OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2013. június 6.
» Hozzászólások (2)

Ez történt a 2. Digitális pedagógus konferencián

3. Digitális osztályterem - jó gyakorlatok az alapozó szakaszban IKT eszközökkel

„Az oktatásnak változnia kell! Ez a generáció már nem olyan, mint az előző” – halljuk a médiában, olvassuk rengeteg tanulmányban és vélhetően igaznak is tartjuk ezeket a már-már közhellyé váló megállapításokat.

Szerencsére a már demagógiának tűnő generáció „minősítésektől” fokozatosan eljutunk addig a kérdésig, hogy a pedagógus a gyakorlatban mit is kezdhet egyfelől önmagával, másfelől a rá bízott gyerekekkel.

Vélhetően azonban elhibázott lépés lenne, ha a digitális technológiákat, az IKT eszközök alkalmazását hirtelen kötelezővé tennénk, és azt hangsúlyoznánk, hogy csak „így”, csak ezekkel az eszközökkel történhet színvonalas oktatás. Hiszen, mint ahogy a Digitális osztályterem – jó gyakorlatok az alapozó szakaszban című szekció előadásaiban is felfedezhető, nem is mindenhol állnak rendelkezésre a legújabb eszközök, mégis ezeken a helyeken is dolgoznak, és érnek el kiváló eredményeket igen kreatív, a 21. századi digitális képességek birtokában lévő pedagógusok.

Virgil Thompson idézete nagyon világosan kifejezi, hogy mi a teendőnk ezen a területen: „Ha még nem csináltál egy dolgot, próbálkozz meg vele háromszor. Először, hogy legyőzd a félelmedet. Másodszor, hogy megtanuld, hogyan kell csinálni. Harmadszor, hogy kiderítsd, szereted- e csinálni.”

Tarné Éder Marianna, szekcióvezető
Csokonai Vitéz Mihály 12 Évfolyamos Gimnázium, Budapest
Marianna blogja

Játékos tevékenységek IKT eszközökkel az óvodában

Az Infokommunikációs Technológia megjelenése az innovatív szemléletű óvodákban a gyermekek életkori sajátosságaihoz igazítva része a mindennapoknak. A ma felnövő gyermekek életében a digitális mechanizmus természetességgel van jelen.

Az óvodások könnyen ráéreznek a technikai alkalmazások kezelésére, az interaktív tábla működtetésére, ezért az óvodai nevelésben használt számítógépes programokat és online játékokat kiemelt gondossággal kell kiválasztani. Az óvodás gyermek legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége a játék, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. Az óvodai élet struktúrájába ezért úgy kell beilleszteni az informatikát, hogy a 3-7 éves korú gyermekeket jól megválasztott, számukra fejlesztett szoftverekkel és online alkalmazásokkal kínáljuk meg. A játékos oktató szoftvereket mindig egy adott témakörhöz ajánljuk, amik az interaktív táblán jól használhatóak.

A gyermekek találkozása a számítógéppel és az interaktív tábla játékos alkalmazása változatossá teszi az óvodai életet, új felfedező utakat járnak be és nem utolsó sorban emberséges és gyermekbarát hatásával is megismerkedhetnek. Az óvodások otthonról hozott digitális tapasztalataira is hangsúlyt kell fektetni. A szülők tájékoztatása is kiemelt feladat. Fel kell hívni figyelmüket a biztonságosabb internetezés fontosságára, alapvető szabályaira valamint informálni kell őket a világhálón megjelenő veszélyekről és azok lehetséges kezeléséről. Meg kell ismertetni a szülőket azokkal a multimédiás oktató szoftverekkel és fejlesztőprogramokkal, amiket a gyermekek veszélytelenül igénybe vehetnek akár otthoni környezetben is. Tudatosítani kell bennük, hogy a számítógép, az interaktív tábla és egyéb informatikai eszköz előfordulása a játékos környezetben nem más, hagyományos játékeszköz helyettesítője, csupán egy játék, ami segítség a játékos tanulási folyamatban, továbbá a gyermekek értelmi képességeire és kreativitására irányuló kiegészítő konstrukció.

Az iskolai oktatásban már számtalan interaktív taneszköz és a tananyag elsajátítását segítő gyűjtemény, módszer áll rendelkezésre az innovatív, kreatív pedagógusok számára. Az óvoda-iskola átmenet könnyebb áthidalására a tanítási-tanulási folyamatba és a gyermekek játékosságára építve a 21. század követelményeinek megfelelve az IKT eszközök alkalmazása hatékony szerepet tölthet be a működés javításában.

Prezentáció a Digitális pedagógus konferencia 2013 honlapján.
Nagy Ildikó Mária rövidfilmje a komplex fejlesztésről

Nagy Ildikó Mária,
Zuglói Benedek Elek EGYMI és Nevelési Tanácsadó

Örömpedagógia – Egyéni fejlesztés a 21. század osztálytermében

A digitális kor gyermekeinek sajátosságai sok tekintetben eltérnek az elmúlt társadalmak nemzedékeihez képest. Egy azonban minden kor minden gyermekére jellemző, mégpedig az, hogy szeretetre vágyik, és gyermekségénél fogva életeleme a játék. Ezek olyan elemi ösztönök, szükségletek, amelyek kielégítése legalább olyan fontos a gyermeki fejlődés során, mint a fizikai növekedéshez elengedhetetlen táplálék. A filmben szereplő gyermekek oktatása-nevelése integrált körülmények között történik. Utazó gyógypedagógia keretében heti két alkalommal részesülnek egyéni-kiscsoportos fejlesztésben. A sok kudarcélményt hordozó, akadályozott tanulók számára kiváltképpen fontos a meleg, feszültségektől mentes tanulási környezet. S hogy mindez miként valósulhat meg egy ridegnek tűnő, számítógépes, elidegenedést sugalló világunkban? Erre próbál választ adni a bemutatásra kerülő film:

Videó a Digitális pedagógus konferencia 2013 honlapján
Szeverényi Irma Digitális nemzedék konferencián díjat nyert kisfilmje
Így játszunk mi az Örömpedagógia hajóján (Szeverényi Irma és Nagy Mária Ildikó közös filmje)

Dr. Ujhelyiné Szeverényi Irma
Zuglói Benedek Elek EGYMI és Nevelési Tanácsadó

IKT tanulókör kisiskolásoknak

Miközben a digitális technológia hétmérföldes csizmában vágtat, s napról-napra csökken az a minimális technikai tudás, ami az alkalmazások futtatásához szükséges – weblap indítás ma és 10 éve – az általános iskolában a 12 éveseket kínáljuk meg először azokkal az ismeretekkel, amikkel tájékozódhatnak, s olyan képességeket sajátíthatnak el, amik nélkül nem boldogulhatnak a változások, vagyis a ma és jövő világában. S ugyanakkor útjelzők, kapaszkodási pontok nélkül hagyjuk azt a korosztályt, amelyről bizton tudjuk, hogy passzívan használja – de nem alakítja a virtuális világot. Fogyasztóként kezeljük és ítéljük el, a netfüggő gyerekeket, de nem tanítjuk meg őket arra, hogy ők maguk is lehetnek tartalomalakítók.

Az online IKT tanulókör indításával arra próbálok utat keresni, hogy tartalomalakító, tartalomlétrehozó digitális alkalmazások megismertetésével olyan képességeket fejlesszek, amelyek nem gyömöszölhetők tantárgyi keretek közé. A Tanulókör indításakor fontosnak éreztem, hogy olyan gyerekeket is bevonjak, akik a szociális státuszuk alapján hátrányos helyzetűek, vagy beilleszkedési-tanulási problémával küzdenek. Ezt az akadályt megugrottuk.

A Tanulókör csak szereplői személyével kapcsolódik az iskolához, nem a szorgalmi idő kezdetén indult, nem ér véget a tanévvel, tagjai döntően az általános iskola negyedikes korosztályból valók, de bekapcsolódtak és folyamatosan bekapcsolódnak pedagógus kollégák, érdeklődő más évfolyambeli diákok és néhány szülő is. Zárt és nyílt – de strukturáltnak nem nevezhető felületeken is dolgozunk: Sulinet zárt csoportban és nyilvános blogon. Ez utóbbit nem előre megfontolt koncepció szülte, hanem a Sulinet portál hosszabb gyengélkedése.

A 3 hetente bemutatott új alkalmazásokhoz kapcsolódó feladatleírásokat nyilvánosan is megosztom, a Tanulókörösök azonban dönthetnek arról, hogy az elkészült munkáikat csak a csoportban, vagy a blogon is bemutatják. Az alkalmazások elsajátításával, használatával kapcsolatos kérdések, problémák kitárgyalása az eredeti terveim szerint a csoportfalon zajlana, de a diákok inkább személyesen keresnek meg, ha gondjuk akad, míg a felnőtt tagok jellemzően e-mail útján kérnek segítséget. A tankörben eddig megismertetett alkalmazások:

http://pixlr.com/editor/ - képszerkesztő
http://www.thinglink.com/ - beszélő kép készítő
http://photopeach.com/ - vetítéskészítő kvíz kérdésekkel
http://www.makebeliefscomix.com/ - képregényszerkesztő
http://popplet.com/ - gondolattérkép készítő
http://protopage.com/ - személyes weblap szerkesztő
http://www.writeonit.org/ - képmanipuláló
https://drive.google.com/ - űrlap és plakát készítése
http://www.educreations.com/ - videólecke készítő

Prenzentáció a Digitális pedagógus konferencia 2013 honlapján
Hajnalka blogja

Benedekné Fekete Hajnalka,
Hevesy György Általános Iskola , Tura

IKT-s élet digitális tábla nélkül

Hogyan ismerkedtem meg az IKT-vel? Egy továbbképzés során hívták fel a figyelmemet, hogy a számítógépet és a különböző alkalmazásokat be lehet vinni órára – hát kipróbáltam! Bár nálunk nincs digitális tábla, így egy laptopra, egy projektorra és a gyerekek otthoni gépeire hagyatkozhattam.

Következő tanévben nagyon jó „alany” volt erre az a nyolcadik osztály, akiket megkaptam egy évre történelemből – az általuk szerzett tapasztalataimat igyekeztem idén kisebbeknél is hasznosítani.

Órán sok-sok powerpointot használtam melyet nemcsak én, hanem gyerekek is készítettek. Eredeti filmfelvételeket néztünk, rádiófelvételeket hallgattunk a youtube segítségével.

Facebook-csoport létrehozása: adott témával kapcsolatban rengeteg linket, cikket, youtube-on fentlévő filmet gyűjtöttek össze. Ha kérdésük van az anyaggal kapcsolatban, feltehetik- megbeszélhetik.

Gondolattérképet készítettünk- korábban csak papíron-, de megmutattam a mindmeister alkalmazást, s már az ötödikesek is ontják a virtuális gondolattérképeket.

Szintén népszerűek még a google drive-on készített űrlap alapú házi feladatok, valamint az eclipse keresztrejtvény készítő. Tavaly egyik tanítványom ezeknek a programoknak a bemutatásával 3. helyezést ért el egy videó pályázaton.

S mindezt nem tudnánk megvalósítani, ha nem lenne a Benedekné Fekete Hajnalka által koordinált, s néhányunk által szerkesztett ehevesy- azaz az interaktív iskolahonlap, ahol a házi feladatokat fel tudjuk adni, a gyerekek által talált videókat, cikkeket publikálni.

Prezentáció a Digitális pedagógus konferencia 2013 honlapján.

Kis Anita,
Hevesy György Általános Iskola , Tura

Digitális tananyagok digitális tábla nélkül

A 2000-es évek közepén egy tankönyvkiadó bemutatóján találkoztam először interaktív táblával. Bevallom őszintén elvarázsolt ez a világ. Óriási lehetőséget láttam benne, úgy gondoltam, hogy segítségével növelhető lenne a tanulói motiváció, az oktatás hatékonysága, a tanulói aktivitás és nem utolsó sorban a fegyelem.

Akkoriban elérhetetlennek tűnt számomra ez az eszköz. Lehetőséget digitális táblaprogram használatra a TÁMOP 3.1.4. pályázat nyújtott. Mivel a pályázat egyik kikötése volt, hogy az órák 25%-ának IKT-val támogatottnak kell lenni 2009 őszén kaptam egy projektort és egy laptopot. Egy 30 órás tanfolyam és IKT mentorunk, Tevan Ildikó segítségével fogtam hozzá a digitális anyagok elkészítéséhez. Először PPT-ket készítettem, majd megismerkedtem a Smart programmal is. Később találkoztam a Mozaik Kiadó MozaBook nevű programjával. A matematika, olvasás és nyelvtan óráimat igyekszem színesíteni a különböző digitális anyagokkal.

Mivel az osztályban nincs digitális tábla, a vetítés először egy lepedőre történt. Később kaptunk egy fehér táblát, amivel már szinte tökéletesen tudunk dolgozni. A dolog interaktivitását úgy biztosítom, hogy a gyerekek a laptopon dolgoznak, a többiek pedig látják a munka eredményét a kivetített képen. Mivel az osztályba járó gyerekek többsége rendelkezik otthon számítógéppel, nagyon kevés gyereknek okozott gondot az, hogy hozzányúljon a géphez. Boldog izgalommal jönnek és oldják meg a feladatokat. Ilyenkor nem kell fegyelmezni, mindenki tudja, hogy az jöhet ki, aki szépen jelentkezik, nem kiabál. Mindenki figyel, hiszen a színes képek, a mozgó ábrák, figurák lekötik őket. A hiperaktív gyerekeknek is segít, hogy uralkodjanak magukon, persze 3.-nak, 4.-nek mindig kijöhetnek, és nagy dicséretet kapnak azért, hogy türelmesek voltak.

Néhány munkám bemutatásával szeretném bizonyítani azt, hogy csupán laptoppal, projektorral és fehér táblával is szinte ugyanazt a hatást el lehet érni, mint interaktív táblával.

Prezentáció a Digitális pedagógus konferencia 2013 honlapján.

Vindics Péterné,
Csokonai Vitéz Mihály 12 Évfolyamos Gimnázium, Budapest

Versike – verstanulást támogató oktatószoftver

Édesanyaként és tanárként nem szerettem a számítógépes játékokat. Féltékeny és irigy voltam rájuk, mert nekik mindig sikerült, ami nekem csak ritkán: önfeledt örömöt és átszellemült figyelmet varázsolni a gyerekek arcára. Egyre jobban izgatott: mit tudnak ezek a programok, mi a titkuk, amivel elvarázsolnak kicsit és nagyot?

A számítógépes játékok népszerűségét az általuk kiváltott flow-élmény okozza. Alkalmazhatnánk-e ugyanazokat a pszichológiai elveket és technikai trükköket az iskolai tananyaghoz kapcsolódó tanulás támogatására? Erre a kérdésre született próbálkozás a Versike (M. Haba A. & Budai P., 2010; M. Haba A., Budai P., Nyíri G. és Nyíri T., 2013) oktatóprogram, amelynek lényege a tanulók játékos verstanítása fokozatosan növekvő kognitív erőfeszítés útján, több modalitás használatával és az önellenőrzés lehetőségével.

A szoftver hatástanulmányát jelentő kutatásban harmadikos és negyedikes általános iskolai tanulók vettek részt, akik Petőfi : A Tisza c. versének három versszakát hagyományos módszerrel, hármat pedig a szoftver segítségével tanultak meg. Valamennyi helyzetre vonatkozóan mértem a szituációspecifikus flow élményt (Oláh Attila), viszonyítva a tanuló általános flowképességéhez. Kutatásommal kimutattam a Versike oktatóprogram által előidézett fokozott flow élményt. Teljesítmény szempontjából is szignifikánsan jobb eredmények születtek használata során.

Prezentáció a Digitális pedagógus konferencia 2013 honlapján.

Mirkné Haba Anikó
Károli Gáspár Református Egyetem

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Dr. Borján József | 2013. június 6. | jborjan[kukac]gmail[pont]com
Kösz a kiegészítést és a javaslatot.
(egy év óta ez az első pozitív megnyilvánulás az agylövéseimmel kapcsolatban. Érdemes küzdeni. Akit részletesebben érdekel, állok rendelkezésére
dr. Borján József | 2013. június 6. | jborjan[kukac]gmail[pont]com
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.08.11.
Szigorúan keresztény életvitelű takarítónőt keresnek egy szombathelyi iskolába
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság is érdekesnek találhatja azt az álláshirdetést, amit a Sugó-parti Közéleti portál nevű Facebook-oldal talált és osztott meg. Az újságban közzétett hirdet...
(Forrás: népszava)
--
2019.08.11.
A szülők szerint nem tiszta a magántanulókra vonatkozó új szabályozás
Szeptembertől az Oktatási Hivatal szakemberei döntik majd el, hogy ki lehet magántanuló. Az InfoRádiónak nyilatkozó Alapítványi és Magániskolák Egyesületének tagozatvezetője emlékeztetett...
(Forrás: infostart)
--
2019.08.11.
Nem érettségiztethet jövőre a Szinyei Merse Pál Gimnázium, leváltották az igazgatót
Leváltották az igazgatóját, és nem érettségiztethet a következő, 2019/2020-as tanévben a Szinyei Merse Pál Gimnázium az idei érettségi körül kialakult problémák miatt. Ezt a leváltott...
(Forrás: index)
--
2019.08.11.
A három hazai tanár, aki miatt tényleg jó iskolába járni
A Dívány.hu és a Lidl idén harmadik alkalommal hirdette meg Az Év Szupertanára versenyt, melyben olyan tanárok jelentkezését vártuk, akik kreatív és egyedi módszereikkel igyekeznek színt...
(Forrás: index)
--
2019.08.09.
Kiderült, milyen szerződés alapján ír bele a NAT-ba havi 480 ezerért Takaró Mihály
Most Mesterházy Attila MSZP-s képviselő kérdéseire válaszolva Rétvári Bence államtitkár közölte, hogy a Hajnal Gabriella vezette, közel ötven szakértőből álló kerettantervi munkabizotts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.09.
Uzsora - Elszabadul a pokol
L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány igazgatója ismeri a helyzetet. Az alapítvány 27 településen dolgozik. A leglényegesebb tapasztalata az, hogy az állam nincs jelen a problémás terü...
(Forrás: KLubrádió)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek