OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2149  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-23 18:28
Ki szakértő ebben? Neked vannak hiteles élményeid, és ez bőven elegendő. Köszönöm előre is.
 
#2148  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-10-23 17:58
Kedves Juli!

Nem vagyok igazán szakértő a témában, évekig messziről kerültem az ünnepi műsorok elvállalását, el sem tudtam képzelni, hogy mást is lehetne csinálni, mint hogy szép fekete dossziékból olvasunk fel a Pilvaxról, Bem apóról, miközben üveges szemű gyerekek unják az egészet (persze végtelenül sajnáltam azokat a kollégákat, akikre végül is ráhárult az ügy...)
Először négy éve, az előző osztályommal rendeztem október 23-ai műsort, a mostanival másfél éve a komm. emléknapra gulágos műsort, most meg ezt.
Ezt most nagyon szerettem: sikerült belendítenem az osztályomat, sikerült színpadszerűvé tenni, sikerült pisszenés nélküli figyelmet, sírásközeli állapotokat létrehozni a nézőtéren úgy, hogy nem volt lyukas zászló, nem volt Mennyből az angyal (szép vers!!! nyugodtan lehet egy műsorban), Nagy Imre neve éppen csak elhangzott periférikus helyzetben stb. - de volt benne improvizációra épülő jelenet, meglepő befejezés stb.
Szóval erről a konkrét megvalósításról tudnék beszélni, általánosságban legfeljebb csak néhány kérdést. Talán holnap nekiülök.
Aki meg közel lakik, szívesen látom szerdán hét órakor a mezőtúri városi színházteremben (Petőfi út 6.), ahol elő is adjuk, meg beszélgetünk is róla.
Achs Károly
 
#2146  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-22 20:59
Kedves Achs! Nincs kedved itt az OFOÉ-n indítani erről a témáról egy beszélgetést? Azt hiszem, lenne érdeklődés!
 
#2145  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-10-20 17:24
Ma összeállt az ötvenhatos műsorom!! Érdekes lesz, különleges lesz (még ha nem is lesz túlpróbálva...).

Arra gondoltam, beszélgetni kellene az iskolai műsorok céljáról, formájáról. Talán megszervezek a műsor köré építve egy szakmai beszélgetést Mezőtúrra a jövő hétre. Majd szólok.
Addig is, ha pénteken Mezőtúron jártok, akkor gyeretek be, kilenckor, tízkor, tizenegykor előadjuk az ún. színházteremben (csak három adagban férnek be a gyerekek).
 
#2143  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-14 18:45
Benedekné Fekete Hajnalka könyve megrendelhető az Underground Kiadó honlapján.
 
#2141  Underground Kiadógergely[kukac]hanczar[pont]hu2010-10-06 07:43
Tehetségeket kutatunk!
Van Önnek olyan tanítványa, akinek ideje lenne könyvben megjelennie? Novelláskötetet szerkesztünk iskolás tehetségek munkáiból. A tíz legjobb novella írójának magyartanárát a novelláskötet egy-egy példányával tiszteljük meg.A részletekről tájékozódhat itt.
 
#2140  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-04 17:59
A Kölöknet Iskolai klíma - kihívások és válaszok a szakképzésben című műhelykonferenciájáról részletes tájékoztatás olvasható itt.
 
#2139  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-03 10:58
Rendkívül sikeres műhelykonferencia zajlott le pénteken a Kölöknet szervezésében az iskolai klíma jelentőségéről. A rendezvényről részletes tájékoztatást lehet majd olvasni a Kölöknet portálon. A konferencia legfőbb üzenete egybecseng az Oktpolcafé Az „egész iskola” megközelítésről című posztjának mondanivalójával.
 
#2138  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-30 17:25
Kedves Ágika! Ennyi információ kevés ahhoz, hogy valóban segíteni tudjunk. Próbáltatok már beszélni erről a gondról a tanáraitokkal? Próbáltatok már emberi hangon beszélni az említett osztálytárssal? Magányos vagy vannak társai? Az sem derül ki, hogy hány éves vagy/vagytok stb. Szóval így ez a kérdés túlságosan általános, túl általános válasznak viszont nincs semmi értelme. Ha helyben nem boldogultok, és valóban segítséget kértek, írjatok a Kapcsolat rovatba e-mailt, s meglátjuk, tudunk-e tenni valamit.
 
#2137  Ágikakovesdy-agnes[kukac]freemail[pont]hu2010-09-30 15:55
Kérem segítsenek. Az egyik osztálytársam nem bír magával.A tanárok közül akinek tavaly sikerült kordában tartania már ő sem bír vele. A tanárokkal úgy beszél mint a barátjával és csúnyákat mond nekik fenyegeti őket és mindenkit idegesít az osztályból. Hiába ordítunk rá folytatja. A segítségüket kérem mert azon gondolkozom hogy vissza megyek az Egri iskolámba mert ott nem beszélnek csúnyán nem verekednek nem közösítenek ki. Köszönöm szépen!!!!!
 
#2136  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-28 08:15
Iskolai klíma - Kihívások és válaszok a szakképzésben. Műhelykonferencia október 1-én 9 órai kezdettel a Millenáris Teátrumában. a Kölöknet nevelési portál és a Jövő háza szervezésében. A programról tájékozódni és regisztrálni lehet itt.
 
#2135  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-26 19:49
Munkajogi ügyekben minden kedden 15-től 17 óráig várja kérdéseiket a Köznevelés szerkesztősége a 06/1/318/4304-as telefonszámon.
 
#2134  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-24 11:18
A Magyar Narancs legfrissebb számában Osztolykán Ágnes ad interjút az integráció-szegregáció problémájáról.
 
#2133  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-24 11:15
Érdekes írás jelent meg az OktpolCafé blogon a pedagógus életpálya modellről.
 
#2132  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-15 14:21
Kedves Látogatóink! Figyelmetekbe ajánljuk egy kolléga honlapját sok érdekes és hasznos módszertani anyaggal.
 
#2131  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-09-15 09:00
Kaptam egy jelzést, hogy ez az internetes faliújság le-fel dolog jelentéktelen ügy, arra jó csak, hogy elterelje a figyelmet a lényegről. Néhány szelíd mondat néhány napig nem volt látható a neten. Pedig a legsúlyosabb problémákról mindenki tájékozódhat, aki akar. Íme egy néhány hónapja nyilvánosan elhangzott előadás , amiből értesülni lehetett a kemény tényekről: Értékelés a közoktatásról. Valóban inkább ezekkel kellene foglalkoznunk.
 
#2130  L. Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com2010-09-14 20:51
Hát szerintem volt ügy, mert levették, de ma valaki írta, hogy visszateszik...
Rossz jel...nem szeretem az ilyesmit...nem is értem. Amikor felkerült, csak felületesen volt időm megnézni, de semmi igaztalan, hamis dolgot nem láttam benne... Na, majd áttanulmányozom. Feltéve, ha eredeti állapotában láthatjuk majd.
 
#2129  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-09-14 10:09
Megkérdeztem Csapó Benőt, aki szerint nincs ügy, a videókat meg lehet nézni.
 
#2128  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-09-14 09:41
Az a gond, hogy mi is csak azt tudjuk, amiről a médiából értesülünk. Kiegészítő háttérinformáció: a Köznevelésnek ki kellett vennie a lapból az internetes faliújságról szóló hírt. Meg kellene kérdezni valakit erről. Szerintetek kihez forduljunk?
 
#2127  achs axkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-09-14 09:30

Bocs, tegnap csak az fn-es írást olvastam, ma onnan el tudtam érni pl. Csapó Benő videóját. Akkor most hogyan is van ez az egész?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek