OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2170  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-26 09:08
Látom, nem csak én kóborlok karácsony másnapján mindenféle szakmai oldalakon. Kösz, Terepmunkás! A hónap végéig kértek tőlünk visszajelzést a törvénytervezetről. Jött néhány javaslat, persze nem sok. Hátha a Hajni által javasolt blog beindítja a gondolkodást. szóljunk, amíg tehetjük...
 
#2169  terepmunkasfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2010-12-26 08:32
Közoktatási törvény a tervezőasztalon
 
#2168  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-22 17:02
„Lassan nem bírom követni a Nemzet Tanárát, Hoffmann Rózsát. Azt értem én, hogy minőséget akar, de vajon felmérte azt, hogy ez mennyire jelentős mennyiségi csökkenéshez vezet? És ha igen, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a kevesebb több?” Figyelmetekbe ajánlom az Agyzaj elnevezésű tanárblog bejegyzését.
 
#2167  Sándor Istvánnyikom[kukac]pasztonet[pont]hu2010-12-19 17:46
Tisztelt Osztályfőnök!

A legsikeresebb kalandtúrák és osztálykirándulás programokról készült kisfilmjeink mától megtekinthetők a videa-n

http://videa.hu/videok/sport/kalandtura-csapatepites-kirandulas-osztalykirandulas-JG49T8FgE2pZKd0k

Tisztelettel: Sándor István
www.nyikom.hu
 
#2166  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-18 23:42
Kedves Kolléganő! Megértem a felháborodását, nem éppen pedagógushoz méltó az eljárás. De nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül megalapozott véleményt mondani az ügyről. Én is mélységesen helytelenítem, hogy a gyerekeket az egymás iránti szolidaritás feladására akarják rászorítani. A fegyelmi döntés megszületett már, ennek ellenére javaslom, hogy próbáljon szót érteni az osztályfőnökkel, s ha ez nem megy, akkor az igazgatóval. Végső soron elképzelhető a fellebbezés, de ennek a kimenete kétséges. Hiszen a törvény valóban tiltja az iskolai dohányzást. Mit gondol a helyzetről a fiú? Elképzelhetetlen a békés rendezés? Miért most vették elő a múlt májusban történt ügyet? Történt valami egyéb is?
 
#2165  Kovácsnéveraber[kukac]citromail[pont]hu2010-12-18 20:35
Kíváncsi vagyok a véleményükre, ha lehet.
Fiam szakközépiskolai tanuló. Osztályfőnöke felterjesztette fegyelmi tárgyalásra. Indokok között szerepelt: az egyik tanár előző év májusában elkapta dohányzás miatt (cigarettát nem látott a kezében, Wc-ben történt), majd kétszer a wc előterében tartózkodott, míg többen beljebb dohányoztak, a tanár szerint fiam jelzett nekik, egy köhintéssal, vagy szóval. Bizonyítani nem tudta, de a fegyelmi tárgyaláson azzal érvelt, hogy elegük van a macska-egér játékból, szerintem a döntéssel példát akarnak statuálni. Hozzáteszem az iskola 3 szintes, minden wc-ben dohányoznak, fiam már nem meri a dolgát elvégezni, mert attól tart, hogy megint belekeveredik ebbe a helyzetbe. A döntés 6 hónap felfüggesztett, ha ezidő alatt a tanár (aki mellesleg az osztályfőnöke) megint valamit feltételez, fiamat áthelyezik másik iskolába. Kérdésem: etikus eljárás volt ez? Megfellebbezhetem? Mindent csak a feltételezésekre alapoztak, bizonyítani nem tudtak semmit, nem is akartak. Még megjegyzem, ami szerintem nagyon szomorú dolog. Azt várják el, hogy egyik gyerek árulja el a másikat? Így akarnak rendet tenni az iskolában? A fegyelmi tárgyaláson elhangzott még az is, hogy fiam mindig ott van, ahol a wc-ben dohányfüst van. Menjen egy másik emelettel feljebb, vagy lejjebb. Végig jártam az összes wc-t a tárgyalás után, az összesben volt csikk.
Mellesleg megjegyzem, én is pedagógus vagyok, nekem sem a szívem csücske az összes gyermek, de ilyet nem szabadna csinálni. Az ilyen ember menjen el erről a pályáról, ugyanis szavaiból semmi más nem tükröződött, csak az unszimpátia.
Várom hozzászólásukat, előre is köszönöm!
 
#2164  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-18 16:32
Kedves Laci! Persze, hogy érdekel bennünket az említett kutatási eredmény. Köszönjük, hogy elérhetővé tetted.
A Történetek és módszerek című születésnapi kötetünk az utolsó darabig elfogyott, újra fogják nyomni.
Benne vagyok a Pál utcai fiúkról szóló további vitában.
 
#2163  Trenyotrenyo[kukac]index[pont]hu2010-12-18 10:15
Akit a nemzetközi drámapedagógiai kutatás
eredménye
érdekel... (tévedés ne essék, én nem vagyok benne, érdek nélkül terjesztem. Érdek nélkül-e?)
 
#2162  Trenyotrenyo[kukac]index[pont]hu2010-12-18 10:12
Kedves Juli, hol rendelhető a Történetek-módszerek?
A Dinasztia honlapján nem találom.
Kérlek, segíts.
TL

ui. A Pál utcaiakról még vitatkozzunk.
 
#2161  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-12 09:47
Köszönjük a jelzést, kedves Terepmunkás! A könyv egy részlete a közelmúltban már meg is jelent az OFOÉ-n.
 
#2159  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2010-12-11 16:29
Megjelent és megrendelhető ZöldBéka könyve:
Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa.
 
#2158  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-03 07:15
A Dinasztia Kiadó jelezte, hogy a megrendelésre elküldött Osztályfőnöki kézikönyvek egyes esetekben visszaérkeztek, mert nem találták a címzetteket. Kérjük, jelentkezzenek azok, akik bár megrendelték, nem kapták meg a kötetet. Köszönjük!
 
#2156  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-11-09 17:39
Az Értéktér portálján meg lehet csodálni a Bizalomra és közösségi értékekre nevelés workshop fotóit. A tartalmi kérdésekre is visszatérünk még a honlapon.
 
#2155  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-11-08 08:51
A X. Országos Neveléstudományi Konferencia programjáról itt olvasható részletes tájékoztatás.
 
#2154  terepmunkásfeketehajni[kukac]freemail[pont]hu2010-11-07 19:10
Ollé János blogján lehet olvasni a X. Országos Neveléstudományi Konferenciáról.
 
#2150  csillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2010-10-23 19:57
Drága Ax!
csak írd, ami a mindennapokban Te vagy!
 
#2149  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-23 18:28
Ki szakértő ebben? Neked vannak hiteles élményeid, és ez bőven elegendő. Köszönöm előre is.
 
#2148  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-10-23 17:58
Kedves Juli!

Nem vagyok igazán szakértő a témában, évekig messziről kerültem az ünnepi műsorok elvállalását, el sem tudtam képzelni, hogy mást is lehetne csinálni, mint hogy szép fekete dossziékból olvasunk fel a Pilvaxról, Bem apóról, miközben üveges szemű gyerekek unják az egészet (persze végtelenül sajnáltam azokat a kollégákat, akikre végül is ráhárult az ügy...)
Először négy éve, az előző osztályommal rendeztem október 23-ai műsort, a mostanival másfél éve a komm. emléknapra gulágos műsort, most meg ezt.
Ezt most nagyon szerettem: sikerült belendítenem az osztályomat, sikerült színpadszerűvé tenni, sikerült pisszenés nélküli figyelmet, sírásközeli állapotokat létrehozni a nézőtéren úgy, hogy nem volt lyukas zászló, nem volt Mennyből az angyal (szép vers!!! nyugodtan lehet egy műsorban), Nagy Imre neve éppen csak elhangzott periférikus helyzetben stb. - de volt benne improvizációra épülő jelenet, meglepő befejezés stb.
Szóval erről a konkrét megvalósításról tudnék beszélni, általánosságban legfeljebb csak néhány kérdést. Talán holnap nekiülök.
Aki meg közel lakik, szívesen látom szerdán hét órakor a mezőtúri városi színházteremben (Petőfi út 6.), ahol elő is adjuk, meg beszélgetünk is róla.
Achs Károly
 
#2146  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-22 20:59
Kedves Achs! Nincs kedved itt az OFOÉ-n indítani erről a témáról egy beszélgetést? Azt hiszem, lenne érdeklődés!
 
#2145  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-10-20 17:24
Ma összeállt az ötvenhatos műsorom!! Érdekes lesz, különleges lesz (még ha nem is lesz túlpróbálva...).

Arra gondoltam, beszélgetni kellene az iskolai műsorok céljáról, formájáról. Talán megszervezek a műsor köré építve egy szakmai beszélgetést Mezőtúrra a jövő hétre. Majd szólok.
Addig is, ha pénteken Mezőtúron jártok, akkor gyeretek be, kilenckor, tízkor, tizenegykor előadjuk az ún. színházteremben (csak három adagban férnek be a gyerekek).
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek