OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2013. május 16.
» Hozzászólások (0)

Digitális Pedagógus Konferencia 2013.05.25.

„Szirtek és szakadékok között járunk”

Lezárult a Digitális Pedagógus Konferencia 2013 rendezvényre történő regisztráció. Ez a negyedik szakmai tanácskozás, amely a digitális világgal kapcsolatos iskolai problémákkal foglalkozik.1 Reméljük, ezzel a rendezvénnyel sikerül folytatni a tavaly azt az elmúlt évben felélénkülő szakmai diskurzust, ami a digitális környezet hatására megváltozó pedagógusszereppel foglalkozik. A részletes program a rendezvény honlapján található. A hagyományoknak megfelelően a konferencia napján már online olvasható lesz a konferenciakötet, és ugyanitt követhető majd a plenáris program helyszíni közvetítése.

Buda András nyitóelőadásában szó lesz – többek között – a„digitális bevándorlók” közismert fogalmának meghaladásáról, illetve differenciálásáról, hiszen kutatási eredményei alapján elmondható, hogy ma léteznek digitális remeték, digitális felfedezők, digitális nomádok, digitális honfoglalók, digitális vándorok. A digitális bevándorlók csoportja egyáltalán nem homogén, sőt nem is csak az egészen ifjú nemzedék sorolható a valamelyik digitális jelzővel ellátott csoportba. Ez önmagában is komoly kihívások elé állítja a (digitális?) pedagógusokat, s akkor még nem szóltunk arról a nagy létszámú társadalmi csoportról, amelyiket akár digitális leszakadónak is nevezhetünk.

A konferencián nagy örömünkre a TanárBlogot működtető csapat két képviselője (Prievera Tibor és Nádori Gergely) is jelen lesz, előadást és szekciókat is tartanak a 21. századi pedagógia gyakorlatáról. A legnagyobb módszertani portál.hetedik éve működik naprakész információkkal, ötletekkel, továbbképzésekkel a magyar pedagógusok életében, vitathatatlan népszerűségüket igazolja a napi 40 ezer látogató. Prievera Tibor az online közösségekről, Nádori Gergely pedig a természettudományos tárgyak tanításában alkalmazható IKT-s módszerekről vezet szekciót.

Plenáris előadást tart a konferencián Veszelszki Ágnes, a Netszótár szerkesztője, aki a digitális nyelvhasználatról beszél. A Netszótár, amelyről a Digitális nemzedék 2013 egyik szekciójában már elhangzott egy igen érdekes előadás, a digitális (magán)kommunikáció szókészletének új feldolgozása. A folyamatosan változó és bővülő szótári elemeket több mint két év munkával az ELTE BTK-n működő Kommunikáció: internet és média műhely tagjai rendezték kötetté (Eötvös Kiadó, 2012).

A tanulás új felfogásában és gyakorlatában a tudásmegosztás szerepéről, az oktatás szereplői közötti párbeszéd, az egymástól való tanulás fontosságáról beszél plenáris előadásában B. Tier Noémi, a Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportjának munkatársa, kiemelve ebben a folyamatban a pedagógusok kulcsfontosságú szerepét. Az elmúlt években az egész életen át tartó tanulási programokban felhalmozódott tudás és tapasztalat visszaforgatása számos, a napi pedagógiai gyakorlatot támogató jó példát hívott életre, a pedagógusok által írt Módszertani ötletgyűjteménytől  a konferencián bemutatott Digitális Módszertárig. Az itt lévő, pedagógusok által feltöltött ötletek a tanulást támogató előnyök felismerésére fókuszálva az IKT eszközök kreatív használatát, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazását mutatják be számtalan módszertani ötleten keresztül. A plenáris előadás keretében egy rövid díjátadóra is sor kerül, a kiemelkedő ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak.

Mi a műveltség aktuális tartalma? Milyen tudást közvetítsen a ma pedagógusa a jelen generációnak? Hogyan hidalható át a hagyományos és az új műveltségtartalmak közötti szakadék? Hogy lehet megőrizni, átmenteni a hagyományos értékeket, és hogyan lehet az iskolai tanulás folyamatába építeni az új elemeket? Miként hasznosíthatóak a digitális nemzedékre különösen jellemző képességek (a kreativitás, a problémákra való nyitottság, figyelem sok irányú megosztása stb.) és hogyan ellensúlyozhatók a megváltozott agyműködésükből adódó veszélyek (felületesség, gyors felejtés, kitartás hiánya stb.). Milyen módon lehet motiválni a  fiatalokat? Milyen tantervi műfaj felelne meg leginkább a jelenlegi szükségleteknek? Erre a kérdésekre keressük a választ a kerekasztal-beszélgetésen, amelynek során a következő szakemberek ütköztetik a véleményüket: Bácsi János, iskolaigazgató, Gergelyi Katalin, tanár, Gyarmathy Éva, pszichológus, Knausz Imre és Nahalka István, pedagógusok, egyetemi oktatók.

A digitális nemzedék megváltozott képességeinek fejlesztését segítik azok a módszerek, amelyekkel a Gyarmathy Éva által vezetett szekció foglalkozik. Jelen lesz heterogén csoportokkal komoly eredményeket elérő hejőkeresztúri iskola igazgatója, Kovácsné Nagy Emese, és elfogadta meghívásunkat Polgár Judit, világhírű sakkozó, aki speciális tananyagot dolgozott ki a sakkal történő fejlesztésre. Az egyre szélesebb körben terjedő tananyag a digitális generáció egyik gyenge oldalát, a rendszerben való gondolkodást hivatott erősíteni.

Ollé János vezetésével két szekció is foglalkozik a pedagógusok tanórákon alkalmazott kreatív ötleteivel: itt mutatkoznak be a Tempus korábban említett pályázatának díjazottjai. Külön munkacsoport szerveződik az óvodában és az alapozó szakaszban bevált jó gyakorlatok, módszerek bemutatására (Tarné Éder Marianna moderálásával).

„Tények és kamuk” címet viseli az a szekció, ahol bemutatásra kerül a Történelemtanárok Egylete által létrehozott, a történelmi tévhitek eloszlatását célzó nagysikerű „Tényleg!?” portál. Ugyanebben a munkacsoportban hangzik el előadás arról, hogy miként alkalmazhatók az USC Soá Alapítvány által felvett videó-interjúk az iskolai oktatásban. A szekciót Kopcsik István vezeti. A két bemutatóhoz kapcsolódó vita (Miklósi László moderálásával) az internet használatával kapcsolatos lehetőségeket és buktatókat próbálja majd számba venni.

A Mozaik Kiadó egy szekciófoglalkozás keretében mutatja be integrált digitális oktatási rendszerét (Merényi László), s a bemutatóhoz a módszeregyüttes iskolai gyakorlatban történő beválását igazoló pedagógusi tapasztalatok is kapcsolódnak.

Napjaink történéseiből kiemelkedik az információs és kommunikációs technológiák egyre meghatározóbb szerepe, éppen ezért célszerű megvizsgálni, vajon az új eszközök, lehetőségek hogyan segíthetnék elő az ideálishoz közelítő iskola megalkotását. A Buda András által moderált Vágyaink iskolája című szekció két pályázat, a Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete által szervezett „Változó iskola” esszé/novellaíró pályázat és az X Kommunikációs Központ által meghirdetett “Lájksuli” pályázat résztvevői, szervezői segítségével igyekszik megválaszolni a kérdést.

A konferencián mutatjuk be a Digitális de_generáció című gyűjteményes kötet új, bővített és átdolgozott kiadását (szerkesztők: Szekszárdi Júlia, Lévai Dóra és Tóth-Mózer Szilvia, kiadja az Underground Kiadó), amelyben már a Digitális Pedagógus, valamint a Digitális nemzedék 2013 keretében elhangzott előadások anyaga is olvasható lesz.

A Digitális Pedagógus 2013 konferencia szervezői: ELTE PPK Iskolapedagógiai Központ, Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, Tempus Közalapítvány

12012. februárjában volt az első, 2013 márciusában a második Digitális Nemzedék Konfarencia (digitalisnemzedek.hu), 2012 májusában pedig az első Digitális Pedagógus Konferencia (digitalispedagogus.hu)

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.18.
Itt a törvény, amivel a rezsim magához láncolja a gyerekeket
A közoktatási törvény tervezett módosítása meggátolja a szülőket abban, hogy kimenekíthessék gyermeküket a rossz oktatási rendszerből, zöld utat ad arra, hogy a szakmailag nem megfelel...
(Forrás: Szülői Hang)
--
2019.06.18.
Akkor is elkezdhetnek tanítani a pedagógusok, ha a nyelvvizsga miatt csúszik a diplomaszerzés
A pályakezdő tanárokat is segíti a köznevelésről szóló törvény módosítása, mert akkor is elkezdhetnek tanítani, ha a nyelvvizsga hiánya miatt csúszik a diplomájuk kiadása - mondta az...
(Forrás: eduline)
--
2019.06.17.
Ha afrikai árvaházba menne önkéntesnek, hát, ne tegye!
Eltartja és konzerválja a gyerekek fejlődését károsan befolyásoló, tömeges árvaházak létezését, sőt, akár családokat szakíthat szét az a mai napig általános gyakorlat, hogy a fejlett...
(Forrás: index)
--
2019.06.16.
Megint szép élet lehet a katonaélet
Három katonai középiskola lesz a közeljövőben Magyarországon — tudta meg lapunk. A debreceni Kratochvil Károly Honvéd Középiskola és Kollégium mellett Hódmezővásárhelyen és Székesfeh...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.16.
Belenyúl a kormány az oktatásba, de nem mondják meg, mit akarnak vele
Több ponton is belenyúlna a kormány a köznevelési törvénybe, derült ki egy csütörtökön megjelent módosítócsomagból. Megszüntetnék a magántanulóságot, ami eddig a jómódú családok...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.06.16.
Le akarták váltani a tanárok az igazgatót, erre kivonult az egyház egy tolnai iskolából
A szülők kezdeményezték a változtatást, amihez csatlakoztak a pedagógusok és az önkormányzat. A gerjeni iskola fenntartója a szekszárdi tankerületi központ lesz, a tolnai intézménytől...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.16.
Köznevelési törvénymódosítás: már a demokrácia látszatát is lebontják
„Nagyobb anyagi megbecsülést kaphatnak az iskolaigazgatók” című közleménnyel promózta az EMMI a köznevelési törvény tervezett módosítását. Azt kifelejtették belőle, hogy végleg...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.06.14.
Megszüntetné a kormány a magántanulói státuszt – egy lépés előre, kettő hátra
Az eddig az iskolából kipenderített gyerekek bent tartása a közoktatásban tehát valóban jó lenne a gyereknek és a társdalomnak is (feltéve, ha a fenti feltételeket biztosítaná az állam...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.13.
Elvenné a beleszólást a kormány az iskolaigazgatói kinevezésekbe
Az iskolaigazgatók kinevezésekor az érintett tanári közösségek, diákok, szülők, nemzetiségi önkormányzatok hivatalosan is véleményezhetik a jelölteket. Több olyan botrány is volt az...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek