OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2012. szeptember 26.
» Hozzászólások (8)

Gondolatok a pedagógusszerepről

Mindig figyeltem a körülöttem levő pedagógusokat. Kit azért, mert követhető mintát adott számomra, kit pedig azért, mert azt mutatta nekem, milyen nem szeretnék lenni. Ma is ezt teszem. Furcsa, zavaros a kép, amit látok. És mindig történik valami, ami miatt újra és újra azon gondolkodom, miért vagyunk olyanok, mi pedagógusok, amilyenek.(L. Ritók Nóra)

Kontraszelektált a pedagógus társadalom - mondják sokan. Hiszen a felvételiken pont azt nem mérik, amitől valaki elhivatott, jó pedagógus lehet. Mérik, mint legfontosabbat, a lexikális tudást, esetleg, hogy tud e bukfencezni, rajzolni, vagy énekelni. Aztán felveszik. Hogy megtanítsák a szakma alapjaira, arra, amire majd felépítheti magát, a saját pedagógiai hitvallását.

Persze gyakran mondjuk azt is, hogy a felsőoktatás nem ad elég tudást, nem készít fel a valós életre, pl. a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek oktatására, vagy arra, hogyan lobogjon a fiatal tanerő egy belefásult tantestületben, esetleg egy emberi értékeiben gyarló igazgatónak alárendelve. Nem tanulja meg, hogy mit tegyen, ha SNI gyerekek ülnek majd az osztályában, és csak hetente három órában telik fejlesztő pedagógusra, a többi órában az övé, aki nem kapott felkészítést a sérült gyerekek oktatására. Nem tud majd mit kezdeni azzal a magatartászavarossal sem, akinek pszichológus kellene, ami nincs az iskolában. Ezeket a tudásokat a munka során kell majd megszereznie, egy olyan harcban, amiben egyedül lesz, és hamar azok a minták lesznek erősebbek, amelyeket maga körül lát. Amiben ma egyre több a belefásult, megkeseredett tanerő.

De milyennek kell ma lennie egy jó pedagógusnak? Milyen elvárások körvonalazódnak? És milyenek vagyunk egyáltalán ehhez viszonyítva?

Mert értem én, változik a helyzet. Nincs már a „nemzet lámpása”. Változik a világ, változnunk kell nekünk is. Régen a pedagógus volt a tudás szimbóluma, legfőbb birtokosa, ezzel példa, vonzerő. A tiszteletet megkapta ezért, mint a szülő is, mondjuk így: alanyi jogon.

De ma már másképp van. A tudás fogalma átalakult, a forrás is bővült, és az információk mennyisége is hatalmasra duzzadt. Átalakul a család, az értékrendszer, az elvárások az iskola, a pedagógus felé. A tekintély is átértékelődött. Alaposan.

De elvárások, azok továbbra is vannak. Sokfelől.

Csak néhány, ami most eszembe jut:

  • A gyerek elvárja a magabiztos, következetes és kedves tanárt, aki sokat tud, akinek van humora, aki képes magával ragadni őt, akit lehet szeretni. Aki művelt, jól öltözött, gondtalan, akinek van ideje a gyerekre, a kultúrára, és aki megérti őt.
  • A szülő elvárja, hogy mindent kapjon meg a gyermeke, azt is, amit a családban kellene, azt is, amit ő nem alakított ki nála, amiben kudarcot vallott.
  • Az igazgató eredményeket vár, nyugalmat a pedagógus körül, és pontos, precíz adminisztrációt. Hogy oldjon meg mindent, ja, és lehetőleg a legkevesebb kéréssel, pláne azokat hanyagolja, aminek anyagi vonatkozása van.
  • A kollégák azt várják, hogy ne tűnjön fel. Ne legyen jobb, mint az átlag, mert akkor nekik is hozzá kell mérniük magukat. Elvárják, hogyha osztályfőnök, képes legyen azokat a hibákat is orvosolni, amelyeket ők követnek el a szakórákon.
  • A rendszer ma elvárja, hogy ne kritizáljon. Hallgasson és fogadja el, amit az éppen regnáló kormány oktatáspolitikája rámér. És ne szóljon, ha az előző pont az ellenkezőjét kérte tőle. Ne lázadozzon, ha mindezért méltatlanul keveset kap. Fizetésben és megbecsülésben is.

Hogy miért gondolkodom épp most ezen?

Mert most több olyan impulzus ért, ami erre késztet.

  • Jött egy új kolléganő hozzánk, aki mindenre rácsodálkozik, ami nálunk természetes, arra, hogy megkérdezem, hogy érzi magát, arra, hogy buzdítjuk az innovációkra, arra, hogy van felszerelés az óráihoz….arra, hogy itt lehet véleménye. Mert ahol eddig volt, ott nem ezt tapasztalta meg. Lassan bontogatjuk a védelemként a lelkére rakott rétegeket, bízva abban, hogy tud még majd hinni abban, amire képes.
  • Aztán, mert valaki, aki közel áll hozzám, sok év köztisztviselői munka, majd hat hónap munkanélküliség után visszatért a tanításhoz. Az ismerősök reakciója sokat elárul arról, mit gondolnak ma az emberek a pedagóguspályáról. –Nem baj az, - mondják neki sajnálkozva. Amíg nem találsz jobbat, jó ez is.
  • És azért is, mert egy sok éve tanító kolléga fotójával találkozhattam nemrég a facebookon. A fotón ő volt, épp egy hajat fésült, és büszkén újságolta, hogy levizsgázott, és most már képes hajat hosszabbtani, dúsítani, festeni is. Nem azt tette közzé, hogy pedagógusként képezte magát tovább, hogy jobban csinálhassa azt, amit. Másfele keresgél, vagy a pénz miatt, vagy azért, mert a kreativitását nem tudja, akarja ott kiteljesíteni, ami a hivatása. Mert ott ma nem éri meg.

Valami nagyon elcsúszott. Nem tudom, helyrehozható e valaha. Hogy pl. a tanfelügyelet megoldást adhat e? És vajon abban a rendszerben, amit ellenőrzésekkel fognak majd megszilárdítani, betartatni, vajon abban minden biztos alapokon áll? Ki szerint? Vagy a következő választásnál újabb cserék várhatók? Képesek leszünk e még valaha olyan mérföldköveket meghatározni, amelyek mellé berendezhető minden? És ezek a mérföldkövek kellően modernek, kellően rugalmasak lesznek e ahhoz, hogy a fejlődés lehetőségét is megadják?

Persze mindenkinek megvannak a maga mérföldkövei. Hiszen a pedagógus is ember. Aki próbálja megérteni, ami körülötte zajlik. És próbál alkalmazkodni, túlélni…. megélni….élni.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Anyóca | 2012. október 8.
Érdeklődéssel figyelek. Több évtizedes pedagógusi múlttal, több diplomával.Ha újrakezdeném, akkor is ezt a hivatást választanám. Mindig az volt a fontos számomra, hogy a gyerekek érdekei ne sérüljenek, hogy jól érezzék magukat, és hogy örömmel jöjjenek az óráimra, és sok-sok ismeretet, tudást adjak nekik.Örömmel teszem, és sok szeretetet kapok tőlük, már elismerést nem várok, a véleményem pedig igyekszem csendben elmondani/ha érdemes rá a környezetem/. Az önállóság, a kreativitás nagyon fontos, ne adjátok fel kedves kollégák,szükség van ránk,csak ezt egyre kevesebben ismerik el.
csilla | 2012. október 1.
hat hónap munkanélküliség: álláskeresői támogatás három hónap, álláskeresői segély három hónap. a megélt napok: végeláthatatlan nélkülözés, ha nincs félretett pénzed, ha van még taníttatni való gyermeked általános iskolában, középiskolában, felsőoktatásban és már is más szemmel látod a világot.
az új világ: nagykorú, leérettségizett, munkaügyi központ által regisztrált gyermeket egyedül eltartott szülő: önkormányzati ellátás: foglalkoztatás helyettesítő támogatásból: huszonkettőezernyolcszáz, plusz lakásfenntartási támogatásból eltartott szülő és a nagykorú, érettségizett gyermekem=éhhalál most és a jövőben.(hogyan fog jelentkezni mégegyszer felsőoktatásba, nem fogom tudni februárban kifizetni a jelentkezést, ennyiből nem.
én azt mondom elcsúszott az empátia, itt határon belül, megyén belül, járáson belül, térségen belül, településen belül, közösségen belül.
a szegénység kérdését nem lehet leegyszerűsíteni a roma kérdésre.
jövőre tömeges probléma lesz: tegnap még volt ...ft-os fizetésem, ma várom az álláskeresői támogatást, aminek a munkaügyi központ dolgozója szájából hangzott összegétől rosszul lettem, amikor tájékoztatott arról, hogy iskolai végzettségemtől függetlenül kiközvetíthetnek közmukára, start munkára, rosszul lettem. abban tudok bízni, hogy valamelyik köztisztviselő megszán és elrak valahová.
ma még: osztálypénz, ballagási öltöny, szalagavató. valyon végig gondoltuk-e, hogy ennek tényleg mennyi az ára?
hál istennek, csak idéztem, ma és holnap, januártól? szeptembertől?
zoldbeka | 2012. szeptember 29. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
Axnak igaza van: lehet, hogy nincs is ilyen. Ha mégis megpróbálja valaki (tettem úgy 5 évvel ezelőtt), akkor lesöprik az asztalról kérdésével, véleményével egyetemben. Magam sem akarom érteni, hogy miért...De Karcsi, te ezt gyönyörűen megírtad könyvem ajánlójában!
MADÁCSI KATALIN | 2012. szeptember 27. | madkat5457[kukac]freemail[pont]hu
Nekem szerencsém volt, mindig egyedül tanítottam, s bizony - különösen az összevont o - ok esetében -,nem úgy, ahogy mintának elém adták.Mindig vállaltam az egyéni utat, igaz, én tehettem.Sajnálom azokat, akik csak a diploma miatt vannak itt, nekik soha nem lesz sikerélményük, de a gyerekeknek sem. Aki hivatásnak érzi, az évek során kiég, mert nem lehet jól csinálni 4 évente változó újabb és újabb elképzelések szerint!A GYEREKRŐL, A GYEREKÉRT ALIG VAN vmi. Legelőbb TANULNI kellene megtanítani őket!!
ax | 2012. szeptember 26.

Tegye fel a kezét az, akinél az elmúlt három évben volt olyan értekezlet, megbeszélés stb., amelyen arról vitatkoztatok volna, hogy mi a fontos, hová akarjátok eljuttatni a gyereket (nem a pontszámra gondolok), hogy mi felé kellene mozdulni (nem a kutyasétáltató tagozat ötletére gondolok).
zoldbeka | 2012. szeptember 26. | leinerk[kukac]fremail[pont]hu
Negyedéves hallgatók vannak nálam. Tanítottak eddig 4-5 órát összesen az évek alatt.No comment. De legalább vannak - még.
Dódi | 2012. szeptember 26. | dodimama46[kukac]yahoo[pont]com
..."Akik mem néztek nemre, származásra,
csak at emberre, semmi másra,
TANITÓK voltak, bőlcs MAGISZTEREK!
ax | 2012. szeptember 26.

Janus Pannonius: Galeottohoz

„Ábécére tanítod a gyermekeket, Galeotto;
Oktass hajfestést, s fölvet a pénz mihamar.”
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.31.
Húsz oktatási és civil szervezet kéri az új alaptanterv bevezetésének halasztását
Több mint húsz szakszervezet és közoktatásban aktív civil szervezet írta alá azt a nyílt levelet, amely az új NAT halasztása mellett azt is kéri, hogy legyen szava az érintetteknek az éretts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
NAT-hatás: látatlanban kell tankönyvet rendelni
Úgy kell megrendelniük az idén szeptemberben bevezetésre kerülő új Nemzeti alaptantervhez (NAT) illeszkedő tankönyveket az iskoláknak, hogy azok még el sem készültek – derült ki a Könyvt...
(Forrás: Népszava)
--
2020.03.31.
Tantárgyak az iskolában? Ugyan, felejtsük el!
Nem fognak teljesen megszűnni a hagyományos tantárgyak a finn iskolákban sem, de egyre nagyobb teret kap a témaközpontú, gyakorlati helyzetekhez alkalmazkodó oktatás. A finn reformerek szerint...
(Forrás: index)
--
2020.03.31.
Szülői Hang: vonják vissza a hatévesek beiskolázásának új rendszerét
A Szülői Hang Közösség felmérést végzett az iskolaérettség elbírálásának új rendszeréről az érintett szülőkkel, az adatokkal pedig a szakmai egyeztetésekhez szeretnének hozzájá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
Az egész ország rákattant, de nem távoktatás, ami most zajlik. Hogy mi ezzel a baj?
Bár több intézmény évek, sőt évtizedek óta kísérletezik az oktatás bizonyos elemeinek virtualizálásával, az országban most zajló hirtelen átállásra senki nem volt felkészülve. A Szegedi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
Jelentés a perifériáról: „A szülők és a pedagógusok viszik a hátukon a rendszert”
Németh Katalinnal, a Pécsi József Nádor Gimnázium és Szakképző Iskola igazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen problémákba ütközhet a digitális távoktatás egy hátrányos helyzet...
(Forrás: Pécs ma)
--
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek