OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2477  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-11 12:58
Örömmel tudatjuk minden kedves látogatónkkal, hogy Csobánka Zsuzsa Semmi projektje az Innovatív Tanárok Fórumán különdíjat kapott. A Janne Teller könyvét feldolgozó, a csepeli Jedlik Ányos Gimnáziumban megvalósított projekt elolvasható a honlapunkon. Címe: A zöld szandálom, a hajtincsed és az ujja - ami a szilvafán túl van. Olvassátok el, érdemes!
 
#2473  Gerendai Ilonailona_gerendai[kukac]freemail[pont]hu2012-10-24 16:59
A tisztelt szülők és kollégák figyelmébe ajánlom az Új Európa Alapítvány tanárok, nevelők, edzők, pedagógusok munkájának elismerésére kiírt pályázatát: http://fon.gs/tehetseggondozo
Bárki benyújthat jelölést, remélem sokan felismernek valakit a környezetükben a leírás alapján.
 
#2469  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2012-10-19 18:10
Zalai Rékának
Létezik olyan, hogy Watch Out! és Green English, Angol környezetismeret általános iskolásoknak. Esetleg utánanézhetnétek, hátha az ezekkel megtámogatott tanítás segítség a tanárnőnek, és visszahozza az élményszerűséget, mert azt valóban nem kellene a környezetismeret tanulásában veszni hagyni :)
 
#2465  Zalai Rékazalaireka[kukac]gmail[pont]com2012-10-13 13:53
Köszönöm a választ. Nem, az of. személye nem okoz gondot a szülőknek, azt a szerencsétlen helyzetet kivéve, hogy az osztály egyik felével csak heti 1 órában találkozik a tanárnő (1 óra ang. körny.), a másik felével pedig heti 6 órában (az 5 angolóra + az 1 óra ang. körny.). Ezen igyekszünk túllendülni. Nyelvben megfelelő az of., ugyanakkor a 4. osztályos környezetismeret tantárgyban nem. Felolvassák a magyar körny. tk.-et órán, angolul írnak a füzetbe 20-30 szót, ennyi. Hármasnál jobb jegyek nem születnek. Az élményszerűség is elvész. Jövőre ugyanez lesz az 5.-es természetismerettel ebben a felállásban. Ilyen kényszermegoldások jelentenék a két tanítási nyelvű oktatást? Csak a csalódásomat fejezte ki az előző üzenetem, ahogy ez is. Köszönettel: Zalai Réka
 
#2464  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-13 09:46
Kedves Réka! Ha jó értem a problémádat, nem vagytok megelégedve az osztályfőnökkel. Mi a gond? A nyelvben nem elég erős? Rosszul tanítja a környezetismeretet? Nem jól bánik a gyerekekkel? A környezetismeretre eszerint nincs képesítése, de angolul tudja tanítani a tantárgyat, és gondolom, a negyedikes tananyaggal azért boldogul. Ha osztályfőnök, akkor jó, ha az egész osztályt tanítja valamiből. Semmiképpen sem kellene a jog oldaláról indulva megoldani a vélt vagy valós problémát, hanem beszélni róla az érintett pedagógussal, vagy ha ez nem sikerül az iskolavezetővel. A konkrét eset pontosabb ismerete nélkül ennél többet nem tudunk tanácsolni.
 
#2463  Zalai Rékazalaireka[kukac]gmail[pont]com2012-10-11 10:30
Segítséget kérnék. Lányom 4. osztályos egy magyar-angol két tanítási nyelvű iskolában.
Angol-könyvtár szakos osztályfőnököt kaptak idén, 4.-ben (aki 8.-ig végigviszi őket állítólag). A tanárnő csak az osztály egyik felét tanítja angolból, ill. a környezetismeret tantárgyat az egész osztálynak angolul és magyarul (heti 1 óra), ill. van még egy tanító, aki csak magyarul foglalkozik velük heti 1 környezetórán. A szülők arra számítottak, hogy esetleg a kizárólag angolul tartandó környezetet fogja tanítani és számonkérni az osztályfőnök. Kicsit úgy érezzük, egy témával jár csak a gyerekek előtt...
Kérdésem: Mivel a tanárnőnek nincsen tanító képesítése és nem biológia vagy földrajz szakos, taníthatja-e a negyedikes osztályát környezetből egyáltalán? Köszönettel: Zalai Réka
 
#2462  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-10 18:37
Kedves Ágnes! Amennyiben a fia az elmúlt év anyagából osztályozó vizsgát tesz, és a követelményeket megfelelő szinten teljesíti, akkor elvileg továbbhaladhat az osztállyal. Mivel menetközben változtat, nyilván ehhez kell az iskola igazgatójának a hozzájárulása. Javaslom, hogy írjanak az igazgatónak egy kérvényt, indokolják a kérést, és kérjenek írásos választ. Ennek birtokában, ha szükséges, esetleg tovább léphetnek magasabb fórumokhoz. Nyilván sok múlik azon, hogy az iskola szintjén milyen szabályozás működik.
 
#2461  Kolozsvári Józsefnékoriszavirag[kukac]gmail[pont]com2012-10-10 13:11
Kedves Keszi László!
A 17 éves fiam angolt szeretne tanulni az Újszászi közép iskolában ahol most 10.es informatikai tanuló.Már mikor 9.-es lett is ezt szerette volna de hiába fordultam az iskola igazgató helyetteséhez és igazgatójához nem tették át azzal az indokkal hogy nincs hely az angolos osztályokban.Most meg kérdezte az osztály főnököt aki azt mondta hogy gond nélkül át mehet angolra csak beszélje meg az angoltanárral,ő így is tett és tőle is azt a választ kapta hogy nyugodtan átmehet de egy hónap próba időt kötött ki.El is kezdett angolra járni,de pár napra rá közölték vele hogy nem mehet tovább mert kihagyott egy évet/jelzem nem az ő hibájából/.Szeretném meg tudni hogy nincs e megoldás arra hogy még is angolt tanuljon,mondjuk ha tesz egy osztályozó vizsgát?Nem szereti a német órákat és nem is akar belőle érettségizni.Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel Kolozsváriné Tresz Ágnes
 
#2460  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-08 19:31
Kedves Andrea! Tulajdonképpen elképzelhető, hogy a szülőknek valóban elhúzódik a munkaidejük. Feltételezem, hogy ez nekik és a gyerekeiknek is kellemetlen. Javaslom, hogy egyeztessenek a az érintettekkel, és közösen találjanak egy mindenkinek kedvező megoldást. A gyerekeket nyilván nem lehet őrizetlenül hagyni, és a pedagógusnak is lejárhat a munkaideje. Azt azért nem gondolom, hogy a szülők szándékosan ártani akarnak az iskolának, és kimondottan a pedagógusok bosszantására mennek későn a gyerekükért. A nyugodt, megegyezésre törekvő megbeszélés segíthet rendezni a problémát.
 
#2459  Horváth Andreahandrea[kukac]index[pont]hu2012-10-08 13:13
A következő kérdésre szeretnék választ kapni:
Mi a teendő, ha a szülők gyermekeikért rendszeresen nem jönnek időben, az iskola nyitva tartásán túl is otthagyják őket, eleve így szervezik a család életét. Bár ezt munkaidejükre hivatkozva teszik.
Köszönettel.
 
#2456  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-26 09:41
A napokban kerül sor Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra című nemzetközi konferenciára a Magyar Tudományos Akadémián. Az előadások élőben is követhetők, de később is megtekinthetők lesznek a Gyermekmentő Szolgálat honlapján.
 
#2454  Békés Annabekes[pont]panni[kukac]gmail[pont]com2012-09-24 05:23
Kedves Keszi László! A BTM (mondjuk így: tanulási, beilleszkedési zavarral küzdő) tanulókat még az új Nemzeti Köznevelési Törvény értelmében is köteles az iskola fejleszteni. Elvileg órán differenciált feladatkijelölésre jogosultak, fejlesztés külön órában, a törvényben meghatározott időkeret terhére. Gyakorlatilag, ha megoldható, ki lehet hozni őket arról az óráról, amiből nem kapnak osztályzatot. A "közmunka" nemcsak pedagógiai etikai szempontból elfogadhatatlan, nem mellékesen törvénytelen is.
üdv
 
#2450  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-17 16:38
Kedves László!
Ez a hangvétel egy iskolában megengedhetetlen, osztjuk a felháborodásodat. A részképességzavaros (diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás) tanulók számára nyilván biztosítani kell a speciális fejlesztést, de mi köze van ennek a körülménynek a kertgondozáshoz és pláne a "közmunkához"? Feltételezzük, hogy nem javítóintézet, netán börtön az érintett intézmény, hanem iskola.
Nem baj, ha a gyerekek dolgoznak, de ennek a tevékenységnek valamiféle pedagógiai folyamatba kellene illeszkednie. Az a gyanúnk, hogy az adott tanár vagy tanárok nem bírnak a gyerekekkel (lehet, hogy valóban nehéz velük), és ilyen módon tör ki belőlük a frusztráció.
Persze őket is meg kellene hallgatni.
Még a részletesebb bejegyzés után is csak annyit tudunk mondani, hogy egy vélemény a konkrét és teljeskörű információk nélkül nem lehet megalapozott.
Ha valóban meg szeretnéd oldani a helyzetet, és ebben segítséget kérsz, vedd fel velünk a kapcsolatot a honlap KAPCSOLAT rovatán keresztül, és meglátjuk, mit tehetünk.
 
#2449  Keszi LászlóLaa[kukac]invitel[pont]hu2012-09-17 16:08
Jogos... Közben kicsit többet megtudtam. Közép iskoláról beszélünk természetesen...a munka mint utólag megtudtam az intézmény területén belül történt. A Suli "hátrányosabb helyzetű" gyerekekkel foglalkozik, mint diszklekszia,diszkalkulália..stb. itt az utóbbi esetben konkretizálódott, hogy a matekból felmentett gyerekeket kiküldték dolgozni, gazat szedni, köveket cipelni... azzal a címszóval hogy ne rontsák a levegőt... itt már jogilag végül is helytálló még ha a tanár nem is éppen megfelelő hangnemben tette ezt... bár szerintem a munkavédelmi eszközöknek akkor is adottnak kellett volna lennie és igazából a segítsetek rendbe rakni a kertet nem egyenlő azzal "ha nem jártok be suliba, lehet közmunkára menni" címszóval! Csak idéztem...bocsánat a pontatlanságért. Köszönöm azért a választ.
 
#2448  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-17 15:23
Kedves Keszi László! Rövid válasz a kérdésedre: ezekkel a feltételekkel NEM, de azért többet kellene tudnunk a dologról ahhoz, hogy megbízható véleményt formálhassunk róla.
 
#2447  Keszi LászlóLaa[kukac]invitel[pont]hu2012-09-17 14:12
Sziasztok...

Nem vagyok jártas itt az oldalon csak egy kérdésre keresem a választ... Hátha itt meglelem! A kérdés pedig az hogy a tanár kiküldheti e a tanulókat dolgozni, közmunka címszó alatt mindenféle orvosi alkalmasság és felszerelés munkavédelmi eszköz nélkül tanítási idő alatt?! Mert kicsit kibuktam ezen... :)
 
#2446  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-16 19:47
Kedves Bernadett! Egész biztos, hogy lehet halasztást vagy magántanulói státuszba helyezést kérni. Németországban is járhat iskolába a kislány, és itthon osztályozó vizsgát tesz. A pontos teendőkről biztosan felvilágosítják a középiskolában, ahová a gyerek felvételt nyert. Sok sikert kívánunk!
 
#2445  Bernadettbarneber[kukac]freemail[pont]hu2012-09-16 08:15
Segítségét szeretném kérni.Lányom jelenleg 8.osztályos suli végén ki szeretnénk menni Németországba férjem kint dolgozik.Itthon mi a teendő ha egy év középiskolai halasztást kérek?Leendő iskolához felvétel nyerés után írni egy halasztási kérelmet?Egy év után ha mégsem jönnek kint össze a számítások akkor visszaveszik a középiskolába?Válaszát köszönöm.Üdv Bernadett
 
#2444  Angelikaduzsangi[kukac]freemail[pont]hu2012-09-11 08:53
Köszönöm:)
 
#2443  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-10 15:55
Kedves Angelika! Javasoljuk, hogy az EKTF tanulmányi osztályán érdeklődjön. Sok sikert!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Könnyebb lehet az iskolatáska
Tegnap járt le a határidő azon szülők számára, akiknek a gyermeke főiskolán vagy egyetemen tanul tovább, mivel vasárnapig lehetett jelentkezni az ősszel induló felsőoktatási képzésekre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Palkovics újra üzent az Akadémiának és a kutatóknak
A miniszter elárulta, hogy pénteken találkozik legközelebb az MTA vezetésével és gyors megegyezésben bízik. Palkovics László elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.20.
Készen állnak a sztrájkra a tanárok
öbb ezer visszajelzés érkezett már a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) felmérésére, amellyel a tanárok sztrájkhajlandóságát szeretnék feltérképezni. Szűcs Tamás elnök lapunknak...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek