OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. április 13.
» Hozzászólások (3)

Közmunkásokat tanítok

(Naplórészletek)

6. rész

Az utolsó előtti héten befejeztük a „tananyagot”, megírtuk a zárótesztet életvezetési ismeretekből. Itt is remekül teljesítettek! Nagyon büszke vagyok rájuk! A teszt megírása után már felszabadultan beszélgethettünk volna, de kedvenc provokatőrünknek megint szellemeskedni támadt kedve.

Ez már a sokadik akciója volt. Szégyen ide, szégyen oda, egy órás vitát követően elküldtem. Megismételtem: semmilyen kirekesztő megjegyzést nem vagyok hajlandó eltűrni, a jelenlétemben ez volt az utolsó! Betelt a pohár! Arra is megkértem, hogy a következő héten szerdán meg se jelenjen, mert azonnal elküldöm! A csoport tagjai felajánlották, hogy "megdorgálják", hisz megérdemli, de sikerült megegyeznünk, hogy az agresszió nem old meg semmit. Megbeszéltük, hogy akkor viselkedünk helyesen, ha nem alacsonyodunk le erre a szintre. A fennmaradó időben már újra normális mederben folyt a beszélgetés.

Érdekes, hogy milyen komoly volt a felháborodás, pedig tudom (mert mondták), hogy a hallgatók legalább fele a Jobbikra fog szavazni. Ez azért kétségbeejtő, mert a demokratikus ellenzéknek semmi elfogadható alternatívát nem sikerült felmutatnia a regnáló hatalommal szemben. Ezek az emberek pontosan tudják, hogy semmi esélyük. Nem nácik, nem fasiszták, csak végtelenül elkeseredettek.

Ismételten felajánlottam, hogy amiben tudok, segítek nekik a képzést követően is. Újra felírtam a telefonszámomat, email címemet. Bátorítani próbáltam őket, hogy keressenek nyugodtan. Még váltottunk néhány szót a tanárok búcsúztatásával kapcsolatban. Ez most számukra a legfontosabb, ez foglalkoztatja őket, nagyon izgatottan készülnek! Annyira megható!

Az utolsó „hivatalos” napomon azt terveztem, hogy véglegesítjük a hétfői búcsúval kapcsolatos összes részletet, majd hamarabb elengedem őket. Tudták, hogy minél hamarabb végzünk, annál hamarabb mehetnek, de nem kapkodtak. Az első mozzanattól az utolsóig, a legapróbb részletekig mindent megbeszéltünk, tisztáztunk. Be voltak sózva, alig tudtam őket rábírni, hogy nyugodjanak meg, minden a legnagyobb rendben lesz! Fogalmuk sem volt arról, mekkora „meglepetés buli” vár rájuk hétfőn. Csütörtökön és pénteken ki kellett tölteniük néhány teszt, de az idő legnagyobb részében már csak jókedvű, kötetlen beszélgetéssel múlatták az időt.

Nekem és az egyetlen beavatott kolléganőnek még rengeteg feladatunk volt. Hétfőre ugyanis egy igazi ballagást szerveztünk. Meghívtuk a „tanker nénit”, a közvetlen kolléganőjét, aki kézben/fejben/lábban tartotta az ügyeinket, valamint a mi igazgatónkat. Tán öt hetünk volt arra, hogy teljes titokban minden meglegyen. A kollégák is csak annyit tudtak, hogy az utolsó hétfőn mindenkinek mennie kell.

Az igazgatónktól elkértem a talárokat. Mivel 22 db-ra volt szükség és nekünk csak 17 van, kénytelen voltam a kapcsolati tőke igénybe vételére. A hiányzó ötöt kölcsönkértem és kaptam a fiam volt középiskolájából. Öltözet kipipálva. Ballagás tabló nélkül? Mindenféle idióta ürüggyel sikerült lefotózni mindenkit. A kollégákat is. Még mondja valaki, hogy semmi értelme az okos telefonoknak! A beavatott kolléganő remekül rajzol, így az ő keze munkáját dicséri a tablónk. Címe: Alapkompetencia képzés - társasjáték felnőtteknek. Egy játéktáblán vannak a hallgatók: nagyon helyes bábuk. A mezőkön feliratok: számolás, írás, olvasás, mentálhigiéné, tanulási készségek, életvezetés, stb. Három szerencsemező (négylevelű lóhere) is volt a táblán,a három „főnök”. De nem főnökként, hanem a csapat támogatóiként, mert rengeteg segítséget kaptunk tőlük. Mindig elérhetők voltak, mindent azonnal intéztek, csak azzal foglalkoztak, hogy minél kevesebb konfliktus keletkezzen, minél hamarabb találjanak elfogadható megoldást a felmerült problémákra. Le a kalappal! Őszintén mondom. Tabló: rendben!

Na de milyen ballagás az, ahol még egy tarisznya sincs? Hát lett! Mindenkinek! Hallgatóknak, kollégáknak, meghívott támogatóinknak. Egyedi, névre szóló. Kis füzetecskén ceruza, és a nevünk. Mindenkinek az, ahogy szólítottuk. Töltött tarisznya volt: só, föld, 5 forintos, tabló, valamint a „Minden nap háború” című filmből a híres Al Pacino monológ (A pillanat fontossága). Útravalóul. Virág is került, tulipán és rózsa pici csokorba kötve. Iskolánk volt tanulója, őstehetség büszkeségünk egy Ady verset szavalt. Magnóról ballagási dalok szóltak, én felolvastam nekik a már említett Al Pacino monológot. Tanker néni is szólt hozzájuk néhány kedves szót, hozott nekik csokoládét is.

Ezt követte a hallgatók búcsúja tőlünk. Minden „felnőtt” egy szintén névre szóló, kicsi agyagból készített, mázas tálkát kapott, megtöltve apró cukorkával, egy-egy szál plüssvirág is járt mindehhez. Egy hallgatónk versét is meghallgathattuk, igazán nagyon kitettek magukért. (Ezeket a tálkákat még egy volt tanítványom korongozta, évekkel ezelőtt, most mázat kapott, nagyon szép lett. Ehhez én ragaszkodtam, mert a gesztus, hogy el akarnak búcsúzni, önmagában elegendő lett volna. A plüssvirágot ők vették, ők állták a „büfét” is. Ennél nagyobb anyagi megterhelést nem bírtak volna el, de nagyon akartak valami személyeset is adni.) Az igazgató úr is megszólalt, pedig nem készült rá. De ajándékot kapott, úgy érezte, meg kell köszönnie. Jó volt látni, milyen büszke az ő kollégáira. És megint megcsillogtatta félelmetes műveltségét. Mint jeleztem: nem készült a megszólalásra, de mivel mégis így döntött, sikerült mindenkit meglepnie. Egy Goethe bölcseletet mondott el, fejből, hibátlanul, gyönyörűen! Mi is büszkék voltunk ám rá!


Forrás: http://raebredes.blogspot.hu

Ezt követte a ballagás. Az épület előtt tettünk egy kis sétát, majd az épületben is körbesétáltunk. Látni kellett volna őket! Dagadoztak a büszkeségtől, fotózkodtak, élvezték, hogy a többi csoport sárgul az irigységtől. És közben morzsolgatták a könnyeiket a meghatottságtól. Azt hiszem, ha más nem, de ez örökre beleégett a lelkükbe. Pozitív élményként.

Másnap a Türr Központ kihozta a tanúsítványokat, semmi ünnepélyesség! Gyorsan, gyorsan két példányban aláírni, hogy átvették. Szánalmas! Mi persze kiosztottuk, ahogy illik. Kézfogás, ölelés. Ez a minimum. Asszem. A hivatalos ügyek elintézése után mentek el a Petőfi Irodalmi Múzeumba. Ott tudtak róluk, várták őket. Négy teremben voltak, a kolléganő azt mondta, úgy viselkedtek, mint egy igazi iskolás csoport. Érdeklődőek voltak, olvasgatták a feliratokat. A legjobban a legfrissebb tárlat érdekelte őket: egy, a romák életét bemutató fotókiállítás.

Vége. Vége?

Végre személyesen is bemutathatom a szerzőt, akinek ezeket a megrendítően szép naplójegyzeteket köszönhetjük. Dékán Haas Zsuzsa a Budapesti Tanítóképző Főiskolán végzett 1982-ben. Képesítés nélküli nevelőként kezdte, majd osztálytanítóként dolgozott. Családi okok miatt pályaelhagyó lett, kétszer is újrakezdte az életét. Dolgozott könyv nagykereskedelemben, könyvkiadásban, volt népművelő is. Ennek két hozadéka volt: megtanulta megbecsülni a közalkalmazotti létet, mert a „maszek világban” alkalmazottnak lenni nem életbiztosítás, és szerzett néhány szakképesítést, amelynek igen nagy hasznát veszi pedagógusként is. Nem volt könnyű, de csak visszakerült a pedagógus pályára. A Hungária Általános Iskola és Kollégiumban először gyermekfelügyelő, majd egy év múlva csoportnevelő (kollégiumi nevelőtanár) lett. Úgy érezte, van még mit tanulnia, ezért végezte el a közelmúltban az ELTE PPK-n az „Inklúzió pedagógiája” szakvizsgás képzést.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Tóth Renáta | 2014. július 4.
Kedves Zsuzsa!
Köszönöm szépen az írásait, jó olvasni, hogy voltak sikeres képzések is. Minden elismerésem az Öné.
Hédi | 2014. április 15.
Minden - de tényleg minden - tiszteletem. Az írásokat külön is köszönöm, köszönjük.
Dékán Haas Zsuzsa | 2014. április 14.
A kép nem szimpla illusztráció. Ez a tarisznya. :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=677900988915053&set=p.677900988915053&type=1&theater
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek