OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2178  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-01-05 16:15
A megengedő iskola ebben az értelmezésben olyan hely, ahol a gyerek azt teheti, amit akar, nem kell tisztelnie a felnőtteket esetenként a tanárt is elnáspángolhatja sb., stb. De most egy új korszak következik: rend, szigor, fegyelem, tanároknak hatósági védelem. Nézzünk bizakodva a jövőbe!
 
#2177  axaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2011-01-05 07:54
Olvasom a Köznevelésben: "A megengedő iskolát kevés szülő igényeli."
Mit jelent a "megengedő iskola" jelzős szerkezet?
 
#2176  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-31 13:55
Az oktatás tartalmi szabályozásának centralizációjáról szól Nahalka István újabb blogbejegyzése. Már el is indult róla a virtuális vita.

 
#2175  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-28 18:53
„Amit látok - nem feltétlen azonos azzal, amire nézek.”
Vessetek egy pillantást a Gyüttmentre! Megéri!
 
#2174  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-27 15:45
Újabb lehetőség szakmai diskurzusra: Nahalka István blogbejegyzése az iskolarendszer bebetonozásáról.
 
#2173  L, Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com2010-12-27 13:51
OK. Úgy legyen....Rajtam nem (sem) múlik...
 
#2172  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-27 11:44
Nóri! Kovácsolgatjuk a terveket a kihangosítás ügyében...
 
#2171  L. Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com2010-12-27 11:29
Csak kérdés, meghallgatja e valaki...Attól tartok, nem szakmai szempontok döntetenek majd.Legalábbis ez az érzésem.
 
#2170  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-26 09:08
Látom, nem csak én kóborlok karácsony másnapján mindenféle szakmai oldalakon. Kösz, Terepmunkás! A hónap végéig kértek tőlünk visszajelzést a törvénytervezetről. Jött néhány javaslat, persze nem sok. Hátha a Hajni által javasolt blog beindítja a gondolkodást. szóljunk, amíg tehetjük...
 
#2169  terepmunkasfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2010-12-26 08:32
Közoktatási törvény a tervezőasztalon
 
#2168  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-22 17:02
„Lassan nem bírom követni a Nemzet Tanárát, Hoffmann Rózsát. Azt értem én, hogy minőséget akar, de vajon felmérte azt, hogy ez mennyire jelentős mennyiségi csökkenéshez vezet? És ha igen, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a kevesebb több?” Figyelmetekbe ajánlom az Agyzaj elnevezésű tanárblog bejegyzését.
 
#2167  Sándor Istvánnyikom[kukac]pasztonet[pont]hu2010-12-19 17:46
Tisztelt Osztályfőnök!

A legsikeresebb kalandtúrák és osztálykirándulás programokról készült kisfilmjeink mától megtekinthetők a videa-n

http://videa.hu/videok/sport/kalandtura-csapatepites-kirandulas-osztalykirandulas-JG49T8FgE2pZKd0k

Tisztelettel: Sándor István
www.nyikom.hu
 
#2166  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-18 23:42
Kedves Kolléganő! Megértem a felháborodását, nem éppen pedagógushoz méltó az eljárás. De nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül megalapozott véleményt mondani az ügyről. Én is mélységesen helytelenítem, hogy a gyerekeket az egymás iránti szolidaritás feladására akarják rászorítani. A fegyelmi döntés megszületett már, ennek ellenére javaslom, hogy próbáljon szót érteni az osztályfőnökkel, s ha ez nem megy, akkor az igazgatóval. Végső soron elképzelhető a fellebbezés, de ennek a kimenete kétséges. Hiszen a törvény valóban tiltja az iskolai dohányzást. Mit gondol a helyzetről a fiú? Elképzelhetetlen a békés rendezés? Miért most vették elő a múlt májusban történt ügyet? Történt valami egyéb is?
 
#2165  Kovácsnéveraber[kukac]citromail[pont]hu2010-12-18 20:35
Kíváncsi vagyok a véleményükre, ha lehet.
Fiam szakközépiskolai tanuló. Osztályfőnöke felterjesztette fegyelmi tárgyalásra. Indokok között szerepelt: az egyik tanár előző év májusában elkapta dohányzás miatt (cigarettát nem látott a kezében, Wc-ben történt), majd kétszer a wc előterében tartózkodott, míg többen beljebb dohányoztak, a tanár szerint fiam jelzett nekik, egy köhintéssal, vagy szóval. Bizonyítani nem tudta, de a fegyelmi tárgyaláson azzal érvelt, hogy elegük van a macska-egér játékból, szerintem a döntéssel példát akarnak statuálni. Hozzáteszem az iskola 3 szintes, minden wc-ben dohányoznak, fiam már nem meri a dolgát elvégezni, mert attól tart, hogy megint belekeveredik ebbe a helyzetbe. A döntés 6 hónap felfüggesztett, ha ezidő alatt a tanár (aki mellesleg az osztályfőnöke) megint valamit feltételez, fiamat áthelyezik másik iskolába. Kérdésem: etikus eljárás volt ez? Megfellebbezhetem? Mindent csak a feltételezésekre alapoztak, bizonyítani nem tudtak semmit, nem is akartak. Még megjegyzem, ami szerintem nagyon szomorú dolog. Azt várják el, hogy egyik gyerek árulja el a másikat? Így akarnak rendet tenni az iskolában? A fegyelmi tárgyaláson elhangzott még az is, hogy fiam mindig ott van, ahol a wc-ben dohányfüst van. Menjen egy másik emelettel feljebb, vagy lejjebb. Végig jártam az összes wc-t a tárgyalás után, az összesben volt csikk.
Mellesleg megjegyzem, én is pedagógus vagyok, nekem sem a szívem csücske az összes gyermek, de ilyet nem szabadna csinálni. Az ilyen ember menjen el erről a pályáról, ugyanis szavaiból semmi más nem tükröződött, csak az unszimpátia.
Várom hozzászólásukat, előre is köszönöm!
 
#2164  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-18 16:32
Kedves Laci! Persze, hogy érdekel bennünket az említett kutatási eredmény. Köszönjük, hogy elérhetővé tetted.
A Történetek és módszerek című születésnapi kötetünk az utolsó darabig elfogyott, újra fogják nyomni.
Benne vagyok a Pál utcai fiúkról szóló további vitában.
 
#2163  Trenyotrenyo[kukac]index[pont]hu2010-12-18 10:15
Akit a nemzetközi drámapedagógiai kutatás
eredménye
érdekel... (tévedés ne essék, én nem vagyok benne, érdek nélkül terjesztem. Érdek nélkül-e?)
 
#2162  Trenyotrenyo[kukac]index[pont]hu2010-12-18 10:12
Kedves Juli, hol rendelhető a Történetek-módszerek?
A Dinasztia honlapján nem találom.
Kérlek, segíts.
TL

ui. A Pál utcaiakról még vitatkozzunk.
 
#2161  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-12 09:47
Köszönjük a jelzést, kedves Terepmunkás! A könyv egy részlete a közelmúltban már meg is jelent az OFOÉ-n.
 
#2159  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2010-12-11 16:29
Megjelent és megrendelhető ZöldBéka könyve:
Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa.
 
#2158  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-03 07:15
A Dinasztia Kiadó jelezte, hogy a megrendelésre elküldött Osztályfőnöki kézikönyvek egyes esetekben visszaérkeztek, mert nem találták a címzetteket. Kérjük, jelentkezzenek azok, akik bár megrendelték, nem kapták meg a kötetet. Köszönjük!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.17.
Nincs jobb mérés a felvételinél
Szinte minden évben felmerül, hogy a központi középiskolai felvételire elegendő-e a 45 perc tantárgyanként, illetve könnyűek vagy nehezek-e a feladatok. A lapunk által megkérdezett gyakorl...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Szódolgozat
Öveges Enikő és Csizér Kata tavaly tette le Vizsgálat a köznevelésben folyó idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról című kutatási jelentését az Oktatási Hivatal asztalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Radó esete a brit tudósokkal. Nahalka István írása
A tanulási elmaradást az a látens diszkrimináció hozza létre, amelyet az iskolák működtetnek egyoldalúságukkal, sajátos értékorientációikkal, bizonyos kultúrák kirekesztésével. Lá...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.02.17.
Diákolimpikonoktól határon túli doktoranduszokig egyre többen állnak ki az MTA mellett
Kedden Budapesten mintegy 1000-1500 fő tiltakozott az MTA épülete előtt a tervezett ellehetetlenítés ellen (a demonstrációtól percről percre tudósítottunk), emellett Szegeden, Kolozsváron...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.17.
Mennyibe kerül a nyelvvizsga: akár több százezer forintos kiadással is kell számolni
A továbbtanulás nemcsak izgalommal, hanem anyagi terhekkel is jár, amit az OTP Öngondoskodási Index szerint a szülők 81 százaléka akár lemondások árán is vállalna. Sok családnak azonban...
(Forrás: eduline)
--
2019.02.17.
Utópiának tűnik, hogy bárki is megállítsa a Facebook pénzcsináló adatporszívóját
Ahogy a tavalyi, az idei évindító üzenetében is azt ígérte Zuckerberg – akinek a szavazati jogok 60 százalékát birtokolva teljes az ellenőrzése a cég fölött –, hogy rendet tesz a Facebook...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
"Ha ma lennék 16, valószínűleg nagyon be lennék szarva" (Hercsel Adél intejúja Simon Mártonnal)
Ha összeszedném tíz barátomat, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én, száz dologban nem értenénk egyet. Ezért kellene beszélnünk róla, a dolgok ott kezdődnek el. Az a baj, hogy leszoktunk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.15.
Az óvszernek van értelme az iskolákban az ENSZ szerint
Az ENSZ Népesedési Alapja adott ki egy jelentést, amelyből kiderül, hogy ha óvszereket osztanak az iskolákban, azzal egyrészt megelőzhetők különböző nemi úton terjedő betegségek, másr...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.14.
Volt már idén szülői értekezleten? Volt bármi értelme?
Az osztályfőnök ismerteti a fontos dátumokat, határidőket, beadandó pénzeket, általánosságban beszél az osztályról. A szülők közben aláírják a megfelelő papírokat. Tanév elején...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek