OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2012. február 13.
» Hozzászólások (0)

A degenerált papír-ceruza-nemzedék

Egy, az iskolába beszivárgó, nap mint nap jelen lévő veszélyes technikai eszközre kívánom felhívni a figyelmet, ami számos káros, bűnös, törvénytelen cselekvést tesz lehetővé, sőt arra kifejezetten sarkall. Sok iskolában nem tulajdonítanak neki kellő jelentőséget, éppen ezért törvényi szabályozást sürgetek, hogy végre minden oktatási intézményből egységesen ki legyen tiltva a papír és a ceruza.

A papír és a ceruza teszi lehetővé, hogy a diákok óra alatti levelezést bonyolítsanak le egymás közt. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a diák elővesz egy papírt (esetleg füzetből tép ki – rongál), és felírja rá a számára fontosnak vélt kérdését, ami sajnos gyakran nem kapcsolódik közvetlenül a tananyaghoz. Ezt a kérdést utána rejtett csatornán – ezt a diákok egymás közt vagy wifi-nek, vagy 3G-nek neveznek – eljuttatja egy diáktársának. A diáktárs jellemzően ugyanarra a papírra felírja a saját üzenetét, és megint csak a tanár átjátszásával, visszajuttatja a kérdezőhöz. A kisebbik baj, hogy ezalatt nem figyelnek, a nagyobbik baj, hogy teljesen ellenőrizetlen, néha trágár, vagy akár kifejezetten obszcén, zaklató jellegű tartalmakat juttatnak el ilyenkor egymáshoz. Különös kegyetlenséggel néha a tanárt rossz színben feltüntető üzenetek is terjedhetnek. Ez a probléma egyáltalán nem is létezne, ha végre az iskolába belépéskor, a földszinten elkoboznánk a gyerekektől a ceruzákat és a papírokat. A „táskázás” azaz erre összeálló tanári bizottság előtti táskaürítés a földszinten, az már a gyakorlatban jól bevált. A házirendbe be kell venni ezt a jogát a tanárnak, és akkor teljesen jogszerű az egész.

Sajnos nem csak szöveges üzenetek küldésére alkalmas a papír. Előfordul, hogy képeket, karikatúrákat juttatnak el a diákok egymáshoz. Ami akár a tanárt is goromba módon ábrázolja. Ezekkel a képekkel aztán nagyon sok baj tud lenni. Van, hogy a fiúvécébe kiposztolják, kommentelik, lájkolják. Az én iskolámban fordult elő még diákkoromban, hogy egy ilyen karikatúrát rakott ki valaki, aztán alá ki lett írva, hogy „egy köpés egy forint”. Egész tekintélyes pénz gyűlt össze akkor, pedig egy forint akkor még egy gombóc fagyi volt. A tanárok észrevették, hogy az adott csetszobában váratlanul megnőtt a forgalom, és a nem titkosított adatforgalmat elkapva a fiúvécé ajtajában, hamar észrevették, hogy mi a helyzet. Ez a probléma egyáltalán nem jött volna létre, ha az iskolába nem lehetett volna papírt és ceruzát bevinni.

Sajnos a papírral és a ceruzával szemben a család is elnéző. Láttam már olyat is saját szememmel, hogy egy kiskorú gyereknek küldtek családon belül multimédiaüzenetet. Ez egy normál A4-es papírnak kb. a negyede volt. Egyik oldalon egy kép karácsonyfával, a másik oldalon meg bélyeg és szöveg. Egy felelőtlen nagymama küldte az unokának. A diákok egymás közt az ilyen társas funkciókat elsilányító, csak virtuális kapcsolattartásra alkalmas formákat üdvözlőlapnak hívják. Sajnálatos, hogy a család eltűri, hogy az adott nagyi így üzenjen a gyereknek, ami a face-to-face érintkezési formákat úgymond helyettesíteni próbálja, de beláthatatlan károkat okoz a gyerek későbbi kapcsolattartási szokásaiban.

Van a papírnak egy továbbfejlesztett változata, amit a diákok egymás közt négyzethálós papírnak neveznek, vagy ami még ennél is rosszabb, egyszerűen kockás papírnak hívják, ami még tárgyi tévedés is. Megint csak egy olyan technikai eszköz, ami még véletlenül se szabadna gyermek kezébe kerüljön. A szünetben előírásszerűen elvégzendő egészséges testmozgásos gyakorlatok helyett ugyanis ez köti le a figyelmüket. Amőbáznak, vagy aknakeresőznek (ez utóbbit torpedózásnak is hívják). Játszanak a technikai eszközzel, ahelyett, hogy megfelelően használnák saját tanulmányaik, fejlődésük előmozdítása érdekében.

Aztán van egy még bizarrabb formája is a diákok papírhasználatának. Emlékkönyvnek hívják. Ez praktice úgy néz ki, hogy vesznek egy könyvnek kinéző tárgyat, amiben még nincs írás. Ezt követően nárcisztikus módon díszítgetett írásokkal írogatnak egymásnak a falára mindenféle szentimentális baromságot. Ezekre aztán mindenki nagyon vigyáz, és gondosan őrzi, és felnőtteknek nem is engedik megnézni. Pszichológusok el tudják mondani mennyi veszélyt rejt az ilyen. Ráadásul szorongásos helyzeteket is eredményez. Szorongást okoz az is, ha valaki nem kap írási jogot valakitől abba a bizonyos emlékkönyvbe, de az is szorongást okoz, ha kap jogot, mert nem tudja, hogy mit írjon bele. Ezeket a problémákat mind el lehetne könnyedén kerülni, ha gyerekek nem juthatnának papírhoz és ceruzához.

A szerelmesek levelezésre is használják a papírokat. Gyakran megjelennek 18+ tartalmak ezekben az üzenetekben, amik ráadásul tényleg teljesen kontrollálatlanul tudnak egymáshoz eljutni. Bűnös szándékok, obszcén tartalmak, gusztustalan vágyak jelennek meg az undorító levelezgetésben. Ezt nyilván tiltani kell, és ez oly minősített eset, hogy egyértelműen zaklatásnak kell minősíteni. Ez persze a szülők büntetőjogi felelőssége, hogy a gyereket megtanítsák nem írni tolakodó szerelmeslevelet, de az iskola a papír és a ceruza határozott tiltásával segítséget tudna ebben nyújtani.

Mi sem bizonyítja jobban a diákok abszolút felelőtlen hozzáállását, mint hogy a nagyszerű célokra megtervezett papírt néha fura dologra használják. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy be kell hajtani a papírnak két egymás melletti csücskét, majd félbe kell hajtani, és itt ott újabb hajtások elvégzése után a papírt hajigálni lehet. Felfoghatatlan, hogy egy ennyire idióta felhasználási forma sem döbbentette rá még törvényalkotóinkat, hogy a papírt végre ki kell tiltani az iskolából.

Van a papírnak egy továbbfejlesztett változata. Ez úgy néz ki, hogy sok-sok papírt tesznek egymás tetejére, majd baloldalt összeragasztják. Diákok egymás közt úgy is nevezik, hogy könyv. Ilyen papírokra meg aztán a világon minden boldog boldogtalan annyi baromságot ír, amennyit csak akar. Sőt, létezik egy technológia, ami ezeket a kontrollálatlan tartalmakat egyszerre sok felhasználó számára teszi elérhetővé. Nyomdának nevezik. Sajnos itt a szülők is szinte tehetetlenek. Léteznek ugyanis torrent tartalomszolgáltatók, akik egy regisztrálás után gyakorlatilag korlátlanul és ingyenesen teszik lehetővé a diákok számára ilyen ellenőrizetlen tartalmak fogyasztását. Ez most már sajnos országosan elterjedt, szinte minden településen van legalább egy ilyen. Legtöbbször Szabó Ervin Könyvtárnak nevezik. Itt egyébként akár regisztráció nélkül is lehet helyben olvasni, ami teljesen áttekinthetetlenné teszi a dolgokat. Akár általános iskolás gyerekek is levehetnek a polcokról olyan könyveket, amiket nem volna nekik még szabad. A bizarr képeket bemutató Gogol, vagy a rémisztgető Stephen King még csak hagyján, de némelyik gyerek annyira bedurvul, hogy hírhedten horrorisztikus Grimm-meséket olvas, amitől nekem személy szerint napokig rossz álmaim szoktak lenni. És Grimm még mindig semmi a perverz görögökhöz vagy rómaiakhoz képest, ahol mételyező meleg-irodalomhoz juthatnak a gyerekek („vivamus mea Lesbia atque amemus”). Olvashatják akár egy álnéven író, szinte kortárs blogoló írásait, aki saját életét irreálisan kiszínezve lett népszerű. P Howard olyan csavargó életszemléletet hirdet, ami legalább annyira káros a fiatalok számára, mint amennyire vonzó. A diákok ezeket a könyveket úgy olvassák, hogy egymás számára kedvet teremtenek, belinkelik, megosztják, néha egy-egy részletet kiposztolnak egymás falára. Így terjednek az ilyen kórokozók. Ezt a problémát, csak egy, a mostaninál sokkal hathatósabb iskolai papírtilalmi rendelet tudná orvosolni.

Van egy másik közismert ponyvaíró, akiről végre sikerült leszoktatni a fiatalokat. Nagyon egyszerű volt a megoldás: kötelezővé kellett néhány könyvét tenni, és szabadidőben ma már alig valaki olvassa. Jókai végre nem probléma. Ostoba, fekete-fehér, brazil szappanoperába illő hősei végre enyészőben vannak. De sok más egyéb szerzőt még mindig csak a papír hatékony tiltásával lehetne leállítani.

Egy-egy könyv vagy író veszélyességét esetleg még el lehet bagatellizálni, de sajnos nagyon veszélyes, hogy a diákok megszeretik az olvasást magát. A könyvek ugyanis függést okoznak. Folyton rajta lógnak. Héven, villamoson, órák között, házi feladatok helyett, hétvégéken, ünnepekkor, nyáron, sőt akár az órák alatt is, vagy alvás helyett. Felcsatlakoznak a könyvükre, és egyetlen pillanat alatt belépnek a számukra vonzó virtuális valóságba. Megszűnik számukra a jelenlét értelme, testi valójuk háttérbe szorul.

Ez nagyon súlyos probléma. Társas interakciók, egészséges versenysportok helyett otthon rohadnak egyedül, elhájasodnak, lapos lesz a seggük, fehér a bőrük, álomvilágban, virtuális valóságban élnek, kólásüvegre emlékeztetően csapott vállú testalkatuk lesz, és mindeközben rontják a szemüket. Korunk felelőssége, hogy a gyermekeinket megrontó papírt végre kivonjuk az életükből.

Ez azért is különösen indokolt, mert gyakran egyáltalán nem jogszerűen használják fel. Zaklató, névtelen leveleket is írnak egyesek, találomra ismerkednek. A mai napig szabad egy gyereknek postára menni, felcsatlakozni a postára, noha tudjuk, hogy névtelenül, arctalanul mennyi mindent tudnak a fiatalok így elkövetni.

Mindez egyébként azért annyira fájó, mert mi, nagyszerű pedagógusok már rég kitaláltuk a buta kölkök helyett, hogy milyen tartalmak lesznek számukra hasznosak, mindezeket az ő igényeik tökéletes ismeretében alkottuk meg, számukra vannak tervezve, figyelemfelkeltőek, biztonságosak, játékosan tanítanak. De sajnos a gyerekek nem mozdulnak rá a tökéletes tankönyvekre. Sőt előfordul, hogy minősíthetetlen stílusban összefirkálják. Egyszerűbb lenne most már tényleg az egész papírtémát egy kemény tiltással megoldani.

Ha minden diáktól holnaptól végérvényesen elvennék a papírt és a ceruzát, nem lenne több alattomos csalás a dolgozatok alatt. Nem lehetne ugyanis puskát készíteni. Becsületesek lennének, és tanulnának rendesen.

Sajnos a piac szereplői, mint számos más egyéb helyen, itt is a gyönge gyermeki szívet támadják agresszív marketinggel. Játékos tollakat, vonzó külsejű színes borítós füzeteket, színes vonalak húzására alkalmas ceruzákat raknak a kirakatokba. Ezt is tiltani kell.

Javaslom az írás és olvasás tanításának betiltását. Ennyi baj mellé szinte érthetetlen, hogy miért tanítják sok iskolában az egészen kicsi gyerekeket is olvasni, sőt írni. Ezt a legszigorúbb szankciókkal kell büntetni. A gyerekek képtelenek átlátni a veszélyeit az írásnak és az olvasásnak, felelős döntéseket még nyilván nem tudnak hozni.

Nem csak kis iskolás korban fenyegetnek ilyen veszélyek. Egyes óvodákban a felelőtlen óvónők ceruzákat és papírokat visznek be a foglalkozásokra. Teljes baromság, hiszen drága, és nem arra való, hogy a gyerek csak rongálja a papírt. Összevissza firkál értelmetlenül, zagyvaságokat fotóz. Ezért aztán tényleg kár ovisoknak papírt és ceruzát adni.

Összegezve tehát hathatós törvényi szabályozás kellene, amely különös kegyetlenségével lehetőleg példát statuál. 18 éves kor alatt gyerekek kezébe se papírt, se ceruzát semmilyen formában adni nem szabad. Nem a dohányárúk és alkoholtartalmú élelmiszerek terjesztéséről szóló törvényt kell a papírra és ceruzára kiterjeszteni, hiszen az eddigi érvek alapján egyértelműen látható, hogy az optimális megoldás az, ha csak a szexshopokba lehet elsötétített kirakatok mögött ilyen termékeket vásárolni.

Érdemes észrevenni, hogy azok akik sokat olvasnak és írnak, idővel meghalnak. Legyen rajta minden papíron eleve, hogy „halált okoz”, valamint, hogy „a papír és a ceruza felhasználását csak nagykorú felügyelete mellett ajánljuk”. De a legegyszerűbb az lenne, ha kiskapuk meghagyása helyett az írás és olvasás tanítása, vagy tanulása általánosan büntethető lenne.

(Hanczár Gergely)

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.05.26.
Óriási az érdeklődés a nyári táborok iránt
A járvány miatt sok szülő használta fel a munkahelyi szabadságát, hogy a gyermekére vigyázhasson otthon, ezért ők nehezebben tudják majd megoldani a felügyeletet a nyári szünidő alatt....
(Forrás: magyar nemzet)
--
2020.05.22.
Negyedmillióért is találtunk nyári tábort, de az már tiszta Amerika
Minden akadály elhárult a nyári táborok útjából, mehetnek a gyerekek akár napközis, akár ottalvós táborokba. A bizonytalanság miatt így is kevesebben töltik majd így a vakációjukat, á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.21.
Közalkalmazotti bértábla helyett titkos pontrendszer
lindult a szakképzésben dolgozó pedagógusok minősítése, ami majd az alapját képezi béreik meghatározásának, miután közalkalmazotti jogviszonyuk idén júliustól munkaviszonnyá alakul á...
(Forrás: Népszava)
--
2020.05.21.
Újranyíló iskolák: a tanárok szerint jó döntés
A kormány döntése meglepő, hiszen korábban egészen más opcióról volt szó: Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a hvg.hu-nak múlt héten arról beszélt, az oktatási akciócsoportban...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.21.
Lantos Gabriella: Tanárok és orvosok halálközeli élményei pandémia idején
Több százezer ember – tanárok, orvosok, ápolónők – azonnal megértette, hogy a magyar állam nincs többé. A közszolgáltatásokból csak annyi marad meg, amennyit ők személyesen meg tudnak...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.05.19.
Jön a revans Gyöngyöspatáért: a Fidesz törvényt módosítana, hogy a szegregált diákok ne kaphassanak többé kártérítést
A gyöngyöspatai perrel csak egy szereplő járt jól, az a Soros-szervezet, amely az egészet kiagyalta, megszervezte és végigvitte - jelentette ki Horváth László miniszterelnöki megbízott, a...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.05.19.
A gyermekmegőrzés nem váltja ki az otthoni tanulást
Megemelkedett az iskolai ügyeletet igénybe vevő gyerekek száma: míg a digitális munkarend első heteiben napi 3-400 diák, ma már 2400 tanuló veszi igénybe a gyermekfelügyeletet – válaszolta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.05.19.
Csak egy jó kis válság kellett ehhez: óriási lehetőséget kaptak a magyar iskolák (interjú Vass Vilmossal)
Mennyi diákot ért el valójában a mostani munkarend? Mekkora volt a digitális eszközkielégítettség? Mennyire tudtak élni ezzel az új helyzettel a tanárok? Kik azok, akik innovatívak voltak...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2020.05.19.
Vissza az iskolába két hétre? Miért volna ez jó?
Az évet jobb lenne úgy lezárni, hogy személyes kontaktusban legyünk a kisgyerekekkel– foglalja össze egy borsodi tanító, miért is lenne jó egy tanév végi kéthetes „normál” iskola....
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Erdélyi Virág! Úgy véljük, hogy ez a helyi vezetés (tankerület?) döntési joga. Az érintett kollégának pedagógiai végzettsége van, 6. osztályig az osztályfőnöki megbízatás jogossága sem lehet kétséges. A magasabb évfolyamokon nyilván nem lehet szakórája, nem biztos, hogy szerencsés, ha csak osztályfőnökként működik az adott osztályban. Hogy munkaközösségvezetőként be tudja tölteni a feladatát azon is múlik, hogy mi a munkaközösségvezető pontos feladatköre. Ha jó szervező, van megfelelő pedagógiai tudása, nem kizárt, hogy alkalmas a feladatra. Önmagában a szakvizsga és a középfokú vezetői végzettség nem garantálja a nagyobb hozzáértést főként az osztályfőnökséget illetően.

--
  Erdélyi Virág

Kedves Kollégák!
Lehet- e felső tagozaton osztályfőnöki munkaközösség- vezető az, akinek csak tanítói végzettsége van, amellyel max. 6 évfolyamon taníthat a műveltségterületének megfelelő szakon?
Mellesleg 3 éve van a munkaközösségben, ahol tőle 2 évtizeddel idősebb öt 50+os több diplomás, ped.szakvizsgás, ped.2 minősítésű, közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező pedagógus van.

--
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek