OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. június 12.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
         

Nagy jelentőségű informatikai kutatás és fejlesztés a BME-n és az ELTÉ-n

EGYMILLIÁRDOS HAZAI FORRÁS TÖBB MINT 700 MILLIÓS EU-S TÁMOGATÁST VONZOTT AZ ELTE-RE ÉS A MŰEGYETEMRE

MÁSFÉL ÉVES KUTATÁSI PROGRAM EREDMÉNYEIT MUTATTA BE AZ ELTE, A BME ÉS AZ EIT ICT LABS BUDAPEST

Tizennyolc alprojekt keretében dolgoztak új informatikai megoldásokon és kapcsolódó kutatásokon az ELTE, a BME és a CISCO szakértői 2013. január és 2014. június között. A fejlesztések négy nagy témakör köré szerveződtek. Az okostelefonos tartalommegosztás, a városi közlekedés szervezését segítő, illetve a legújabb oktatási és tanulási módszereket ötvöző informatikai megoldások, valamint a hatékony védelmi és biztonsági technológiák kidolgozása egyaránt a kutatási program témái voltak.

A Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával megvalósított kutatómunkát az informatikai tudományos és innovációs közösség, az EIT ICT Labs budapesti központja koordinálta. Az egymilliárd forintos hazai forrásnak köszönhetően 2013-ban és 2014-ben mintegy 700 millió forint EU forrás érkezett a két egyetemre. A kutatási program zárókonferenciájára 2014. június 3-án került sor az ELTE-n.

Az Európai Unió Innovációs és Technológiai Intézete, az EIT befektetői szemlélettel finanszírozza az innovációs tevékenységet, azaz a források 25 százalékát biztosítja a kutatási eredmények üzleti célú hasznosítása érdekében. A költségek 75 százalékát azonban a nemzeti kormányok támogatása, ipari vagy más EU-s források révén kell előteremteniük a partnereknek. Ilyen módon a 2012-ben elnyert egymilliárdos hazai forrás több mint 700 milliós EU-s támogatást vonzott az ELTE-re és a Műegyetemre. A projekt során felhasznált támogatás ezzel további pályázati programok, mindenekelőtt EU-s finanszírozású projektek indulását segítette elő a két intézményben. A kutatási program a fejlesztések mellett a budapesti EIT ICT Labs központ felállítását is segítette.

„A projekt olyan új alapkutatási eredményekre épülő, a felhasználók és informatikai vállalkozások széles köre számára segítséget nyújtó, megbízható technológiák kifejlesztését célozta, amelyek a mindennapi életünket egyre inkább meghatározó infokommunikációs megoldások kialakítását segítik” – mondta el Dr. Horváth Zoltán, az ELTE Informatikai Kar dékánja, az EIT ICT Labs Budapest vezetője. A sokrétű fejlesztések között közlekedési torlódást előrejelző megoldás mellett logikai fejlesztő játék, mobiltelefonos alkalmazások tesztelését segítő rendszer, kritikus infrastruktúrák védelmét célzó megoldás, valamint újszerű, a jövőben a vasúti tájékoztatásban használható beszédszintetizátor is megtalálható. Az informatikai projektekkel párhuzamosan, azok piaci bevezetésének lehetőségét vizsgáló innovációs kutatás is zajlott, hiszen a program egyik célja, hogy javuljanak az egyetemi kutatások üzleti alkalmazásának feltételei.

Az EIT ICT Labs mint az unió informatikai és kommunikációtechnológiai tudás- és innovációs közössége országokon átívelő programokkal és intézményekkel integrálja az eddig egymástól elszigetelten működő felsőoktatást, kutatást és vállalkozásfejlesztést, ezzel segítve az európai innovációs tevékenységet.

Az elmúlt másfél évben az ELTE és a BME, valamint ipari partnereik együttműködésével létrejött EIT ICT Labs Budapest a nemzetközi közösség aktív tagja lett, szervezete kiépült. A 2013 januárja óta eltelt időszak főbb eredményei a kutatási tevékenység mellett képzésekre és nemzetközi kapcsolatok kiépítésére is kiterjednek.

  • Elindult az EIT ICT Labs nemzetközi közös mesterképzése az ELTE és a BME részvételével; a két szakirányon 2013 szeptemberében 10 hallgató (köztük egy mexikói és egy kínai diák) kezdte meg tanulmányait az ELTE-n.
  • Az ELTE és a BME informatikai doktori iskoláinak hallgatói üzleti képzéseken vesznek részt az EIT ICT Labs Doctoral Training Centre szervezésében.
  • 2013 decemberében 6 ország 10 startup vállalkozásának vezetői vettek részt a BrassTacks startup képzésen az EIT ICT Labs budapesti társult csomópont központjában.
  • 2014-ben az EIT ICT Labs Budapest üzletfejlesztési csapattal bővült, nekik köszönhetően az EIT ICT Labs éves partnertalálkozóján Berlinben a SOPRESO-t fejlesztő magyar startup is bemutatkozhatott.
  • Az EIT ICT Labs budapesti társult csomópont felel a szervezet nemzetközi kapcsolatépítési programjának európai szintű koordinációjáért. Ennek keretében többek között Mariborba, Kolozsvárra, Prágába, Bukarestbe szervezett programokat az EIT ICT Labs budapesti csapata.

A június 3-i konferencián Dr. Mezey Barna, az Eötvös Loránd Tudományegyetem rektora, Dr. Klinghammer István, felsőoktatási államtitkár, valamint Korányi László, a Nemzeti Innovációs Hivatal elnökhelyettesének köszöntőjét követően 21 előadást hallhattak az érdeklődők. A fejlesztéseket ismertető előadások mellett a kutatók demonstrációk keretében élesben is bemutatták eredményeiket, az érdeklődők pedig a fejlesztések tesztelése mellett a kutatások üzleti hasznosítási lehetőségeit ismertető szekcióülésen is részt vehettek.

Mi az EIT ICT Labs?

Az EIT ICT Labs egyike a három tudás- és innovációs közösségnek, amelyet az EIT, az EU Innovációs és Technológiai Intézete hozott létre 2010-ben. Az EIT ICT Labs tevékenységének középpontjában az informatikai innováció támogatása áll. A szervezetet 7 teljes jogú és két társult csomópont alkotja (egyetemek, kutatóintézetek és ICT vállalatok lokális hálózata, konzorciuma), amelyek célja az oktatási, üzleti és kutatási tevékenység integrációja. Jelenleg Berlin, Eindhoven, Helsinki, London, Párizs, Stockholm és Trento az EIT ICT Labs teljes jogú tagjai. Madrid és Budapest társult tagként működnek közre a szervezet munkájában. Az ELTE-n működő budapesti társult csomópont a hazai informatikai kutatások, ipari partnerek és felsőoktatási programok együttműködését koordinálja.

Az EIT ICT Labs Magyar Nemzeti Társult Csomópont az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint az Ericsson Magyarország, a Magyar Telekom, a Cisco Systems Magyarország, a Nokia Solutions and Networks Magyarország és a GE Healthcare Magyarország együttműködésével folytatja tevékenységét.

Molnár Bálint
marketing és kommunikációs menedzser
EIT ICT Labs Magyar Nemzeti Társult Csomópont
E-mail: balint.molnar[kukac]ictlabs.elte.hu
Tel.: +36 30 458 7240
www.ictlabs.elte.hu / www.eitictlabs.eu

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek