuk a programját. Kérjük, hogy jelentkezzen be az osztalyfonokok@gmail.com címen, hogy közvetlenül kapcsolatba léphessünk.
 
#2752  Eszterosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-09-30 22:55
Kedves Szülőtárs! Minden iskola a saját pedagógiai programjában határozza meg a házi feladattal kapcsolatos alapelveit. Ha ezt megsérti a tanár, az intézményvezetőhöz lehet fordulni.Törvényi szinten nincs meghatározva az a bizonyos "felső határ". Attól függően, hogy hányadikos a gyerek, még indokolt is lehet a sok tanulnivaló. Az ötödikes tananyag szerintem például csak úgy tanítható meg, ha a gyerekek otthon is komolyan foglalkoznak a tananyaggal. Azt javaslom, hogy engedje önállósodni a gyerekét, segítsen neki abban, hogy úgy szervezze az életét, hogy az órák után egy alkalmas helyen az iskolában (könyvtárban?), esetleg otthon el tudjon készülni a leckéivel. Akkor a hétvégéi felszabadulhatnak. Ha nagyon tarthatatlan a helyzet, próbáljon beszélni a többi szülővel. Ha ők is hasonlóan látják a dolgot, közösen beszéljenek a tanárral, és ha nem boldogulnak, akkor az igazgatóval.
 
#2750  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-09-29 16:58
Kedves T. Tamás, nem szolgálhatok jó hírekkel - ide másolom a 326/2013 kormányrendeletnek a szakmai gyakorlati időre vonatkozó rendelkezését:
13. § (1) A magasabb fokozatba történő előrelépéshez szükséges szakmai gyakorlat

a) pedagógus-munkakörben,

b) pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó munkakörben közalkalmazotti jogviszonyban vagy munkaviszonyban,

c) óraadói megbízásra szóló polgári jogi jogviszony keretében,

d) az Európai Iskolákban pedagógus-munkakörben munkaviszonyban,

e) pedagógus-képzést folytató felsőoktatási intézményben folytatott oktatói tevékenységgel, vagy

f) a miniszter igazolása alapján közszolgálati jogviszony keretében köznevelés országos irányításával összefüggő munkakörben

eltöltött szakmai tevékenységgel szerezhető meg.

Eszerint a közszolgálati jogviszonya nem számít gyakorlati időnek a besorolás szempontjából.
 
#2749  m.anyademeterne08[kukac]freemail[pont]hu2013-09-28 12:39
Kedves Osztályfőnök!!
Én mint szülő szeretnék megoldás találni állandó hétvégi problémákra,kötelezővé tett egész napos iskolai oktatás van nálunk ezzel nincs is problémám!!Hanem igazából a hétvégék azok amik borzasztóak ugyanis a kedves tanárnéni házi feladatok tömkelegét adja fel a gyerekeknek!Abban szeretnék segítséget kérni öntől hogy lássak tisztábban mégis mennyi az a felső határ amit a pedagógus házi feladatban hétvégére adhat!!Mert ha szóvá ejtettük hogy szerintünk sok a házi feladat hétvégére,akkor azzal takarózott,hogy szabad joga van!Még ami nagyon fontos hogy a gyerekekkel üzenget haza hogy ne hogy azt higgyék a szülök.........elegem van ebből!Jeleztem az iskola igazgatója felé is de nem történt semmi változás!!! :( Előre is köszönöm!!!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek