OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2692  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-12 17:46
Kedves Szilvi és Marianna! Jó lenne, ha a kérdésetekkel a helyi KLIK-hez fordulnátok, mivel annyira mozgásban van minden, hogy nem igazán tudunk Nektek megbízható választ adni.
 
#2691  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-08-12 17:41
Kedves Tóthné Rézman Györgyi! Az Ön által említett jogszabályi helyeket megnéztem. Szerintem - ha megvolt valóban a 7 éve 1996. szeptemberig - foglalkoztathatnák tovább gyógyped. munkakörben.Ez persze nem jelent semmit (a mai világban), hiszen megvan a magyar-történelem végzettsége is, úgyhogy áthelyezhetik. Kifogásolhatná ezt például olyan akkor, ha lényegesen többet kellene utaznia a munkahelyére, mint most.
A nyugdíjkorhatárral kapcsolatban: mindenféleképpen a rá irányadó öregségi nyugdíjkorhatár a mérvadó, a 40 év jogosultsági időt nem kell ide keverni.
 
#2690  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-12 08:40
Kedves Németh András! Az osztályfőnöki munkát illetően nincs (szerencsére) kötött séma. Nyilván van valami szabályozás az iskolán belül, de ezt Maga jobban ismeri. A következő linken: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=200 talál módszereket a gyerekek megismeréséhez, megfigyeléséhez. Amennyiben ismerjük a pontos adottságokat, szívesen segítünk konkrétabban is. Tegye fel a kérdéseit e-mailben és oda fogjuk a válaszokat írni, mert a részletek nem feltétlenül tartoznak a nyilvánosságra. Üdvözletünket küldjük
 
#2689  Szilvisysy[pont]fifi[kukac]gmail[pont]com2013-08-11 15:50
Óvodapedagógus vagyok. Szeptembertől pedagógiai asszisztensként kényszerülök dolgozni.Kérdésem mennyi szabadság jár majd asszisztensként?
Előre is köszönöm a választ!
 
#2688  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-08-11 14:01
Kedves András, elérhető a megadott e-mail címen? Üdvözlettel Szekszárdi Juli
 
#2687  Németh Andrásbal33[kukac]t-online[pont]hu2013-08-11 10:40
Tisztelt Egyesület!

Jelenleg van rá esély, hogy életem első főállása mellet rögtön osztályfőnőki feladatot is kaphatok egy szakmunkásképzőben.Eddig 17 évig voltam óraadó, de a Corvinust elvégezve /2009/ főállású szakmai tanár leszek augusztus 15-el.
Hogyan kezdjek az osztályfőnöki munkához még szeptember előtt, mert szeretnék felkészülten,kész tervekkel odaállni a gyerekek és a testület elé. Mit tanácsolnak, úgy szakmailag,mint gyakorlatilag?
Ha van konkrét "sémájuk" is, nagyon megköszönném.Természetesen tudom, nincs két egyforma iskola és két egyforma osztály.
Nagyon szépen köszönöm a segítségüket!

Tisztelettel: Németh András
 
#2686  Sné Mariannascsmariann[kukac]gmail[pont]com2013-08-10 13:28
Általános iskola és előkészítő szakiskolában dolgozom. Az előkészítő szakiskolában okleveles technikatanári végzettséggel szakmai előkészítőt tartok.Kértem már, hogy a végzettségemnek megfelelő kategóriába soroljanak, de továbbra is csak F kategóriában vagyok. Jár e nekem az egyetemi végzettségemnek megfelelő besorolás vagy helyes, ahogyan most van?
Megtisztelő válaszát köszönöm!
Marianna
 
#2685  Tóthné Rézman Györgyitrgy[kukac]freemail[pont]hu2013-08-08 11:11
Kolleganőm magyar-történelem szakos tanár, 1987-ben szerezte meg a diplomáját, de képesítés nélküliként 1979-óta tanít. 2000-től került gyógypedagógiai iskolába, közben elvégezte a Bárczin a nyelv- és beszédfejlesztés szakot.
Most el akarják küldeni a speciális iskolából, egy külterületi iskolában kapott történelem órákat.
A kérdésem a következő: Vonatkozik-e rá a Közoktatási Törvény 99 paragrafusának 7. illetve 10-es pontja. A 7. pontnál az "adott" szót értelmezzük másként, a 10. pontnál a 40 éves munkaviszony elérése számít, vagy a 65. életév betöltése?
Válaszát köszönöm!
Györgyi
 
#2684  Varga Iliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-07 09:57
Kedves Diki! A tankötelezettség a 16. életév betöltéséig tart. Érdemes megnézni a a Köznev. tv-t: 27. 45. " 53. § 97. § és a 2011. évi CLXXXVII. törvényt a szakképzésről.
 
#2683  Dikimerlakne[kukac]freemail[pont]hu2013-08-06 10:31
"A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 52. § (1) bekezdése szerint nappali rendszerű iskolai oktatásban a tanuló abban az évben kezdhet utoljára tanévet, amelyben betölti a 22. életévét. Ez a hátáridő 1 évvel meghosszabbítható abban az esetben, ha a tanuló az általános iskola első évfolyamán a tanulmányait a 7. vagy a 8. életévében kezdte meg, továbbá, ha olyan szakképzésben vesz részt, amelyben a szakképzési évfolyamok száma meghaladja a kettőt." Szeretném tudni ez hogyan változott az új törvénykezések alapján. Köszi, Diki
 
#2682  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-01 19:19
Kedves Ági! Az eddig nyilvánosságra került anyagokból úgy tűnik, hogy az osztályfőnöki és a vezetői pótlék marad, vezetőtanárok és tanácsadók, amíg él a megbízatásuk, kapják az illetményt, a többi pótlék megszűnik. Feltételezhetően a főtanácsosira is ez vonatkozik. De megbízhatóbb választ kaphatsz a KLIK-től.
 
#2681  Ágikollaragnes1[kukac]citromail[pont]hu2013-08-01 15:14
Kedves OFOE!
Kérdésem az volna,hogy a pedagógus életpálya modell bevezetésével kapcsolatos béremelés során megvonhatják-e a korábban kapott főtanácsosi címpótlékot?
 
#2680  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-07-30 08:25
Kedves Judit! A Köznevelési Törvényből annyi hámozható ki, hogy tanárként megfelelő szakos tanár taníthat a felső tagozatban, illetve 1-6. évfolyamon olyan tanító, akinek az adott műveltségterületen van végzettsége. A pedagógus szakvizsga önmagában nem számít szakos végzettségnek. De nem biztos, hogy a problémád nem megoldható, meg kellene kérdezned a KLIK-ben, hogy milyen foglalkozatási lehetőséged van jelenleg egy általános iskolában.
 
#2679  Juditc_julcsa[kukac]freemail[pont]hu2013-07-28 07:20
Kedves OFOE!
Kérdésem a művelődésszervezői végzettséggel kapcsolatos. Taníthat-e általános iskolában az a művelődésszervező, akinek van pedagógus szakvizsgája pályaorientációs területen. Ha nem taníthat, milyen módon foglalkoztatható általános iskolában?
 
#2678  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-07-27 10:53
Kedves Irén! Kérdésedre ezen a linken találsz választ.
 
#2677  borbély irén irenke22[kukac]freemail[pont]hu2013-07-26 14:49
Lejárt és betelt a pedagógus igazolványom.Hol lehet újat kérni, és mi szükséges hozzá?
 
#2676  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-07-25 22:08
Kedves Judit! Az oklevél jelen pillanatban nem minősül szakvizsgának. Azt, hogy a Köznev. tv. alapján kit hová lehet majd sorolni szept. 1-től, úgy tudom még nem szabályozták, nyáron jön ki valamiféle rendelet ezzel kapcsolatban.
 
#2675  Juditc_julcsa[kukac]freemail[pont]hu2013-07-25 13:48
Szeretnék választ kapni arra, hogy egy meglévő tanári oklevél alapján kiadott szakosító oklevél egyenértékű-e a pedagógus szakvizsgával? Ennek alapján lehet-e majd kérni a pedagógus II-be való besorolást? Köszönettel:Judit
 
#2674  Reniygeneracios[kukac]gmail[pont]com2013-07-22 12:24
Kedves Gábor! A műszaki szakoktató végzettség főiskolai pedagógus végzettségnek számít. Szakközépiskolában és szakiskolában taníthatsz a szakirányodnak megfelelően.
 
#2673  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-07-20 11:23
Kedves Péter! Köszönjük az infot. Ha valakinek van információja az aktuális helyzetről, kérjük közölje velünk. A bruttó 2100 Ft valóban gyalázatosan kevés, de nem meglepő. Vannak egyéb tapasztalatok? Jó lenne ebben tisztán látni valóban.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.17.
Nincs jobb mérés a felvételinél
Szinte minden évben felmerül, hogy a központi középiskolai felvételire elegendő-e a 45 perc tantárgyanként, illetve könnyűek vagy nehezek-e a feladatok. A lapunk által megkérdezett gyakorl...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Szódolgozat
Öveges Enikő és Csizér Kata tavaly tette le Vizsgálat a köznevelésben folyó idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról című kutatási jelentését az Oktatási Hivatal asztalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Radó esete a brit tudósokkal. Nahalka István írása
A tanulási elmaradást az a látens diszkrimináció hozza létre, amelyet az iskolák működtetnek egyoldalúságukkal, sajátos értékorientációikkal, bizonyos kultúrák kirekesztésével. Lá...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.02.17.
Diákolimpikonoktól határon túli doktoranduszokig egyre többen állnak ki az MTA mellett
Kedden Budapesten mintegy 1000-1500 fő tiltakozott az MTA épülete előtt a tervezett ellehetetlenítés ellen (a demonstrációtól percről percre tudósítottunk), emellett Szegeden, Kolozsváron...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.17.
Mennyibe kerül a nyelvvizsga: akár több százezer forintos kiadással is kell számolni
A továbbtanulás nemcsak izgalommal, hanem anyagi terhekkel is jár, amit az OTP Öngondoskodási Index szerint a szülők 81 százaléka akár lemondások árán is vállalna. Sok családnak azonban...
(Forrás: eduline)
--
2019.02.17.
Utópiának tűnik, hogy bárki is megállítsa a Facebook pénzcsináló adatporszívóját
Ahogy a tavalyi, az idei évindító üzenetében is azt ígérte Zuckerberg – akinek a szavazati jogok 60 százalékát birtokolva teljes az ellenőrzése a cég fölött –, hogy rendet tesz a Facebook...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
"Ha ma lennék 16, valószínűleg nagyon be lennék szarva" (Hercsel Adél intejúja Simon Mártonnal)
Ha összeszedném tíz barátomat, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én, száz dologban nem értenénk egyet. Ezért kellene beszélnünk róla, a dolgok ott kezdődnek el. Az a baj, hogy leszoktunk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.15.
Az óvszernek van értelme az iskolákban az ENSZ szerint
Az ENSZ Népesedési Alapja adott ki egy jelentést, amelyből kiderül, hogy ha óvszereket osztanak az iskolákban, azzal egyrészt megelőzhetők különböző nemi úton terjedő betegségek, másr...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.14.
Volt már idén szülői értekezleten? Volt bármi értelme?
Az osztályfőnök ismerteti a fontos dátumokat, határidőket, beadandó pénzeket, általánosságban beszél az osztályról. A szülők közben aláírják a megfelelő papírokat. Tanév elején...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek