OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2012. szeptember 26.
» Hozzászólások (8)

Gondolatok a pedagógusszerepről

Mindig figyeltem a körülöttem levő pedagógusokat. Kit azért, mert követhető mintát adott számomra, kit pedig azért, mert azt mutatta nekem, milyen nem szeretnék lenni. Ma is ezt teszem. Furcsa, zavaros a kép, amit látok. És mindig történik valami, ami miatt újra és újra azon gondolkodom, miért vagyunk olyanok, mi pedagógusok, amilyenek.(L. Ritók Nóra)

Kontraszelektált a pedagógus társadalom - mondják sokan. Hiszen a felvételiken pont azt nem mérik, amitől valaki elhivatott, jó pedagógus lehet. Mérik, mint legfontosabbat, a lexikális tudást, esetleg, hogy tud e bukfencezni, rajzolni, vagy énekelni. Aztán felveszik. Hogy megtanítsák a szakma alapjaira, arra, amire majd felépítheti magát, a saját pedagógiai hitvallását.

Persze gyakran mondjuk azt is, hogy a felsőoktatás nem ad elég tudást, nem készít fel a valós életre, pl. a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek oktatására, vagy arra, hogyan lobogjon a fiatal tanerő egy belefásult tantestületben, esetleg egy emberi értékeiben gyarló igazgatónak alárendelve. Nem tanulja meg, hogy mit tegyen, ha SNI gyerekek ülnek majd az osztályában, és csak hetente három órában telik fejlesztő pedagógusra, a többi órában az övé, aki nem kapott felkészítést a sérült gyerekek oktatására. Nem tud majd mit kezdeni azzal a magatartászavarossal sem, akinek pszichológus kellene, ami nincs az iskolában. Ezeket a tudásokat a munka során kell majd megszereznie, egy olyan harcban, amiben egyedül lesz, és hamar azok a minták lesznek erősebbek, amelyeket maga körül lát. Amiben ma egyre több a belefásult, megkeseredett tanerő.

De milyennek kell ma lennie egy jó pedagógusnak? Milyen elvárások körvonalazódnak? És milyenek vagyunk egyáltalán ehhez viszonyítva?

Mert értem én, változik a helyzet. Nincs már a „nemzet lámpása”. Változik a világ, változnunk kell nekünk is. Régen a pedagógus volt a tudás szimbóluma, legfőbb birtokosa, ezzel példa, vonzerő. A tiszteletet megkapta ezért, mint a szülő is, mondjuk így: alanyi jogon.

De ma már másképp van. A tudás fogalma átalakult, a forrás is bővült, és az információk mennyisége is hatalmasra duzzadt. Átalakul a család, az értékrendszer, az elvárások az iskola, a pedagógus felé. A tekintély is átértékelődött. Alaposan.

De elvárások, azok továbbra is vannak. Sokfelől.

Csak néhány, ami most eszembe jut:

  • A gyerek elvárja a magabiztos, következetes és kedves tanárt, aki sokat tud, akinek van humora, aki képes magával ragadni őt, akit lehet szeretni. Aki művelt, jól öltözött, gondtalan, akinek van ideje a gyerekre, a kultúrára, és aki megérti őt.
  • A szülő elvárja, hogy mindent kapjon meg a gyermeke, azt is, amit a családban kellene, azt is, amit ő nem alakított ki nála, amiben kudarcot vallott.
  • Az igazgató eredményeket vár, nyugalmat a pedagógus körül, és pontos, precíz adminisztrációt. Hogy oldjon meg mindent, ja, és lehetőleg a legkevesebb kéréssel, pláne azokat hanyagolja, aminek anyagi vonatkozása van.
  • A kollégák azt várják, hogy ne tűnjön fel. Ne legyen jobb, mint az átlag, mert akkor nekik is hozzá kell mérniük magukat. Elvárják, hogyha osztályfőnök, képes legyen azokat a hibákat is orvosolni, amelyeket ők követnek el a szakórákon.
  • A rendszer ma elvárja, hogy ne kritizáljon. Hallgasson és fogadja el, amit az éppen regnáló kormány oktatáspolitikája rámér. És ne szóljon, ha az előző pont az ellenkezőjét kérte tőle. Ne lázadozzon, ha mindezért méltatlanul keveset kap. Fizetésben és megbecsülésben is.

Hogy miért gondolkodom épp most ezen?

Mert most több olyan impulzus ért, ami erre késztet.

  • Jött egy új kolléganő hozzánk, aki mindenre rácsodálkozik, ami nálunk természetes, arra, hogy megkérdezem, hogy érzi magát, arra, hogy buzdítjuk az innovációkra, arra, hogy van felszerelés az óráihoz….arra, hogy itt lehet véleménye. Mert ahol eddig volt, ott nem ezt tapasztalta meg. Lassan bontogatjuk a védelemként a lelkére rakott rétegeket, bízva abban, hogy tud még majd hinni abban, amire képes.
  • Aztán, mert valaki, aki közel áll hozzám, sok év köztisztviselői munka, majd hat hónap munkanélküliség után visszatért a tanításhoz. Az ismerősök reakciója sokat elárul arról, mit gondolnak ma az emberek a pedagóguspályáról. –Nem baj az, - mondják neki sajnálkozva. Amíg nem találsz jobbat, jó ez is.
  • És azért is, mert egy sok éve tanító kolléga fotójával találkozhattam nemrég a facebookon. A fotón ő volt, épp egy hajat fésült, és büszkén újságolta, hogy levizsgázott, és most már képes hajat hosszabbtani, dúsítani, festeni is. Nem azt tette közzé, hogy pedagógusként képezte magát tovább, hogy jobban csinálhassa azt, amit. Másfele keresgél, vagy a pénz miatt, vagy azért, mert a kreativitását nem tudja, akarja ott kiteljesíteni, ami a hivatása. Mert ott ma nem éri meg.

Valami nagyon elcsúszott. Nem tudom, helyrehozható e valaha. Hogy pl. a tanfelügyelet megoldást adhat e? És vajon abban a rendszerben, amit ellenőrzésekkel fognak majd megszilárdítani, betartatni, vajon abban minden biztos alapokon áll? Ki szerint? Vagy a következő választásnál újabb cserék várhatók? Képesek leszünk e még valaha olyan mérföldköveket meghatározni, amelyek mellé berendezhető minden? És ezek a mérföldkövek kellően modernek, kellően rugalmasak lesznek e ahhoz, hogy a fejlődés lehetőségét is megadják?

Persze mindenkinek megvannak a maga mérföldkövei. Hiszen a pedagógus is ember. Aki próbálja megérteni, ami körülötte zajlik. És próbál alkalmazkodni, túlélni…. megélni….élni.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Anyóca | 2012. október 8.
Érdeklődéssel figyelek. Több évtizedes pedagógusi múlttal, több diplomával.Ha újrakezdeném, akkor is ezt a hivatást választanám. Mindig az volt a fontos számomra, hogy a gyerekek érdekei ne sérüljenek, hogy jól érezzék magukat, és hogy örömmel jöjjenek az óráimra, és sok-sok ismeretet, tudást adjak nekik.Örömmel teszem, és sok szeretetet kapok tőlük, már elismerést nem várok, a véleményem pedig igyekszem csendben elmondani/ha érdemes rá a környezetem/. Az önállóság, a kreativitás nagyon fontos, ne adjátok fel kedves kollégák,szükség van ránk,csak ezt egyre kevesebben ismerik el.
csilla | 2012. október 1.
hat hónap munkanélküliség: álláskeresői támogatás három hónap, álláskeresői segély három hónap. a megélt napok: végeláthatatlan nélkülözés, ha nincs félretett pénzed, ha van még taníttatni való gyermeked általános iskolában, középiskolában, felsőoktatásban és már is más szemmel látod a világot.
az új világ: nagykorú, leérettségizett, munkaügyi központ által regisztrált gyermeket egyedül eltartott szülő: önkormányzati ellátás: foglalkoztatás helyettesítő támogatásból: huszonkettőezernyolcszáz, plusz lakásfenntartási támogatásból eltartott szülő és a nagykorú, érettségizett gyermekem=éhhalál most és a jövőben.(hogyan fog jelentkezni mégegyszer felsőoktatásba, nem fogom tudni februárban kifizetni a jelentkezést, ennyiből nem.
én azt mondom elcsúszott az empátia, itt határon belül, megyén belül, járáson belül, térségen belül, településen belül, közösségen belül.
a szegénység kérdését nem lehet leegyszerűsíteni a roma kérdésre.
jövőre tömeges probléma lesz: tegnap még volt ...ft-os fizetésem, ma várom az álláskeresői támogatást, aminek a munkaügyi központ dolgozója szájából hangzott összegétől rosszul lettem, amikor tájékoztatott arról, hogy iskolai végzettségemtől függetlenül kiközvetíthetnek közmukára, start munkára, rosszul lettem. abban tudok bízni, hogy valamelyik köztisztviselő megszán és elrak valahová.
ma még: osztálypénz, ballagási öltöny, szalagavató. valyon végig gondoltuk-e, hogy ennek tényleg mennyi az ára?
hál istennek, csak idéztem, ma és holnap, januártól? szeptembertől?
zoldbeka | 2012. szeptember 29. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
Axnak igaza van: lehet, hogy nincs is ilyen. Ha mégis megpróbálja valaki (tettem úgy 5 évvel ezelőtt), akkor lesöprik az asztalról kérdésével, véleményével egyetemben. Magam sem akarom érteni, hogy miért...De Karcsi, te ezt gyönyörűen megírtad könyvem ajánlójában!
MADÁCSI KATALIN | 2012. szeptember 27. | madkat5457[kukac]freemail[pont]hu
Nekem szerencsém volt, mindig egyedül tanítottam, s bizony - különösen az összevont o - ok esetében -,nem úgy, ahogy mintának elém adták.Mindig vállaltam az egyéni utat, igaz, én tehettem.Sajnálom azokat, akik csak a diploma miatt vannak itt, nekik soha nem lesz sikerélményük, de a gyerekeknek sem. Aki hivatásnak érzi, az évek során kiég, mert nem lehet jól csinálni 4 évente változó újabb és újabb elképzelések szerint!A GYEREKRŐL, A GYEREKÉRT ALIG VAN vmi. Legelőbb TANULNI kellene megtanítani őket!!
ax | 2012. szeptember 26.

Tegye fel a kezét az, akinél az elmúlt három évben volt olyan értekezlet, megbeszélés stb., amelyen arról vitatkoztatok volna, hogy mi a fontos, hová akarjátok eljuttatni a gyereket (nem a pontszámra gondolok), hogy mi felé kellene mozdulni (nem a kutyasétáltató tagozat ötletére gondolok).
zoldbeka | 2012. szeptember 26. | leinerk[kukac]fremail[pont]hu
Negyedéves hallgatók vannak nálam. Tanítottak eddig 4-5 órát összesen az évek alatt.No comment. De legalább vannak - még.
Dódi | 2012. szeptember 26. | dodimama46[kukac]yahoo[pont]com
..."Akik mem néztek nemre, származásra,
csak at emberre, semmi másra,
TANITÓK voltak, bőlcs MAGISZTEREK!
ax | 2012. szeptember 26.

Janus Pannonius: Galeottohoz

„Ábécére tanítod a gyermekeket, Galeotto;
Oktass hajfestést, s fölvet a pénz mihamar.”
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.26.
Dr. Gyurkó Szilvia: Gyereket. Megütni. Nem. Szabad.
A gyerekkorban elszenvedett erőszak (legyen az fizikai-, érzelmi- vagy verbális bántalmazás) mindig nyomot hagy. Mindig. Mert megsérti a határokat, az alapbizalom szövetét és traumatizál. Akkor...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.06.25.
Iskolává válnak a tanulócsoportok, ha a kormány elfogadja a magántanulói státusz eltörlését?
A legvalószínűbb tehát, hogy a kormány e módosítással a tanulócsoportokba járó gyerekeket akarja visszaterelni a rendszerbe. Nekik ugyanis magántanulói státuszt kell felvenni, amihez szü...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.06.25.
Ónody-Molnár Dóra: Támadás az oktatási menekültek ellen
Vannak szülői csoportok, amelyek sajátos célja a gyerekeik kimenekítése az állami iskolarendszerből. Létezett 2010 előtt is e jelenség, de drámai felgyorsulása, az ilyen módon kilépő csal...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.06.25.
Szél Bernadett parlamenti felszólalása a köznevelési törvény módosításának vitáján (videó)
Nagyon fontos javaslatot tárgyal a parlament egy nyári péntek utolsó napirendnek eldugva. A köznevelési salátatörvénnyel a kormány nekiment a gyermekeknek, minden tiltakozásra szükség van...
(Forrás: Facebook)
--
2019.06.25.
Jól vizsgáztak a magyar tanárok
Egészen jól szerepelt hazánk az egyik legfrissebb oktatási tematikájú nemzetközi felmérésen. A Nemzetközi tanítás és tanulás vizsgálat az OECD, azaz a Gazdasági Együttműködési és...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.25.
Online is be lehet majd iratkozni az iskolába
Az informatikai fejlesztés eredményeként a 2019/2020-as tanévben már elérhetővé válik az ügyfélkapun keresztüli beiratkozás és hitelesítés is, ezért az ügyintézéshez a szülőnek -...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.23.
A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi
A vita után sajtótájékoztatót tartottak a tiltakozó szervezetek, ahol Törley Katalin, a Tanítanék Mozgalom aktivistája elmondta, lelkiismereti és szakami kérdés felszólalni a törvénymó...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Nem kaptak választ a bérkérdésre a tanárok, felkészülnek az őszi akciósorozatra
A Pedagógusok Szakszervezete nemrég kijelentette, eddig tartott a türelme, a tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért ősztől akciósorozatot hirdetnek. A szakszervezet ugyanis úgy látja,...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Kaotikus a helyzet a nyári gyermektáboroknál
Még mindig nincs egységes szabályozás arra vonatkozóan, ki lehet táboroztató, nincs személyi, vagyoni feltételhez kötve a tábor szervezése. Egyetlen feltétel, hogy maga a táborhely feleljen...
(Forrás: Infostart)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek