OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. december 22.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy ofő naplójából

6. Kis karácsony, nagy karácsony...1.0

2014. december 12.

A héten már muszáj lesz az iskolai karácsonyi műsorral kicsit intenzívebben foglalkozni. Ebben az évben a felsősök nyerték ennek lehetőségét, Z. bácsi bevállalta.

A projekt alapja a „Légy jó...” Z. bácsi hetek óta készíti a fotókat, filmrészleteket, keresi és megtalálja a megfelelő effekteket, vágja... Zs. néni gyúrja a dalt a nyolcadikos K.-nal, aki szólót fog énekelni, természetesen élőben.

A témaválasztás oka nem más, mint az, hogy egy kollégiumban játszódik a történet. És mint tudjuk, mi is kolesz vagyunk. A kiragadott részlet pedig a lutrival kapcsolatos történések.

Szerepek kiosztva, próbálkozunk a szöveg tanulásával. Nem egyszerű mutatvány, mert a délelőtti órákra készülni kell, szabadidőnk – mint azt már az előzőekben jeleztem is – szinte semmi. Estére már minden gyerek hullafáradt, inkább valamiféle szórakozásra vágyna, nem szövegtanulásra. A próbák az osztályteremben kezdődnek. Egy darabig ez oké, de a terem mérete, arányai persze köszönő viszonyban sincsenek az előadás helyszínével, a tornateremmel. Oda bejutni? Délelőtt órák vannak, délután sportkörök és külsős sport. A külsősök ideje szent és sérthetetlen, mert azért fizetnek. Marad a kora dálutáni egy-egy óra a saját programjaink terhére, majd este 7-től egy-másfél óra. Nem tudom, van hírértéke annak, hogy este hétkor már mennyire használhatatlanok a kölykök? Ráadásul ebből az amúgy is kevéske időből 20-20 perc elmegy arra, hogy a mobil kisszínpadot előszedjük, összerakjuk, majd a végén szétszedjük, visszavigyük. Hangosítás beszerelése, majd leszerelése, kellékek sétáltatása... Na, mindegy, ez van, ezzel kell beérnünk!

Misi egy szőke, kékszemű, halkszavú negyedikes. A narrátor és a földrajz tanár nyolcadikos. A többi szereplő pedig a hetedikes kis drágák közül nyolc. Az egyik középiskolás is vállalta a közreműködést.

Ha valami csoda folytán mégis sikerül megtanulni a szöveget, nna akkor, óriási durranás lesz ebből, akárki meglássa! ☺ (Ígérem, nyilvánosság képesség esetén felteszem majd a felvétel linkjét.)

Gyűrjük a dolgot, még minden nehézség ellenére élvezik a próbákat. Sok időnk nincs, mert jövő héten szerdán ősbemutató. :)

Közben azért időnként csinálunk mást is. Például tanulunk, mert a számonkéréseket azért nem ússzuk meg. Újabb és újabb megrendítő erejű gyomrosok érkeznek, ahogy haladunk előre a tananyagban. Szinte mindegy, hogy melyikről beszélünk. Elképesztő mennyiségű és minőségű „tudományt” kéne elsajátítani.

A heti kedvenc: magyar irodalom, Arany János. Oldalakon keresztül nyomja a tudnivalókat a könyv. Van ott minden. Petőfival való barátság, Őszikék, munkahelyek, és sok-sok „fontos” dolog. Csupa olyan, és főleg úgy, hogy még véletlenül se keltse fel a gyerekek érdeklődését. Az oldal tetején két mondatban az életrajzi adatok.

Házi feladat: írj Arany életéről vázlatot! Jaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjj!!!! A mi gyerekeink, akik mindenféle diszekkel küzdenek! Olvassanak el úgy 8-10 oldalt, hogy abból használható vázlat legyen! Ááááááááááááá!!!!! Persze, kiírhatják a fejezetcímeket is, de az nem vázlat! Az tartalomjegyzék.

Értem én a kollégámat, aki nem mellesleg az ofő is. A félév lezárásakor elmegy babázni. Az a legnagyobb gondja, hogy mit fog szólni az utódja. Attól szorong, hogy mindent muszáj kinyomni a kölykökből, mert az új majd azt gondolja, hogy ő nem tanított rendesen. És képtelen vagyok elhitetni vele, hogy az új ember tudni fogja, hogy a mi gyerekeink döntő többsége nem problémamentes. Minden igyekezetem ellenére hajthatatlan! Így aztán abban a három osztályban, ahol ő tanít, most beledöglünk a tananyag elsajátításába! És ez három tárgyat is érint: irodalom, nyelvtan, töri.

A magyarul alig beszélő M. se panaszkodhat! A magyar órákat a másodikosoknál tölti. A kolléganőm pedig egy varázsló! Csodát képes tenni úgy, hogy közben persze a saját (baromi nehéz) osztályát is tanítja. Legutóbb a sarkvidékek földrajzát sikerült megtanulnia M-nek. G. néni iszonyú mennyiségű időt, energiát, szakmaiságot tesz ebbe a dologba! Nincs ötletem, hogyan tudnánk ezt meghálálni neki. És az eredmény? A földrajzszakos fanyalog. Mert ő látja, hogy mennyi munka van emögött, de M. nem érti a kérdéseit, nem tudja visszaadni a tanultakat. Mi vaaaaaaaaaaaan????

Állítólag kapunk mindenféle tankönyveket, olyanokat, amiket kifejezetten a kínai gyerekeknek találtak ki. Azoknak, akik valamikor Magyarországra jöttek, tankötelesek, de nem beszélik a nyelvet. Kíváncsi vagyok, mit szólnak majd a kollégák, ha más tankönyvből kell számonkérni M-t. Gondolom, majd morognak! Pedig a differenciálás nem új találmány!

Azért ezt a hetet is túléltük! A jövő hét megint drámai lesz, de aztán jön a szünet!

Szóval, a jövő hét menetrendje:

Hétfő, kedd: próba, próba, aztán még egy kevés próba. És bónuszként még mindig csak a próba. És amikor nem próbálunk, akkor tanulunk, mert ugye nem a karácsonyi műsorért járunk iskolába. Szóval, okosodunk is.

Kedden két próba között osztálykarácsony, szerdán iskolai karácsony, ősbemutató, csütörtökön az a már többször emlegetett „Angyalkák karácsonya”, pénteken még egy technika dolgozat a fiúknak (csak azért, hogy érezzék a törődést), majd ebéd után kitör a téli szünet.

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
--
2019.04.13.
Fergeteges magyar siker a lányoknak rendezett matematikai diákolimpián
Kerekes Anna aranyérmet, Hámori Janka ezüstöt, Kocsis Anett és Mészáros Anna bronzérmet szerzett, ezzel Magyarország összesítésben a 8. lett az idén kilencedszer megrendezett Európai Leá...
(Forrás: Qubit)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek