3. Digitális Nemzedék Konferencia
Tények és tévhitek
Március 29-én az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében kerül sor a 3. Digitális Nemzedék Konferenciára. Már lehet regisztrálni és a szekciókra jelentkezni a rendezvény honlapján.
A 3. Digitális Nemzedék Konferencia részletes programja
2014. március 29. (szombat) ELTE PPK, Kazinczy utcai épület
9:00-10:00 (Aula) Regisztráció
10:00-10:15 (Aula) Köszöntő, a konferencia megnyitása (Perjés István, Hülber László)
10:20-11:50 (Aula) Plenáris előadások
- 10:20-10:50 Prazsák Gergő: Az új tudás szociológiája
- 10:50-11:20 Pléh Csaba: Megváltoztatják-e kapcsolatainkat a kütyük?
- 11:20-11:50 L. Ritók Nóra: XXI. századi szegénység (a digitális technológiák és a szegénység viszonya)
12:00-13:00 Ebédszünet
13:15-14:45 Szekciófoglalkozások 1.
Halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek a digitális világban – Csapdák és lehetőségek
Szekcióvezető: L. Ritók Nóra
- L. Ritók Nóra: Tehetség-prezi (egy innovatív fejlesztő projekt HHH gyerekeknek)
- Lencse Máté: Online tanulásszervezés és társadalmi szerepvállalás
- Bordiné Török Mária: Alapkészségek megerősítése digitális tananyagokkal
- Bálint Petra – Révész Tamás: Szegregátumtól a wififaluig
Médiapolisz lakói
Szekcióvezető: Ságvári Bence
- Ságvári Bence: Mindennapi élet az eszközök világában. Kockák, kapcsolatfüggők és a többiek
- Kósa Éva: Kapcsolatok bűvöletében
- Antalóczy Tímea – Pörczi Zsuzsanna: Connected – a folytonos jelenlét temészete
- Székely Levente: Beavatottak és kívülállók – élet a digitális világban
IKT használat a XXI. század küszöbén
Szekcióvezető: Dávid Mária
- Hunya Márta: Hogy is áll a közoktatás? IKT-használat nemzetközi összehasonlításban, ESSIE 2013
- Taskó Tünde Anna – Hatvani Andrea – Dorner László: Az IKT használat sajátosságai általános és középiskolás tanulók körében
- Papp-Danka Adrienn: Tanulási sajátosságok a digitális kompetenciák tükrében
- Dávid Mária – Estefánné Varga Magdolna – Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök használati gyakoriságának hatása a tanulói képességekre
Netgeneráció az óvodában (Kerekasztal-beszélgetés)
Moderátor: Bakonyi Anna
- Nagy Ildikó Mária, XIV. kerületi Pedagógiai Kabinet, Zuglói Benedek Elek EGYMI,óvodai szaktanácsadó
- Futó Judit, gyermek – és ifjúsági klinikai szakpszichológus, AVEC Pszichoterápiás és Oktatási Központ
- Felkért hozzászólók: Fabókné Csorna Anikó, Török Sándor Waldorf Óvoda, Árva Judit, óvodavezető, Óperenciás Óvoda, Budapest, Belle Krisztina, óvodapedagógus, Óperenciás Óvoda, Budapest
15:00:16:30 Szekciófoglalkozások 2.
A médiatudatosság főbb tényei és tévhitei a média- és kommunikációelmélet szemszögéből
Szekcióvezető: Juhász Gergely
- Aczél Petra: Mi a szerepe az intelligencia-, kompetencia- és jártasságtípusoknak az újmédia-tudatosság kialakításában?
- Bokor Tamás: Fiatal technokraták szövedéke. A digitális bennszülöttek politikai és közéleti részvétele körüli hitek és tények az újmédia-tudatosság tükrében: aktivitás, passzivitás, problémák.
- Juhász Gergely: Az online csoportok is működhetnek jól! Mely feladatok végezhetők sikeresen az interneten keresztül, és melyeket kerüljük?
- Kovács Kata: Az információs és kommunikációs technológiai eszközök oktatási alkalmazásának lehetőségei a médiaműveltség és az információs műveltség szempontjából.
A digitális eszközök motiváló hatása a netgeneráció tagjaira – Jó gyakorlatok Szekcióvezető: Lévai Dóra
- Fegyverneki Gergő: Digitális alapú motiváció – jó gyakorlatok magyarórára
- Vajda Éva: XIX. századi költők a Facebookon
- Fromann Richárd: Gamification – betekintés a netgeneráció-kompatibilis, játékos motivációk világába
- Mihályi Krisztina: Az animáció-készítés, mint a tanulási motiváció egyik eszköze
A csendes generáció. Együtt van dolgunk – A fiatalok társadalmi aktivitása
Szekcióvezető: Galambos Rita
- Nemes Orsi: Fiatalok változó preferenciákkal
- Berkovits Dalma: Fogyasztói szokásaink átalakulása
- Takács Viktória: A „csendes” generációban rejlő lehetőségek
- Kiss László: A hibák gyógyító ereje
Biztonság a neten
Szekcióvezető: Domonkos Katalin
- Domonkos Katalin – Ujhelyi Adrienn: Elektronikus zaklatás – egy kutatás tükrében
- Kiss Nóra – Prischetzky Botond: Végzetes szavak! Cyberbullying, avagy az elektronikus zaklatás Beszámoló egy prevenciós kampányprojektről
- Borsi Zsuzsanna: A jobb internet közös ügyünk
- Senkár Éva: Online gyermekvédelem – a Kék Vonal Lelkisegély Vonal tapasztalatai alapján
- Jósa Bálint: Első lépések a gyűlöletbeszéd-mentes internet felé
16:45-től Az igazolások átvétele az aulában
Regisztrálni és a szekciókra jelentkezni a rendezvény honlapján lehet.
-- Linkek
-- » Kommentálom
|



Utolsó üzenetek:
 OFOE Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége
--
 Hesz Dóra Virág Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.
--
 Hesz Dóra Virág T. Cím!
Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...
Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot
((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).
--
 Tóth Zoltán Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán
--
 ofoe Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)
--
 ofoe Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)
--
 Mohácsi Katalin Tisztelt OFOE!
Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.
Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin
--
 Sasváriné Rita Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné
--


 Kommentek

|
|