OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#2108  Sárosi Ágisarosiagi[kukac]gmail[pont]com2010-08-03 10:51
Kedves Osztályfőnök kollegák!
Van-e köztetek, akinek működő TESTVÉROSZTÁLY-kapcsolata van? Ha igen, nagyon hálás lennék, ha megkeresene és megosztaná velem tapasztalatait! Osztályom hatodikos lesz, főleg az általános iskolai korosztály érdekelne. Előre is köszönöm!
sarosiagi@gmail.com
 
#2107  erikahermanosokk[kukac]freemail[pont]hu2010-08-02 09:43
Mit szóltok ahhoz, hogy a nők 40 év munkaviszony után nyugdíjba mehetnek?
 
#2106  Aktív Állampolgárság Alapítványinfo[kukac]aktivpolgar[pont]hu2010-07-20 06:17
Az Aktív Állampolgárság Alapítvány 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzést hirdet az aktív állampolgárságra nevelés iskolai megvalósításának témájában, az alapítvány által kifejlesztett Álompolgár elnevezésű program és a hozzá kapcsolódó kézikönyv alkalmazásával.

A továbbképzés célja, hogy a résztvevők ismereteinek és módszertani kultúrájának gazdagításával hozzájáruljon az aktív állampolgárságra nevelés hatékony iskolai megvalósításához, fejlessze a pedagógusok szemléletét és kompetenciáit, és elősegítse a korszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazásának elsajátítását.

Képzés időpontja: 2010. aug. 16-18. + 1 további közösen egyeztetett őszi nap.

Jelentkezési határidő: 2010. aug. 2. de. 10 óra

További részletek és letölthető jelentkezési lap: www.aktivpolgar.hu
 
#2105  Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványonkenteskepzes[kukac]kek-vonal[pont]hu2010-07-15 09:45
A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány képzést hirdet telefonos önkéntesek számára.
A végzettek telefonos segítők lehetnek a Kék Vonal Ifjúsági és Gyerektelefonnál.
20 és 60 év közötti felnőttek jelentkezését várjuk.
Képzésünk 120 órás, helyszíne Budapest, V. kerület.
Információs Találkozók, ahol az érdeklődők tájékozódhatnak és interjúra jelentkezhetnek:
2010. július 26., augusztus 9., szeptember 6.
Jelentkezni lehet: Nagy Évánál az onkenteskepzes@kek-vonal.hu e- mail címen.
Bővebb információ: www.kek-vonal.hu
 
#2103  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-07-06 12:54

A Történetek, módszerek című új nevelési kézikönyvünk interneten is megrendelhető a Dinasztia Tankönyvkiadótól: http://www.dinasztia.hu/

Az OFOE 10 éves évfordulójára megjelent kötetről honlapunkon már több alkalommal tájékoztattuk olvasóinkat. Itt jelezzük, hogy a nyomdai előállításhoz a Nemzeti Civil Alaptól nyert támogatást az egyesület.
 
#2102  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-07-05 07:56
Kedves Olvasóink! Az Üzenő és a sajtófigyelő a nyári szünet alatt is működik.
 
#2100  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-26 20:20
Szeretem olvasni Achs tanár úr írásait. Szívből szólnak, a született pedagógus szívéből. Most sem csalódtam. Nem mindenféle, gyereket közelről sosem látott doktori cím mögül hirdeti a mindenki számára egyetlen és üdvözítő utat, hanem "lentről" beszél, a katedráról. Látja és láttatja a valóságot. És nem bűnbakokat keres, hanem kiutat.
Való igaz, minél lejjebb van valaki a ranglétrán, annál nagyobb nyomás nehezedik rá. Mint ahogy az is, hogy a házépítés sem a tetőnél kezdődik...
Az írást egy gondolattal egészíteném ki: az integrált oktatás jelenlegi formájával. Mert ez a hab a tortán.
 
#2099  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-06-25 17:53
„Az erkölcsi nevelés alapfeltétele, hogy a pedagógus azonos lehessen önmagával” – írja Achs Károly. Cikke már a neten is olvasható:
http://www.mno.hu/portal/719033

 
#2098  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-22 13:53
Ezzel így már egyetértek. Milyen jó vizsgabizottság lenne belőlünk!!!
Csak az a baj, hogy a tanárok zöme ragaszkodik a konvenciókhoz, ill. aki nem, az sem biztos, hogy meg meri játszani az általad felvetett javaslatot (mert nem tudja, mi jár a többiek fejében). Ezért adok igazat a segítséget kérő diákoknak. Pedig mennyivel szórakoztatóbb lenne a vélemények ütköztetésével egy-egy vizsga, meg dolgozat!!!
 
#2097  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-22 09:49
Micimackó! Számomra nem csak ez, és nem is elsősorban ez a történet tanulsága. Az irodalmi művek értelmezése remek alkalom (lehetne) arra, hogy ütköztessük a véleményünket. Az elmesélt történet óta eltelt jó néhány évtized, és sok minden változott tanár-diák viszonylatban is.. Akkor az én első (ki nem mondott) véleményem az volt, hogy egy ilyen diákot, aki ekkora sületlenséget beszél, meg kellene buktatni. Ma már azt mondanám, hogy érvelésre kellene ösztönözni. Persze, lehet, hogy erre nem az érettségi vizsga a legjobb terep, bár ha normális lenne a légkör, egy ilyen beszélgetésből több kiderülne, mint egy tételfelmondásból. Hol vagyunk azonban még ettől!
 
#2096  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-22 09:21
Látod, erre mondtam, hogy nem mindenhol, és nem minden esetben merjük a véleményünket felvállalni. És aki biztosra akar menni, az az esetek döntő többségében alkalmazkodik az adott közeg véleményéhez. Nem keveredk vitába, inkább elhallgatja, amit gondol - mint én a nevem.
 
#2095  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-22 09:11
Kedves Micimackó! Kérdésedre (már hogy felmeri-e egy gyerek az érettségin vállalni a véleményét) felrémlett egy emlék bennem. Érettségiztettem (nem én voltam a magyartanár), és az egyik kislány Illyés Bartók című verséről kijelentette, hogy eszerint Bartók zenéje értelmetlen zagyvaság, élvezhetetlen hangzavar. Már éppen szólni, kérdezni akartam, amikor láttam, hogy a mellettem ülő igazgató párásodó szemmel írja be a feleletre az ötöst. Én nyeltem a mérgemet, mert rajongtam Bartókért, mint ahogyan a költő, Illyés is. Persze, egy szót sem szóltam (mi közöm hozzá, én németből vizsgáztatok csak). Azóta is bánt, hogy nem reagáltam.
 
#2094  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-21 13:49
Kedves Krisztina!
Ezt írja: "Egy befogadó, elfogadó közegben a vélemény felvállalása nem jelenthet gondot, de ehhez érezniük kell a fiataloknak, hogy valóban kíváncsiak vagyunk rájuk..." - ez igaz. De pl. érettségi vizsgán diákként fel merné vállalni, hogy egy adott művész alkotását nem tartja nagyra?! Vagy ahol a gyerekek nem érzik az Ön által említett feltételt? Aki tehát meg akar felelni a környezete elvárásainak, segítséget kér. Ugyanúgy, ahogy a Toldi értelmezésénél. Támpont kell nekik, hogy tudjanak tájékozódni. Tudom, nem szerencsés dolog elmesélni, miről szól egy szemelvény, de ha nem segítünk az értelmezésben, még annyi sem jut el hozzájuk, mint így. A Toldi - és sok más alapmű - viszont nélkülözhetetlen az irodalomtanításban és a jellemformálásban. Egyébként éppen ez az a mű , amelyen szinte az összes irodalomelméleti ismeretet meg lehet tanítani - legalábbis azokat, amikre egy általános iskolásnak szüksége lehet, és amit megérthet. De ehhez tudnia kell, miről szól.
Nem kívántam a művészi alkotásokat a drogfogyasztás stb. tükrében megítélni, de talán először a szépet és egyértelműt kellene megismertetni a művészetből, aztán érett fejjel szembesülhetnének a többivel. Ez az én álláspontom, és nem kívánom, hogy egyetértsen velem. A tanári szabadságomba belefér, mit és mennyit láttatok meg egy adott művész - esetemben író-költő munkásságából. Vonatkozik ez a kortárs művészetekre is. Azzal viszont remélem, egyetért, hogy a tankönyvek szemelvényanyaga a tk-író ízlését tükrözi, ami nem feltétlenül egyezik a tanárokéval, valamint a tanulók érettségével.
Időnként elgondolkodom azon, hogy összeállítok egy irodalomkönyv-csomagot, és akkor nem kellene a régi könyveket becipelnem óráról órára. Mert valamikor remek tankönyvekből tanítottam, amiket remek tankönyvírók készítettek, akik ma is jelen vannak, csak a folyamatos "modernizálás" nem feltétlenül jelent javulást. Mert azok a felnőttek, akiknek szilárd alapjai vannak, könnyen haladnak a korral, de a gyerek az gyerek, akinek mi alapozzuk meg a tudását és az erkölcsiségét, és az a nem mindegy, hogy milyen példákon keresztül.
 
#2092  Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2010-06-21 12:21
Kedves Micimackó!
Bevallom, nem esett jól sorait olvasni.
Csak néhány dolgot...
Egy befogadó, elfogadó közegben a vélemény felvállalása nem jelenthet gondot, de ehhez érezniük kell a fiataloknak, hogy valóban kíváncsiak vagyunk rájuk, akkor is, ha álláspontjuk eltérő a mienktől. Akkor is, ha azt a néhány "maszatot" ő máshogy látja, ha értéket lát benne. Engedjük meg egymásnak, hogy a művészet gyanánt mást és mást lássunk, éljünk meg!
Szomorúan hallom, hogy a művészi alkotásokat a drogfogyasztás és pszichiátriai zavarok tükrében kellene megítélnünk. Miért is kell nekem tudnom róla? De ha már mindenképpen tudni akarok róla (életrajz), akkor ássak mélyebbre és az okokat is ismerjem, mielőtt ítélkezem.
Egyet értek abban, hogy a szövegértés lankad, ugyanakkor azzal, hogy elmondom a diákoknak, miről szólnak az egyes részek, még nem segítettem. Így ne is várjam, hogy valaha is maguktól képesek lesznek rá.
A kortárs művészetnek helye van az iskolában, nemcsak az irodalom, de a rajz stb. órákon is, de ehhez az kell, hogy a pedagógusok maguk is nyitottak legyenek rá, hogy biztonságosan mozogjanak a "kortárs terepen". Ezt sem lehet elég korán kezdeni.



 
#2091  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-21 07:09
Kedves Juli!
A gyerekek csak szeretnének megfelelni az elvárásoknak, de a véleményüket - jogosan - nem merik felvállalni. Középiskolás fiam, amikor szóba kerül az irodalom, mást sem hajtogat itthon, mint a költők jó részéről alkotott véleményét, ami a következő: "állandóan sírnak-rínak, hogy milyen szegények, meg szerencsétlenek, hát miért nem mennek el dolgozni, pénzt keresni, aztán mellette költögethetnének!"
A másik: sok művész (nem csak az irodalomban) alkohol- vagy drogmámorban, esetleg pszichiátriai zavarban fogant alkotásai engem is kihoznak a sodromból. Pl. a sok, festmény gyanánt sznoboknak eladott maszat is felháborít!!! Aztán ebbe magyarázzák bele a lelkivilágukat, meg a világszemléletüket!!! A gyerekek viszont tudják ezt, mert a művek megértéséhez életrajzot is kell tanítanunk - csoda, hogy nem tudnak, és nem is akarnak azonosulni ezekkel a dolgokkal? Ezek tükrében melyik épeszű diák merné felvállalni a saját véleményét? Én tehát megértem, ha hallani akarják a "hivatalos verziót", hogy jó jegyet szerezhessenek.
Az irodalomtanítás másik sarkalatos pontja, hogy a klasszikusok által felvetett problémák - és a művek nyelvezete - egyre inkább eltávolodik napjainkétól. Vagyis a gyerekek részben nem értik a szöveget, részben pedig nem tudják beleélni magukat a helyzetekbe. Ez általános iskolában oda vezet, hogy elmegy a kedvük az olvasástól, és középiskolában ezt már nehéz helyrehozni.
Amikor tanítani kezdtem, a gyerekek rajongtak a Toldiért. Volt olyan óra, amit végigolvastam, mert nem engedték, hogy egy-egy rész után megálljak, és megbeszéljük. De értették!!! És amikor a történet végére értünk, visszamenőleg aprólékosan megbeszéltünk mindent. Ma ott tartok, hogy egy rész felolvasása után el kell mesélnem nekik, miről szólt, mert minden kísérletezés és varázslat hiábavalónak bizonyul - nem tudják követni a cselekményt, mert nem értik a nyelvezetét. Képzeld el, mit kezdenek akkor otthon, egyedül a házi olvasmányokkal!
Szóval felül kéne vizsgálni az egész irodalomanyagot, átértékelni jónéhány dolgot, átlépni régi beidegződéseken, beépíteni új értékeket - és mindezt az általánosban elkezdeni, mert később már eső után köpönyeg.
Mint biztos, sokaknak, nekem is vannak módszereim, amikkel megpróbálom közel hozni hozzájuk az irodalmat, nem is kevés sikerrel, de ez már egy másik történet.

 
#2090  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-20 12:57
Hallgatom a mai Gondolat-jelben az irodalomtanítással kapcsolatos beszélgetést (http://www.mr1-kossuth.hu/musoraink/gondolat-jel.html#meghallgatom).
Elhangzik benne – sok egyéb mellett – az, hogy a diákok sok esetben maguk igénylik: a magyartanár mondja el (diktálja le), milyen választ vár el egy-egy irodalmi mű elemzésénél. Erős konzervatizmus, a hagyományos kánonhoz való ragaszkodás jellemzi tehát éppen az ún. "elit" diákok nagy részét. Miközben az irodalom népszerűsége általában a mélyponton van. Meggyőződésem, hogy a probléma okait nem a mai fiatalok körében kellene keresni. Mit gondoltok erről?
 
#2088  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-11 08:05
Köszönjük! És kérem, higgye el, mi vagyunk többen! Dőreség lenne azt állítani, hogy soha nem hibázunk, ezt is elismervén Illyés Gyula szavait idézem: "... legyetek hát türelemmel irántunk, a rosszat nem szánt szándékkal csináljuk, csupán a jót!"
Üdvözlettel: Zsuzsi
 
#2087  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-10 22:10
Kedves Zsuzsi!
Köszönöm kulturált szavait, és mérhetetlenül megnyugodtam Achs osztályfönök úr írásától. Visszatért a remény a lelkembe! Üdvözlöm tisztelettel az igazi tanárokat!!

 
#2086  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-06-10 21:04
Kedves Kati!
Ezt kérdezi: "Mi kell ahhoz, hogy valaki osztályfőnök lehessen?
Mennyi tapasztalat?..."
Teljesen jó kérdés. Én csak huszonhét évesen kaptam meg az első osztályomat,és úgy éreztem, kiszaladtam az időből, mekkora buli lehetett volna huszonnégy évesen osztályt kapni... És lehet, hogy igazam volt. Most meg, hetedik saját osztályomat nyüstölve azt gondolom, hogy milyen szörnyű: éppen kezdeném megtanulni a lényegét, amikor már lehet, hogy kiszorulok a lehetőségből... És lehet, hogy most is igazam van.
Azaz: fiatal osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). Középkorú osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). Vénülő osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). A lényeg, hogy az ember saját magát adja. Ha fiatal, legyen olyan, mint egy fiatal. Ha öreg, legyen olyan.
Az kell az osztályfőnökséghez, hogy az ember tudja, mi a fontos. Hogy tudjon a gyerekek nyelvén. Hogy érzékeny legyen. Hogy legyen humora. Stb.
(Persze mindez a gyerekek és az osztályfőnök szempontja. Az iskola szempontjából: hogy tudjon tökéletes külalakú naplót vezetni. Hogy legyen langyos. Hogy jól adminisztráljon. Hogy tartsa a határidőket. Hogy lapítson, ha az iskola hírnevén folt eshetne egy megoldása nyomán. Hogy Minden A Legnagyobb Rendben Menjen. Hogy véletlenül se ragadja el az indulat.)
Szóval bonyolult kérdés ez, de én már teljesen pánikban vagyok, hogy jövőre, ha elballag a mostani osztályom, kapok-e újat...
 
#2085  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-10 18:26
Kedves Zoltán!
Nem kívánom tovább gerjeszteni az indulatokat, mert abban igazat adok Önnek, hogy vannak a pályán alkalmatlan emberek - de mondjon egy olyan szakmát, vagy hivatást, ahol nincs ilyen!!! Én nem a mundér becsületét védem, mert ha az adott kolléga alapból olyan, mint a videón halljuk, akkor valóban nincs helye a gyerekek között. De Ön közreadott egy 2 éve készült, 20 másodperces felvételt, aminek alapján az egész tanártársadalmat minősíti. Azt írja, hogy sok rémtörténetet hallott a gyerekektől. És a felnőttek ezzel kapcsolatos verzióját is ismeri?!
Jelen esetben pl. nem derül ki, mit tett az a gyerek, akinek a megjegyzés szólt, de hogy az osztály viselkedése minősíthetetlen volt, az a pár másodpercből is kiderült. Tudtak-e - természetesen, amikor az eset történt - az érintett gyerek szülei minderről?! Mert ha a csemetéjük egy ilyen tanári reakcióról nem számolt be otthon frissiben-melegében, Ön teljesen nyugodt lehet afelől, hogy a gyereknek van valami a füle mögött.
Én csak arra szeretném kérni, hogy a hallomásból ismert dolgokban ne ítélkezzen, főleg nyilvánosan ne, a bármiféle jogtiprás megoldását pedig bízza az érintettekre!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.17.
Nincs jobb mérés a felvételinél
Szinte minden évben felmerül, hogy a központi középiskolai felvételire elegendő-e a 45 perc tantárgyanként, illetve könnyűek vagy nehezek-e a feladatok. A lapunk által megkérdezett gyakorl...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Szódolgozat
Öveges Enikő és Csizér Kata tavaly tette le Vizsgálat a köznevelésben folyó idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról című kutatási jelentését az Oktatási Hivatal asztalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Radó esete a brit tudósokkal. Nahalka István írása
A tanulási elmaradást az a látens diszkrimináció hozza létre, amelyet az iskolák működtetnek egyoldalúságukkal, sajátos értékorientációikkal, bizonyos kultúrák kirekesztésével. Lá...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.02.17.
Diákolimpikonoktól határon túli doktoranduszokig egyre többen állnak ki az MTA mellett
Kedden Budapesten mintegy 1000-1500 fő tiltakozott az MTA épülete előtt a tervezett ellehetetlenítés ellen (a demonstrációtól percről percre tudósítottunk), emellett Szegeden, Kolozsváron...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.17.
Mennyibe kerül a nyelvvizsga: akár több százezer forintos kiadással is kell számolni
A továbbtanulás nemcsak izgalommal, hanem anyagi terhekkel is jár, amit az OTP Öngondoskodási Index szerint a szülők 81 százaléka akár lemondások árán is vállalna. Sok családnak azonban...
(Forrás: eduline)
--
2019.02.17.
Utópiának tűnik, hogy bárki is megállítsa a Facebook pénzcsináló adatporszívóját
Ahogy a tavalyi, az idei évindító üzenetében is azt ígérte Zuckerberg – akinek a szavazati jogok 60 százalékát birtokolva teljes az ellenőrzése a cég fölött –, hogy rendet tesz a Facebook...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
"Ha ma lennék 16, valószínűleg nagyon be lennék szarva" (Hercsel Adél intejúja Simon Mártonnal)
Ha összeszedném tíz barátomat, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én, száz dologban nem értenénk egyet. Ezért kellene beszélnünk róla, a dolgok ott kezdődnek el. Az a baj, hogy leszoktunk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.15.
Az óvszernek van értelme az iskolákban az ENSZ szerint
Az ENSZ Népesedési Alapja adott ki egy jelentést, amelyből kiderül, hogy ha óvszereket osztanak az iskolákban, azzal egyrészt megelőzhetők különböző nemi úton terjedő betegségek, másr...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.14.
Volt már idén szülői értekezleten? Volt bármi értelme?
Az osztályfőnök ismerteti a fontos dátumokat, határidőket, beadandó pénzeket, általánosságban beszél az osztályról. A szülők közben aláírják a megfelelő papírokat. Tanév elején...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek