OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. június 24.
» Hozzászólások (0)

Beszélgetés egy tizenévessel. 2. rész

„Bármit választok is, nagyon össze kell kapnom magam”

A múlt héten ott fejeztük be, hogy az alternatív iskolában végre megtaláltad a helyed.

– Igen. Jó oda járni.

Szóba került, hogy a nagyszüleidnél laksz iskolaidő alatt.

– Már nem, mert nagyapám besokallt, és hazaküldött.

Hogy érted ezt?

– Azt mondta, hogy már túl öregek hozzá, hogy engem kiszolgáljanak, meg nem tetszett neki, hogy fél éjszaka gépeztem.

Zavartad őket?

– Igen. Szeretnek, de ez már túl sok volt nekik, hetvenen felül vannak mind a ketten, mama mindig megvárt, ha éjszaka mentem haza buliból, aztán sipákolt egész nap.

Akkor neked sem volt szerencsés megoldás.

– Nem. Azért egy kamasznak nem az a vágya, hogy a nagyanyjáékkal lakjon.

Hogy oldódott meg ez a probléma?

– Hazacuccoltam, és otthonról jártam be busszal. Ebben a félévben meg már nincs gond, mert anyáék is felköltöztek, anya Pesten kapott munkát, és hét közben itt lakunk, hétvégén meg hazamegyünk.

Így jobban tudsz a tanulmányaidra koncentrálni.

– Hát igen. Ideje is, mert igaz, hogy van még két év az érettségiig, de szeretnék, előrehozottat is tenni, hogy ne legyen olyan sok.

Miből szeretnél előbb vizsgázni?

– Informatikából emelt szinten, meg angolból középszinten.

Ezek szerint a jövődben nagy szerepet szánsz az informatikának?

– Nem igazán, csak ez elég könnyű. Emelt nélkül meg nem lehet továbbtanulni.

Szóval szeretnél továbbtanulni. Mesélj a terveidről.

– Igazából fel sem merült bennem, hogy nem tanulok tovább, nálunk az egész család folyton tanul. Anya nemrég szerezte a harmadik diplomáját, ő tanít, a két nővérem egyetemista, a nagyobb bírónak készül, a kisebb szociális munkásnak, és ha elvégezte, pszichológiát is akar. Évek óta dilis nők futkosnak körülöttem, akik megbolondulnak a vizsgaidőszakban, és nem lehet hozzájuk szólni. De utána tök jó fejek, jól érzik magukat a bőrükben, és nem akarom hangosan mondani, de tényleg nagyon okosak. Mindenhol könyvek vannak, és mind használatban. Nálunk minden alkalomra is könyvet kérünk-kapunk, a nélkül nincs ünnep.

Apukádat kihagytad. Ő nem tanul?

– Ő egy ideig járt főiskolára, de másfél év után abbahagyta. Nem talált rá időt. Túl sok a munkája.

Mivel foglalkozik?

– Most van neki egy nagy raktárja, szállítási cége. Logisztikai vezető. Régebben kereskedelmi cégeknél volt logisztikai vezető, de adódott ez a lehetőség, és inkább önállósodott. Nem semmi, amit csinál.

Csillog a szemed. Büszke vagy rá?

– Büszke is vagyok, meg tetszik is, amit csinál.

Tehát érdekel a logisztika?

– Igen, most már elmondhatom, hogy érdekesnek tartom.

Eddig nem így volt?

– Hát, egyáltalán nem. Régebben nem foglalkoztam azzal, mit is csinál apa, tulajdonképpen nem sokat tudtam erről az egészről.

Ennek mi volt az oka?

– Kisebb is voltam, meg nem nagyon láttam bele. Mindig csak az jött le belőle, hogy sosincs otthon, elment hajnalban, meg késő este jött haza. Hétvégén meg, mikor otthon volt, bármit csinált is, egész nap telefonálgatott, anya dühös is volt, mert még ebédelni sem tudtunk anélkül, hogy hívják a boltok, vagy a sofőrök vagy a diszpécser. Éjjel is hívták, ha gond volt, és persze egy ekkora cégnél mindig van valami. Akkor ez engem zavart, mert nem lehetett vele beszélgetni két szót, anélkül, hogy megzavarták volna, vagy ha véletlen eljutott például egy farsangomra, ott is állandóan kiment. Nagyon zavaró volt, mert azt gondoltam, hogy nem érdekli, mi van velünk. Pedig csak el akart tartani minket. Akkor még azt gondoltam, hogy fúj, ilyet dehogy, mert semmi szabadidő, meg unalmas, nincs benne semmi jó. Ott még úgy terveztem, hogy a zeneipar felé megyek el, vagy kommunikáció, informatika körül gondolkodtam, de még a szociális munka is megfordult a fejemben.

Ezek szerint már nem ilyen irányba tartasz?

– Nem, mert megcsapott az üzlet, idézőjelben. És rájöttem, hogy ez egész érdekes.

Mi történt?

– Hát, apa eljött a korábbi munkahelyéről, és egy ideig egy magáncégnél dolgozott. Aztán jött neki az a lehetőség, hogy a volt raktárházat megveheti, és alapított egy céget. Már egy éve dolgozik azon, hogy benépesítse, partnereket keres, akik raktározást és szállítást kérnek, és már az elejétől többször elhívott magával. Úgyhogy láthattam, ahogy a semmiből lassan felépül valami, egy rendszer. És ahogy beleláttam, egyre jobban tetszett. Maga az, hogy tárgyalni kell, hogy minden szót kétszer meg kell gondolni, nehogy visszalépjenek, hogy ha már beköltözik egy cég, utána mennyi felelősséggel jár, hogy az áru eljusson oda, ahova kell. Ez nagyon durva, hatalmas munka, és a fázisai sem egyszerűek.

Ezek szerint édesapád elindított téged egy hivatás felé?

– Úgy néz ki. Tetszik a tárgyalás része, de a szállítási rész nem mindig, mert nagyon sok mindent kell összehangolni, hogy minden rendben legyen. Ráadásul hiába ért hozzá nagyon az ember, mindig közbejön valami. Lerobban a kamion, vagy bezár a bolti raktár, vagy nem adnak időpontot az időkapuhoz.

Mi az az időkapu?

– Időpontot adnak a beszállításra, ilyen pl. a Tesco, mert rengeteg kamion áru megy oda, és nem lenne szerencsés, ha egyszerre állnának a rámpa előtt, és várnák a lepakolást órákig vagy akár napokig. Mert ilyen is van néha.

Tehát ez a logisztika nagyon sok mindenből tevődik össze. Én eddig azt hittem, hogy csak raktározást jelent.

– Á, dehogy. Minden beletartozik, amíg az áru eljut valahonnan valahova. Apa is sokat vállal magára, persze van, amit más csinál, de ő felel a számlázásért, az autókért, a bérlőkért. És még sorolhatnám.

Sokat kell tudni ehhez a munkához.

– Igen, sokat kell tanulni. Ahogy apa mutogatja a dolgokat, van, amit rögtön megértek, de sok kiesik, fogalmam sincs sok mindenről.

Akkor a továbbtanulás már eldöntött tény?

– Persze. Érettségi után mindenképpen egyetemen szeretném tanulni a logisztikát, aztán legalább biztos állásom lesz. Igaz, hogy csatákra is számíthatok.

Milyen csatákra?

– Apával biztosan. Ő azt akarja, hogy megismerjem az egész menetét, vagyis kezdjem tök alulról, ahogy az amerikai filmekben is a milliomos gyerekek. De ha elvégzem az egyetemet, azért olyan beosztást akarok, ahol használhatom a tudásom.

Addig tudod bővíteni az ismereteidet a cégnél…

– Na ja. Apa most olyan dolgokat csináltat velem, amiket nem nagyon szeretek, például takarítógéppel felmosom a raktárt, persze olyan is van, hogy be kell mennem, segíteni a pakolásban, áruátvételben. Most például napok óta festjük az irodákat, mert jött rá bérlő, és olcsóbb, ha mi csináljuk saját kezűleg. De például az én feladatom a levelezőrendszer rendben tartása is.

Akkor aktív résztvevője vagy a cégnek.

– Persze, igyekszem mindent átlátni, meg kapok érte fizetést is. Nem sokat, de legalább nem kell kunyerálnom folyton. Szóval jó ez, mert azért sokkal jobb helyzetben vagyok, mint sok osztálytársam, van, aki még nem tudja, mit akar csinálni, és azt sem tudják, lesz-e munkájuk majd. Persze nekem sem egyszerű a helyzetem.

Miért gondolod így?

– Apa szerint megbízhatatlan vagyok, mert nem mindig megyek be, mikor megígérem, meg a múltkor felborítottam a takarítógépet és kifolyt belőle az akkumulátorsav. Felmarta a padlót. Szerintem engem jobban piszkál, mint a dolgozóit.

Többet vár el tőled, mert a fia vagy?

– Hát az biztos. Akármit csinálok, másképpen kezeli, mint a többieket. De hát mégiscsak tizennyolc éves vagyok, még nem érthetek annyira mindenhez, meg van, amit nem szívesen tanulok meg, mert unalmas.

Például?

– A számlázás, meg a fuvartervek, azok az agyamra mennek. Dögunalom, meg nagyon oda kell figyelni, hogy ne rontsd el. Én meg nem szeretem, ha túl sokáig ugyanazzal kell foglalkozni, meg ugyanarra figyelni. Engem jobban érdekel a mozgásos munka, hogy egyik órában targoncázok, másikban árut adok át, ilyesmi. De hát ez is hozzátartozik. Ami biztos, hogy tanulni kell, pedig az nem a kedvenc műsorom.

A tanulás valóban fontos, bármihez is szeretnél kezdeni…

– Jó, hát persze, csak nem minden kell. Sok olyat kell tanulni, aminek nincs haszna. Meg sokszor nem is tudok felkészülni, mert azért néha bulizni is kell, meg csajozni. Azért csak kell élni is. Jó, tudom, hogy fontos a jövőm, de hát ott lesz a cég.

És ha nem lenne ott?

– Hát, nem tudom. Mostanában ezen nem gondolkodtam.

Ezek szerint nincs „B” terved?

– Nincs. Kéne, hogy legyen?

Válaszolj te a kérdésedre. Kellene, hogy legyen?

– Hát… lehet. Igen, valószínűleg. De ezen nem gondolkodtam még. Mióta a cég megvan, csak ebben gondolkodom, eszembe sem jutott más.

Eleinte azt mondtad, érdekel a kommunikáció is.

– Persze, sőt. De hát ott meg totál telítve van, magasak a pontszámok is… mondjuk a logisztikánál is…

Mit gondolsz ezek után?

– Bármit választok is, nagyon össze kell kapnom magam. Tanulni kell, muszáj kicsit komolyabban vennem. Meg nem is muszáj apánál dolgoznom, ha összejön a másik szak.

Jól értem, hogy mégsem vagy biztos abban, hogy logisztikus akarsz lenni?

– Hát, tulajdonképpen azt gondoltam, hogy apa mellett jó állásom lesz, meg pénzem, és nem kell félnem a jövőtől.

És most mit gondolsz?

– Nem is tudom. Azt hiszem, ha komolyabban veszem a dolgokat, lehetek bármi. Az biztos, hogy nem segédmunkás akarok lenni, hanem vezető. Van érzékem az üzlethez, és képes vagyok több embert is irányítani. Még az is lehet, hogy mind a két szakot megcsinálom majd egymás után. Végül is a kommunikációra egy üzletembernek is nagy szüksége van. Csak változtatnom kell pár dolgon…

Mégpedig?

– Tényleg neki kell ülni a tanulásnak. Most már nem bukdácsolhatok, így is sok időt elvesztettem.

Szerinted mi volt az akadálya a tanulásnak eddig?

– A lustaságom, az biztos. Meg, hogy jobb fej legyek a többiek előtt.

A rossz tanulót jobban tisztelik?

– Mostanában nem igazán. Most már mindenki be akar jutni valahova. Csak így más voltam. Nem szürkültem bele a tömegbe.

Te voltál a Jani?

– Igen, pontosan.

Tudsz valami mást magadról, amivel kitűnhetsz?

– Most így hirtelen… de persze, biztos van olyan.

Megkeresed magadban?

– Igyekszem megtalálni.

Ennek örülök. Köszönöm a beszélgetést.

– Én is köszönöm.

Szabó Andrea

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek