OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. február 10.
» Hozzászólások (7)

45. Esélyegyenlőségi napló

Pedagógus továbbképzések

Jönnek a lehetőségek, ajánlatok az iskolákhoz. Államilag akkreditáltak természetesen. Új cégektől, új szellemiséggel. Épp ami most trendi. Eddig voltak együttneveléshez, integráláshoz, kompetencia-fejlesztéshez kapcsolódók, most inkább mások. Szaktárgyi fejlesztéshez kapcsolódót most alig találni. Sokkal inkább egy furcsa szemléletváltásra törekvőt.

Érdekes beleolvasni egyikbe-másikba. Van, amelyik elütésektől, helyesírási hibáktól hemzseg. Úgy látszik, az akkreditáció során ez nem volt szempont. Mert most nem ez a lényeg.

Tanulhatnak a pedagógusok az ősmagyar értékek jegyében az egész Kárpát-medencei magyarság vallástörténeti és jogi, népi orvoslási, vagy harcművészeti hagyományairól. A 120 órás képzés nem olcsó, de indokolja az, hogy a legjobb szakértőktől tanulhatnak a jelentkező pedagógusok. Az ő nevük biztosíték arra a szervezők szerint, hogy a leghatékonyabban menjen majd át a gyakorlatba, a gyerekekbe az ismeret. A Szentkorona országa nevében.

A másik képzés részben ehhez a témához kapcsolódik, csak a családi életre nevelésbe szőve az ideológiát. A szervezetet, aki fémjelzi, eddig nem ismertem, de ez nem jelent semmit, hiszen a pedagógia szakterülete óriási, nem ismerhet az ember minden jeles szakértőt. És ismertnek, elismertnek kell lennie, ha már átment az akkreditáció szűrőjén. A képzés kínálatában először megakad a szemem a „szabályos szexuális életen”. Merthogy erre kell majd megtanítani többek között a gyerekeket. Hosszasan gondolkodom, mi lehet ez? Ki dönthet arról, mi a szabályos ezen a téren és mi nem. Aztán tisztul a kép, kezdem érteni, de újra és újra olvasom, mert nem hiszek a szememnek. A képzés célja ugyanis a népesedési tendencia szemléletváltása, a NÉPESEDÉSI ELKORCSOSULÁS megakadályozása jegyében. A kiemelést most én tettem, a fogalom, amit használ a szövegben a többivel egyforma méretű betűvel szedett. De nekem ordít belőle így is.

Vajon mit takar ez? Próbálok valami 21.századi értelmezést találni, de nem megy. Ez ma egy akkreditált képzés? Senkinek, egyetlen szakértőnek sem szúrt szemet ez a kifejezés?! Ma ehhez adja nevét az állam? Hogy semmi kétségem ne legyen a gondolkodás irányáról, az ajánlás többször kitér a hátrányos helyzetűekre is. Próbálom elhessegetni a továbbgondolást, de nem sikerül.

És ott van még a „békére nevelés” is a sorban, amitől már végképp zavarossá válik minden. Már nem emlékszem pontosan, de mintha ez a szó is vitatott lett volna az utcanevek között mint az átkosból átörökített rosszízű, kitörölni való fogalom.

Az ajánlott irodalmak pedig a végén még megerősítik a vonalat: A Turul népe, Küzdelem a megmaradásért, Keresem a páromat (zsebkönyv), Boldogságreceptek és hasonló könyveket lehet megrendelni azonnal, intézményeknek is.

Most próbálom úgy nézni ezt az egészet, mint aki kívül van rajta. De félek, ez is kötelezővé válhat. Mint annyi minden más a közoktatás átszervezése során. És akkor nekem is erre kell majd forrást teremtenem, mert erre kötelezik majd a pedagógusokat, ha meg akarják tartani az állásukat.

Ezen töprengek, miközben a pedagógusokra gondolok. Rá is, akik ott áll, tehetetlenül a szegregált iskolában, szemben a gyerekekkel. Kezében pálca, épp az asztalt üti vele, mikor bekopogunk. Ha nem látja senki, gyakran a gyerekekre is ráver. Mert nincs más eszköze, amivel hatni tudna. Amivel felvehetné a harcot. Nincs más módszere, tudása. Belefáradt. Amit valamikor megtanult, használhatatlan. Fokozatosan vált eszköztelenné a problémával szemben. Már előre retteg a minősítéstől, ami majd lehet, kimondja, hogy nem alkalmas. Pedig úgy érzi, ő mindent megtett. Próbálta úgy, ahogy megtanították. Álmában is tudja: célkitűzés – motiválás – ismeretátadás – gyakorlás – ellenőrzés – értékelés.

De „ezek” nem értik. Nem figyelnek öt percig sem. Nem tanulnak. Semmit sem tudnak. És nem is érdekli őket semmi.

Amit az utolsó években kifejlesztett magában, az a túlélés. Hogy ne ordítsa rekedtre magát. Ne kezdjen el bőgni. Hogy tudja könnyedén venni. Már csak az érdekli, mikor mehet haza. Váltson pályát? Mire? Mihez kezdjen majd’ 50 évesen?

Neki kellene valami segítség. Neki, és a hozzá hasonlóknak. Akik nap, mint nap a HHH-s gyerekekkel küzdenek. Nekik nem a turulmadár, vagy a katolikus szabályok szerinti szexuális élet ad kapaszkodót. Nekik agressziókezelés, társasjáték-pedagógia, szociális kompetenciafejlesztés kellene. Tantárgyi módszertan. De ezek most nem trendik és nem nemzetiek.

De ő sem szól. És más sem. Beletörődünk, elfogadunk mindent.

És félek, ebben az őrületben a pedagógusok is könnyen magukévá teszik a népesség elkorcsosulásának központilag akkreditált elméletét. És akkor végképp visszafordíthatatlan lesz minden.

L. Ritók Nóra

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Juli | 2014. február 14.
Nóri írása ezúttal nem maradt következmények nélkül, íme a cikk a hvg.hu-n: Holokauszttagadó alapítvány is képezheti a tanárokat
Laura | 2014. február 11.
Kedves Nóra!
Tetszik a cikk, de szinte biztos vagyok abban, hogy éppen azok nem ismernek a saját ingükre, akiknek fel kellene öltözködniük már... Megérne egy misét, hogy miért nem valósul meg ugyanazon törvény az egyik intézménynél, és miért működik 300 m-rel távolabb (pedig a "gyerekanyag"-ban nagy különbség). Sőt, iskolán belül is nagyok az eltérések! A pedagógusok közül sokan jogosan tehetik fel a kérdést: mi ez már megint, miért nyomul a tőke olyan helyre, ahol - mint nálunk - fegyelmi bizottságra sincs szükség? Hogyan segít a trágár beszéd, az agresszió, a molesztálás megelőzésében a turulmadár? Másutt viszont éppen a szülők, gyerekek jogos követelése lehet, hogy az erkölcsi nevelést (és a vizsgáztatást!) a tanárokon, pontosabban egy részükön illene kezdeni. Gondolom sokunk számára elfogadhatatlan, hogy egyes helyeken az osztályfőnöki óra pénzbehajtásról szól, a szalagavató meghitt, családias jellegét elsöpörte az üzlet. Borravalós szakma lett a tanári pálya is, nagy-nagy tisztelet azoknak a robotoló tanároknak (a jelentős többségnek), akik kifejezetten visszautasítják, hogy többezer forintos ajándékokkal kenyerezzék le őket. Az osztálykirándulást nevezhetnénk nyugodtan "Ismerd meg Hazádat" helyett, "Ismerd meg az extrém parkokat" mozgalomnak. Az ellenőrizhetetlenül szétfolyó, közös kasszából finanszírozott sítáborokról, erdei iskolákról, tengerpari hancúrozásokról nem is beszélve... A kormányokon átnyúló oktatáspolitikának nevezett katyvasz hívta életre azokat a vadhajtásokat, amelyek rohamosan kitöltik azt a légüres tért, amelyeket a pedagógusoknak kellene uralni. Megdöbbenve hallgattam tegnap a könyvtárban egy halk beszélgetést. Híresen jó pedagógus mondta el, hogy nem tölti föl a portfólióját, mert nyílt szegregációnak tartja. Biztos abban, hogy ezúttal is a kontraszelekció érvényesül, a politikai hovatartozást jelzi majd, és nem a szakmai tudást. Ő ebbe a körbe nem kíván "beilleszkedni". A hozzáértést inkább titkolni kell, így kevesebb lesz a gyanakvás, a kicsinyes féltékenység. Így igaz, agressziókezelés, társasjáték-pedagógia, szociális kompetenciafejlesztés, tantárgyi módszertan kell - és nem üzleti alapon. Változás azonban csak akkor lesz, ha a pedagógusok nem bőgnek tehetetlenül, hanem fölállnak 58 évesen is és azt mondják: én ehhez nem adom a nevem! Az ostoba intézkedések önmaguktól nem kerülnek a történelem szemétdombjára. Tessék elképzelni, mit érez az a kis/nagydiák, aki azt látja, hogy a tanárának nincs eszköze és megadóan felteszi a kezét. Egy kisgyereknek még annyi eszköze sincs, de őt, szüleit megbüntetik, ha iskolakerüléssel menekül a megoldhatatlan problémái elől.
smartee | 2014. február 10.
Kedves Pedagógus Társaság!!Kívülállóként--no mégsem annyira,hisz én is voltam diák,meg szülőként az oktatásban résztvevő-- .Miért hagyják????? Miért csinálják??? Miért hallgatnak?? Miért állnak be a sorba?? Miért teszik tönkre a gyerekeinket????? Miért nem mondják azt,Hogy ELÉG, Ezt nem tesszük!!!Országosan,a legkisebb iskolától kezdve. Nem lehet minden pedagógust kirúgni!!!!
Juli | 2014. február 10.
Itt a Nóri által idézett második idézet forrása: http://www.cylex-tudakozo.hu/ceg-hirek/a-családi-nevelésért-alapítvány_87851.html#news Annak utána kell nézni, hogy akkreditált tanfolyam kapcsolódik-e hozzá. Maga az inkriminált kiadvány 2002-ből származik.
Juli | 2014. február 10.
Kedves István! Itt az említett akkreditált tanfolyam linkje:
http://pedakkred.oh.gov.hu/PedAkkred/Catalogue/CatalogueDetails.aspx?Id=1532
L. Ritók Nóra | 2014. február 10. | l[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com
Szia, linket nem tudok, de kimásolok ide egy-két bekezdést.Van még több is, csak most ennyire futja az időmből:
„Elősegítjük a szakszerű szexuális és családi életre, békére nevelés megvalósítását”
„a párválasztáshoz, szexuális, családi szerepviselkedéshez, a népesedési elkorcsosulás, és devianciák, családbomlás leállításához és megelőzéséhez szükséges családpedagógia elengedhetetlen tudását és módszereit….”
Németh István | 2014. február 10.
"A képzés kínálatában először megakad a szemem a „szabályos szexuális életen”."
Nem hiszem el, amíg nem látom ezt a képzési kínálatot. Kérlek mutasd meg, vagy tedd ide a linket!
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek