OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2490  georginaproháczykgeorginap[kukac]citromail[pont]hu2012-11-26 15:52
érdésem lenne?lehet-e egy ötödikes gyermeket 2-töl4.ig dolgoztatni a konyhán,mert rosszul viselkedett az órán??Sajnos az osztályfönöknő igy gondolja ami felháboritó!!!3kerületi Iskoláról van szó,kérem válaszukat köszönnettel
 
#2489  anyukaheflercsilla[kukac]freemail[pont]hu2012-11-26 15:36
Segitségért fordulok Önökhöz..lányom 12.-es gimnazista...sajnos voltak családi problémák, de talán ezen túl jutott....történt egy incidens a gimnáziumban..lányon elküldött emailben egy házi feladatot a tanárnak, amit nem vettünk észre, hogy nem ment át..szólt a lányom, le is fényképezte az oldalt, hogy kétszer is elküldte,...ezt a tanárnő nem fogadta el, és az egész osztly elött hazugnak, becstelennek nevezte..olyan rendkivüli modon megalázta a gyermekem,hogy orvoshoz kellett vinnem...szeretném megkérdezni..van ehhez joga egy pedagógusnak?????nagyon csúny a dolgokat vágott a fejéhez...Szeretném tudni, hogy ezt 6 szemközt/osztályfönök-tanár-gyerek-/ nem lehetett volna elintézni???a gyermekem ugy megszégyenült az osztálytársai előtt, hogy azt mondja inkább világgá megy, mint iskolába...köszönom segitségüket....
 
#2488  Anyukazoldvar[kukac]gmail[pont]com2012-11-25 21:44
Segítségért fordulok Önökhöz. Gyermekem 16 évet betöltötte. Az általános iskola után (átlagosan 4-es tanuló volt) sikeres felvételivel elkezdett egy szakközépiskolát. Sajnos kudarccal végződött, aminek oka leginkább a szülők elhúzódó, és elég kegyetlen válása volt. A 14 éves kislányom elég szörnyű traumákat élt át, személyisége szinte szétesett, eléggé kezelhetetlenné vált. A középiskola első osztályát 10 tantárgyas bukással végezte be, ezek után átírattam egy gimnáziumba, ahol az igazgató nagyon humánus volt, és befogadta. Ám itt sem tudott beilleszkedni, tanulási és magatartási gondok miatt. Ráadásul ebben az iskolában van egy tanár, aki szinte minden óráján súlyosan megalázza, lelkileg terrorizálja, nevetségessé teszi az osztály előtt. Mindenképp szeretném őt innen elvinni. Félek, hogy az előrehozott tankötelezettségi kor miatt lányom úgy éri el a felnőtt kort, hogy sem szakmája, sem végzettsége nincs. Ráadásul kudarc, kudarc hátán. Miközben egy átlagos képességű, jó kézügyességű, kreatív gyermek. Mit tudok tenni? Hová forduljak segítségért? Tényleg kitehetik az iskolából csak azért, mert már 16 éves, és gondok vannak vele? Hogy tudnék rajta segíteni? Én felnőtt vagyok, de ennyi kudarc, ennyi megalázás és bántás után biztosan összetörnék. Az illető tanárnál már voltam fogadó órán is, ott elmagyarázta nekem, hogy gimnáziumban nincs idő nevelésre, ez a család feladata. Én mindent megértek, de a lányomnak segíteni szeretnék. Biztosan van Budapesten iskola, ahol elfogadják a kissé problémás, és nem feltétlenül kiváló képességű gyerekeket is. Ebben várnék segítséget, köszönettel! (elnézést, de az e-mail nem valós, mert nem szeretném, ha beazonosítana bárki is.)
 
#2487  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-24 16:30
Kedves "Nagymama"! Gyereket megalázni megbocsáthatatlan. Ennél többet az adott helyzet konkrét ismerete nélkül nem tudunk mondani. Persze a részletek nem tartoznak a nyilvánosságra, de szeretnénk segíteni. Amennyiben igényli ezt, kérjük írjon e-mailt a honlap Kapcsolat rovatába. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége
 
#2486  Nagymamapiro0515[kukac]mailbox[pont]hu2012-11-24 10:55
Lenne egy kérdésem Önökhöz. Az unokám már utál iskolába járni, ahol a tanárok állandó megaláztatásának van kitéve az osztály előtt, legalábbis ő úgy érzi, mikor mindenki előtt a tanár ilyeneket mond, hogy "innen fogsz gyesre menni" mert megbuktatlak. Ő azt is megaláztatásnak veszi, ha mindenki előtt bukással fenyegetik. Már ott tartunk, hogy az állandó stresszelés miatt orvoshoz kell hordani. Megjegyzem nem a legjobb tanuló, de magaviselete jó. Végülis nem kell mindenkinek atomfizikusnak lenni, kell itthon a szakmunkás is. Nem lehetne itthon is mint tapasztaltam külföldön élő unokáimnál, hogy ott még a padtárs sem tudja, hogy milyen lett a felelet vagy a dolgozat. Ha a tanár elégedetlen akkor szünetbe félre hivja a gyereket és elmondja mit vár el tőle. Igaz ott van idő az ilyen beszélgetésekre mert a tanár is 8-16 óráig az iskolába van mint a diák. Válaszukat köszönöm egy nagyi
 
#2485  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-22 15:04
Kedves Kriszta! Ne tarts cinikusnak, de a"választ csak a szél tudja": Ez Bob Dylan dala, ezen a felvételen Marlene Dietrich énekli.
Rövid válasz a kérdésedre: fogalmunk sincs, hogy miért.
 
#2483  Krisztakormos[pont]kriszta[kukac]citromail[pont]hu2012-11-21 19:27
Érdeklödnék!!!!
Valaki el magyarázná nekem azt hogy miért kell a gyerekeknek a dec 24-31 napot le dolgozniuk ??
Mert nem nagyon értem mivel ugy tudom hogy a téli szünet az ugy mond "alanyi jogon jár" nekik és nem is kell nekik akkor tanulniuk .
Köszönöm a választ
 
#2482  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-18 08:32
Tisztelt Kiss László! Sajnáljuk, hogy nem tudtunk megfelelni az elvárásainak. Sajnos a munkajogi kérdésekhez nincs szakemberünk, ráadásul a jogszabályok folyamatosan változnak,és a helyi feltételek is különbözők. Az említett link az egyetlen, amit ajánlani tudunk, hiszen ez tartalmazza a leghitelesebben a hatályos rendelkezéseket. Reméljük, talál olyan fórumot, ahol valamennyi kérdésére megbízható választ kap. Üdvözlettel az OFOE
 
#2481  Kiss Lászlólaszlo[pont]kiss[kukac]gmail[pont]com2012-11-15 21:32
Tisztelt OFOE!

Őszintén megvallva kicsit többre számítottam, lévén osztályfőnököknek szól az oldal. Sajnos amerre én keresgéltem sehol nem találtam semmit.
A mellékelt linkkel sem mentem sokra, mert ilyenek nincsenek bent!
A szakképesítéses részre kaptam választ (jár az 5%-os bérpótlék)
 
#2480  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-15 10:27
Tisztelt Kiss László! Nem tudjuk eligazítani a jogszabályok folyamatosan változó rengetegében. Viszont javasoljuk, hogy látogasson el az EMMI jogszabálykeresőjébe, ahol remélhetőleg választ talál a kérdéseire. Sok sikert!
 
#2479  Kiss Lászlólaszlo[pont]kiss[kukac]gmail[pont]com2012-11-14 18:51
Tisztelt OFOE!

Két kérdésem lenne. Ha osztályfőnök vagyok, akkor jár egy elméleti óra(kedvezmény) Abban az esetben, ha szünet miatt csak 2 napot tanítunk egy héten, akkor ez az órakedvezmény csak 0,4 óra?
Másik: 1 diplomával 2 szakos tanárként jár-e a szakpótlék, vagy csak abban az esetben, ha két diplomám van?
Az lenne az ideális, ha törvényt is tudna valaki mutatni.
Kjt. 66. §-t olvastam, de mi számít szakképesítésnek?
 
#2478  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-14 10:58
A TABU sorozat november 15-re tervezett bemutatója a Puskin moziban elmarad. Reméljük, egy másik időpontban sor kerülhet majd rá.
 
#2477  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-11 12:58
Örömmel tudatjuk minden kedves látogatónkkal, hogy Csobánka Zsuzsa Semmi projektje az Innovatív Tanárok Fórumán különdíjat kapott. A Janne Teller könyvét feldolgozó, a csepeli Jedlik Ányos Gimnáziumban megvalósított projekt elolvasható a honlapunkon. Címe: A zöld szandálom, a hajtincsed és az ujja - ami a szilvafán túl van. Olvassátok el, érdemes!
 
#2473  Gerendai Ilonailona_gerendai[kukac]freemail[pont]hu2012-10-24 16:59
A tisztelt szülők és kollégák figyelmébe ajánlom az Új Európa Alapítvány tanárok, nevelők, edzők, pedagógusok munkájának elismerésére kiírt pályázatát: http://fon.gs/tehetseggondozo
Bárki benyújthat jelölést, remélem sokan felismernek valakit a környezetükben a leírás alapján.
 
#2469  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2012-10-19 18:10
Zalai Rékának
Létezik olyan, hogy Watch Out! és Green English, Angol környezetismeret általános iskolásoknak. Esetleg utánanézhetnétek, hátha az ezekkel megtámogatott tanítás segítség a tanárnőnek, és visszahozza az élményszerűséget, mert azt valóban nem kellene a környezetismeret tanulásában veszni hagyni :)
 
#2465  Zalai Rékazalaireka[kukac]gmail[pont]com2012-10-13 13:53
Köszönöm a választ. Nem, az of. személye nem okoz gondot a szülőknek, azt a szerencsétlen helyzetet kivéve, hogy az osztály egyik felével csak heti 1 órában találkozik a tanárnő (1 óra ang. körny.), a másik felével pedig heti 6 órában (az 5 angolóra + az 1 óra ang. körny.). Ezen igyekszünk túllendülni. Nyelvben megfelelő az of., ugyanakkor a 4. osztályos környezetismeret tantárgyban nem. Felolvassák a magyar körny. tk.-et órán, angolul írnak a füzetbe 20-30 szót, ennyi. Hármasnál jobb jegyek nem születnek. Az élményszerűség is elvész. Jövőre ugyanez lesz az 5.-es természetismerettel ebben a felállásban. Ilyen kényszermegoldások jelentenék a két tanítási nyelvű oktatást? Csak a csalódásomat fejezte ki az előző üzenetem, ahogy ez is. Köszönettel: Zalai Réka
 
#2464  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-13 09:46
Kedves Réka! Ha jó értem a problémádat, nem vagytok megelégedve az osztályfőnökkel. Mi a gond? A nyelvben nem elég erős? Rosszul tanítja a környezetismeretet? Nem jól bánik a gyerekekkel? A környezetismeretre eszerint nincs képesítése, de angolul tudja tanítani a tantárgyat, és gondolom, a negyedikes tananyaggal azért boldogul. Ha osztályfőnök, akkor jó, ha az egész osztályt tanítja valamiből. Semmiképpen sem kellene a jog oldaláról indulva megoldani a vélt vagy valós problémát, hanem beszélni róla az érintett pedagógussal, vagy ha ez nem sikerül az iskolavezetővel. A konkrét eset pontosabb ismerete nélkül ennél többet nem tudunk tanácsolni.
 
#2463  Zalai Rékazalaireka[kukac]gmail[pont]com2012-10-11 10:30
Segítséget kérnék. Lányom 4. osztályos egy magyar-angol két tanítási nyelvű iskolában.
Angol-könyvtár szakos osztályfőnököt kaptak idén, 4.-ben (aki 8.-ig végigviszi őket állítólag). A tanárnő csak az osztály egyik felét tanítja angolból, ill. a környezetismeret tantárgyat az egész osztálynak angolul és magyarul (heti 1 óra), ill. van még egy tanító, aki csak magyarul foglalkozik velük heti 1 környezetórán. A szülők arra számítottak, hogy esetleg a kizárólag angolul tartandó környezetet fogja tanítani és számonkérni az osztályfőnök. Kicsit úgy érezzük, egy témával jár csak a gyerekek előtt...
Kérdésem: Mivel a tanárnőnek nincsen tanító képesítése és nem biológia vagy földrajz szakos, taníthatja-e a negyedikes osztályát környezetből egyáltalán? Köszönettel: Zalai Réka
 
#2462  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-10 18:37
Kedves Ágnes! Amennyiben a fia az elmúlt év anyagából osztályozó vizsgát tesz, és a követelményeket megfelelő szinten teljesíti, akkor elvileg továbbhaladhat az osztállyal. Mivel menetközben változtat, nyilván ehhez kell az iskola igazgatójának a hozzájárulása. Javaslom, hogy írjanak az igazgatónak egy kérvényt, indokolják a kérést, és kérjenek írásos választ. Ennek birtokában, ha szükséges, esetleg tovább léphetnek magasabb fórumokhoz. Nyilván sok múlik azon, hogy az iskola szintjén milyen szabályozás működik.
 
#2461  Kolozsvári Józsefnékoriszavirag[kukac]gmail[pont]com2012-10-10 13:11
Kedves Keszi László!
A 17 éves fiam angolt szeretne tanulni az Újszászi közép iskolában ahol most 10.es informatikai tanuló.Már mikor 9.-es lett is ezt szerette volna de hiába fordultam az iskola igazgató helyetteséhez és igazgatójához nem tették át azzal az indokkal hogy nincs hely az angolos osztályokban.Most meg kérdezte az osztály főnököt aki azt mondta hogy gond nélkül át mehet angolra csak beszélje meg az angoltanárral,ő így is tett és tőle is azt a választ kapta hogy nyugodtan átmehet de egy hónap próba időt kötött ki.El is kezdett angolra járni,de pár napra rá közölték vele hogy nem mehet tovább mert kihagyott egy évet/jelzem nem az ő hibájából/.Szeretném meg tudni hogy nincs e megoldás arra hogy még is angolt tanuljon,mondjuk ha tesz egy osztályozó vizsgát?Nem szereti a német órákat és nem is akar belőle érettségizni.Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel Kolozsváriné Tresz Ágnes
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek