OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. november 23.
» Hozzászólások (2)

MI – Egy ofő naplójából

2. Gyerek vagyok, ments ki innen!

2014. november 13.

Tegnap hosszú napra készültem, mert 9-től bemutató órákkal súlyosbított intézménylátogatásra érkeztek a kerületi kollégák. Mivel nekem fél 1-kor kezdődne a műszakom, sejtettem, hogy ez a nap nem lesz egy sétagalopp. De ami történt...!

A nyolcadikosok moziba készültek. A „Harag” című Brad Pitt filmet készültek megnézni. Az én egyik leánykám kérte, engedjem el őt is, mert hát a Brad Pitt, ugye értem. Értettem. Megegyeztem a kollégákkal, ha a nyolcadik hajlandó magával vinni, én el fogom engedni. Az eredmény nem volt kétséges, O. mehetett.

A negyed 4-kor kezdődő előadásról 7 óra felé már hazafelé tartottak, teljesen a film hatása alatt voltak. Nem ordítottak, nem rendetlenkedtek, beszélgettek. amikor a metrótól néhány méterre, egy sötét utcában megtámadták a csoportot. Egy fiúnak a fejét és a felsőtestét, egy másiknak a lábát próbálták felismerhetetlenné tenni. Néhányan megúszták egy-egy pofonnal. A csoportot kísérő kollégák észnél voltak, ahol és amikor tudtak, beálltak a támadók és a gyerekek közé, de ők csak ketten voltak, a támadók sokan. Az első pillanatban jelezték, rendőrt hívnak, de ezt azonnal nem tudták megtenni, mert a testükkel védték azokat, akiket tudtak. Akit éppen nem bántottak, azok futni kezdtek a suli felé. Negyed nyolc körül mindenki bent volt. Hívták a rendőröket, amíg meg nem érkeztek, próbálták a gyerekeket megnyugtatni, a sérüléseket megnézni, ellátni. A mentőknek is szóltak.

A többi csoport persze pánikba esett, sírtak, leginkább hisztériáztak. A kollégák zöme nagyon rosszul reagált. Illetve sehogy sem, mert tanácstalanul álltak, nem tudták kezelni a helyzetet. Ez felveti azt a kérdést, hogy mire vannak felkészítve azok az emberek, akikre gyerekeket bíznak. Erről is érdemes lenne elmélkedni, de most nem fogom tudni az ezzel kapcsolatos világmegváltó gondolataimat összeszedni.

Ekkor úgy fél 8 lehetett. Én fél 7-kor már otthon voltam, benyomtam a kora esti koffein adagot, már majdnem elégedetten nyögtem, hogy ez is megvolt, amikor megszólalt a telefon. A hívó az egyik kisded. Vajon mit akarhat? Felveszem, a telefon másik végén lévő köszön, bemutatkozik. Bizony, mert valamikor megbeszéltük, hogy ezt így illik. Még bocsánatot is kért a zavarásért, majd feldúlt hangon elkezdett valamit hadarni arról, hogy a nagyokkal valami baj történt és én most, de azonnal hívjam O. anyukáját. Mi vaaaaaaaaaaaan????? Lassíts, kezdd újra! Szegény M. nekiveselkedett ismét, de persze semmit sem értettem. Mondtam, nyugi, jelentkezem még. Azt értettem, hogy O. rendben, meg hogy valami nagy baj volt/van, de hogy micsoda?? Felhívtam az egyik kollégát, aki annyit mondott, hogy nem nagyon ér rá velem csacsogni, mert épp a rendőrökkel próbál ezt-azt megbeszélni. Kérdeztem, szerinte bemenjek-e? Mondta, hogy nem kell, mert O. rendben. Mondtam, oké, letettem a telefont és elindultam a suliba. Biztos voltam abban, bármi is történt, O. magánkívül van. Ő egy nagyon édes, aranyos, érzékeny kislány, biztosra vettem, hogy zokog valahol. Tehát menni kell! Mentem. Felkaptam 3 tábla csokit, hátha az is jó lesz valamire.

Együtt érkeztem egy sík ideg anyukával, akit a nagylánya hívott fel. Briliáns ötlet volt, mert nem elég, hogy 16 totálkáros kölyköt kéne valamiféle használható állapotba hozni, van egy anyuka, aki őrjöng, remeg és nagyjából azt sem tudja, hol van. Benyomtam egy fotelbe, megpróbáltam adni neki egy pohár vizet, de úgy remegett, hogy képtelen volt megfogni a poharat. Közben leszivárgott néhány érintett gyerek. Ők sokkos állapotban, csendben gubbasztottak. Őket is megitattam. Mindenkibe belediktáltam egy kis csokikát, megsimogattam a buksijukat, megölelgettem őket, miközben anyát időnként visszanyomtam a fotelbe. Negyed óra elteltével anyuci már majdnem használható állapotban volt. Megölelte, összecsókdosta a kislányát, aki ugyan kapott egy pofont, de az ijedtségen kívül más baja nem esett.

Közben a mentő is megérkezett, O. is előkerült. Ijesztő volt, a rémület még mindig a szemében, remegett, sírt, úgy ölelt át, mintha az élete függött volna ettől. Simogattam a fejecskéjét, kapta a pótanyai puszihegyeket, amennyire tudtam, magamhoz szorítottam. Mondtam neki, már megnyugodhat, biztonságban van, itt vagyok. Kérdeztem, bántották-e? (Tudtam, hogy nem, de beszéltetni akartam.) Engedett a szorításból, rám nézett és azt mondta: Nem bántottak, mert a V. megvédett. De végig kellett néznem, hogy őt bántják. Mondtam, nyugi, V-t megnézik a mentősök, talán nincs is eltörve a lába. Közben persze az is kiderült, hogy a két kolléga még sokáig élvezi a rendőr bácsik társaságát, az estis kollégák munkaideje lassan véget ér (és reggel 6-kor újra kezdődik), csak a két éjszakás marad bent.

Úgy éreztem, nekem kell felvállalnom, hogy elkísérem a mentősökkel a három babát, akit mégis csak orvosnak kéne látni. Közben persze forródrót az igazgató helyettessel, mert a főnök színházban. Sms-t küldtek neki, hadd örüljön! Én 9-kor három kisdeddel a mentőkkel balra el, érintett kollégák és a megtámadott gyerekek jobbra el (rendőrség, jegyzőkönyv). A többieknek még egy kis „esetmegbeszélés” majd takarodó.

Heim Pál Kórház, Sebészet. Egy lélek sincs sehol. Hm. A három gyereket vigasztalom: ne izguljatok, ez sebészet. Bármi fáj, már le is vágják. Jófej vagyok ám, és végtelenül empatikus. Kislány, aki a bordáját fájlalja kéri, ne má, mert fáj, ha röhög. Mondom néki, az jó, ha fáj, mert akkor él. Még jobban röhög. (Ismer.)

3 perce várakozunk, nyílik az ajtó: mindhárom gyerekkel fáradjak be. Befáradtam. Nem nézem az orvost, a gyerekeket figyelem, mert nem vagyok nyugodt. Doktor bemutatkozik: F.doktor vagyok. Örülök, nyújtom a kezem, mondom a nevem, de még mindig a gyerekekre figyelek. Megismétli a nevem, kérdi jól hallotta-e. Mondom, jól. Erre megismétli a nevét, de keresztnevet is mond. Ránézek. Ezt nem hiszem eeeeeeeel!!!! Ez a kölyök (F. doktor) az én kislányom táncpartnere volt valamikor. Már akkor is sebésznek készült. Újra a gyerekekre pillantok, láthatóan jól vannak. Megölelem, megcsókdosom a doktor bácsit, enyhül a feszültség. Mondhatnám köddé válik.

Vizsgálat: első fiú: röntgen valószínűleg eltört a lába. Második fiú: röntgen, mert elájult, tehát agyrázkódás Kisleánka: hasnyomkodás. Rossz helyen jelez fájdalmat. Ha a bordájával van valami, lépmagasságban nincs fájdalom. De neki van, ez nem túl biztató. Nincs röntgen, mozdulatlan fekvés a guruló ágyon, hasi ultrahang, nagy labor. Gombóc a gyomorban. Nekem.

Közben előkerül igazgató bácsi, aki hív, aggódik. De amint megtudok valamit, azonnal hívjam. És egyébként meg hogy fogok hazajutni? Küldjön értem valakit? Mondom néki, nyugi, jelentkezni fogok, ahogy tudok valamit. És a férjem majd hazafuvaroz, nem alszom a kórházban.

Közben F. doktor ítéletet hirdet: ma senki nem megy haza (rajtam kívül), mert rendőrségi ügy, kiskorúak, állapotuktól függetlenül maradni kell. Hát, jó.

Csöpög a vizsgálati eredmény: V-nél nincs törés, csak baromi ronda zúzódás, R-nek van agyrázkódása, de az agya rendben. (Erre azért nem fogadnék nagy tételben, de a sérülés szempontjából nagy öröm ez nekem.)

A kislánynál nincs belső vérzés, nem szakadt le a lépe, de további vizsgálatok, mert megrepedhetett a máj vagy a lép. Ez nem túl jó, de a lép leszakadásához képest maga a boldogság, gombóc gyomorból el, óriási detonációval a kő is lehullik a szívemről. Eredmény reggel.

Hívom igazgató bácsit, megnyugtatom, közben hallom, valaki keres. Főnöktől könnyes búcsú, Zs. igh-nak telefon, mert várja. Zs. köszöni, sóhajt egy nagyot. E. igh-t is visszahívom, mert ő sem nyugodt. Jó hírek, vigasztaló szavak, elégedett nyögés.

Kisdedek a megfelelő kórtermekben elhelyezve, leány a jelenlétemben laborügyileg ledöfve, ágyba dugdosva. Férj értesítése, hogy érkezhet, várakozás a kórház előtt lévő taxi állomáson. Féléjfél, és már otthon is vagyok.

Bréking nyúúúz: laborleletek rendben, minden kisded elbocsájtva. Igazgató, ig.h-ek hálás köszönete besöpörve. De ez már egy új nap volt.

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Juli | 2014. november 24.
Kedves Szigi! Azért ezek a két pedagógus, aki a gyerekeket kísérte, próbálta megvédeni őket a saját testével is, de a túlerővel szemben nem volt esélyük. Azért ne legyünk velük igazságtalanok. Az iskola pedagógusai nagy gondossággal és empatiával kezelték az esetet. Vajon hogyan lehet felkészülni az ilyen erőszakos eseményekre? Inkább ez a kérdés. Meg a terjedő, lassan parttalanná váló erőszak problémája. Kerüljön be a pedagógusképzésbe a harcművészet? Közlekedjenek a gyerekcsoportok rendőri kísérettel? Hogy egy mellékutca este kiürül, az ellen nincs mit tenni.
Szigi | 2014. november 24.
Döbbenet, hogy ma ilyen megtörténhet. Még nagyobb döbbenet, hogy ilyen korán üresek az utcák, nincs aki segítsen ha kell. Ennél már csak tényleg az durvább, hogy akikre gyerekek vannak bízva, azok krízishelyzetben csak állnak és lesnek, mint lóalkatrész a hidegvízben.
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek