OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2554  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 11:04
Kedves Juli!

Köszönöm! :)

A helyzet annyiban változott, hogy jövő hétfőtől más iskolába írattuk a gyereket. Az iskolának nagyobb gondja is van annál, hogy jelenleg a miénkhez hasonló apró ügyekkel foglalkozzon. A lányom félévi bizonyítványa jó lesz (magyar 4, földrajz 3, a többi 5-ös), de 99%, hogy az "osztályfőnökünk" lesz az új igazgató még az év vége előtt. Ezt inkább nem várjuk meg...
 
#2553  Nórin[pont]nori[kukac]gmail[pont]com2013-01-13 16:07
#2547 és #2544! Negyedikes a kislány, szerintem benne van a dologban, hogy figyelmet kíván - beteg testvére mellett ő is. A tagadás természetesen bennem sem merült fel, azonban szeretnék segíteni, sokat sírdogál. :( Eszter! A "ház" jó ötlet! Köszönöm
Nóri
 
#2552  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-12 11:50
Kedves Katti! Beszélni kell az osztályfőnökkel, tisztázni, hogy ez hogyan is volt. Meg természetesen jó lenne a gyerekkel helyreállítani a bizalmi viszonyt, és megbeszélni vele, hogy mi történt. Nyilván más a helyzet egy kicsi gyerekkel, egy serdülővel, meg egy fiatal felnőttel, az üzenetéből nem derül ki, hogy hány éves gyerekről van szó.
 
#2551  Kattinagyerika3[kukac]citromail[pont]hu2013-01-12 10:39
Mit tehetek ha az iskola nem értesített a fiam hiányzásáról ? csak 13 óra után és még arra is egy hónapra.
 
#2550  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-10 22:53
Kedves Nane! Fenyegetettség esetén azért keményebb ellenlépések kellenének. Elképzelhetetlen, hogy az érintett szülők csoportosan keresik meg az igazgatót, és jelzik, hogy ha nem tesz sürgősen a dolog ellen valami hathatósat, tovább lépnek? Lehet, hogy sürgetni kellene a dolgot. Nem az Ön feladata, hogy ezekkel a fiatalokkal beszélgessen, de léteznek szakemberek, akiknek ez a dolguk. Úgy látszik, ez az ügy már túl nőtt a pedagógusok kompetenciáján.
 
#2549  KatiCsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2013-01-10 22:44
Nane!
Az évfolyamon a két osztályban ÖSSZESEN van 1-1 renitens gyerek. ennyivel nem tud mit kezdeni a tantestület? Nagyobb a baj, mint gondolnánk.
Meggyomrozza, leköpi, stb. Miről szól a házirend? A mobiltelefon használatáról? Tudjuk a gittet rágni, egy nyilvánvaló vétségről(?!) Nem tudjuk eldönteni,hogy szabályszegés, és szankcióért kiált? Félelmetes!
 
#2548  Nanenane9[kukac]freemail[pont]hu2013-01-10 20:49
Kedves Kriszti és Eszter!

Köszönöm a válaszokat.
A szülői értekezleten már túl vagyunk, az eredmény 0. A többi bántalmazott valószínűleg nem merte otthon elmondani. Szégyellik. Ezek 16-17 éves "gyerekek".
Az igazgató szerint idáig nem tudtak semmit tenni, mert nem voltak tanúk. Most vannak, így megindítja a fegyelmit, ami ugye 30 nap. Délután eltudunk menni a gyerekért, ez nem gond, de az iskolában kivédi meg? Már csak azért is, mert a facebookon szervezkednek, hogy ki kell nyírni a kis kö..ögöt.
Én elhiszem, hogy ezek a gyerekek hátrányos helyzetű családból származnak és talán sosem kaptak egy kedves szót sem.
De mit tudok én innen tenni? Kérjem meg őket, hogy beszélgessünk? Simán kiröhögnék az "öreglányt".
Teljesen tanácstalanok vagyunk.

Üdvözlettel: Nane
 
#2547  Salamon Esztersalamoneszt[kukac]gmail[pont]com2013-01-10 13:03
Kedves Nóri!

Ehhez a kérdéshez valóban kevés az információ, főleg az érintett gyerekek korát kellene tudni, de az biztos, hogy a hitet nem feladat az iskolában megkérdőjelezni. Inkább az a kérdés számomra, hogyan lehet elfogadtatni a többiekkel, hogy az illető azt hiszi, látja a szellemeket - ehhez segíthet egy film vagy az irodalom. Ezen kívül az érintett gyerekkel talán ki lehet találni egy olyan közös eljárást, amelynek segítségével nem zavarja a többieket, sőt esetleg neki is biztonságérzetet jelent (van egy háza, ahová bemenekülhet, mint a fogócskában)

Üdvözlettel:
Salamon Eszter
 
#2546  Salamon Esztersalamoneszt[kukac]gmail[pont]com2013-01-10 13:01
Kedves Nane!

Az iskolai agresszió kérdése azért nehéz, mert sajnos a társadalom is ebben a "nem tudunk semmit tenni" állapotban van. Talán megoldás lehet valami, az Igazlátó naphoz hasonló olyan technika, ami segít megbeszélni a problémát. Az ilyen, többszörösen osztályismétlő gyerekek esetében tapasztalatom szerint akár kontraproduktív is lehet a szülők bevonása, de lehet, hogy ha valakinek sikerül egy valóban partneri helyzetben beszélgetésre bírnia, megváltozik - talán még sosem beszélt velük senki nyerő-nyerő helyzetben. Egy másik megoldás egy külső szakember, a gyerekek nyelvén értő mediátor bevonása lehet. Én magam igyekezném kerülni minden olyan fórum bevonását, amely fenyegetést jelenthet, és sajnos a gyermekvédelem mai állapotában részben az.

Üdvözlettel:
Salamon Eszter
 
#2545  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-09 21:45
Kedves Nane!

Az iskolai bántalmazás (legyen az fizikai, vagy lelki) igenis a pedagógusok, vezetés felelőssége. Ha sem az osztályfőnökkel, sem az igazgatóval nem tud érdemben beszélni és nem kap segítséget, érdemes lehet még a szülői értekezleten felhozni a témát és a többi szülőtől segítséget kérni. Hátha együtt erősebbek és a problémát is komolyabban veszik.
Nem tudom, mit jelent az, hogy semmit sem tudnak tenni-vajon mit próbáltak eddig?
Lehetőség még a gyermekvédelem felé való jelzés, amit ön is megtehet (az illetékes gyermekjóléti szolgálat felé), lehetőleg írásban. Leírhatja, mit lát problémának és kérje a segítségüket. Ők majd meglátogatják a családot és feltárják a probléma gyökerét.
üdvözlettel:
Peer Krisztina
 
#2544  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-09 21:38
Kedves Nóri!

Az érdemleges válaszhoz igen kevés az információ.
Fontos lenne tudni a gyermek életkorát, aktuális élethelyzetét, a közelmúltban látott filmeket stb. Lehet ez egy teljesen természetes életkori sajátosság, de súlyos hallucináció is.
A szülőkből is táplálkozhat mindez, esetleg éppen így szeretne figyelmet kapni. Szóval látatlanban nem lehet semmit kijelenteni, így azt javaslom, hogy keresse fel személyesen az iskolapszichológust, vagy az illetékes nevelési tanácsadó szakemberét.
Üdvözlettel:
Peer Krisztina
 
#2543  Nanenane9[kukac]freemail[pont]hu2013-01-09 20:05
Tanácsra lenne szükségem, kérem segítsenek!
Az unokám most kezdte a középiskolát, nagyon lelkesen.
Sajnos az osztályban és az évfolyam másik osztályában is van 1-1 gyerek, akik rászálltak.
Unokám csendes, családcentrikus gyerek. Szeretetben neveljük, de igyekszünk felkészíteni az életre is.
Az osztálytársa rendszeresen zavarja az órát, majd szünetben rámutat valamelyik gyerekre, akit aztán az évfolyamtársa meggyomroz, arcul üt, leköp.
Természetesen az unokám sem maradt ki ebbeől, tegnap ő volt a soros.
Beszéltünk a tanárokkal, igazgatóval, állítólag semmit sem tudnak tenni. Én ezt nem igazán akarom elhinni. Az egyik gyerek 3x járja az első osztályt.
Tényleg nincs mit tenni? Vigyük másik iskolába a gyereket?
Kérem adjanak tanácsot!

Köszönettel: Nane
 
#2542  Nórin[pont]nori[kukac]gmail[pont]com2013-01-09 19:03
Segítségre lenne szükségem! Egy tanítványom kísérteteket lát a teremben, a szülők elvitték szelleműzőhöz is. Na, ezt tényleg nem tudom kezelni!!!
 
#2541  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-08 10:49
Kedves Laura! Feltettünk egy vitaindítót, ahogyan ígértem. Sokan nézik, de egyelőre nem kommentel senki. Remélem, majd beiindul. BUÉK!
 
#2540  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-04 11:26
Kedves Anna!
Bennünk is az okozott némi gyanakvást már az elején, hogy az érettségire elég, sőt csak az kell, ami a füzetben van. A tanár által adott érdemjegy nyilván megkérdőjelezhetetlen, nem is az érdekel, hogy miért annyi, amennyi, sokkal inkább az, hogy miként kell a legközelebbire készülni, hogy az jobb legyen. Matekból - talán - egyszerűbb a helyzet, ha nem jön ki a helyes eredmény, egyértelműen rossz a megoldás. Nekünk az a segítség, ha a szakember nem csak osztályoz, hanem azt is elmondja, mely tananyagrészre kell jobban ráerősíteni. Egy közel 40 fős osztály dolgozatainak javítása időigényes, természetes, hogy a részletes értékelés nem lehet elvárás. Nekem az is természetes, hogy segítem, segíteném a gyerekem felkészülését, de ahhoz az kellene, hogy tudjam, merre haladjunk. Szóbeli feleletre ritkán kerül sor (szintén a nagy létszám miatt), egyértelmű, hogy nekem mondja fel az anyagot és látom, hogy rengeteg jelent az elsajátítás, a megértés színvonalában, ha megbeszéljük a megtanultakat. Ezért tartanánk alapvető fontosságúnak a magyart, mert szerintünk óriási hatással van a többi tantárgyra is - és persze viszont -, de valahogy azt érezzük, ez döcög a legjobban. Nekem annak idején sok gondot okozott a fizika, kémia, ebben az osztályban sokkal jobban szeretik a gyerekek, a tanárokkal is nagyon jó a kapcsolat, a magyart tanító osztályfőnökkel kellene megtalálnunk valahogy a közös hangot, de egyelőre nem találtuk meg a helyes módszert. Van még persze időnk, de jobb lenne elmozdulni minél előbb erről a holtpontról.
 
#2539  Annafelvagine[kukac]freemail[pont]hu2012-12-29 14:59
Kedves Laura!
A füzet bemagolása önmagában nem kis teljesítmény,de az írásbeli érettségin önálló fogalmazást várnak el, akár nem tanult mű alapján is.Én néhány mondatos értékelést is szoktam írni a jegy mellé, mert abból lehet tanulni.Viszont ez nem kötelező.
 
#2538  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2012-12-27 07:47
Igen, Nórira sokan szavazunk, de valóban maradt a 3. hely. Nem lehet mindenki aranyérmes. A kerettantervek nem sokat fognak változtatni azon a gyakorlaton, amit – joggal – kifogásoltok. Remélem, az újév nyugodtabb lesz, mint ez a most búcsúzó.
 
#2537  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2012-12-26 22:57
Rendben! :) Üres óráimban (!) a közzétett kerettantervet olvasgatom, mintha finomodott volna - legalább is - a magyar a korábbiakhoz képest... :) Hasonló jókat kívánok én is szülőknek, diákoknak, tanároknak egyaránt! (L. Ritók Nórára folyamatosan szavaztunk, bár úgy nézem a sorrend marad.)
 
#2536  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2012-12-26 13:57
Kedves Laura! Lehet. hogy az idő a legjobb tanácsadó. Jelzem: nem felejtettem el a vitaindítást, de megvárjuk a következő évet, mert most a többség az ünnepekkel van elfoglalva. Neked és a családodnak is boldog újévet kívánok!
 
#2535  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2012-12-26 13:30
Köszönjük a tanácsot, de úgy látjuk nem érdemes további erőfeszítéseket tenni, mindenképpen a gyerekek rovására menne a dolog. Mi az év végéig valószínűleg kitartunk, azután majd meglátjuk, hogyan tovább.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek