OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2460  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-08 19:31
Kedves Andrea! Tulajdonképpen elképzelhető, hogy a szülőknek valóban elhúzódik a munkaidejük. Feltételezem, hogy ez nekik és a gyerekeiknek is kellemetlen. Javaslom, hogy egyeztessenek a az érintettekkel, és közösen találjanak egy mindenkinek kedvező megoldást. A gyerekeket nyilván nem lehet őrizetlenül hagyni, és a pedagógusnak is lejárhat a munkaideje. Azt azért nem gondolom, hogy a szülők szándékosan ártani akarnak az iskolának, és kimondottan a pedagógusok bosszantására mennek későn a gyerekükért. A nyugodt, megegyezésre törekvő megbeszélés segíthet rendezni a problémát.
 
#2459  Horváth Andreahandrea[kukac]index[pont]hu2012-10-08 13:13
A következő kérdésre szeretnék választ kapni:
Mi a teendő, ha a szülők gyermekeikért rendszeresen nem jönnek időben, az iskola nyitva tartásán túl is otthagyják őket, eleve így szervezik a család életét. Bár ezt munkaidejükre hivatkozva teszik.
Köszönettel.
 
#2456  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-26 09:41
A napokban kerül sor Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra című nemzetközi konferenciára a Magyar Tudományos Akadémián. Az előadások élőben is követhetők, de később is megtekinthetők lesznek a Gyermekmentő Szolgálat honlapján.
 
#2454  Békés Annabekes[pont]panni[kukac]gmail[pont]com2012-09-24 05:23
Kedves Keszi László! A BTM (mondjuk így: tanulási, beilleszkedési zavarral küzdő) tanulókat még az új Nemzeti Köznevelési Törvény értelmében is köteles az iskola fejleszteni. Elvileg órán differenciált feladatkijelölésre jogosultak, fejlesztés külön órában, a törvényben meghatározott időkeret terhére. Gyakorlatilag, ha megoldható, ki lehet hozni őket arról az óráról, amiből nem kapnak osztályzatot. A "közmunka" nemcsak pedagógiai etikai szempontból elfogadhatatlan, nem mellékesen törvénytelen is.
üdv
 
#2450  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-17 16:38
Kedves László!
Ez a hangvétel egy iskolában megengedhetetlen, osztjuk a felháborodásodat. A részképességzavaros (diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás) tanulók számára nyilván biztosítani kell a speciális fejlesztést, de mi köze van ennek a körülménynek a kertgondozáshoz és pláne a "közmunkához"? Feltételezzük, hogy nem javítóintézet, netán börtön az érintett intézmény, hanem iskola.
Nem baj, ha a gyerekek dolgoznak, de ennek a tevékenységnek valamiféle pedagógiai folyamatba kellene illeszkednie. Az a gyanúnk, hogy az adott tanár vagy tanárok nem bírnak a gyerekekkel (lehet, hogy valóban nehéz velük), és ilyen módon tör ki belőlük a frusztráció.
Persze őket is meg kellene hallgatni.
Még a részletesebb bejegyzés után is csak annyit tudunk mondani, hogy egy vélemény a konkrét és teljeskörű információk nélkül nem lehet megalapozott.
Ha valóban meg szeretnéd oldani a helyzetet, és ebben segítséget kérsz, vedd fel velünk a kapcsolatot a honlap KAPCSOLAT rovatán keresztül, és meglátjuk, mit tehetünk.
 
#2449  Keszi LászlóLaa[kukac]invitel[pont]hu2012-09-17 16:08
Jogos... Közben kicsit többet megtudtam. Közép iskoláról beszélünk természetesen...a munka mint utólag megtudtam az intézmény területén belül történt. A Suli "hátrányosabb helyzetű" gyerekekkel foglalkozik, mint diszklekszia,diszkalkulália..stb. itt az utóbbi esetben konkretizálódott, hogy a matekból felmentett gyerekeket kiküldték dolgozni, gazat szedni, köveket cipelni... azzal a címszóval hogy ne rontsák a levegőt... itt már jogilag végül is helytálló még ha a tanár nem is éppen megfelelő hangnemben tette ezt... bár szerintem a munkavédelmi eszközöknek akkor is adottnak kellett volna lennie és igazából a segítsetek rendbe rakni a kertet nem egyenlő azzal "ha nem jártok be suliba, lehet közmunkára menni" címszóval! Csak idéztem...bocsánat a pontatlanságért. Köszönöm azért a választ.
 
#2448  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-17 15:23
Kedves Keszi László! Rövid válasz a kérdésedre: ezekkel a feltételekkel NEM, de azért többet kellene tudnunk a dologról ahhoz, hogy megbízható véleményt formálhassunk róla.
 
#2447  Keszi LászlóLaa[kukac]invitel[pont]hu2012-09-17 14:12
Sziasztok...

Nem vagyok jártas itt az oldalon csak egy kérdésre keresem a választ... Hátha itt meglelem! A kérdés pedig az hogy a tanár kiküldheti e a tanulókat dolgozni, közmunka címszó alatt mindenféle orvosi alkalmasság és felszerelés munkavédelmi eszköz nélkül tanítási idő alatt?! Mert kicsit kibuktam ezen... :)
 
#2446  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-16 19:47
Kedves Bernadett! Egész biztos, hogy lehet halasztást vagy magántanulói státuszba helyezést kérni. Németországban is járhat iskolába a kislány, és itthon osztályozó vizsgát tesz. A pontos teendőkről biztosan felvilágosítják a középiskolában, ahová a gyerek felvételt nyert. Sok sikert kívánunk!
 
#2445  Bernadettbarneber[kukac]freemail[pont]hu2012-09-16 08:15
Segítségét szeretném kérni.Lányom jelenleg 8.osztályos suli végén ki szeretnénk menni Németországba férjem kint dolgozik.Itthon mi a teendő ha egy év középiskolai halasztást kérek?Leendő iskolához felvétel nyerés után írni egy halasztási kérelmet?Egy év után ha mégsem jönnek kint össze a számítások akkor visszaveszik a középiskolába?Válaszát köszönöm.Üdv Bernadett
 
#2444  Angelikaduzsangi[kukac]freemail[pont]hu2012-09-11 08:53
Köszönöm:)
 
#2443  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-10 15:55
Kedves Angelika! Javasoljuk, hogy az EKTF tanulmányi osztályán érdeklődjön. Sok sikert!
 
#2442  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-10 15:52
Kedves Gabi! Persze, hogy "jogilag nem normális" a helyzet. Jogorvoslatot kellene kérned, ráadásul írásban, hogy nyoma legyen, mint ahogyan írásban kell kérned a választ. Elég elkeserítő, hogy a munkaadók kezében a fenyegető munkanélküliség ilyen zsarolási lehetőséget jelent. Neked kell eldöntened, hogy meddig mész el, mert valóban nem könnyű munkát találni. Persze azért nem szabad mindent lenyelni.
 
#2440  Angelikaduzsangi[kukac]freemail[pont]hu2012-09-10 15:05
Segítséget kérnék. Az Eszterházy Károly Főiskolán végeztem 2002-ben. Főiskolai oklevelemben ez áll: -az EKTF jogutódja- pedagógia szakán médiapedagógia specializáción főiskolai tanulmányi kötelezettségeinek eleget tett. ... pedagógia szakos nevelővé nyilvánítjuk. Hol tudnám megnézni, hogy ezzel a diplomával milyen iskolában tudnék elhelyezkedni? Milyen pedagógusi állást tölthetnék be?
 
#2439  Gabikatogabor[kukac]freemail[pont]hu2012-09-10 14:46
Jogilag normális-e az, ha valakinek a 9 és fél órás kollégiumi éjszakai ügyeletéből csak 4 órát számolnak el és fizetnek ki?
Így a heti három éjszakájából ami 27 óra lenne, csak 12 óra jön ki papíron és fizetésben is!
Ha nem tetszik vannak mások a helyedre szlogennel.
Válaszukat köszönöm!
 
#2438  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-07 17:37
Kedves Nóra! Tehát jogszabályi akadálya nincs annak, hogy ezeket az (apró) kedvezményeket megkapjad.Mit mond az iskolavezetés, miért nem adják? Hogyan értelmezi a helyzetet az iskolátok helyi programja?
 
#2437  Nóran[pont]o[pont]r[pont]a[pont][kukac]freemail[pont]hu2012-09-07 13:20
Köszönöm a választ, megnéztem: A Közoktatási törvény 1. sz. melléklete III. rész II/7. azt írta elő (és ezen az új törvény sem változtatott), hogy:

„– az OSZTÁLYFŐNÖKI, tanulócsoport-vezetői, szakmai munkaközösség vezetői (tanszakvezetői, tagozatvezetői, szakosztályvezetői) FELADATOT ELLÁTÓ PEDAGÓGUS heti kötelező órájának teljesítésébe e feladat ellátására heti egy órát be kell számítani.”

Az lehet, hogy osztályfőnöki megbízatás csak 5. osztálytól létezik(bár nálunk nem 5. osztályban kezdődik a szaktárgyi képzés, hanem már 4. osztályban. Vagyis, a rendszer egy alacsonyabb évfolyamba került le. Nincs tanítónénijük, hanem már osztályfőnökük van a személyemben...), DE osztályfőnöki feladatok ellátása esetén kell adni az órakedvezményt, én pedig egyértelműen osztályfőnöki feladatot látok el.

 
#2436  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2012-09-07 13:16
Kedves István!
Petrának nagy valószínűséggel igaza van, ez a "módszer" az Arizon program. Érdeklődni lehet a weores@papa.hu címen vagy a 0689/ 510-561-es számon.
 
#2435  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-05 17:30
Kedves Nóra! Úgy tudjuk, hogy az osztályfőnöki megbízatás csak ötödiktől létezik. Persze lehetnek egyéni eltérések. Az érvényes jogszabályokról érdeklődjön az Emminél:cxc@emmi.gov.hu.
 
#2434  Noran[pont]o[pont]r[pont]a[kukac]freemail[pont]hu2012-09-05 17:15
Az általános iskolában, ahol felsőtagozatos tanárként tanítok a 4. osztály osztályfőnöke lettem idén. Ezt a 4. osztályt már szakos tanárok tanítják nálunk(tehát nem egy osztálytanító van).
Én sem osztályfőnöki órát, sem osztályfőnöki órakedvezményt nem kaptam: Arra hivatkozva, hogy ez egy alsós osztály.
Én úgy érzem, az osztályfőnöki órakedvezmény járna nekem, vagy tévedek?
Tudna valaki segíteni (esetleg a jogi szabályozás megadásával)?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.17.
Megszólalt a genderszak-ügyben az ELTE: a döntés megkérdőjelezi a tanszabadságot
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara sajnálattal értesült arról, hogy a társadalmi nemek tanulmánya mesterszakot törölték a felsőoktatásban szerezhető képesíté...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
Állami tankönyvek: fellebbezéssel reagál a kormány strasbourgi bíróság elmarasztalására
A kormány fellebbezni fog a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) keddi elsőfokú, nem jogerős ítélete ellen, amely "nem a tankönyvpiaci kiadványok fejlesztésének állami monopoliz...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
L. Ritók Nóra: Egy ország, két világ
Akinek az élete felfele ível, az a kedvezmények lehetőségeivel megtámogatva egyre jobban él. Akinek meg lefele megy a szekér, az egyre nagyobb tempóban rohan a teljes elszegényedés felé. Egy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.17.
A magyar társadalom húsba vágó problémáival foglalkozott a szak, amit a kormány most egy tollvonással felszámolt
Hétfőn, a lakástakarékok váratlan felszámolásával és a hajléktalan emberek elleni fellépés megindításával egy napon derült ki Magyar Közlönyből az is, hogy a kormány tényleg megsz...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.
Harc felsőoktatás ellen
Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek