OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2747  T.Tamást[pont]tamas[kukac]citromail[pont]hu2013-09-28 11:12
Kedves Osztályfőnök!
Véletlenül találtam rá a honlapjukra.Pedagógus végzettséggel kormánytisztviselő vagyok most járásnál 9 éve.
1 évet dolgoztam előtte tanárként, majd a lényegesen jobb fizetés miatt köztisztviselő lettem. Azonban a járási változások (pl. fizetés csökkenés) miatt és pedagógus béremelés miatt lehet, hogy újra tanítanék. Kérdésem, hogy az új bértáblánál beszámítanák vajon ezen éveimet is, vagy csak az 1 évet?
Köszönettel :-)
 
#2746  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-24 18:38
Kedves Zita!

A 2012. évi I. tv. valóban előírja, hogy 7 nappal rendelkezhet szabadon a munkavállaló (ezt bemásolom). Gondolom ezt a részét alaposan elolvasták és erre való hivatkozással nem adják ki a maradék 5 napot. (Az emberiességet most nem kommentálom. ) Viszont fő szabályként az esedékesség évében kell kiadni, ez az egyik része a dolognak. A másik, hogy ha most nem adják ki, viszi magával és mikor munkába állna a fiz. nélküli letelte után, akkor kell kiadni. Elveszni semmiképpen nem fog! Szorgalmasan olvasgassák csak tovább azt a törvényt... Van mit.
122. § (1) A szabadságot – a munkavállaló előzetes meghallgatása után – a munkáltató adja ki.

(2)17 A munkáltató évente hét munkanap szabadságot – a munkaviszony első három hónapját kivéve – legfeljebb két részletben a munkavállaló kérésének megfelelő időpontban köteles kiadni. Ennek során a 121. § megfelelően irányadó. A munkavállalónak erre vonatkozó igényét legalább tizenöt nappal a szabadság kezdete előtt be kell jelentenie.
 
#2745  Zitazneszzita[kukac]gmail[pont]com2013-09-24 07:33
Üdvözlöm!
Önkormányzati óvodában dolgozom, 46 nap szabadságom van egy évben közalkalmazottként. A nyári időszakban kivettem 34 napot, tehát maradt 12 napom. Dec.16-ra vagyok kiírva szülni. Jelenleg is aktívan dolgozom és tervezem is nov. közepéig, amikortól is terveim szerint kivenném a maradék 12 napot, majd a szülésig fennmaradó időben, kb.2 és fél hétben betegállományban, vagy szülési szabadságon lennék. A munkáltatóm viszont közölte, hogy csak 7 nap szabit vehetek ki, mert 5-öt elvesz tőlem! Kérdezném, hogy megteheti e ezt és milyen alapon, vagy indokkal? Hisz az egész évet ledolgozom!!!! Ha jól értelmezem a Mtk.-t a szabadságokról, semmi olyanba nem ütközöm ami ezt a lépésüket indokolttá tenné. Jól tudom? Kérem segítsenek nekem, mert nem szeretném ezt az 5 napomat hagyni, ha jogtalanul akarják elvenni. Választ a kérdésemre pedig sehol nem kapok!
Tisztelettel: Zita
 
#2744  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-22 18:14
Kedves Ani!

A törvény a következőket tartalmazza:
Köznev. tv. 2.§:(3)4 Köznevelési intézményt
a) az állam, valamint b) e törvény keretei között
ba) a nemzetiségi önkormányzat,bb) az egyházi jogi személy,bc) a vallási tevékenységet végző szervezet vagy bd) más személy vagy szervezet
alapíthat és tarthat fenn, ha a tevékenység folytatásának jogát – jogszabályban foglaltak szerint – megszerezte.

A szabadságról: 64. § (1) bek. 2a) pontja rendelkezik.

Szerintem a fentiek alapján megilleti a 46 nap szabadság, sőt Önre nem is a Köznev. tv. előírásait kell alkalmazni, hiszen feltételezhetóa hatályba lépése előtt szült.
 
#2743  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-22 18:07
Kedves Lenke! Véleményem szerint mivel a jogszabály azt írja elő, hogy a megfelelő szakos tanári diplomával láthatja el a munkakörét, így az egyetemi végzettek közé kell besorolni. De ahogy láttam a neten, elég nagy a kavarodás. Olvastam, hogy vannak olyan tankerületek, ahol főiskolaiba sorolják be őket. Ezt célszerű helyben tisztázni, hiszen eszerint különböző módon értelmezhető a rendelkezés.
 
#2742  Kabócaokit[kukac]freemail[pont]hu2013-09-22 17:30
Tisztelt Osztályfőnök!
A besorolásoknál figyelembe vehető-e a mesterképzésen szerzett multikulturális nevelés tanára/ált.isk.ban történelmet, hon-és népismeretet tanító tanár esetében/végzettség?
 
#2741  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2013-09-20 22:27
Tisztelt Cím!
Segítségüket szeretném kérni az új besorolásommal kapcsolatban. Tanítói és főiskolai magyar szakos tanári diplomám után 1997-ben pedagógia szakos egyetemi diplomát szereztem. Akkor az általános iskolában, ahol dolgozom, a H fizetési osztályba soroltak. Most viszont csak az F fizetési osztályba kerültem, amit nem írtam alá. Tanítok magyart, alsóban éneket és napközis foglalkozásokat is tartok. Jár-e nekem a H besorolás? Köszönöm előre is a válaszukat.
 
#2740  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-09-20 15:06
Kedves Ibolya! Ez azt jelenti, hogy 52 órában akarják dolgoztatni? Ez biztosan törvénytelen.
 
#2739  Anikertesz[pont]ani[kukac]freemail[pont]hu2013-09-20 14:00
Tisztelt Cím,
Segítségüket szeretnem kerni, a szabadsagaimmal kapcsolatban. Egy alapitvany altal fenntartott ovodaban dolgozom gyogypedagoguskent. A munkaltatom koznevelesi szerzodesben all az allammal. Gyesrol ternek vissza, de az itthol toltotott evek alatt felhalmozodott szabadsagom kiszamitasanal akadnak nezetelteresek. Az en esetemben 46 nappal kell a munkaltatomnak szamolnia?Elore is koszonom segitseguket! Udvozlettel, Ani
 
#2738  W. Ibolyawibolya03[kukac]citromail[pont]hu2013-09-19 22:19
Üdvözletem!
Segítséget szeretnék kérni. Többcélú gyógypedagógiai oktatási és szociális intézményben dolgozom, beosztásom szerint gyermekotthoni nevelőtanárként, ahol 26 óra a lekötött munkaidőm. Második éve gyesen lévő kolléganőmet helyettesítem a szakiskolai intézményegységben, ahol a lekötött munkaidőm 20 óra. Most mivel beosztásom szerint 26 óra a lekötött munkaidőm, a szakiskolában azt várják el tőlem, hogy 26 órát tanítsak. Jogszerűen járnak-e el velem szemben.
Előre is köszönöm:
Ibolya
 
#2737  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-18 19:34
Kedves Anikó!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 16. §-ban van szabályozva, hogy kit illet meg a pótlék.

(7) Gyógypedagógiai pótlékra az a pedagógus jogosult, aki sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók óvodai
nevelését, iskolai nevelés-oktatását, kollégiumi nevelését vagy fejlesztő nevelés-oktatását a szakértői bizottság
szakvéleményében foglaltak szerint végzi, feltéve, ha kizárólag sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal
foglalkozik, vagy ha az általa felkészített sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók aránya az intézményben
a nevelési év, tanév első napján eléri a harminchárom százalékot.

E rendelet 1. melléklete szerint a pótlék mértéke az illetményalap 5-10%-a lehet.

Üdvözlettel Varga Ili
 
#2736  Anikóczernicsaniko[kukac]freemail[pont]hu2013-09-17 20:55
Üdvözletem!

A következő kérdésben kérném a segítségét. Óvodapedagógusként dolgozom. Eddig, mivel elvégeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola Pszichopedagógus szakát, illetménykiegészítésként gyógypedagógiai pótlékot kaptam. Az új bértáblába való besorolás során munkáltatóm már nem érvényesítette másoddiplomám. Kérdésem az lenne, hogy továbbra is jár e ezen pótlék számomra,vagy már nem számít,hogy elvégeztem a Pszichopedagógus szakot is?
Köszönöm válaszát.
Tisztelettel: Czernics Anikó
 
#2735  Mártafilipcseimarta[kukac]gmail[pont]com2013-09-16 21:16
Így szeptember közepén már jó lenne tudni, mennyi lesz az osztályfőnöki pótlék.Ki,mikor és mi alapján állapítja meg? Azt olvastam, számít majd az évfolyam, az osztálylétszám és a hátrányos helyzetű tanulók száma.Azt is olvastam korábban, hogy majd a szakszervezetekkel is egyeztetnek.Fejleményekről azonban nem találtam semmit.
 
#2734  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-14 12:22
Kedves Mariann! Az I-be kerül mindenki, de nem mindegy, hogy főiskolát vagy egyetemet végzettbe.
Feltételezem, hogy 5-8. évfolyamon tanít. A Köznev tv. azt mondja, hogy a megfelelő szakos tanári végzettséggel taníthat, ezt már én teszem hozzá: egyetemivel is. Márpedig ha egyetemi végzettségét hasznosítja, akkor oda kell besorolni véleményem szerint.
A jogszabályt ezen a linken megtalálja:
 
#2733  NémethMariannnemethmariann55[kukac]gmail[pont]com2013-09-12 20:07
Általános iskolában egyetemi végzettséggel(egyik szak)rendelkező tanárt milyen fizetési osztályba kell besorolni, és milyen rendelkezés alapján? Köszönöm
 
#2732  G. Ilonailona[pont]gerendai[kukac]freemail[pont]hu2013-09-09 15:32
A MOL Tehetségtámogató Program művészet/tudomány irányú pályázatokat szeptember 30-ig lehet leadni, a hivatalos kiírás és a teljes dokumentáció itt: Pályázat
Célja a 10-18 éves tehetséges és eredményes diákok támogatása.
 
#2730  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-08 11:07
Kedves Krisztina!

Erre a kérdésre esetleg a helyi KLIK adhatna választ, vagy ha ők nem, érdemes egy olyan felsőoktatási intézményhez fordulni, amelyik szervez szakvizsgát (ELTE, BME).

A két említett rendelet így szól (de csak ezek alapján nehéz a kérdésre egyértelmű választ adni):

16. Vegyes és átmeneti rendelkezések

35. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben

(4) A pedagógus-szakvizsgával egyenértékű a munkakör ellátásához szükséges végzettséghez és szakképzettséghez kapcsolódó szakterületen szerzett tudományos fokozat, valamint a doktori cselekmény alapján szerzett doktori cím. A pedagógus-szakvizsgával egyenértékű továbbá a klinikai és a pedagógiai szakpszichológusi, a fogyatékosság típusának megfelelő szakorvosi, a gyermekgyógyász, a gyermek neurológus, a pszichiáter szakorvos és a szociális szakvizsga.

A 277/1997. Korm. rendelet a következőket írja -többek között (és jelenleg is hatályos)

A PEDAGÓGUS-SZAKVIZSGA

A pedagógus-szakvizsga jellege és részei

10. § (1)40 A szakvizsgára történő felkészítés hozzájárul az alap- és mesterképzésben megszerzett ismeretek és jártasságok megújításához, elmélyítéséhez, kiegészítéséhez, a pedagógus-munkakörrel együtt járó feladatok ellátásához szükséges gyakorlat, képesség, a pedagógus pályára való alkalmasság fejlesztéséhez, továbbá bármelyik felsőfokú iskolai végzettséggel és szakképzettséggel betölthető pedagógus-munkakörben hasznosítható, az alap- és mesterképzésben szerzett ismeretekhez szorosan nem kötődő új ismereteket nyújt.
 
#2729  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-09-07 23:01
A 4500 fős pedagógusokból, szülőkből és támogatókból álló Facebook csoportnak a közoktatás szétverése elleni tiltakozását és követeléseit itt lehet elolvasni. Aki egyetért, írja alá, és ossza meg az információt!
 
#2728  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-09-07 22:55
Kedves Aytron! Megértjük az elkeseredését és az indulatát, de nagyon kérjük, előbb nyugodjon meg, és higgadtan gondolja végig a dolgokat. Beszéljen az érintett tanárokkal, az igazgatóval, és csak akkor forduljon a hatósághoz, ha bebizonyosodik, valóban olyan mulasztás történt, ami büntetőjogi felelősségrevonást követel. Lehet, hogy anélkül is tisztázni lehet az esetet. Jobbulást kívánunk a fiának.
 
#2727  Aytronaytron125[kukac]gmail[pont]com2013-09-07 20:40
Üdvözletem! Egy kérdésem lenne. Iskolai balesetben a tanárok!! 9 látta ,nézte stb . De orvost mentőt senkit nem értesitett!!! Miként vonhatók felelőségre?????? A fiamat osztálytársaival vitették haza kora du!! az első óra testnevelésen Lábtörést szenvedet !!!Fekvőgipszben van! Cserbenhagyás!!!!!!Csoportosan elkövetve!!!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek