OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 3.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

3. Pedagógus életpálya-portfólió

Gigantikus munka kezdődik az oktatás területén tavasszal, és nagy kérdés, hogy ezt hogy fogja bírni az amúgy is leterhelt államigazgatás. Huszonötezer tanár fog 70-100 oldalas portfóliót összeállítani a munkájáról, hogy megkapja a magasabb minősítést a magasabb fizetéshez. A beadott anyagokat 5 ezer szakértő fogja átnézni, az egész 10 milliárd forintba kerül.

„Amerre megyünk, a még szigorúbb, még fegyelmezettebb, kötöttebb, vonalasabb oktatás rossz irány. Ez nem megy, ezzel nem lesz sikeresebb, eredményesebb az oktatásunk, ezt tudomásul kell venni” - mondta Pokorni Zoltán, az országgyűlés oktatási bizottságának elnöke a szegedma.hu-nak. (Pokorni: így nem lesz jobb a magyar oktatás)

A magyar oktatás sikerei összefüggnek a gimnáziumi évekkel, azzal, hogy vannak-e tudós tanárok, akik nemcsak az anyagot adják le, hanem fölkeltik az érdeklődést az általuk tanított tárgy iránt. A kormány az elmúlt három esztendőben arra törekedett az oktatás átalakítása során, hogy a gimnázium az elitnevelés helyszíne legyen. Gimnáziumba olyan gyerek menjen, aki egyetemen akar továbbtanulni, ehhez kvalitás, képesség, elszántság kell. (Lázár: A gimnázium legyen az elitnevelés helyszíne)

A pedagógus I-be sorolt tanárok és tanítók legalább hat, legfeljebb kilenc évig maradhatnak ebben a kategóriában. Tehát ha valaki gyakornokként elsőre átment a vizsgán, leghamarabb nyolcéves szakmai gyakorlattal jelentkezhet a pedagógus II-be. Sikertelen vizsga esetén itt is van lehetőség egy ismétlő eljárásra, ezt leghamarabb két év múlva, de még a pályán töltött 11. évben meg kell tenni. Amennyiben az ismétlővizsga sem sikerül, a tanár elveszíti munkáját. (Szigor vár a tanárokra – aki kétszer megbukik, elveszíti az állását)

Az elszabadult hajóágyúként viselkedő kormányzat ezzel az oktatáspolitika történetében példátlan mértékű változtatástömeggel lényegében hosszú időre lefegyverezte magát, és az oktatás eredményességével összefüggő problémák tekintetében teljesen elvesztette a kontrolt. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a PISA eredmények romlására adott parodisztikus „oktatáspolitikai” válasz: a közoktatási államtitkár 2013. december 11-én kelt körlevele, amelyben intézményenként a PISA eredmények javítását szolgáló kétéves intézkedési terv elkészíttetésére szólítja fel a fenntartókat. (Radó Péter: A Nemzeti Együttműködés Közoktatási Rendszere és a PISA mérések)

Gigantikus munka kezdődik az oktatás területén tavasszal, és nagy kérdés, hogy ezt hogy fogja bírni az amúgy is leterhelt államigazgatás. Huszonötezer tanár fog 70-100 oldalas portfóliót összeállítani a munkájáról, hogy megkapja a magasabb minősítést a magasabb fizetéshez. A beadott anyagokat 5 ezer szakértő fogja átnézni, az egész 10 milliárd forintba kerül. (Irdatlan sok adatot kell termelni a tanároknak)

Azok a pedagógusok, akik szeptemberben annak ellenére kerültek a Pedagógus I. kategóriába, hogy egyébként komolyabb képesítésekkel rendelkeznek, április 30-ig tölthetik fel portfóliójukat az Oktatási Hivatal (OH) rendszerébe hogy feljebb léphessenek - jelentette be február 6-i sajtótájékoztatóján Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár. (Egyszerűsített minősítési eljárással kerülhetnek magasabb kategóriába a pedagógusok)

Hoffmann Rózsa államtitkár tegnap megnyitotta azt az online felületet, amelyre a szakvizsgázott, hivatásukat legalább 14 éve gyakorló pedagógusok feltölthetik portfóliójukat. Ezek a tanárok egyszerűsített minősítési eljárással pedagógus II. fokozatba kerülhetnek, ha és amennyiben feltölti sok más mellett például az óravázlataikat, szakmai munkáikat, önéletrajzukat, alkotói tevékenységüket, hosszú a lista, sokáig tart az értelmezés. A kormány a minőség javulását várja ettől, a tanárok egy része viszont megalázónak tartja, hogy valakik csak úgy döntenek arról, alkalmasak e arra a munkára, amit minimum 14 éve csinálnak. (Ismeretlen „halálbrigádok” ítélik meg a tanárokat)

Szeptembertől újabb pedagógus-béremelés várható, átlagosan mintegy tízezer forintos nagyságrendben nőnek a keresetek – mondta Hoffmann Rózsa pénteken Budapesten, sajtótájékoztatón. (Jön az újabb pedagógus-béremelés)

Lassan már nem hiszem, hogy csupán finanszírozási okokból soroltak be minden, három évnél hosszabb ideje katedrán álló, tehát nem gyakornok tanárt a Pedagógus I. kategóriába, lett légyen akárhány diplomája, tudományos fokozata. Lassan már azt sem tartom egyedüli indoknak, hogy a centrális erőtér – formailag legalábbis – az alattvalói hűség pecsétjét maga akarja minden, arra érdemes pedagógusra rányomni, vagy jóváhagyás híján előbb vagy utóbb a pályáról kiszorítani. (A nagy túlélő játék pedagógusoknak)

Szakmai területen jóval nagyobb önállóságot kaptak az iskolaigazgatók, csak a munkáltatói jogkörük csökkent – mondta a Lánchíd Rádióban a XI. kerület tankerületi igazgatója hétfőn. (Nagyobb szabadságot kaptak az igazgatók)

„Az intézményvezetők megbízását az emberierőforrás-miniszter adja ki tantestületnek, ezzel is az igazgatói presztízst akarják emelni” – nyilatkozta a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke. Galló Istvánné elmondta, a tantestület véleményét is megkérdezik, de tavaly azt tapasztalták, hogy közel 100-an megfeleltek az intézményvezetői pályázati kiírásnak a tantestület támogatását is élvezve, mégsem őket nevezték ki. A PSZ vezetője úgy véli, ennek az az alapvető oka, hogy a kiválasztásnak az is fontos szempontja volt, a pályázó mennyire azonosult a köznevelési rendszer átalakításával. „Ez egy teljesen új elvárás, mivel a korábbi fenntartó önkormányzatok az innovatív, menedzserszemléletű igazgatókat részesítették előnyben” (Ötven-nyolcvan iskolában nevezhetnek ki új igazgatót)

A vonatkozó jogszabály várhatóan március közepére jelenik majd meg a Magyar Közlönyben, a nevelőtestületeknek így elég idő áll rendelkezésre a helyi tantervük pontosítására. A közlés szerint a tartalmi szabályozók összeállításával megbízott Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) több mint 20 szakmai és civil szervezettel folytatott egyeztetéseket, illetve számos intézménytől, iskolától származó visszajelzést is feldolgozott. A beérkezett javaslatok elsősorban a kerettanterveket érintették, de néhány, a Nemzeti alaptantervhez (NAT) kapcsolódó kiegészítés és módosító javaslat is megfogalmazódott. (Köznevelési államtitkárság: kiegészülnek a kerettantervek)

Bár korábban a sajtó és az ellenzék részéről több támadás is érte a közfoglalkoztatottak téli képzését, megkérdőjelezve annak szükségességét, a kompetenciafejlesztés megkezdése előtt elvégzett szintfelmérő tesztek lesújtó eredményei bizonyítják, óriási szükség van a képzésre annak érdekében, hogy  javuljon az érintettek nyílt munkaerőpiacon történő elhelyezkedési esélye. Mint ismeretes, a téli közfoglalkoztatásban részt vevők 50 százalékát, mintegy 100 ezer embert iskolázott be a kormány. (Írni, számolni, olvasni se nagyon tudnak)

A PISA igazgatótanácsának magyar tagja szerint rossz döntések és elmaradt intézkedések hosszú sora vezetett a PISA-felmérés folyamatosan romló eredményeihez. Erről Csapó Benő beszélt a hozzávetőleg egy évtizedes folyamatot elemezve, az ujkatedra.hu közoktatási portálon csütörtökön megjelent interjúban. Az egyetemi tanár szerint önmagában egy kisebb visszaesés még nem lenne tragikus, itt azonban mindhárom vizsgált területen - olvasás, matematika, természettudományok - zuhantak az eredmények. (PISA: rossz döntések vezettek a romló eredményekhez)

A pedagógusok értékelését olyan tanárok végzik majd, akik jelentkeztek ilyen irányú képzésre. Ők ezért nem kapnak majd pluszpénzt, óraszámaikat azonban lecsökkentik, hogy heti egy napot ezzel tudjanak foglalkozni. Vannak, akik szerint ez is lehetőséget ad a visszaélésre, hiszen – mivel objektíven nem lehet sem a portfólió, sem a kirakatórák alapján véleményt alkotni – közrejátszhat a személyes ismeretség vagy szimpátia. Éppen ezért vannak, akik szerint ezt az értékelést az igazgatókra kellene bízni, hiszen ők nem csak egy pillanatképet kapnak tanáraikról. (Jó tanár az, aki jól dicséri magát)

Tíz napja nyílt meg a lehetőség, hogy feltöltsék dokumentumaikat az Oktatási Hivatal rendszerébe azok a pedagógusok, akiket érint az átsorolás első üteme. Mint a köznevelési államtitkárság tájékoztatójából megtudhattuk: egyszerűsített eljárással a Pedagógus II. fokozatba kerülhetnek 2015. január elsejétől a szakvizsgázott, hivatásukat 14 éve gyakorló pedagógusok, ha április 30-ig feltöltik e-portfóliójukat a február 6-án elindított online felületre.   Dr. Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár tájékoztatójából megtudhattuk, hogy a jelentős béremeléssel is járó - mindemellett nem kötelező - minősítési kategóriába lépés körülbelül húszezer pedagógust érint. (Részletesebb segítség az e-portfóliók feltöltéséhez)

Nagyjából harmincezer pedagógus fog a határidő lejártáig – azaz április végéig – közel 80-100 oldalas anyagot feltölteni. Már ha valóban megteszik. Sokan ugyanis annyira megalázónak tartják e procedúrát, hogy nem kívánnak élni az átminősítési eljárással. Ráadásul számos iskolában XIX. századi állapotok vannak az államosítás óta, nincs internet, működőképes fénymásoló, a legelemibb munkaeszközök beszerzését is kérvényezni kell, ami eleve „cibálja” a pedagógusok idegeit. Sokan gyanakodnak az egész minősítési eljárással kapcsolatban amiatt is, mert az iskolákat fenntartó intézményközpont költségvetésében nincs benne az a tétel, amely fedezné a minden bizonnyal rengeteg ember átsorolásával járó béremelést. (Elátkozott pedagógus-portfólió)

Nagyjából ötven tanár jelentette be, hogy bojkottálja a pedagógus-életpályamodell rendszerét, és nem hajlandó elkészíteni és feltölteni a portfólióját - írta az Átlátszó Oktatás blog. A blogon olvasható nyílt levél szerint a tanárok azt írták, hogy „elismerjük, hogy a portfóliós értékelés újszerű és korszerű eszköz, többen magunk is hozzájárultunk hazai elméletének, közoktatási és tanárképzési gyakorlatának kimunkálásához”, ugyanakkor „a pedagógusok minősítésének jelen formájaként átgondolatlannak, előkészítetlennek és megalázónak tartjuk”. (Ötven tanár bojkottálja Hoffmann rendszerét)

25 750 pedagógusból 8065 regisztrált tíz nap alatt a portfóliófeltöltő rendszerbe, sokan neki is láttak a dokumentumok elkészítéséhez - írja közleményében a köznevelési államtitkárság. „A magyar köznevelésből évtizedek óta mindeddig hiányzott a pedagógusok munkájának korszerű, nemzetközileg elismert, objektív eszközökkel történő szakmai ellenőrzése és értékelése, annak ellenére, hogy ezt a pedagógusok, a szülők és a diákok nagy többsége is igényelte” - olvasható a közleményben. (Több mint nyolcezer tanár kezdte el a portfólió feltöltését)

A helyzet az, hogy Hoffmann Rózsáék négy év alatt megteremtették, amit akartak. Létrehoztak egy központosított, poroszos, az intézményi és tanári önállóság minden elemétől megfosztott, a korábbinál is bátrabban szegregáló iskolarendszert. Kezdettől úgy számoltak, hogy a legközvetlenebbül érintettek, azaz a tanárok száját mindezért majd a megnövekvő jövedelemmel (indián nevén: pedagógus-életpályamodell) tömik be. Mivel azonban erre végül nem került pénz a költségvetésben, végre kellett hajtani a nagy varázslatot: béremelésnek hazudni a lényegében semmit. Először a pótlékokkal és az alapbérrel trükköztek, aztán visszaadtak egy kicsit abból, amit elvettek, most meg a választásokra kacsintva sulykolják, hogy ősszel jön a béremelés harmadik lépcsője. Aki nem lát bele a borítékokba, ezt simán el is hiheti, és készséggel minősíti a megnövekedő munkaterhek és a megalázó portfóliókészítés miatti tanári dühöt hálátlan hisztinek. (N. Kósa Judit: Tanít és élvezi)

Az általános iskolák harmadik, negyedik és ötödik évfolyamán indulhat el ősztől a lovasoktatás központi költségvetési forrásból, de az új tantárgy nem kötelező, hanem választható lesz - közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium. (Új tantárgy jön szeptembertől: három évfolyamon bevezetik a lovasoktatást)

Egy részük morgolódik, de a többség engedelmesen teszi, amit tennie kötelező: készülnek a pedagógus portfóliók. Szöveges matekfeladat a tanügyi reformból: Ha 27 ezer tanár egyenként és átlagosan 75 oldalas szakmai portfóliót állít össze magáról, és ezeket ötezer ember értékeli, akkor egy értékelőnek hány oldalt kell elolvasnia összesen? Segítek, ha a kétmillió huszonötezer oldalt ötezer felé osztjuk, akkor 405 oldal jut fejenként. (Több mint kétmillió oldalt dobnak össze a tanárok)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek