OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2383  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2012-04-28 15:41
A Kölöknet portálon egy rendkívül izgalmas videósorozat látható: Horváth Ida beszélget Horváth Magdolna családterapautával a családon belüli kapcsolatokról, konfliktusokról.
A nyolc tízperces beszélgetés címei:
Együttműködés a családban
Az unoka mint "eszköz"
Szerepzavarok
A lányom mindent másképp csinál
A nagyszülő is szülő
A nagyszülők és a mozaikcsalád
Veszteségek a családban
Nézd meg a lányát, vedd el az anyját!
 
#2382  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2012-04-24 19:25
Kedves Zsuzsa!

Nem írta, milyen diagnózisa van gyermekének, de úgy gondolom - kicsit látatlanban - hogy érdemes lenne a kezelő pszichológust, pszichiátert felkeresni és elmondani a problémát, ugyanis lehet, hogy másik gyógyszerre is szüksége van gyermekének, vagy nincs jól beállítva a jelenlegi. Feltételezem az órai odafigyelés, koncentráció leeresztése történik a szünetben, amikor gyermeke nem tudja indulatait szabályozni. A szakember felkeresése nemcsak a gyógyszer miatt lenne tanácsos, hanem átbeszélve a konkrét problémát, helyzeteket, talán tudnak önnek és a pedagógusoknak is segíteni.
 
#2381  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-04-24 17:06
Nagyon sajnálom, hogy már ennyire elmérgesedett, és a hatóságnál van az ügy. Remélem, azért minden szerencsésen végződik, és Ön meg a gyerek is megnyugszik. A legjobbakat kívánom a továbbiakhoz.
 
#2380  kovács józsefnéari670518[kukac]freemail[pont]hu2012-04-24 16:49
Tiszteletem
csak sajnos itt nem foglalkozott a tanárnö semmivel 12 éves gyerek 3 nap alatt nem szokja meg a szemüveget egyépként meg mivel a tanárnönek fontosabb volt az alapitványiest minthogy segitsen kideriteni miis történt valojában igy átadtam a rendörségnek az ügyet majd ök kideritik miis történt valojában mellesleg a hozzáállásuk sem tetszett mert ma vitték úszni a gyerekeket és a buszvezetőjétöl megkérdeztem idézem:neharagudjon nem találtak egy szemüveget a buszon?felháborodva közölte hogy őtet ne gyanusitsam pedig szerintem ebben a mondatba semmi olyat nem mondtam azért köszönöm válaszát
 
#2379  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-04-24 15:04
Tisztelt Kovács Józsefné!
Megértem a felindulását, hiszen egy szemüveg, amellett, hogy a gyerek számára fontos eszköz, nem kétfilléres cikk. A pedagógus nyilván köteles biztosítani az értékek megőrzésének a feltételeit, feltételezhetően más gyereknél is voltak olyan holmik (pl. karóra), amire vigyázni kellett. Megjegyzem: egy 12 éves gyerektől már elvárható, hogy vigyázzon a holmijára. Érdemes utána kérdezni, hogy ebben az esetben pontosan mi történt, kit terhel valójában a felelősség.
Tudni kellene azt is, hogy az iskola házirendje miként szabályozza a hasonló ügyeket. Mivel az úszás kötelező foglalkozás, tanítási időnek számít, az ott rögzített szabályok ebben az esetben is érvényesek.
Az javaslom, hogy próbálja tisztázni az érintett tanárral és a gyerekkel a körülményeket. Ha nem sikerül ilyen körben rendezni, megnyugtatóan lezárni a problémát, kérje az osztályfőnök, s ha ez is kevésnek bizonyul, az igazgató segítségét. Nagyon fontos, hogy indulatok nélkül és tárgyszerűen próbáljanak eljárni.
 
#2378  Pap Zsuzsanakapidani[kukac]freemail[pont]hu2012-04-24 09:04
Tiszteletem
Arra lennék kíváncsi hogy sajátos nevelésű jó tanuló gyermekem 9 éves és az iskolai szünetekben kezelhetetlenné válik agresszív a tanárokkal és a többi diákkal egyaránt hiába áll gyógyszeres kezelés alatt nem tudják irányítani vagy lenyugtatni bizonyos játékokat nem tud abbahagyni.
Pl: katonásat, komandosat játszanak mert fiuk és annyira belemélyed hogy ténylegesen megüt megrúg másokat annyira hogy orvosi ellátásra szorul a másik gyermek. Vagy labdajáték hirtelen abbahagyatásánál a tanárokkal lesz agresszív. Ha van valami ötletük, hogy ezt a problémát hogyan tudnánk megoldani megköszönném. A tanárok elmondása szerint ezek a problémák az órán nem állnak fenn akkor jól motiválható és nyugodt figyelmes szorgalmas segítségüket előre is köszönöm
 
#2377  kovács józsefnéari670518[kukac]freemail[pont]hu2012-04-23 17:30
Tiszteletem!
érdeklödni szeretnék hogy olyan esetbe mikor az iskolába kötelezövé teszik az úszást és kötelező levenni a szemüveget a gyereknek mértnem vállal felelöséget a tanárnö ha eltünik a gyerek szemüvege? abban az esetbe még megérteném ha a gyerek kiránduláson vagy szünetbe leveszi és úgy tünik el akkor egyértelmü hogy a 12 éves gyerek a felelös dehamár kötelezik rá hogy levegye és semmilyen biztonságos hely nincs az öltözöbe akkor szerintem a tanárnö a felelös hiába volt záva az öltözö az uszodába mégis eltünt a szemüveg és ráadásul csak 3 napig tudta hordani a lányom sajnos az iskola mossa kezeit ez felháboritó
 
#2376  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-04-16 15:37
Kedves Kérdezőnk! Sajnos nem tudunk segíteni, hiszen nem ismerjük az ügy részleteit. Ez jellegzetesen olyan probléma, amit a helyszínen kell megoldani, indulatmentesen elintézni. Ön most joggal sértett és elkeseredett, félti a gyerekét. Az osztályfőnökkel kellene először is tisztázni az ügyet, az osztályon belül megvizsgálni, hogy valójában mi, és miért történt. Nem derül ki a leveléből, hogy melyik évfolyamról van szó, nyilván más az eljárási mód ötödikben, mint nyolcadikban. Fontos lenne tudni azt is, hogy maga az érintett gyerek hogyan látja a dolgot. Lehet, hogy – mivel a konfliktus kezelése – nem történt meg azonnal, a helyzet már nehezebben orvosolható, de talán még nem mérgesedett el annyira, hogy ne lehessen megbeszélni, megnyugtatni a kedélyeket. Mit tud kezdeni ezzel a dologgal egy külső ember? A hatóság? Az önkormányzat? A levele alapján nem tudunk mást javasolni, mint a türelmes, határozott és tárgyilagos kommunikációt. Ha a gyerekét ez nagyon megviseli, akkor mindenek előtt őt kellene megnyugtatni, és segíteni neki abban, hogy rendeződjön a kapcsolata a társaival. Minden más ezután következik. Remélem, sikerül megnyugtatóan lezárni az ügyet.
 
#2375  sikeresvadri99[kukac]gmail[pont]com2012-04-13 06:52
Tiszteletem!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben!
Gyermekem,aki Általános Iskolai tanuló,Tanítási idő alatt"erkölcsi "kár érte.Testnevelési óra után a gyermekem vissza szerette volna venni magára az utcai pólóját,és az emberi ürülékkel össze volt kenve.
Megkereste az iskolát,aki kérte,hogy ne forduljak sehová,mert ők majd iskolán belül ezt elintézik,az iskola jó hírét emlegetve.-Az osztályfőnök,csak türelemre intett.
Eltelt 3 hét...türelmesen vártam,de senki nem keresett meg,hogy milyen lépéseket tettek az ügyben!
Gyermekem elmondása szerint többször behívatta az igazgatónő,kérdéseket feltéve,hogy biztos,hogy igazat mond-e,szerencse,hogy gyermekem rögtön megmutatta az osztálytársainak,hogy valóban attól kellemetlen illatú a ruházata.
Jelenleg ott tartunk,hogy gyermekemet az iskolában csúnya jelzőkkel illetik,illetve már az egész iskola az én gyermekem esetén"nevet"Mit tehetek,merre induljak?
Önkormányzat?
Köszönöm,ha valaki tud segíteni.
 
#2374  Macsmacs[kukac]gmail[pont]com2012-03-25 07:06
Nincsenek oligarchák, csak éppen pókhálószerűen szövik át a magyar társadalmat káros tevékenységükkel. Ennek beismerése mindkét politikai oldalnak rendkívül kellemetlen,ezért nem érdekük.
 
#2373  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-24 09:36
A Digitális Nemzedék Konferencia online kötete már olvasható a neten. További információk (ptrezentációk, képek, tanulmányok) a konferencia témájával kapcsolatban bőségesen találhatók a digitalisnemzedek.hu honlapon.
 
#2372  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-23 17:20

Kettős magyar siker az innovatív tanárok európai fórumán

Minden eddiginél eredményesebben szerepeltek a magyar pedagógusok a Microsoft Partners in Learning Lisszabonban rendezett európai fórumán: Klacsákné Tóth Ágota első, Gergelyi Katalin pedig második helyet szerzett, és továbbjutott az Athénban novemberben sorra kerülő nemzetközi döntőbe.
 
#2371  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-22 19:38
E-learning fórum az iskolavezetésről

Az Európai Szakpolitikai Hálózat az Iskolavezetésről (European Policy Network on School Leadership) 6 hetes e-learning fórumot indít, melynek célja, hogy párbeszédet teremtsen az iskolavezetés témájában érintett szakemberek (döntéshozók, gyakorló iskolavezetők, kutatók, szociális partnerek) között.

Az e-learning fórum webináriumokból, online tematikus beszélgetésekből és videókból áll, melyeket a hálózat tudástárában található referenciaanyagok egészítenek ki. A fórum 2012. március 26. és május 4. között lesz elérhető a szervezet honlapján. A részletes program is onnan tölthető le.

Az első webinárium március 26-án 15:00 órakor lesz „International Developments in System Leadership” címmel, ugyanezen a héten jelenik meg a „Working with partners and the external environment” című vitaindító cikk. Mindkét esemény után egész héten lehetőség nyílik a kapcsolódó beszélgetésekben való részvételre.
 
#2370  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-15 09:43
Nyáry Krisztián: Szabadság, szerelem, szerelem, szerelem
Egy jó forradalomhoz szerelem is kell, ezt minden valamire való szabadsághős tudja. A történelemkönyvek és az ünnepi beszédek szeretnek elfeledkezni arról, hogy a márciusi fiatalok nemcsak márciusiak, hanem valódi hús-vér fiatalok voltak. Sőt idősebb társaik sem voltak romantikus pózba dermedt élő szobrok, mint ahogy az iskolai ünnepségeken látjuk őket. Udvaroltak, álmodoztak, hódítottak, reménytelenül szerelmesek vagy épp hűtlenek voltak, mint bárki más. (Index)
 
#2369  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-12 23:28
A Digitális nemzedék konferencia nagyon sikeres volt. Május 26-án kerül sor a folytatásra: a Digitális pedagógus konferenciára. A rendezvény weblapja és Facebook oldala máris elérhető! Várjuk az érdeklődőket online és majd offline is!
 
#2368  Bergmann Zsófiazsofiberg[kukac]gmail[pont]com2012-03-05 14:22
Javítom a linket: http://minu.me/-sportpalyazat
 
#2367  Bergmann Zsófiazsofiberg[kukac]gmail[pont]com2012-03-05 12:51
Tisztelt osztályfőnökök, pedagógusok! Ha jár Önökhöz ifjú sportoló, kérem értesítsék a következő pályázatról, melyen az Új Európa Alapítvány támogatását nyerhetik el! minu.me/-sportpalyazat
 
#2366  Olasz Kingaolaszkinga[kukac]yahoo[pont]com2012-03-03 17:35
Kedves Pedagógusok!
Végzős pszichológushallgató vagyok az ELTE-n, és a szakdolgozati kutatásomhoz keresek általános iskolában dolgozó tanítókat/tanárokat, akik kitöltenének egy kb. 20 perces kérdőívet az alábbi linken: www.kerdoivem.hu/kerdoiv/527019585/
Személyre szóló visszajelzést nem tudok adni, de a kutatás eredményeiről szívesen adok tájékoztatást!
 
#2365  Macsmacs[kukac]gmail[pont]com2012-03-01 07:53
Nem azt nevezzük "egyenes beszédnek",hogy nyílegyenesen kijelöljük a lenini utat, s azon haladva hablatyolunk összevissza.
 
#2364  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2012-02-27 14:57
Hát a penész és bűz miatt... Ti napsütésben és nyitott ablaknál voltatok...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek