OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2013. november 11.
» Hozzászólások (0)

Edison Klub

„...azok a kultúrák alakítanak ki kreatívabb személyiségeket, amelyek gyermekeiket nyitottan arra nevelik, hogy felfogják a külvilág felszólításait, és ezekkel kapcsolatban kérdéseket vessenek fel, amelyek a gyermekekben kifejlesztik a divergens gondolkodást; amelyek elsősorban a folyamatot és nem a produktumot veszik figyelembe.”
Erika Landau

A legkisebb fiú leszakította az Aranyalmát, és a tarisznyájába tette. Leült a fa alá, némán szemlélte a fát körülvevő rétet, egy apró tavacska hunyorgott kék szemével a csillámló napsütésben, majd a vándor elszenderült...

Éles csengetés riasztotta fel.

- A házi feladatot ne felejtsétek el! – hangzott az utasítás és a tanárnő kiment a teremből. A legkisebb fiú zavartan nézett körül, könyveit rendezgető társait szemlélte, tudják-e, hogy ő hol járt? És a tarisznya! Hol van az Aranyalma?

Az Edison Klub 1988-ban alakult a Gaul Emil által szervezett Tervezzünk tárgyakat! pályázatokra készülve. Akkor Feltalálók Klubja volt a nevünk, később egy szülő javaslatára vettük fel az Edison Klub nevet.

A kérdés most is az, hogyan látják a környezetüket a gyerekek, milyen problémahelyzeteket ismernek fel, és azokra milyen kreatív megoldásokat gondolnak. Várjuk az újat, a régi megújítását. Az eredményekhez elegendő ezt a figyelmet irányítani. A munka szervesen kapcsolódott az iskolai technika órákhoz, gyakran volt Edison Klub a technika órán.

Tanítványaink rendszeresen részt vettek az OTTDK pályázatain, az Ifjúsági Innovációs Versenyeken. Új lendületet A kreativitás és innováció európai éve (European Year of Creativity and Innovation 2009) adott a klub működéséhez. A hazai koordinátor, a Tempus Közalapítvány programpályázatán A hónap feltalálója! programunk elnyerte az Év hivatalos programja címet. Megvalósítását A Magyar Innovációs Alapítványtól kapott támogatás tette lehetővé. A programot attól kezdve iskolai keretben folytatjuk. Kecskés Beáta tanárnő ekkor csatlakozott a klub tevékenységéhez. Szintén 2009-ben vettünk részt az NKTH által meghirdetett Cybergeneráció informatikai ötletversenyben is, ahol három tanulónk nyert támogatást munkájának kidolgozására.

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben az ÚMFT TÁMOP 3.1.1 - 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció program keretében, a 6.4.3. számú, „A kulcskompetenciák komplex fejlesztésének vizsgálata és modelljei az iskolázás bevezető és alapozó szakaszában” című projektben készült egy nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat bemutató kötet. Ebben 10 olyan iskolát mutatnak be, ahol a komplex kompetenciafejlesztés valóságos gyakorlat. A bemutatott programok közé került az Edison Klub is.

2010-ben az Oktatásért Közalapítványtól Kecskés Beáta tanárnővel közösen írt pályázatokkal nyertünk több ízben támogatást természettudományos és műszaki kompetenciák fejlesztésére és nyári programokra.

2011-ben regisztrált tehetségpont lettünk. Idén kértük tehetségpontunk akkreditációját. Májusban jártak nálunk az akkreditációs szakértők, értékelésük eredményeként szeptember 14-én, a Millenáris Parkban rendezett ünnepségen vehettük át az Edison Klub Tehetségpont kiváló akkreditációs oklevelét.

A hónap feltalálója! program kiválasztja a kreativitásban jó tanulókat. 2009-ben meglepő volt számunkra, amikor SNI tanuló jelentkezett díjazott ötletekkel. A folyamat megértéséhez Dr. Gyarmathy Éva, a Magyar Tudományos Akadémia Pszichológiai intézetének munkatársa adott segítséget, akivel azóta is munkakapcsolatban állunk, az Edison Klub Tehetségpont tagja az általa alapított SNI Tehetségeket Segítő Tanácsnak.

Az Edison Klub fontos feladata a manualitás fejlesztése is. Kitalált ötleteit mindenkinek meg kell valósítania valamilyen szinten; makett, modell vagy kész, élethű tárgy formájában. Ez új műveletek, eszközök megismerését jelenti, miközben a húzóerő a saját elképzelés megvalósítása.

A hónap feltalálója programot az elkövetkező tanévben Szabados László villamos mérnök (Electronics Department Manager, Pal Robotics Company, Barcelona), az Edison Klub alapító tagja támogatja. Egy másik alapító, egykori edisonosunk, Dr. Weiczner Roland jelenleg Mainz-ban, oktató-kutató orvosként dolgozik a Johannes Gutenberg Egyetemen, aki támogatásáról biztosította az Edison Klub céljait. Rendszeres támogatóink még: Kukla Imre, Krajcsovics Róbert, Szabó-Nagy Helga, akik tudják, hogy mi történik az Edison Klubban, hiszen már ott voltak a kezdeteknél.

Az Edison Klub Tehetségpont ebben az évben három sikeres pályázatot valósított meg. Az NTP-KTMK-12-0126, Láss, ne csak nézz! elnevezésű természettudományos, matematikai és műszaki kompetenciákat fejlesztő, a Gazdagító programpárok (OPER azonosító: 1742.) valamint az Eszközbeszerzés (OPER azonosító: 1741.) pályázatokat.

A Láss, ne csak nézz! program központjában a természettudományos megismerés áll. Ehhez kapcsolódnak műszaki-matematikai jellegű feladatok. Tanulmányi kirándulást terveztünk a szegedi Tudáskapu - Interaktív természetismereti tudástár megtekintésére, a békéscsabai JAVIPA Nyomdaipari Kft. üzembe, és az orosházi Táncsics Mihály Gimnázium videostúdiójába. A program megvalósításában Murvai József segítségére Lugosiné Pál Ildikó klinikai szakpszichológus volt.

A „Tehetséghidak Program” nevű kiemelt projekt keretében Gazdagító programpárok pályázatban a beválogatott tanulók Nobel-díjas tudósaink tevékenységével ismerkednek, az adott témakörben kísérleteket végeznek a tanórán kívül tartott órákon. Augusztusban egy intenzív héten általános képességeket fejlesztettünk, kalandparkba kirándultunk. Kapcsolattartó Murvai József, szakmai megvalósító Pesics Hajnalka Rózsa gyógypedagógus, segítő tanár Kecskés Beáta.

Az Eszközbeszerzés pályázat keretében zsonglőrlabdákat, Van de Graaf generátort, laboratóriumi tápegységet és általában a természettudományos-műszaki munkához szükséges eszközöket kértünk a tehetségpont tevékenységéhez igazodva.

A tehetségpontok hálózatában fontos számunkra, hogy tagja vagyunk a Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanácsnak, térségünkben koordinálja a tehetségpontok együttműködését.

A konferencián megtartott műhelyfoglalkozáson a rendelkezésre álló rövid idő alatt a résztvevők betekinthettek az alkotás folyamatába, a teremben edisonos hangulatot teremtettek a kiállított gyermekmunkák, a szerszámokkal berendezett műhelysarok.

Az Edison Klub működtetése továbbra is izgalmas feladat. Sikerül-e elnyerni a gyerekek bizalmát? Milyen új gondolatokat fogalmaznak meg? Sikerül-e megérteni elgondolásaikat? A feladat megoldásához Thomas Gordon kommunikációs módszere nyújt segítséget. Az értő figyelem alkalmazása azt jelenti, hogy újrafogalmazzuk a tanítványaink által mondottakat, hogy lássuk, megértettük-e őt. Ha kölcsönösen látjuk, hogy mindketten ugyanarról beszélünk, akkor már csak az elkészítés fázisában kell a kényes mozzanatokra ügyelni: a segítség csak olyan mértékű legyen, hogy önállóan tudjon tovább haladni és mindvégig sajátjának érezze munkáját. Így születhet meg egy új alkotás.

Erika Landau nyomán azt mondhatjuk, hogy nem a produktum lényeges, hanem a folyamat. A problémahelyzet felismerése, különböző megoldási lehetőségek keresése, a megfelelő kiválasztása és annak megvalósítása. Ennek a folyamatnak az ismerete teszi eredményessé a munkát és gördülékennyé a hétköznapokat a felnőtt élete során is, mert alkotó módon tud a problémahelyzetekhez viszonyulni.

Kecskés Beáta tanárnővel, mint az Edison Klub Tehetségpont képviselője és Hamar Csaba, a Csorvási Gulyás Mihály Általános és Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezetőjével azon dolgozunk, hogy tehetségpontunk minél szélesebb körben fel tudja karolni tehetséges diákjainkat.

Murvai József az Edison Klub vezetője az Edison Klub Tehetségpont képviselője Csorvási Gulyás Mihály Általános és Alapfokú Művészeti Iskola, Csorvás

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek