OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2098  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-22 13:53
Ezzel így már egyetértek. Milyen jó vizsgabizottság lenne belőlünk!!!
Csak az a baj, hogy a tanárok zöme ragaszkodik a konvenciókhoz, ill. aki nem, az sem biztos, hogy meg meri játszani az általad felvetett javaslatot (mert nem tudja, mi jár a többiek fejében). Ezért adok igazat a segítséget kérő diákoknak. Pedig mennyivel szórakoztatóbb lenne a vélemények ütköztetésével egy-egy vizsga, meg dolgozat!!!
 
#2097  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-22 09:49
Micimackó! Számomra nem csak ez, és nem is elsősorban ez a történet tanulsága. Az irodalmi művek értelmezése remek alkalom (lehetne) arra, hogy ütköztessük a véleményünket. Az elmesélt történet óta eltelt jó néhány évtized, és sok minden változott tanár-diák viszonylatban is.. Akkor az én első (ki nem mondott) véleményem az volt, hogy egy ilyen diákot, aki ekkora sületlenséget beszél, meg kellene buktatni. Ma már azt mondanám, hogy érvelésre kellene ösztönözni. Persze, lehet, hogy erre nem az érettségi vizsga a legjobb terep, bár ha normális lenne a légkör, egy ilyen beszélgetésből több kiderülne, mint egy tételfelmondásból. Hol vagyunk azonban még ettől!
 
#2096  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-22 09:21
Látod, erre mondtam, hogy nem mindenhol, és nem minden esetben merjük a véleményünket felvállalni. És aki biztosra akar menni, az az esetek döntő többségében alkalmazkodik az adott közeg véleményéhez. Nem keveredk vitába, inkább elhallgatja, amit gondol - mint én a nevem.
 
#2095  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-22 09:11
Kedves Micimackó! Kérdésedre (már hogy felmeri-e egy gyerek az érettségin vállalni a véleményét) felrémlett egy emlék bennem. Érettségiztettem (nem én voltam a magyartanár), és az egyik kislány Illyés Bartók című verséről kijelentette, hogy eszerint Bartók zenéje értelmetlen zagyvaság, élvezhetetlen hangzavar. Már éppen szólni, kérdezni akartam, amikor láttam, hogy a mellettem ülő igazgató párásodó szemmel írja be a feleletre az ötöst. Én nyeltem a mérgemet, mert rajongtam Bartókért, mint ahogyan a költő, Illyés is. Persze, egy szót sem szóltam (mi közöm hozzá, én németből vizsgáztatok csak). Azóta is bánt, hogy nem reagáltam.
 
#2094  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-21 13:49
Kedves Krisztina!
Ezt írja: "Egy befogadó, elfogadó közegben a vélemény felvállalása nem jelenthet gondot, de ehhez érezniük kell a fiataloknak, hogy valóban kíváncsiak vagyunk rájuk..." - ez igaz. De pl. érettségi vizsgán diákként fel merné vállalni, hogy egy adott művész alkotását nem tartja nagyra?! Vagy ahol a gyerekek nem érzik az Ön által említett feltételt? Aki tehát meg akar felelni a környezete elvárásainak, segítséget kér. Ugyanúgy, ahogy a Toldi értelmezésénél. Támpont kell nekik, hogy tudjanak tájékozódni. Tudom, nem szerencsés dolog elmesélni, miről szól egy szemelvény, de ha nem segítünk az értelmezésben, még annyi sem jut el hozzájuk, mint így. A Toldi - és sok más alapmű - viszont nélkülözhetetlen az irodalomtanításban és a jellemformálásban. Egyébként éppen ez az a mű , amelyen szinte az összes irodalomelméleti ismeretet meg lehet tanítani - legalábbis azokat, amikre egy általános iskolásnak szüksége lehet, és amit megérthet. De ehhez tudnia kell, miről szól.
Nem kívántam a művészi alkotásokat a drogfogyasztás stb. tükrében megítélni, de talán először a szépet és egyértelműt kellene megismertetni a művészetből, aztán érett fejjel szembesülhetnének a többivel. Ez az én álláspontom, és nem kívánom, hogy egyetértsen velem. A tanári szabadságomba belefér, mit és mennyit láttatok meg egy adott művész - esetemben író-költő munkásságából. Vonatkozik ez a kortárs művészetekre is. Azzal viszont remélem, egyetért, hogy a tankönyvek szemelvényanyaga a tk-író ízlését tükrözi, ami nem feltétlenül egyezik a tanárokéval, valamint a tanulók érettségével.
Időnként elgondolkodom azon, hogy összeállítok egy irodalomkönyv-csomagot, és akkor nem kellene a régi könyveket becipelnem óráról órára. Mert valamikor remek tankönyvekből tanítottam, amiket remek tankönyvírók készítettek, akik ma is jelen vannak, csak a folyamatos "modernizálás" nem feltétlenül jelent javulást. Mert azok a felnőttek, akiknek szilárd alapjai vannak, könnyen haladnak a korral, de a gyerek az gyerek, akinek mi alapozzuk meg a tudását és az erkölcsiségét, és az a nem mindegy, hogy milyen példákon keresztül.
 
#2092  Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2010-06-21 12:21
Kedves Micimackó!
Bevallom, nem esett jól sorait olvasni.
Csak néhány dolgot...
Egy befogadó, elfogadó közegben a vélemény felvállalása nem jelenthet gondot, de ehhez érezniük kell a fiataloknak, hogy valóban kíváncsiak vagyunk rájuk, akkor is, ha álláspontjuk eltérő a mienktől. Akkor is, ha azt a néhány "maszatot" ő máshogy látja, ha értéket lát benne. Engedjük meg egymásnak, hogy a művészet gyanánt mást és mást lássunk, éljünk meg!
Szomorúan hallom, hogy a művészi alkotásokat a drogfogyasztás és pszichiátriai zavarok tükrében kellene megítélnünk. Miért is kell nekem tudnom róla? De ha már mindenképpen tudni akarok róla (életrajz), akkor ássak mélyebbre és az okokat is ismerjem, mielőtt ítélkezem.
Egyet értek abban, hogy a szövegértés lankad, ugyanakkor azzal, hogy elmondom a diákoknak, miről szólnak az egyes részek, még nem segítettem. Így ne is várjam, hogy valaha is maguktól képesek lesznek rá.
A kortárs művészetnek helye van az iskolában, nemcsak az irodalom, de a rajz stb. órákon is, de ehhez az kell, hogy a pedagógusok maguk is nyitottak legyenek rá, hogy biztonságosan mozogjanak a "kortárs terepen". Ezt sem lehet elég korán kezdeni.



 
#2091  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-21 07:09
Kedves Juli!
A gyerekek csak szeretnének megfelelni az elvárásoknak, de a véleményüket - jogosan - nem merik felvállalni. Középiskolás fiam, amikor szóba kerül az irodalom, mást sem hajtogat itthon, mint a költők jó részéről alkotott véleményét, ami a következő: "állandóan sírnak-rínak, hogy milyen szegények, meg szerencsétlenek, hát miért nem mennek el dolgozni, pénzt keresni, aztán mellette költögethetnének!"
A másik: sok művész (nem csak az irodalomban) alkohol- vagy drogmámorban, esetleg pszichiátriai zavarban fogant alkotásai engem is kihoznak a sodromból. Pl. a sok, festmény gyanánt sznoboknak eladott maszat is felháborít!!! Aztán ebbe magyarázzák bele a lelkivilágukat, meg a világszemléletüket!!! A gyerekek viszont tudják ezt, mert a művek megértéséhez életrajzot is kell tanítanunk - csoda, hogy nem tudnak, és nem is akarnak azonosulni ezekkel a dolgokkal? Ezek tükrében melyik épeszű diák merné felvállalni a saját véleményét? Én tehát megértem, ha hallani akarják a "hivatalos verziót", hogy jó jegyet szerezhessenek.
Az irodalomtanítás másik sarkalatos pontja, hogy a klasszikusok által felvetett problémák - és a művek nyelvezete - egyre inkább eltávolodik napjainkétól. Vagyis a gyerekek részben nem értik a szöveget, részben pedig nem tudják beleélni magukat a helyzetekbe. Ez általános iskolában oda vezet, hogy elmegy a kedvük az olvasástól, és középiskolában ezt már nehéz helyrehozni.
Amikor tanítani kezdtem, a gyerekek rajongtak a Toldiért. Volt olyan óra, amit végigolvastam, mert nem engedték, hogy egy-egy rész után megálljak, és megbeszéljük. De értették!!! És amikor a történet végére értünk, visszamenőleg aprólékosan megbeszéltünk mindent. Ma ott tartok, hogy egy rész felolvasása után el kell mesélnem nekik, miről szólt, mert minden kísérletezés és varázslat hiábavalónak bizonyul - nem tudják követni a cselekményt, mert nem értik a nyelvezetét. Képzeld el, mit kezdenek akkor otthon, egyedül a házi olvasmányokkal!
Szóval felül kéne vizsgálni az egész irodalomanyagot, átértékelni jónéhány dolgot, átlépni régi beidegződéseken, beépíteni új értékeket - és mindezt az általánosban elkezdeni, mert később már eső után köpönyeg.
Mint biztos, sokaknak, nekem is vannak módszereim, amikkel megpróbálom közel hozni hozzájuk az irodalmat, nem is kevés sikerrel, de ez már egy másik történet.

 
#2090  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-20 12:57
Hallgatom a mai Gondolat-jelben az irodalomtanítással kapcsolatos beszélgetést (http://www.mr1-kossuth.hu/musoraink/gondolat-jel.html#meghallgatom).
Elhangzik benne – sok egyéb mellett – az, hogy a diákok sok esetben maguk igénylik: a magyartanár mondja el (diktálja le), milyen választ vár el egy-egy irodalmi mű elemzésénél. Erős konzervatizmus, a hagyományos kánonhoz való ragaszkodás jellemzi tehát éppen az ún. "elit" diákok nagy részét. Miközben az irodalom népszerűsége általában a mélyponton van. Meggyőződésem, hogy a probléma okait nem a mai fiatalok körében kellene keresni. Mit gondoltok erről?
 
#2088  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-11 08:05
Köszönjük! És kérem, higgye el, mi vagyunk többen! Dőreség lenne azt állítani, hogy soha nem hibázunk, ezt is elismervén Illyés Gyula szavait idézem: "... legyetek hát türelemmel irántunk, a rosszat nem szánt szándékkal csináljuk, csupán a jót!"
Üdvözlettel: Zsuzsi
 
#2087  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-10 22:10
Kedves Zsuzsi!
Köszönöm kulturált szavait, és mérhetetlenül megnyugodtam Achs osztályfönök úr írásától. Visszatért a remény a lelkembe! Üdvözlöm tisztelettel az igazi tanárokat!!

 
#2086  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-06-10 21:04
Kedves Kati!
Ezt kérdezi: "Mi kell ahhoz, hogy valaki osztályfőnök lehessen?
Mennyi tapasztalat?..."
Teljesen jó kérdés. Én csak huszonhét évesen kaptam meg az első osztályomat,és úgy éreztem, kiszaladtam az időből, mekkora buli lehetett volna huszonnégy évesen osztályt kapni... És lehet, hogy igazam volt. Most meg, hetedik saját osztályomat nyüstölve azt gondolom, hogy milyen szörnyű: éppen kezdeném megtanulni a lényegét, amikor már lehet, hogy kiszorulok a lehetőségből... És lehet, hogy most is igazam van.
Azaz: fiatal osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). Középkorú osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). Vénülő osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). A lényeg, hogy az ember saját magát adja. Ha fiatal, legyen olyan, mint egy fiatal. Ha öreg, legyen olyan.
Az kell az osztályfőnökséghez, hogy az ember tudja, mi a fontos. Hogy tudjon a gyerekek nyelvén. Hogy érzékeny legyen. Hogy legyen humora. Stb.
(Persze mindez a gyerekek és az osztályfőnök szempontja. Az iskola szempontjából: hogy tudjon tökéletes külalakú naplót vezetni. Hogy legyen langyos. Hogy jól adminisztráljon. Hogy tartsa a határidőket. Hogy lapítson, ha az iskola hírnevén folt eshetne egy megoldása nyomán. Hogy Minden A Legnagyobb Rendben Menjen. Hogy véletlenül se ragadja el az indulat.)
Szóval bonyolult kérdés ez, de én már teljesen pánikban vagyok, hogy jövőre, ha elballag a mostani osztályom, kapok-e újat...
 
#2085  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-10 18:26
Kedves Zoltán!
Nem kívánom tovább gerjeszteni az indulatokat, mert abban igazat adok Önnek, hogy vannak a pályán alkalmatlan emberek - de mondjon egy olyan szakmát, vagy hivatást, ahol nincs ilyen!!! Én nem a mundér becsületét védem, mert ha az adott kolléga alapból olyan, mint a videón halljuk, akkor valóban nincs helye a gyerekek között. De Ön közreadott egy 2 éve készült, 20 másodperces felvételt, aminek alapján az egész tanártársadalmat minősíti. Azt írja, hogy sok rémtörténetet hallott a gyerekektől. És a felnőttek ezzel kapcsolatos verzióját is ismeri?!
Jelen esetben pl. nem derül ki, mit tett az a gyerek, akinek a megjegyzés szólt, de hogy az osztály viselkedése minősíthetetlen volt, az a pár másodpercből is kiderült. Tudtak-e - természetesen, amikor az eset történt - az érintett gyerek szülei minderről?! Mert ha a csemetéjük egy ilyen tanári reakcióról nem számolt be otthon frissiben-melegében, Ön teljesen nyugodt lehet afelől, hogy a gyereknek van valami a füle mögött.
Én csak arra szeretném kérni, hogy a hallomásból ismert dolgokban ne ítélkezzen, főleg nyilvánosan ne, a bármiféle jogtiprás megoldását pedig bízza az érintettekre!
 
#2084  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-10 17:07

Kedves Juli, Kedves Zsuzsa! Nem általánosítottam, csupán közre adtam azt, ami már 2 éve a neten van - én most kaptam meg. A történet nem provokáció, a szereplőket ismerem. El kell, hogy fogadják - a kollégáik között vannak olyanok, akiket nem gyerekek mellé - hanem kutyák mellé sem tennék. Szép, hogy védik a mundér becsületét. A gyereket nem sajnálják, akihez épp "szólt" az a szegény tanár, akinek biztos kevés a fizetése???
Ha tudnák Önök,hogy milyen történeteket mesélnek a gyerekek... Biztos, hogy Önök mindenről tudnak? Én lennék a legboldogabb, ha csupa jó és kedves tanár lenne a pályán - hisz még elöttünk a közoktatás 1-2 lépcsőfoka.

Téved kedves Zsuzsa - soha nem hallottam a tanáraimtól ilyen durvaságot. Amíg ezt a videót nem láttam, nem is hittem el, hogy létezik ilyen pedagógus. Ez van. Én meg azt kérem, fogadják el - ez a valóság. Volt idő, mikor a kocsmában beszéltek így. Ma már a gyerekeinkkel beszélhetnek így az iskolában. Ne rám haragudnak ezért!
 
#2083  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-10 15:59
Csatlakozom Zsuzsi véleményéhez. Abból a néhány másodpercből, ami felkerült a netre, csupán annyi derül ki, hogy egy tanár (akit nem látunk, azt sem tudjuk kicsoda) mond egy valóban durva mondatot. De nem ismerjük az előzményeket, csak sejthetjük a kontextust, és ennek alapján általános vélemény alkotni a pedagógusokról nem csak méltánytalan, hanem felelőtlen dolog is.
 
#2082  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-10 09:16
Kedves Zoltán!
Igen, jön a válasz. Sajnos, ilyen pedagógusok mindig is voltak, vannak és lesznek. Biztos vagyok benne, hogy Önnek is volt ilyen tanára. Elítélem ugyan az efféle magatartást, de nézze meg, hogy viselkednek a gyerekek! Igaz, ennek is sok oka lehet. Az egyik talán az, hogy éreztetik, több a zsebpénzük, mint a kolléga fizetése. Egyébként Ön mit szólna ahhoz, ha felvételt készítenének arról, amikor egy gyenge pillanatában kijön a sodrából, aztán ezt a videót feltennék a netre, és ennek alapján minősítenék az Ön által űzött szakma dolgozóit?!
Sajnos, azt is el tudom képzelni, hogy ez az egész provokáció volt, és "bejött" a diákok számítása.
Úgyhogy mindamellett, hogy elítélem a kolléga viselkedését, tisztelettel kérem, NE ÁLTALÁNOSÍTSON!!!
 
#2081  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-10 05:52
http://www.youtube.com/watch?v=uXkLide_JCM

szeretném, ha minél többen meghallgatnák! Én nem térek magamhoz! Tegnap baráti társaság jött össze nálunk (még nem jár iskolába a gyermekük) - és meghallgattattam velük. Alig hittek a fülüknek!

Gondolom majd jön a válasz, hogy ez kirívó eset! Eddig is meséltek a gyerekeim rémtörténeteket - csak nem akartam elhinni. Sajnos most már elhiszem, és kétségbe vagyok esve!
 
#2080  Zoltángibran[kukac]citromail[pont]hu2010-06-09 22:35
!Meghallgattam a linket újra.Na ilyen tanárok vannak. Én sajnálom őt. A diákok csak röhögtek rajta. Szegény.Egyébként az ilyenek fizetését csökkentsék nyugodtan 15 %-kal!Csak ne szövegeljenek nekem a tanárok szép lelkéről...
 
#2079  Katinemethkati1024[kukac]gmail[pont]com2010-06-09 21:54
Mi kell ahhoz, hogy valaki osztályfőnök lehessen?
Mennyi tapasztalat?...
 
#2078  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-08 18:18
http://www.youtube.com/watch?v=uXkLide_JCM
ezen a linken egy budapesti jó nevű gimnázium tanára szólt be egyik diákjának minősíthetetlen hangon.
Napokig hallgattam újra és újra, nem akartam hinni a fülemnek. 13 éves lányom megszólal: apa miért csodálkozol? Gyakran beszélnek így a tanárok velünk...



 
#2077  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-06-01 19:24
Kedves "Tanuló"! A helyzetről a konkrét körülmények ismerete nélkül nem lehet megalapozott véleményt mondani. Meg kellene hallgatni ehhez a többi érintettet is, Te is csak valaki nevében szólsz, akiről nem tudunk semmit. A helyzetet csak a szereplők bevonásával, a helyszínen lehet(ne) tisztázni, ha egyáltalán lehetőség van a megfelelő kommunikációra. Valami oka csak van annak, hogy a helyzet ennyire elmérgesedett.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek