OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2704  Ildiildinova[kukac]freemail[pont]hu2013-08-16 08:19
Kedves Csók Tiborné! Én úgy olvastam a köznevelési törvény 3.számú mellékletében, hogy az idegennyelv tanár, az ének- és a testnevelés szakos tanár főiskolai végzettséggel is taníthat minden iskolatípusban és minden évfolyamon. Elnézést az okoskodásért!
 
#2703  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-15 18:07
Kedves Csilla, nem vállalkozunk a jelenlegi átalakuló jogi környezetben arra, hogy hitelesen megválaszoljuk ezt a bonyolult munkajogi kérdést. Ezt helyben kellene tisztázni a fenntartóval.
 
#2702  Csillakoszacsi[kukac]freemail[pont]hu2013-08-15 13:33
Kedves Hölgyem/Uram!
Óvodapedagógusként, fejlesztőpedagógusként G7-be vagyok besorolva. A volt vezető óvónő beszámította az éveimbe a régi, de nem közalkalmazotti munkaviszonyomat is. 1993-ban kezdtem dolgozni, közalkalmazottként, pedagógusként 2005-től, mivel felnőtt fejjel végeztem el a fősulit.Kérdésem: jogtalanul tette? Csak a közalkalmazotti éveket kellett volna számítani? Most a pedagógus életpályamodell esetén akkor vissza leszek minősítve? És a szakvizsgám sem számít, mert még nem dolgoztam le X évet a pályán?
Köszönöm előre a válaszát!
Tisztelettel: K-né Csilla
 
#2701  Nórinora0912[kukac]freemail[pont]hu2013-08-15 08:54
Köszönöm a gyors válaszát!
A fejlesztők lapjának egyik kommentjében olvastam.
Közben a képzésvezető tanárral is beszéltem, és ő is megerősített abban, hogy fejleszthetek, főleg, ha óvónői státuszban maradok!+ egy év képzéssel pedig megszerezhetem szakvizsgára épülve a fejlesztőpedagógusi képzést.
Azért fontos, ez nekem, mivel kérnem kell a fenntartó támogatását a képzéshez.
 
#2700  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-15 08:43
Kedves Nóri! Ha óvodapedagógusként szakvizsgázol a nevezett szakon, nyilván fejleszthetsz BTM-es ovisokat, hiszen ott megszerzed az ahhoz szükséges tudást, és papírod is lesz róla. Hol olvastál olyasmit, hogy ez nem így van?
 
#2699  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-15 08:00
Kedves Krisztina! A hatályos rendelkezések szerint tanítói végzettséggel 1-4. osztályban taníthat a pedagógus, 5-6. osztályban csak akkor, ha egy bizonyos műveltségi területet elvégzett a főiskolán. Úgy látom, hogy sportszakedzőként sportkör vezethető. Utána kell nézni, hogy az adott iskolában az ottani tevékenység része lehet-e a mindennapos testnevelésnek.
 
#2698  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-14 21:14
Kedves Csók Tiborné! Főiskolai diplomával csak általános iskolában taníthat, a középiskolához egyetemi végzettség szükséges.
 
#2697  Csók Tibornécsok[pont]tiborne[kukac]gmail[pont]com2013-08-14 19:43
Tisztelt OFOE!

Az alábbi kérdésre szeretnék választ kapni:
Taníthatok-e továbbra is főiskolai nyelvtanári diplomával középiskolában 2013 szeptemberétől?

Tisztelettel és köszönettel:
Csók Tiborné
 
#2696  Nórinora0912[kukac]freemail[pont]hu2013-08-14 19:14
Óvodapedagógus vagyok.Szakvizsgázni szeretnék. Ellentétes információkat olvastam arról, hogy a szakvizsgával ( differenciáló fejlesztő pedagógia szakon) majd fejleszthetek-e az óvodában Btmn-es gyerekeket.Erre lennék kíváncsi! Előre is köszönöm!
 
#2695  Krisztinasarkmar[kukac]citromail[pont]hu2013-08-14 13:11
Tanító szakos kolléga,sportszakedzői végzettséggel taníthat-e testnevelést 5.és 6.osztályban?
Válaszát köszönettel várom! Krisztina
 
#2694  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-13 17:26
Kedves Lia! Sajnos a népfőiskolán szerzett papír nem igazol pedagógus végzettséget, ezzel nem tudsz tanítani. Még az sem biztos, hogy a 120 órádba beleszámít ez a kurzus. A Szent Gergely Népfőiskolánál kellene érdklődni, esetleg reklamálni, ha pedagógus végzettséget ígértek.
 
#2693  Liabokorka68[kukac]gmail[pont]hu2013-08-12 20:41
Szereztem egy "végzettséget" a Szent Gergely Népfőiskolán. Pontosan vizuális kultúra ás rajz szakos tanár szakmódszertani továbbképzés.Szakdolgozatot kellett írni és tételsor és szakdolgozat védés is volt.Azt mondták, hogy e megszerzett végzettséggel taníthatok általános iskola felső tagozatában rajzot.Nekem ugyanis tanító és történelem diplomám van de eddig én tanítottam a rajzot is.Munkahelyen most közölték, hogy nem fogadják el a végzettséget. Igaz ez??
 
#2692  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-12 17:46
Kedves Szilvi és Marianna! Jó lenne, ha a kérdésetekkel a helyi KLIK-hez fordulnátok, mivel annyira mozgásban van minden, hogy nem igazán tudunk Nektek megbízható választ adni.
 
#2691  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-08-12 17:41
Kedves Tóthné Rézman Györgyi! Az Ön által említett jogszabályi helyeket megnéztem. Szerintem - ha megvolt valóban a 7 éve 1996. szeptemberig - foglalkoztathatnák tovább gyógyped. munkakörben.Ez persze nem jelent semmit (a mai világban), hiszen megvan a magyar-történelem végzettsége is, úgyhogy áthelyezhetik. Kifogásolhatná ezt például olyan akkor, ha lényegesen többet kellene utaznia a munkahelyére, mint most.
A nyugdíjkorhatárral kapcsolatban: mindenféleképpen a rá irányadó öregségi nyugdíjkorhatár a mérvadó, a 40 év jogosultsági időt nem kell ide keverni.
 
#2690  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-12 08:40
Kedves Németh András! Az osztályfőnöki munkát illetően nincs (szerencsére) kötött séma. Nyilván van valami szabályozás az iskolán belül, de ezt Maga jobban ismeri. A következő linken: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=200 talál módszereket a gyerekek megismeréséhez, megfigyeléséhez. Amennyiben ismerjük a pontos adottságokat, szívesen segítünk konkrétabban is. Tegye fel a kérdéseit e-mailben és oda fogjuk a válaszokat írni, mert a részletek nem feltétlenül tartoznak a nyilvánosságra. Üdvözletünket küldjük
 
#2689  Szilvisysy[pont]fifi[kukac]gmail[pont]com2013-08-11 15:50
Óvodapedagógus vagyok. Szeptembertől pedagógiai asszisztensként kényszerülök dolgozni.Kérdésem mennyi szabadság jár majd asszisztensként?
Előre is köszönöm a választ!
 
#2688  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-08-11 14:01
Kedves András, elérhető a megadott e-mail címen? Üdvözlettel Szekszárdi Juli
 
#2687  Németh Andrásbal33[kukac]t-online[pont]hu2013-08-11 10:40
Tisztelt Egyesület!

Jelenleg van rá esély, hogy életem első főállása mellet rögtön osztályfőnőki feladatot is kaphatok egy szakmunkásképzőben.Eddig 17 évig voltam óraadó, de a Corvinust elvégezve /2009/ főállású szakmai tanár leszek augusztus 15-el.
Hogyan kezdjek az osztályfőnöki munkához még szeptember előtt, mert szeretnék felkészülten,kész tervekkel odaállni a gyerekek és a testület elé. Mit tanácsolnak, úgy szakmailag,mint gyakorlatilag?
Ha van konkrét "sémájuk" is, nagyon megköszönném.Természetesen tudom, nincs két egyforma iskola és két egyforma osztály.
Nagyon szépen köszönöm a segítségüket!

Tisztelettel: Németh András
 
#2686  Sné Mariannascsmariann[kukac]gmail[pont]com2013-08-10 13:28
Általános iskola és előkészítő szakiskolában dolgozom. Az előkészítő szakiskolában okleveles technikatanári végzettséggel szakmai előkészítőt tartok.Kértem már, hogy a végzettségemnek megfelelő kategóriába soroljanak, de továbbra is csak F kategóriában vagyok. Jár e nekem az egyetemi végzettségemnek megfelelő besorolás vagy helyes, ahogyan most van?
Megtisztelő válaszát köszönöm!
Marianna
 
#2685  Tóthné Rézman Györgyitrgy[kukac]freemail[pont]hu2013-08-08 11:11
Kolleganőm magyar-történelem szakos tanár, 1987-ben szerezte meg a diplomáját, de képesítés nélküliként 1979-óta tanít. 2000-től került gyógypedagógiai iskolába, közben elvégezte a Bárczin a nyelv- és beszédfejlesztés szakot.
Most el akarják küldeni a speciális iskolából, egy külterületi iskolában kapott történelem órákat.
A kérdésem a következő: Vonatkozik-e rá a Közoktatási Törvény 99 paragrafusának 7. illetve 10-es pontja. A 7. pontnál az "adott" szót értelmezzük másként, a 10. pontnál a 40 éves munkaviszony elérése számít, vagy a 65. életév betöltése?
Válaszát köszönöm!
Györgyi
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek