OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2013. december 19.
» Hozzászólások (0)

Ez is tehetséggondozás!

Szanda Sziporka Tehetségpont

Tehetségpontunk elsődleges célja, hogy minél szélesebb lehetőséget biztosítson a gyermekek számára tehetségük kibontakoztatása érdekében. Annak a gondolatnak a jegyében tevékenykedünk, választjuk meg módszereinket, végezzük a tehetséggondozást tanórán és tanórán kívül, hogy az általános iskoláskorúak minél szélesebb körben próbálhassák ki magukat. Pedagógiai Programunk alapelvei között szerepel a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése, valamint az esélyegyenlőség biztosítása az intézmény minden területén.

Iskolánk 2012-ben Akkreditált Kiváló Tehetségpont lett, s kezdeti lépéseinket dr. Gyarmathy Éva segítette. Szakértelmére a mai napig számíthatunk. Fő tevékenységünk a tantárgyakhoz, illetve a néptánchoz, népzenéhez kapcsolódó tehetségígéretű tanulók felismerése, fejlesztése egyéni foglalkozással, differenciált tanulásirányítással, kreativitásuk és motivációjuk fejlesztése. A tehetségígéretek feltérképezésére, azonosítására Howard Gardner többszörös intelligenciaelméletét alkalmazzuk, tehetséggondozó tervet készítünk, tehetséggondozó adatbázisunkat évente frissítjük. Konkrét programunkban szerepelnek tehetséggondozó foglalkozások, szakkörök működtetése, tanulmányi versenyekre való felkészítés, tehetséggondozó táborok szervezése, szakmai előadások, konferenciák látogatása, tantestületi belső továbbképzések, bemutató órák, tehetséges tanulók irányítása más szervezetek felé. A tehetségpontok hálózatában fontos számunkra, hogy tagja vagyunk a Jász-Nagykun-Szolnok Tehetségsegítő Tanácsnak, mely térségünkben koordinálja a tehetségpontok együttműködését. Jelenleg négy város (Balatonfüred, Kecskemét, Debrecen és Szolnok) indított közös tehetséggondozó programot, amelyben részt is veszünk. Nyitottak vagyunk más tehetségpontok munkájának megismerésére, aktív munkakapcsolat kialakítására is.

Éves munkatervünk kiemelt céljai között is szerepel a színes programkínálat biztosítása, melynek segítségével a motivált tehetségígéretként számon tartott gyerekek nemcsak saját konkrét területükön fejlődhetnek, hanem új impulzusokat is kaphatnak, szélesítve látókörüket. A tehetséggondozás hatékonysága érdekében összekapcsoljuk a tanórai és tanórán kívüli formákat. A mindennapos pedagógiai munkánkban alkalmazzuk a differenciált és egyéni fejlődést biztosító tanulásszervezési, módszertani eljárásokat. Kiemelt figyelmet fordítunk a tanulási nehézségekkel küzdő, lassabban haladó tanulók megsegítésére. Színes kínálatunkból ők is megtalálhatják azokat a tevékenységi formákat, programokat, amelyekben ők is sikeresen tudnak kibontakozni, fejlődni. A tanórai munkát segítő foglalkozások közül érdemes megemlíteni felső évfolyamokon a „Tanulás tanítása” programot, valamint az egyéni és csoportos mentálhigiénés foglalkozásokat. Alsó tagozatban 12 éve van jelen órarendbe beépítve a Lőrincz-féle komplex tantermi játékok rendszer. Ennek kapcsán 3 terület köré csoportosítottuk a tevékenységünket: részképesség-fejlesztés, matematikai logika fejlesztése, közösségfejlesztés. Szintén alsó tagozaton, az 1-2. évfolyamokon zenés mozgásfejlesztő foglalkozásokat tartunk, melynek célja hogy segítse a mozgáskoordinációs képesség fejlesztését, ezáltal az írás-olvasás tanulását, csökkentse az eltérő ütemű érésből fakadó hátrányokat.

Tehetségpontunk tevékenységeinek területei

A sport területén iskolánk Diáksport Egyesületében több sportágban rendszeresen sportolnak tanulóink, szép eredményeket érnek el városi, megyei és országos versenyeken is. Az iskolai keretben történő sportolás mellett támogatjuk a különböző egyesületekben való aktív sportolást is.

A nyelvoktatásban kiemelkedő helyen szerepel az anyanyelv ápolása, valamint az élő idegen nyelvek közül az angol és a német nyelv tanítása. Anyanyelvünk ápolását segítjük irodalmi színpadunk működtetésével, országos, megyei, városi tantárgyi versenyeken veszünk részt. Ezen kívül szavalóversenyeken, meseíró versenyeken, olvasóversenyeken szerepelnek tanulóink. Iskolánk könyvtára az olvasóvá nevelésre helyezi a hangsúlyt. „Könyvcimborák” elnevezéssel rendszeresen többfordulós vetélkedőt szervez az elolvasott regényekhez.

Az angol és német nyelvet első osztálytól oktatjuk csoportbontásban. Jellemzője a beszéd centrikusság, élményt adó és sokoldalú játékos fejlesztés. Az 5. osztálytól kezdve képesség szerinti csoportokban történik a nyelvtanítás, valamint emelt szinten tanulhatnak a nyelvi tehetségek. Ez utóbbi kihívást jelent a tanulók számára, hiszen jobban tanulnak olyan diákokkal, akiknek a kompetenciája az ő szintjükkel azonos vagy kicsivel magasabb. A tehetségígéretek jelenleg egy nemzetközi projektben is részt vesznek, ahol 5 ország festészetével, kultúrájával ismerkedhetnek meg angol nyelven. A matematika tehetségek is emelt szinten tanulhatnak hatodik osztálytól. Számos egyéni és csapatversenyeken vesznek részt városi, megyei, országos szinten.

A művészeti nevelés mindig központi helyet tölt be iskolánk életében. A hagyományos rajz szakkör mellett kézműves, fafaragó szakkör is működik iskolánkban. Gazdag színfoltja művészeti programunknak a homok animációs szakkör. A fenn említett nemzetközi projektben a rajztehetségek különleges technikákat, eszközöket próbálhatnak ki, megismerkedhetnek a partner országok festészetével.

Énekkarunk 5-6. osztályosokból áll. Rendszeres próbáikat a jó hangulat jellemzi. Olyan közösség ez, melyhez szívesen tartoznak tanulóink. Városi, iskolai rendezvényeken bizonyíthatják tehetségüket.

Iskolánk egyben művészeti iskola is, a néptánc hagyományainak ápolását tűzte ki feladatául. Az elméleti képzés mellett tájegységek táncait tanulhatják a néptánc iránt elhivatottságot érző tanulóink. Félévente nyílt órákat, év végén színpadi bemutatkozást tartanak. Rendszeresen fellépnek itthon és külföldön egyaránt. Emellett népzenét és népdalokat is tanulhatnak elhivatott, az idén Bonis Bona díjat nyert pedagógusunktól.

Házi versenyeink nagyon népszerűek tanulóink körében. Matematika és magyar tárgyak mellett természettudományos tárgyakból is rendezünk versenyeket, így környezetismeret, természetismeret, fizika, informatika tárgyak is jelen vannak repertoárunkban.

Számos tehetséggondozó foglalkozást tartunk, melyek közül kiemelném a sakkot, a gondolkodásfejlesztés egyik eszközét. Alsó tagozaton indítjuk, éppen egy pilot program kidolgozása zajlik, ahová SNI tanulókat is bevonunk.

Lazító programjaink biztosítják a feltöltődést, a pihenést. A tehetségek segítése folyamatos mind az iskola, mind a szülők részéről. Tehetséggondozó munkánkban fontos partnerek a szülők, így az iskolai rendezvényeinkre mindig hívjuk és várjuk őket. A legfontosabb rendezvényeink: iskola hét, Őszi Vigasság, Tehetségnap, Családi nap, Szülők Akadémiája, Szandai Nyár. Jelentős segítséget kapunk a szülőktől táboraink, kirándulásaink megszervezésében, lebonyolításában, így a matematikai, idegen nyelvi tábor, erdei iskola, a fecske-és komplex tábor megvalósításához.

Minden pályázati lehetőséget megragadunk, melyek lehetőséget nyújtanak tehetségpontunk céljainak eléréséhez, valamint hozzájárulnak a tehetséggondozó munkánk magas színvonalú biztosításához. Tehetségpontunk működtetését a Szandaszőlősi Általános Iskola Tanulóiért Alapítvány is támogatja, melynek céljai között szerepel a tehetséggondozás.

A Szanda Sziporka Tehetségpont mögött egy olyan tantestület áll, amely nyitott az új kezdeményezések befogadására és elhivatott a magas színvonalú oktatás megvalósítására, amelyet az innovációs hajlam és az együttműködés kultúrája jellemez.

Sitkuné Lékó Judit
tehetségpont koordinátor

Az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című konferenciát a Tehetséghidak Program (TÁMOP 3.4.5–12-2012-0001) finanszírozta.

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.08.11.
Szigorúan keresztény életvitelű takarítónőt keresnek egy szombathelyi iskolába
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság is érdekesnek találhatja azt az álláshirdetést, amit a Sugó-parti Közéleti portál nevű Facebook-oldal talált és osztott meg. Az újságban közzétett hirdet...
(Forrás: népszava)
--
2019.08.11.
A szülők szerint nem tiszta a magántanulókra vonatkozó új szabályozás
Szeptembertől az Oktatási Hivatal szakemberei döntik majd el, hogy ki lehet magántanuló. Az InfoRádiónak nyilatkozó Alapítványi és Magániskolák Egyesületének tagozatvezetője emlékeztetett...
(Forrás: infostart)
--
2019.08.11.
Nem érettségiztethet jövőre a Szinyei Merse Pál Gimnázium, leváltották az igazgatót
Leváltották az igazgatóját, és nem érettségiztethet a következő, 2019/2020-as tanévben a Szinyei Merse Pál Gimnázium az idei érettségi körül kialakult problémák miatt. Ezt a leváltott...
(Forrás: index)
--
2019.08.11.
A három hazai tanár, aki miatt tényleg jó iskolába járni
A Dívány.hu és a Lidl idén harmadik alkalommal hirdette meg Az Év Szupertanára versenyt, melyben olyan tanárok jelentkezését vártuk, akik kreatív és egyedi módszereikkel igyekeznek színt...
(Forrás: index)
--
2019.08.09.
Kiderült, milyen szerződés alapján ír bele a NAT-ba havi 480 ezerért Takaró Mihály
Most Mesterházy Attila MSZP-s képviselő kérdéseire válaszolva Rétvári Bence államtitkár közölte, hogy a Hajnal Gabriella vezette, közel ötven szakértőből álló kerettantervi munkabizotts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.09.
Uzsora - Elszabadul a pokol
L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány igazgatója ismeri a helyzetet. Az alapítvány 27 településen dolgozik. A leglényegesebb tapasztalata az, hogy az állam nincs jelen a problémás terü...
(Forrás: KLubrádió)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek