OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 4.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

4. Minősítési rendszer - tanfelügyelet

A minősítési rendszerrel kapcsolatos tiltakozások miatt (túlzottan bürokratikusnak és a már bizonyított tanárok számára megalázónak tartják egyesek) két szakszervezet, a PSZ és a PDSZ is sztrájkbizottságot, az államtitkárság pedig egyeztetéseket kezdeményezett. Hoffmann szerint a portfóliók feltöltéssel kapcsolatban egyesek szándékosan félretájékoztatják, megtévesztik a közvéleményt a választások előtt, semmi olyat nem kérnek a pedagógusoktól, amit nem tudnának teljesíteni.

Az iskolák lehetőséget teremtenek az egyházak számára, hogy szolgálják a társadalmat, a nemzetet – jelentette ki Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere szombaton Hódmezővásárhelyen. Az iskolák ugyanakkor lehetőséget teremtenek a megújulásra is azzal, hogy a mai modern világ a gyermekek kérdéseivel, vágyaival, gondjaival megjelenik az egyházi közösségekben – mondta a politikus a hódmezővásárhelyi református közoktatás újraindulásának 20. évfordulója alkalmából rendezett hálaadó istentiszteleten, a felújított műemlék református ótemplomban. (Balog: Van mit tanulni egymástól)

Leleplezte magát a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a drasztikus közoktatási centralizáció kapcsán. Kiderült ugyanis, hogy a kormánynak az a gyakran hangoztatott érve, amely szerint az államosításnak az iskolák közötti egyenlőtlenségek, a szegregáció csökkentése a célja, nem fedi a valóságot. E következtetés annak a pernek a tanulságaiból vonható le, amely több mint két és fél éve zajlik a nyíregyházi bíróságon. A pert az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány (CFCF) indította több hiábavaló egyeztetést követően 2011-ben, egy bezárt, majd újranyitott telepi cigányiskola ügyében.(A Klik nem ismeri a feladatait)

Motiválatlan munkatársak, több mint 50 milliárdos hiány, átgondolatlan, elhibázott döntések - lesújtó mondatok olvashatók az Index által megszerzett dokumentumban, amely a Klebersberg Intézményfenntartó Központ működését vizsgálja.(Nyilvánosságra került a titkos Klik-jelentés)

A jelen helyzetben lelkiismereti válságot csak kevesen élnek át. Csak kevesen gondolják végig, hogy a rendszer alapjaiban téves és cinikus beindítása mi mindent vetít előre: a minősítők részére a lehetőséget az önkényes eljárásra, a minősítendő tanároknak pedig a megfelelési kényszert. Elkerülhetetlennek látszik tehát a pedagógusminősítési rendszerben a korrupció és önkorrupció. Olyan új oktatáspolitikáról beszélhetünk, amely közvetlenül megszabja a pedagógusok egzisztenciáját, az iskolák pozícióját, és alkalmas az oktatás szereplőinek tetszés szerinti újrapozicionálására is.(Pozíciók és portfóliók – A pedagógusminősítés következményei)

Az államtitkár kitért a tanfelügyeleti és minősítési rendszerre. Úgy fogalmazott, a kazincbarcikai megbeszélésen jó példáját látta annak, hogy egy kurityáni pedagógus, intézményvezető is részt vesz az ehhez szükséges képzésen. Ezáltal tehát már ő maga is tájékoztatást tud adni a környék iskoláinak - magyarázta az államtitkár, hozzátéve, hogy az az „öngerjesztő folyamat, amelyet ennek a tanfelügyeleti és minősítési rendszernek szántak, elindult, mert az, aki részt vesz benne, az autentikusan tudja továbbadni”. (Hoffmann: Jó tanár nem fél)

Szükség esetén a Belügyminisztérium is besegíthet, de a tankönyvterjesztés továbbra is a Könyvtárellátó feladata marad - ezt az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) közölte az MTI-vel, arra reagálva, hogy a hvg.hu információi szerint rendőrök gyűjtik össze a tankönyvkiszállítás tervezéséhez szükséges adatokat. (Emmi: „továbbra is a Könyvtárellátó felel a tankönyvterjesztésért”)

A megkérdezett pedagógusok túlnyomó többsége, több mint 90 százaléka igényli a tanfelügyeletet - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten, A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban című uniós projekt konferenciáján. (Hoffmann Rózsa szerint tízből kilenc tanár igényli a tanfelügyeletet)

Újabb, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot érintő jelentést hozott nyilvánosságra az Index, amelyben Szabó Balázs miniszteri biztos többek között azt írja: a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (Klik) nem vezetik, hanem csak irányítják. A novemberben született 60 oldalas dokumentumban a központ működésének vizsgálatára felkért szakember bírálja többek között Marekné dr. Pintér Aranka elnököt, akit felelősnek tart azért, mert egy éven belül mind az öt fontosabb főosztálynál vezetőváltásra volt szükség. (Kaotikus, pazarló, hozzá nem értő tevékenység a Klikben)

Pályázatot azok a szakvizsgával rendelkező pedagógusok adhatnak be, akik legalább nyolc év szakmai gyakorlattal rendelkeznek – mondta a politikus a Szegedi Zrínyi Ilona általános iskolában tartott sajtótájékoztatóján. Hozzátette: a harminc évnél régebben a pályán lévő pedagógusok szakvizsga nélkül is jelentkezhetnek. (Hoffmann: új határideje van a jövő évi minősítésre való jelentkezésnek)

A minősítési rendszerrel kapcsolatos tiltakozások miatt (túlzottan bürokratikusnak és a már bizonyított tanárok számára megalázónak tartják egyesek) két szakszervezet, a PSZ és a PDSZ is sztrájkbizottságot, az államtitkárság pedig egyeztetéseket kezdeményezett. Hoffmann szerint a portfóliók feltöltéssel kapcsolatban egyesek szándékosan félretájékoztatják, megtévesztik a közvéleményt a választások előtt, semmi olyat nem kérnek a pedagógusoktól, amit nem tudnának teljesíteni. Lapunknak azt mondta, hogy nincs tömeg a sztrájkkezdeményezés mögött. Hoffmann elmondta, hogy az idén portfóliót feltölthető mintegy 25 ezer pedagógus fele már regisztrált (4537-en már valamilyen anyagot, 8-an az összeset feltöltötték), ezzel szemben közel 200-an tagadták meg az eljárásban a részvételt. Az államtitkár szerint a pedagógus portfóliók feltöltésével kapcsolatos értetlenkedések mögött az a tény húzódik, hogy a pedagógus társadalom leszokott arról, hogy óravázlatot készítsen, és sokan a tanmenet elkészítését is felesleges tevékenységnek tekintik. (Ötévente terveznek ellenőrizni egy pedagógust)

A tanulók matematikai képességei a hatodikról a nyolcadik évfolyamra jelentős mértékben fejlődnek, míg a nyolcadikról a tizedik évfolyamra kevésbé - többek között ezt tartalmazzák a 2013. évi országos kompetenciamérés eredményei, amelyeket pénteken tett közzé honlapján az Oktatási Hivatal. Az eredményeket összefoglaló országos jelentést május 31-ig hozzák nyilvánosságra. (Megvan a 2013-as kompetenciamérés eredménye)

Az „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” elnevezésű kiemelt uniós projekt egyik fontos vállalása az ágazat minőségének, hatékonyságának és eredményességének fejlesztése. Ennek egyik eszköze a pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet bevezetése - hangzott el a projekt konferenciáján február 27-én, a fővárosi Dürer Rendezvényközpontban. A projekt megvalósítása 2011. november 15-e és 2015. január 31-e között történik 3 milliárd forintból. (Jövőre startol a tanfelügyeleti rendszer)

Megalakult hétfőn a Nemzeti Tankönyvtanács testülete, amelynek alapvető feladata a tankönyvekre vonatkozó döntések előkészítése, valamint a tankönyvek rövid és középtávú fejlesztési irányainak meghatározása – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma köznevelési államtitkársága az MTI-vel. (Megalakult a Nemzeti Tankönyvtanács)

Szigorú követelményeknek kell megfelelniük, és 40 ezer forintot is be kell fizetniük azoknak a pedagógusoknak, akik szakértőként akarnak részt venni a tanárok, tanítók és óvodapedagógusok minősítési eljárásában. A jelentkezőknek a képzések megkezdéséig össze kell állítaniuk portfóliójukat, és meg kell szerezniük a képzés megkezdéséhez szükséges munkáltatói hozzájárulást. A jelöltek egy óráról sem hiányozhatnak, és készíteniük kell egy videofelvételt egy tanítási órájukról, foglalkozásukról, amelyhez a szülői hozzáárulást is meg kell szerezniük. (Kik ellenőrzik majd a tanárok munkáját?)

A fiatalok képzése, szakmai támogatása alapvető jelentőségű a Siemens Zrt. magyarországi vállalatánál, ezért támogatja az Európában már kiválóan működő duális képzési rendszert. A siker érdekében a Siemens tanműhelyét és tantermeit is korszerűsíti, bővíti - tudta meg az Edupress, a cég március 5-ei sajtótájékoztatóján. (Komoly fejlesztések és sikeres duális képzés a Siemens Zrt.-nél)

„Elsősorban arra vagyunk kíváncsiak, hogyan gondolkodik a pedagógus, mennyire tudatos, mennyire problémaérzékeny, hogyan tudja önmagát elemezni, értékelni”, magyarázza Kotschy Beáta, aki szakértőként kulcsszerepet játszott a rendszer kidolgozásában. Szerinte egyáltalán nem olyan nehéz a tanárokra rótt feladat. „Tapasztalataim szerint a tanár szakos hallgatók elsőre meg tudják írni a portfóliójukat. Nem a reklám kedvéért mondom, de aki megcsinálta, mind nagy örömmel nyugtázta, hogy mennyivel másképp látja saját magát”, teszi hozzá. „A pedagógus II. minősítésen csak az bukik meg, aki már diplomát sem kaphatott volna, mert ott is alapfeltétel, hogy rendelkezzen mind a nyolcféle alapvető tanári kompetenciával. A követelményrendszer egyáltalán nem magas”, szögezi le. (Mérlegen az Orbán-kormány legkényesebb döntése)

Ha semmi nem mérhető, honnan tudjuk mégis, hogy valaki jó tanár-e? Ha magamnak felteszem ezt a kérdést, egyértelmű választ nem tudok adni. De ha úgy alakítom a kérdést, hogy „Mikor vagyok jó tanár?”, már könnyebb rá válaszolni. Akkor vagyok jó tanár, ha szívós munkával, hiteles és következetes magatartással meggyőzöm tanítványaimat, hogy érdemes legyőzniük kényelmüket azért, hogy erőfeszítéseket tegyenek a világ és benne önmaguk jobb megismeréséért, környezetük és önmaguk gazdagításáért. Ha legalább néha sikerül legyőznöm saját fáradtságomat, rutinomat, az áldatlan iskolai körülményeket, a külvilág kultúraellenes csábításait, és megcsillogtatni diákjaim előtt szakterületem értékeit. Ha elfeledtetem velük, hogy a katedra két ellentétes oldalán foglalunk helyet, és együtt értünk meg, oldunk meg, alkotunk meg valamit. (Tanárok rőfökben és bájtokban)

Nem tartja megalázónak az Oktatási Hivatal azt a kérdéssort, amely alapján kiválasztják, kik minősíthetik a tanárokat. Múlt héten több pedagógus szakértő is kifogásolta a tesztet, amely szerintük nem a szakmai hozzáértésüket, hanem a jellemüket vizsgálja. A tesztet kidolgozó cég szerint a hivatal nem kapja meg a tanárok kérdésekre adott válaszait, csak egy összegző értékelést, és előny, ha valaki nem szolgalelkű. (Nem a simulékony tanárokat keresi az Oktatási Hivatal)

Hámori Veronika (a Fazekas Mihály Gimnázium igazgatója) kitért arra is: a minősítési rendszer bevezetését kétkedés, ellenállás, éles kritika kíséri, főként a bevezetés módja és a minősítési rendszer szakmai tartalma miatt. Meggyőződése, hogy „az első következménye a második”. Aki nem fogadja el a bevezetés tényét, vagy annak módját, ütemezését, az nem mélyed el olyan szinten a tartalom tanulmányozásában, hogy megalapozott véleményt tudjon alkotni - jelezte. Szerinte ezt bizonyítja, hogy szinte kizárólag a „pedagógus-portfólió feltöltését” kifogásolják, ami az értékelés egyik eszközének kiemelése a rendszerből. Önállóan, a minősítési rendszerben elfoglalt helyének és szerepének ismerete nélkül nem lehet reálisan értékelni - rögzítette. (Ha jól csinálják, a gyerekek nyernek a legtöbbet a pedagógus portfólióval)

„Óriási disszonanciák vannak a munkaerőpiacon, amit kezelnünk kell” – mondta. Czomba Sándor közölte: „ha azt szeretnénk elérni, hogy a vállalkozások találjanak megfelelően szakképzett munkaerőt, ahhoz nekünk a szakképzésben és a felnőttképzésben nagyon jelentős változásokat kell végrehajtanunk”. Hozzátette: az átalakulások megindultak, ennek eredményei később mutatkoznak meg. (Czomba változásokat szeretne a szakképzésben)

A köznevelésért felelős államtitkár azt mondta, hogy a pedagógusok béremelésének első és második lépése megtörtént, de ennek az életpályának része az is, hogy fejlődést várnak el a pedagógusoktól, az oktatás, a nevelés színvonalának javulását. Ez nem többletmunkát jelent a pedagógusoknak, hanem intenzívebb, szakmaibb és keményebb munkát - mondta az államtitkár. (Hoffmann Rózsa: Nem volt hibátlan minden intézkedésünk)

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének nyílt levelére így reagált Hoffmann: Szerinte nem szükséges védekeznie a nyílt levél mocskolódó hangvételére, az igaztalan vádakra, méltatlan kifejezésekre. Nyílt a naptára, bárki megnézheti, hogy hetente több tucat pedagógussal és diákkal tárgyal, sokan megbarátkoztak a tanárok új minősítési rendszerével, de a levél bántó stílusa lehetetlenné teszi, hogy velük is megegyezzen. Hoffmann elmesélte, az „úri világban” volt egy párbajkódex, mely szerint aki párbajképes, azzal nem illik párbajozni. Szerinte a PDSZ a nyílt levelének stílusa miatt nem párbajképes. (Hoffmann Rózsa nem kíván párbajozni a pedagógusokkal)

„Nem a feszültségkeltés az érdeke a közoktatásnak, hanem az, hogy megegyezés szülessen” – mondta Mendrey László a TV2 reggeli műsorában. Szerinte a Hoffmann Rózsa által kifogásolt nyílt levelük nem volt sértő, ők csak tényeket soroltak fel. Abban egyetlen dolgot lehet esetleg kifogásolni, hogy nem nagyon szeretik, ha hülyének nézik őket, de ez talán emberileg érthető – tette hozzá. A PDSZ elnöke azt mondta: ők a kormányzat részéről nem szakszerű oktatáspolitikát, hanem hatalmi politikát látnak, ami nem másról, mint az alattvalók kineveléséről, a hatalom kiszolgálásáról szól. Az alattvalók kinevelésének példájaként említette Mendrey László, hogy mivel már egy munkáltató alá tartoznak a pedagógusok, kritikát senki sem mer megfogalmazni, „mert az állásával játszik” (PDSZ-válasz Hoffmannék alattvalóiról, bűnbakjairól)

Az oktatás átalakítását viszont Orbán Viktor nem emelte be a nemzeti ügyek közé, sőt „beszédesen hallgatott” e kérdésről 2010-ben. Sem a választási kampányban, sem a kormányprogramban nem szerepelt ez a terület. A humánminisztériumon belül az oktatást is átengedte a KDNP-nek, jelesül Hoffmann Rózsának. Az oktatási államtitkár azonban, talán magát a miniszterelnököt is meglepve, meghirdette a közoktatás és a felsőoktatás újjászervezését. A szakképzés átalakításáról a Nemzetgazdasági Minisztérium gondoskodott, amely az államilag támogatott felsőoktatási férőhelyek számába is beleszólt. (Nem ígérte, de "megcsinálta" – Mérlegen a kormány V.)

A PISA-vizsgálatból levonható következmény: lassan megfordul a világ. Papucsot napjainkban Vietnam gyárt, mi pedig még Mercedeseket szerelünk össze, ám évtizedek múlva Vietnamból érkezik majd a műszaki eszköz és mi gyártunk majd papucsot. Mert csak erre leszünk képesek. (Analfabéták országa leszünk?)

„A pedagógustársadalom 160 ezer tagja részesült jelentős béremelésben. Több mint 80 százalékuk kereken 80 ezer,12 százalékuk több mint havi 40 ezer forintos béremelésben részesült. Ez egy-egy pedagógusra vetítve, egy év átlagában, kevés híján félmillió forintot jelent. Elmondhatjuk tehát azt, hogy egy pedagógus házaspár, szerencsére sok ilyen van, majdnem egymillió forinttal többet keres egy évben, mint keresett egy évvel korábban” – fogalmazott Hoffmann Rózsa államtitkár. (160 ezer pedagógus részesült béremelésben)

Az Oktatási Hivatal kiadta a tavaly decemberben nyilvánosságra hozott minősítési útmutató kiegészített változatát. Elsősorban azok számára állították össze, akik az idei speciális minősítési eljárásban vesznek részt, illetve jelentkeztek a 2015-ös minősítési eljárásra. (Fontos útmutatót kaptak a tanárok: többet lehet tudni a tanfelügyeletről)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.23.
A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi
A vita után sajtótájékoztatót tartottak a tiltakozó szervezetek, ahol Törley Katalin, a Tanítanék Mozgalom aktivistája elmondta, lelkiismereti és szakami kérdés felszólalni a törvénymó...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Nem kaptak választ a bérkérdésre a tanárok, felkészülnek az őszi akciósorozatra
A Pedagógusok Szakszervezete nemrég kijelentette, eddig tartott a türelme, a tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért ősztől akciósorozatot hirdetnek. A szakszervezet ugyanis úgy látja,...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Kaotikus a helyzet a nyári gyermektáboroknál
Még mindig nincs egységes szabályozás arra vonatkozóan, ki lehet táboroztató, nincs személyi, vagyoni feltételhez kötve a tábor szervezése. Egyetlen feltétel, hogy maga a táborhely feleljen...
(Forrás: Infostart)
--
2019.06.23.
Egy pomázi iskolában kipróbálták azt, ami egyszerre jó a szülőknek, tanároknak és a háziorvosoknak is, és fényesen bevált
Van már pár iskola, ahol kipróbálták, hogy bizalmat szavaznak a szülőknek, és háromról 15-re emelték a szülők által igazolható napok számát. Ezt ugyanis saját körben eldönthetik. Ilyen...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.06.23.
A Kárpát-medencei oktatási együttműködést erősíti egy uniós projekt
A Kárpát-medencei oktatási együttműködés erősítése a célja az Oktatási Hivatal (OH) valamint a Szent István Egyetem és a Debreceni Egyetem közös uniós projektjének – közölte Gloviczki...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.23.
A Budapest School a „mit” helyett a „hogyan”-ra adja meg a választ a tanulóknak
A Budapest School működési elve az, hogy a diákok – akik magántanulók – ugyanúgy kapnak bizonyítványt, csak az ehhez szükséges tudást más metódus szerint sajátítják el, ami egyben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.23.
Pölöskeiné: Nem lényeg a tankötelezettség
Pölöskeiné szerint jó döntés volt, hogy a szakképzést a gazdasághoz kapcsolták, bár szerinte jobb volt, amikor még a Nemzetgazdasági Minisztérium felelt a területért, igaz, most az Innov...
(Forrás: Népszava)
--
2019.06.23.
Messze még a Diákváros: csak az egyetemisták felének jut kollégium
Tény: kollégiumi férőhelyből továbbra sincs elég, országosan mintegy 54 ezer férőhely érhető el (ebbe beletartoznak az egyházi és magánkollégiumok is), miközben a nappali tagozaton tanul...
(Forrás: Népszava)
--
2019.06.23.
Rugalmas iskolakezdés? A kormány ezt is eltörölné
A tervezet módosító csomag szerint, ha egy gyerek betöltötte a 6. életévet, kötelező elmennie iskolába. Akkor is, ha ő egy nappal a megadott határidő előtt, mondjuk augusztus 30-dikán sz...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek