OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2013. november 23.
» Hozzászólások (0)

Ez is tehetséggondozás! „Négy bástya” program a Lemhényiben

A gyermek legfőbb dolga, hogy gyermek legyen, és megélje azokat az élményeket, amelyeken keresztül szívesen csinálja azt, amit szeret. E gondolat mentén neveljük-oktatjuk tanítványainkat nap mint nap iskolánkban.

Minden gyermekben ott lakozik a „kíváncsiságon” keresztül a tudás, a tehetség és a lehetőség. Erre építve került kidolgozásra az elmúl hat év során a „Négy bástya” programunk, amely a sportot, a nyelvtanulást, a komplex művészeti nevelést és a képességfejlesztő sakkot foglalja magában. Ezek egyben egy-egy képességterületet fednek le. A program hatékonysága, eredményessége abban rejlik, hogy a gyermek egy, kettő vagy akár minden területben is bekapcsolódhat, érdeklődésének és képességének megfelelően vehet részt. Ezek a képességterületek nem gyengítik, hanem erősítik egymást.

A sport területén nem csak az iskolai keretek közötti sportolást támogatjuk, hanem a különböző egyesületekben való aktív részvételt is. Tagjai vagyunk a Magyar Olimpiai Iskolák szövetségének. Tanulóink szép eredményeket érnek el a kerületi és diákolimpiai versenyeken.

A nyelvoktatásban egyaránt fontos az anyanyelvünk ápolása és az angol, mint idegen nyelv tanulása. Anyanyelvünk ápolását segítjük drámapedagógiai szakkörökkel és disputafoglalkozással. Kerékgyártóné Gulyás Éva kolléganő segítségével az előző években az országos disputa versenyen 1. és 2. helyezést értek el csapataink.

Az angol két tanítási nyelvű programunk keretében a nyelv iránt érdeklődő gyerekek igen magas óraszámban sajátíthatják el az angol nyelvet. Horváth Gabriella és Harangozó Eszter kolléganők szakmai irányításával igen eredményesen működik a programunk. Az anyanyelvi tanár folyamatos jelenléte nagymértékben motiválja a gyerekeket a nyelvtanulásban. Rendszeresen érkeznek hozzánk Angliából egyetemi hallgatók. A nyári angol nyelvi tábor folyamatossá teszi a gyerekek számára a nyelvgyakorlás lehetőségét, ahol angol nyelvterületről érkező egyetemi hallgatók segítik a kollégáink munkáját. Így válik iskolánkban az angol nyelv „élő nyelvvé”.

A művészeti nevelés nemcsak „hasznos”, hanem teljességgel elengedhetetlen a gyermekek nevelésében-oktatásában. Miben áll a művészeti nevelés fontossága számunkra? Ezer csatornán át zúdul ránk az a sok információ, tudás, amiben a művészetnek is helyet kell kapnia. Úgy érezzük, hogy talán soha nem volt olyan fontos az iskolán belüli művészeti nevelés, mint napjainkban. A hagyományos rajz és vizuális tantárgy mellett ott van a Vas Vilmos tanár úr által vezetett igen népszerű grafika szakkör, ahol a rajz iránt érdeklődő kreatív gyerekek tovább fejleszthetik rajztudásukat.

A legújabb kutatások kimutatták, hogy azok a gyerekek, akik zenét tanulnak, sokkal jobb eredményeket érnek el a tanulásban. A zene fejleszti a gyermek kreativitását, az önkifejezést, és erősíti közösséghez való tartozás élményét. A zenetanulás csapatmunkára és fegyelemre is tanítja a gyereket. Egy énekkar, zenekar csak akkor játszhat jól, ha a tagjai mind együtt, egységesen dolgoznak, ha a hangzás harmonikus, és mindenki előtt egy közös cél lebeg, az, hogy a fellépés tökéletes legyen. Ez elkötelezettséget kíván a gyerek a pedagógus részéről, ugyanakkor rengeteg tanulást, gyakorlást és kemény munkát is igényel. Vikol Kálmán ének-zene tanár, népzenész vezetésével három éve alakult 80 fős énekkarunk ez év márciusában ezüst fokozatot szerzett a Művészetek Palotájában megrendezésre került Nemzetközi Kórusversenyen, valamint a kerületi tehetséggondozó versenyen a zsűri külön díját nyerte el. A közös éneklés kiegészül még a hangszeres oktatással: citera, furulya, klarinét és xilofon.

A negyedik bástya a programunkban a képességfejlesztő sakk, mint tantárgy és módszer. Őryné Gombás Csilla kolléganőnk közel két éve dolgozik együtt Polgár Judit nemzetközi sakk nagymesterrel, aki 2012-ben útjára indította a Polgár Judit Sakk Alapítvány által kidolgozásra került Sakkpalota programot. A program célja, hogy komplex módszerrel segítse a gyerekek képességfejlődését. A képességfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz bekerült a Nemzeti Alaptantervbe, ezáltal 2013-tól önálló tantárggyá is vált az általános iskolák alsó tagozatán. A gyerekek a Sakkpalota című tankönyv és munkafüzet segítségével tanulhatnak. A pedagógusok munkáját a tanári kézikönyv segíti.

Gyarmathy Éva, az MTA Pszichológiai Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa az alábbiak szerint nyilatkozott a programról: „A sakk nem cél, hanem eszköz, kiváló gondolkodásfejlesztő eszköz. Ez volt az első zsenialitása ennek a programnak, ami általában is a sakk, mint oktatási eszköz, a tudomány átadásához is egy út”.

Azok a pedagógusok, akik a Sakkpalota programot választják, tudják, hogy nem sakkot tanítanak, hanem sakkal tanítanak – ebben rejlik a program varázsa:

  • a sakktáblával, a sakkbábok segítségével a gyerekek figyelmét hosszabb ideig ébren lehet tartani, emlékezetüket tartósabbá tenni,
  • a sakktábla bejárásával, játékos gyakorlatok segítségével könnyebbé, gyorsabbá lehet tenni az olvasáshoz, íráshoz szükséges képességek fejlődését,
  • elősegíthetik a tananyag kudarcmentes elsajátításának folyamatát, így érdekesebbé, örömtelibbé tehető a tanulás,
  • a gyerekek kíváncsiságára támaszkodva megtaníthatjuk őket a tanultak alkalmazására, tudásuk bővítésére, a felmerült problémák megoldására,
  • a bábok tulajdonságait (érték, menet) felhasználva könnyebbé válhat a számolás,
  • a megfogható, megszerethető bábok kedvenccé válhatnak, így könnyebben végezhető velük különböző játékos gyakorlat,
  • minden tanórába beépíthető - elősegíti a tantárgyi integráció megvalósulását,
  • a tanulók személyiségének jó irányú fejlődését a sokféle mozgásos játék elősegíti, támogatja,
  • az ismeretek könnyebb elsajátítása érdekében a játékos, de a sakkszabályait betartó eszközök használatával (sakkvár, sakk kártya, sakkpénz, sakkdominó, dobókocka) a tananyag változatos gyakorlását elősegíthetjük - ezekkel az eszközökkel (játékokkal) a tananyag feldolgozása könnyebbé, gyorsabbá, érdekesebbé válhat,
  • a játékok az osztályfokoknak, tananyagnak, az osztály összetételének megfelelően változtathatók.

Az elmúlt két évben, mint a program bázisiskolája aktív részesei lehettünk a SYMA csarnokban és a Művészetek Palotájában megrendezésre került Polgár Sakkfesztiválnak. A Nemzetközi Pedagógus Konferencia résztvevői a tehetségfejlesztő sakk elsősöknek - Őryné Gombás Csilla, fejlesztőpedagógus - című bemutató órák segítségével betekintést kaphattak a módszer varázsába. Polgár Judit sakkverséhez Molnár György, az Omega gitárosa készített zenét, amelyet iskolánk gyermekkórusa énekelt.

A „Négy bástya” programunk egyaránt támogatja a tehetséggondozást a lassabban haladó tanulók megsegítését. Magában foglalja a játékot, a mozgást, a tanulást és az alkotást. Úgy ítéljük meg, hogy ezzel hozzájárulhatunk, hogy sikeres, kreatív, pozitív gondolkodású gyermekeket nevelhetünk, akik az életben jól megállják majd a helyüket. Köszönet illeti meg ezért a kollégáimat, akik igazi csapatként munkálkodnak és törekszenek szakmai tudásuk legjavát adni.

Dienes Anna
intézményvezető
Budapest, XVI. Kerületi Lemhényi Dezső Általános Iskola

Az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című konferenciát a Tehetséghidak Program (TÁMOP 3.4.5–12-2012-0001) finanszírozta.

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.08.11.
Szigorúan keresztény életvitelű takarítónőt keresnek egy szombathelyi iskolába
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság is érdekesnek találhatja azt az álláshirdetést, amit a Sugó-parti Közéleti portál nevű Facebook-oldal talált és osztott meg. Az újságban közzétett hirdet...
(Forrás: népszava)
--
2019.08.11.
A szülők szerint nem tiszta a magántanulókra vonatkozó új szabályozás
Szeptembertől az Oktatási Hivatal szakemberei döntik majd el, hogy ki lehet magántanuló. Az InfoRádiónak nyilatkozó Alapítványi és Magániskolák Egyesületének tagozatvezetője emlékeztetett...
(Forrás: infostart)
--
2019.08.11.
Nem érettségiztethet jövőre a Szinyei Merse Pál Gimnázium, leváltották az igazgatót
Leváltották az igazgatóját, és nem érettségiztethet a következő, 2019/2020-as tanévben a Szinyei Merse Pál Gimnázium az idei érettségi körül kialakult problémák miatt. Ezt a leváltott...
(Forrás: index)
--
2019.08.11.
A három hazai tanár, aki miatt tényleg jó iskolába járni
A Dívány.hu és a Lidl idén harmadik alkalommal hirdette meg Az Év Szupertanára versenyt, melyben olyan tanárok jelentkezését vártuk, akik kreatív és egyedi módszereikkel igyekeznek színt...
(Forrás: index)
--
2019.08.09.
Kiderült, milyen szerződés alapján ír bele a NAT-ba havi 480 ezerért Takaró Mihály
Most Mesterházy Attila MSZP-s képviselő kérdéseire válaszolva Rétvári Bence államtitkár közölte, hogy a Hajnal Gabriella vezette, közel ötven szakértőből álló kerettantervi munkabizotts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.09.
Uzsora - Elszabadul a pokol
L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány igazgatója ismeri a helyzetet. Az alapítvány 27 településen dolgozik. A leglényegesebb tapasztalata az, hogy az állam nincs jelen a problémás terü...
(Forrás: KLubrádió)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek