OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2616  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-23 13:10
Kedves Anna! Elnézést kérünk, de ezt az üzenetét átmásoljuk a cikkekhez kapcsolódó kommentekhez, ahol Tibor is megszólalt. Rendkívül fontos ez a bejegyzés, nem szeretnénk, ha figyelmen kívül maradna. Az Üzenő rovatban nem biztos, hogy megnézik az e téma iránt érdeklődők. Azért itt is meghagyjuk. Szeretnénk azt is jelezni, hogy március 2-i Digitális Nemzedék Konferencián külön szekció lesz Digitális szülő címmel, ahol az E-napló kérdése is napirendre kerül majd. Biztos, hogy a témával a továbbiakban a honlapunkon is foglalkozunk még. Köszönjük az észrevételeit. Üdvözlettel a szerkesztőség.
 
#2615  Annaancsuszka13[kukac]freemail[pont]hu2013-02-23 12:19
Kedves Tibor!
Nem egyedi esetről van szó, az elektronikus naplóval nekünk is gondjaink vannak. Mi is megkaptuk az osztályfőnöki beírást, gondolom valami központi akcióról lehet szó. Idézem:
"Tisztelt Szülő!

Idézek az osztályfőnöki munkaköri leírásomból:
...havonta ellenőrzi az ellenőrzőkben a tanulók érdemjegyeinek beírását és a szülői aláírásokat.
Tisztelettel kérem Önöket szíveskedjenek a gyermekeikkel együtt az ellenőrzőben a jegyeket vezetni, majd azt havonta egyszer aláírni!
Tájékoztatásul közlöm, hogy februárban a piros színnel beírt jegyeket én pótoltam. Mivel nem feladatom a jegyek bemásolása az E-naplóból az ellenőrzőbe, ezért ezt a következőkben nem is teszem meg, illetve osztályfőnöki figyelmeztetést fogok adni ezek elmulasztásáért.

Tisztelettel: xy osztályfőnök (2013.02.14.)"

Valentin napi ajándékként talán kicsit nyers a stílus, de nem szokatlan, akinek középiskolába jár a gyereke az ilyen közleményeken már nem akad fenn. A helyzet nálunk reménykeltőbb, mint Önöknél, valamelyik gyerek megkérdezte, hogy mi a konkrét elvárás és kiderült, hogy a hónap utolsó 3-4 napjában kell a szülőnek aláírni az ellenőrzőt. Mindenkinek azt javaslom, ne engedje magán az alattvalói érzés eluralkodását, nyugodtan kérdezzen vissza (korábban mi sem kaptunk a konkrét elvárásokról semmiféle tájékoztatót). Egyébként mi is vidéki iskolába "járunk" (Barcson, remélem nem sértek személyiségi jogokat, bár ezt a honlapot szerintem erről a vidékről nagyon kevesen olvashatják, így nem szúr szemet senkinek).
 
#2614  Máriasuram[kukac]gmail[pont]hu2013-02-22 23:11
A pedagógusokra értettem.
 
#2611  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-22 07:50
Kedves Mária! Kire vonatkozik a kérdése az ECDL vizsgával kapcsolatban?
 
#2610  Surányi Máriasuram[kukac]gmail[pont]hu2013-02-21 12:54
Tisztelt OFOE!
Azt hallottam, hogy 2014-től kötelező lesz az ECDL vizsga megszerzése. Lehet erről pontosabbat tudni?
 
#2607  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-15 21:30
Ma sikeresen lezajlott az OFOE Hajónapló elnevezésű szakmai műhelyfoglalkozása, ahol Jesztl József játékpedagógussal beszélgettek a résztvevők. A következő Hajónapló március utolsó hetében lesz.
 
#2606  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-14 20:17
Kedves Edit! Elnézését kérjük, de nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel egyszerűen azért, mert nem érezzük magunkat felkészültnek rá. Egy ilyen folyamatosan változó jogi környezetben javasoljuk, hogy olyan fórumhoz forduljon, amelyik ezekben a témákban naprakész (pl.a jogiforum.hu).
 
#2605  Editedit04[kukac]citromail[pont]hu2013-02-14 19:48
Tagiskola vezető vagyok 1-4. évfolyamos tagiskolában 2008-tól.Heti 12 kötelező órám van. 2010 decemberében pedagógus szakvizsgával együtt közoktatásvezetői szakképesítést szereztem.Az átsorolásom megtörtént G kategóriába.
Jár-e nekem a további szakképesítésért adható 5% is?
Előre is köszönöm.
 
#2604  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-14 15:37
Kedves Kérdezőnk! Ebben a bizonytalan jogi környezetben nem vesszük a bátorságot, hogy erre autentikus választ adjunk. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, ahol napra készek munkajogi kérdésekben.
 
#2603  mamoca14buskrisztina67[kukac]gmail[pont]com2013-02-14 10:38
Tisztelt OFOE!
Szeretném megkérdezni, hogy magyar-ének szakos tanári végzettséggel lehet-e alsó tagozaton (nem emelt szintű oktatásban!) éneket tanítani.
Válaszukat előre is köszönöm: mamoca14
 
#2601  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-08 15:22

Kedves Krisztina!

Ez központilag biztosan nincs szabályozva, esetleg az iskola szintjén lehet ilyen szabályt hozni. Van olyan pedagógiai vélemény (s ez számunkra is elfogadható), amely szerint a gyerekek számokban kifejezhető teljesítménye bizalmas adat, amit nem tanácsos nyilvánosan kihirdetni, hiszen ez megszégyenítheti a gyengébben teljesítőket, és nincs fejlesztő hatása.

Az viszont alapvető, hogy a gyerekek (és persze a szüleik) pontosan ismerjék a követelményeket, és össze tudják azt vetni az elért eredményükkel.

A magatartás és a szorgalom jegyek megbeszélése abban az esetben válik pedagógiai szempontból hasznossá, ha közösen meghatározott szempontok alapján a gyerekek maguk ítélhetik meg, hogy ki milyen minősítést kap.

Itt jelzem, hogy az értékelés két fajtáját: a fejlesztő és a minősítő értékelést mindenképpen el kell különíteni egymástól, hiszen eltérő a funkciójuk. A fejlesztő értékelés esetében helyeselhető dolog kizárni a nyilvánosságot, és arra figyelni, hogy az adott gyereknek mi válik előnyére.

Az jó, ha a gyerekekkel is beszélgetsz a teljesítményükről, de inkább arról, hogy miben jók, mit kell erősíteniük, illetve pótolniuk. Fontos,hogy meghallgasd őket, megismerd a sajátmagukról kialakított véleményüket. Hogy ez négyszemközt, kiscsoportban vagy az egész osztály bevonásával történik-e, az az adott helyzettől függ. Ezt meg lehet tenni anélkül is, hogy számokat és százalékokat mondanál nekik.

Nagyon vigyázz arra, hogy a szülők bizalmát ne veszítsed el. Semmiképpen se hadakozz velük! Beszéljetek őszintén a témáról, kérdezz rá, hogy miért érzik a nyilvánosságot sérelmesnek, és az ő véleményüket is meghallgatva próbálj kialakítani egy olyan értékelési eljárásrendszert, amely mindenki számára elfogadható.

Sok sikert kívánunk!
 
#2600  Kovács Krisztinaof12171982[kukac]citromail[pont]hu2013-02-08 11:12
Tisztelt OFOE!
Tanítványaim szülei azt sérelmezik, hogy a dolgozat eredményeit (százalék,érdemjegy) az osztállyal közösen szoktuk megbeszélni. Szerintük ez minden gyermek személyiségi joga és nem hozhatom a többiek tudomására az elért eredményeket. Ez elég sok nehézséget okoz. Akkor a hóvégi magatartás és szorgalom jegyeket sem alakíthatjuk ki közösen? Hol van ez pontosan szabályozva? Válaszukat köszönöm! Krisztina
 
#2599  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-06 15:20
Kedves Kérdezőnk! Sajnos nem tudunk megbízható választ adni munkajogi és munkaügyi kérdésekre. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, amelyik biztosan napra kész. Ilyen például a http://www.jogiforum.hu/
 
#2598  B.B.kontaktos[kukac]freemail[pont]hu2013-02-06 12:38
Tisztelt OFOE !
Tanácsot szeretnék kérni...

Középiskolában tanítok informatikát és fizikát. Mindkettőből egyetemi végzettségem van (H fizetési fokozat).
Jár nekem informatikai pótlék, ha a fizika oktatásában is rendszeresen használom az informatika adta lehetőségeket (szimulációk bemutatása, szemléltető ábrák stb...) ???
A törvények alapján én úgy értelmezem, hogy jár nekem, viszont az iskolában rendszeresen azt bizonygatják, hogy nem jár, mert informatikát is tanítok...
 
#2597  GMKgalne[pont]molnarklara[kukac]gmail[pont]com2013-02-06 12:31
Nagyon köszönöm :)
 
#2596  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-06 09:04
Kedves Kérdezőnk! Az osztályfőnöki órák programja csupán a helyi igények, szükségletek és lehetőségek alapján készíthető el, központi irányelvek ehhez – szerencsére – nincsenek. A tartalomhoz és módszerekhez ezen a honlapon is bőségesen talál muníciót, ha rákeres pl. az osztályfőnöki óra, óraterv, osztályfőnöki szerep, módszerek címkékre. De ha áttanulmányozza a cimkefelhőt, talál olyan témákat, amelyekre rákeresve ötleteket kaphat a konkrét program kialakításához. Sok sikert kívánunk hozzá.
 
#2595  GMKgalne[pont]molnarklara[kukac]gmail[pont]com2013-02-05 20:54
Szeretnék segítséget kérni.
A jóváhagyott kerettanterv szerencsére tartalmaz osztályfőnöki órát. Tantervi követelményeket viszont nem találok hozzá kidolgozva. Tudnátok segíteni abban, hogy hol lehet anyagot találni az 1-8. évfolyamokra az osztályfőnöki tanterv(ek)hez és tanmenetekhez?
 
#2594  Mónimoni[kukac]citromail[pont]hu2013-02-02 08:31
Kedves Peer Kriszti! Köszönöm!
És természetesen nem adom fel, keresem a jó utat és meg is fogom találni! :)
 
#2593  csillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2013-02-01 21:17
Zemmi!
Ki állította ki a szakvéleményt? Nevelési tanácsadó vagy Tanulási képességeket vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság? SNI-t csak a Tanulási képességeket vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság állapít meg.
 
#2592  csillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2013-02-01 21:06
Kedves Kinga!
Kérlek olvasd el újra a szüleiddel az illetékes jegyzői gyámhatóság határozatát: felülvizsgálat határideje! Addig az időpontig nem lehet 5 óránál több igazolatlan órád. az igazolatlan órákról való tájékoztatást a jegyzői gyámhatóság hatáskörében ma a járási gyámhivatal gyámhivatali ügyintézője kéri az iskola igazgatójának nyilvántartásából, amit nyílván az osztálynapló alapján állít ki.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek