OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. december 28.
» Hozzászólások (3)

MI – Egy ofő naplójából

7. Kis karácsony, nagy karácsony...2.0

2014. december 19.

A szünet előtti utolsó hét. Nem csak a hét, mi is az utolsókat rúgjuk. Muszáj lenne a karácsonyi műsort a tornateremben próbálni, mert rögtön szerda, és...

A szereplők közül „mindössze” hárman hiányoznak. Ez egy agyrém! A háromból az egyik az a nyolcadikos, aki a végén a szólót énekli. B-terv nincs, ő az egyetlen fiú, aki nem csak szeret, de tud is énekelni. Most jön, a „Térdre, imára!” sóhaj, mert egy szép kövér torokgyuszi ütötte ki. És ugye, ő énekel.

A másik két hiányzó majd érkezik, őket tudnánk pótolni, de nem szeretnénk. És láss csodát, este már egyikük a koleszban van! A másik majd kedden érkezik, mert az iskola nem kocsma, hogy egész nap (egész héten) ott legyen! Az ő családjában a tanulás, az iskola szitokszó, pedig egy nagyon értelmes, nyitott, aranyos gyerek. Ha bent van, minden rendben. Ha bent van...

Tehát, hétfőn egy próba „light”, kedden szintén. Délután és csak egy óra. Majd az osztálykarácsony, ami után egy hosszabb próba. Szintén „light”, mert nem teljes a csapat.

Akik nem próbálnak, azok termet rendeznek, fát díszítenek, előkészítik a terepet. Villámgyorsan végeznek, így mehetnek számtek szakkörre. Mi gyúrjuk a műsort. Négy órára fent vagyunk a teremben, kezdődhet a program. Idén kicsit kapkodós lesz, de nem tudunk mit tenni, zsúfolt a hét. Sokan is leszünk, mert mindenki bent van. A három „lízingelt” középiskolásom is. Ők is hozzánk tartoznak, tiszteletbeli hetedikesek. Az idén. Jövőre nyolcadikosokká avanzsálnak ők is. Kissé túlkorosak, de az enyémek!

Kellemes, halk karácsonyi zene szól, csak a fenyőfa fényei és a mécsesek világítanak. Nagy az izgalom! Azt persze tudják, kitől kapják az ajándékot, mert már vagy három hete kihúztuk a neveket. (A titoktartás nem az erősségük!) De hogy mit rejt a csomagocska, na az izgi! (Max. 1000,- Ft értékben lehetett vásárolni, mert nem az anyagi romlásba döntés a cél. Saját kezű ajándék nálunk ritka, mert egész héten, napi 24 órában vannak együtt, nehéz így meglepetés ajándékot készíteni.) O. néni, az ofő köszönti a csapatot. Bejelentéssel nyit: azt nem tudja, ki lesz a magyar-töri szakos, aki jön, mert ő megy (babázni), de az osztályfőnök személye már megvan. És ő nem más, mint Z. bácsi (akit imádnak, aki „váltósnevelő” a csoportnál, nem mellesleg a rajztanár). A hatás leírhatatlan. Az áhitatos csendet felváltja valami elementáris erejű ováció. Mintha hirtelen valami tinisztár vagy más celeb pottyant volna közéjük. Ugráltak, visítottak, sikítoztak, tapsoltak, ölelgették egymást! Percekig ünnepelték Z-t. Vége a meghitt, karácsonyi hangulatnak, végük van. Láthatóan boldogok. És nagyon édesek!

Nincs más hátra, kezdődik az ajándékozás. Izgatottak továbbra is, de a jó hír mindent visz. Annak nagyon örülök, hogy az ajándékok kiválasztásánál figyelembe vették, minek örülne a másik. Komolyan örömet akartak szerezni egymásnak. És úgy tűnik, ez sikerült is! Mint minden évben, most is van közös ajándék: társasjátékok és a csodacsináló fotómasinához (egy pici fényképezőgép, ezzel készülnek a filmecskéink) mindenféle ketyere. Memóriakártya, újabb aksi, aksitöltő. Muszáj „megemlékeznem” két olyan csomagocskáról, ami ezt mindenki számára érthetően támasztja alá. Azt tudjuk, hogy O. néninek kisfia lesz. Aki őt húzta, megkérdezte tőlem, mi lesz a baba neve. És „névre szóló” ajándékot választott. O. néni meg is hatódott!! És az én meglepim: egy póló, fotóval, amin az egész osztály rajta van! Hát, ez nem lesz agyonmosott, az fix! Az egyik legnagyobb kincsemként fogom őrizni! Mert nem ők és én, hanem MI!

Az ajándékok kölcsönös lecsekkolása után egy új tereptárgy keletkezik: a hetedikesek fürtökben lógnak Z. bácsin. Magukon kívül vannak az örömtől, még mindig. Komoly erőfeszítések árán kiszabadul. Ha már szabad a kezük, irány a rengeteg finomság, amit a szülők küldtek. Fél óra múlva már csak a tárolódobozok és tálcák tanúskodnak arról, ma sem maradtak nasi nélkül. Felszabadultan örülnek, játszanak, jó nézni, mennyire együtt vannak.

K. a dalos pacsirtánk is keddre ígéri magát, de az orvos hallani nem akar arról, hogy bejöjjön. Na, jó, szerdára beengedi. Akkor már csak az a kérdés, hogy majd kijön-e bármilyen hang a torkán. A felkészítését végző kolléganő, Zs. tajtékzik.

Tehát, a finálét nem próbáljuk, mert nem nagyon van kivel. Ez egyre szórakoztatóbb! Nem elég, hogy délutánonként maximum egy órát lehetünk a tornateremben, nem tudjuk végigpróbálni a műsort. Az esti próbák már hosszabbak. Fél 7 tájban beköltözünk és 8-fél 9-ig kínozzuk a kölyköket, de ugye illenék egyszer-kétszer kompletten is próbálni.

Ehhez vegyük hozzá, hogy a hangtechnikai berendezéseink botrányosak! Kevés is, gyenge is, súlyosbítva egy szintén katasztrofális akusztikájú teremmel, ami csodálatosan szép, de nem többfunkciósra tervezték. A belmagassága sem kevés, de kapott egy csinos sátortetőt, így aztán megnézheti magát, aki nem énekes-táncos tömegjeleneteket akar előadni. Bár a kisdedek hajlamosak arra, hogy napi 24 órát ordítsanak, valahogy a szöveges előadások idejére automatikusan nő a torkukba egy hangtompító. Ez történik most is. Minden trükköt bevetünk. Nyilas Misi egy mikroportot kap, a narrátor vezetékes, az énekes vezeték nélküli mikrofont. Ráadásul a narrátor szövegének nagy részét a filmmel rögzítette Z. De a hangosítás akárhogy is szépítünk, kritikán aluli. Nyilas Misi mikroportja hol túl hangos, hol majdnem néma.

Nem számít! Innen szép nyerni! K. érkezik szerda délelőtt, már otthon feltöltötték cukorral kikevert tojás sárgájával, még van remény!

Van két teljes óránk, és mindenki bent van! Kétszer is sikerül elpróbálni, végig! És délután, az ünnepély előtt még egy utolsó, nagy nekirugaszkodás. Ha a technika nem omlik össze totálisan, akkor még akár jó is lehet. A kölykök fegyelmezettek, mi idegbetegek vagyunk. Még szerencse, hogy ilyenkor is működnek!

Fél öt, kezdünk. A hagyományos keringővel nyitunk. Szerintem nem kéne erőltetni, de ragaszkodnak hozzá. Nem baj, utána mi jövünk.

Kezdőőőőőőőőőőőőőődik! Apa! Kezdőőőőőőőőőőőőőőőőődik!!!!

Elindul a film, szereplők a helyükön. A tündérkék a legjobb formájukat hozzák. A technika most is borzalmas, de legalább nem sípol, nem gerjed. Igaz, a hátsó sorokban semmit sem lehet hallani, de tekintsük az egészet egy IQ-tesztnek. Meg tudják-e fejteni, úgy, hogy majdnem „néma”. Telnek a percek, megy a műsor, mindenki a helyzet magaslatán. Finálé. Zajos siker! Bravó Z. bácsi, bravó minden közreműködő!

Igazgató bácsi megköszöni a rengeteg munkát, amit ebbe a dologba feccöltünk, gratulál. Átadja a félévi teljesítményekért – karácsonyi képeslap formájában érkező – igazgatói dicséreteket, valamint – a már birtokba vett – közös ajándékokat. Mindenkinek szép ünnepet kíván.

Az idegeink kezelése amúgy folyamatos. Nem csak a karácsonyi ünnepéllyel kapcsolatban vannak problémák. Angyalkák karácsonya1 projekt finoman fogalmazva is inog. Annak idején megírtuk a levélkéket, átadtuk. Napokkal később szóltak, hogy nem jó, mert nem rajzoltak(!!!) egy csomóan. Írjuk meg újra, de rajzoljanak is! Na, nem! Azt tuti, hogy nem! Az eredeti levelek egyszeriek és megismételhetetlenek. Annyira emberi, annyira spontán és őszinte, helyenként megható, hogy ezt nem vállalom be. Hetekig síri csönd a dologról, pedig napi kapcsolat a szervező kolléga és az Angyalkák között. Milyen színű, milyen méretű, milyen mit tudom én, milyen paraméterű legyen a vágyott tárgy. Azt is elárulják, hogy Vastag Csaba is eljön, hogy énekeljen a gyerekeknek. Ez persze hétpecsétes titok, a meglepetés-vendég.

A gyerekek mondták, hogy az a hír járja, aki nem rajzolt, az nem kap ajándékot. Biztos én vagyok az a végtelenül hülye, aki különbséget tesz az ajándék és a jutalom között. Mondom a drágáknak, baromság, nem létezik, hogy a rajz hiánya miatt nem lesz ajándék. Ha ez így lenne, akkor nem ajándékozás, hanem jutalmazás lenne a cél. De csak mondják! Két, a karácsonyi műsor kapcsán kialakulóban lévő agyvérzés között megkeresem a szervezőt. Kérem, nyugtasson meg, a nem rajzolókat sem büntetik. És akkor érkezik a hideg zuhany: de bizony! Aki nem rajzolt, annak nem hoznak ajándékot! Hűűűűűűűűűűűűűűűűha! Az amúgy is csekélyke mennyiségben birtokolt úri modorom maradéka azonnal köddé válik.

Kértem a szervezőt, hívja fel őket, térjenek jobb belátásra, de hiába! Csalódott vagyok és nagyon dühös!

Hetedikkel válság tanácskozás. Ismertetem a B-tervet: nem megyünk le. Kimenős napunk lenne amúgy is, elsétálunk a legközelebbi bevásárlóközpontba, ahol foglyul ejt bennünket a Mc Donalds. Mi engedünk az erőszaknak. Hagyjuk, hogy letoljanak a torkunkon valami menüt. Aztán kiszabadulunk és visszamegyünk a suliba. Osztatlan siker. Hurrá!!!

Csütörtök délelőtt. Jön három „angyal”. Kérdezem őket, mit gondolnak erről a dologról? A válasz, hogy aki írt levelet, az megkapja, aki nem írt, annak picike egységcsomagot hoztak. Akkor nézzük a listát! Egyetlen gyerek van rajta, mert őt a két tesó miatt felvették a saját névsorukba. A többi sehol! Még az az egy leányka sem, aki rajzolt! Az „angyalkákon” látom a kétségbeesést, nekik azt mondták, aki írt, az rendben. Vagy mégsem? Valami „Főangyal” Istent játszott, kiszedte a rajz nélküli leveleket, de az érintett önkénteseknek nem szólt. Az agyam eldobom!

Ordibálás a mi szervezőnkkel. Ő a vállát vonogatja, megmondták mit kérnek, nem? De ennyi! Részéről befejezve.

A hörgésem eredményeként beültetnek a főnökhöz, főszervezőstül. Elmondom a problémát, mondom, nincs baj, nem megyünk le. Arról szó sem lehet, menjünk csak, az én hozzáállásomon múlik, hogy jól érzik-e magukat a gyerekek. Amúgy egyedül én tehetek erről, írták volna meg újra a kölykök a levelet, úgy, ahogy azt mondták. Mert az adományozó dönt a feltételekről. Vegyem tudomásul, ez van, rajtam kívül mindenki azt csinálta, amit kellett. Uff!

Be a hetedikbe. Na, drágáim, C-terv: vigasztalásul mondom, nekem is van főnököm, én se csinálhatok mindig mindent úgy, ahogy én elképzelem. Megyünk, jópofát vágunk hozzá, mert mi már csak ilyenek vagyunk. Aztán, ha vége, akkor felöltözünk és megvalósítjuk a B-tervet. Ettől lesz C. Mert A +B =C

Kezdődik a program. „Angyalkák” hatalmas csomagokat osztanak, egyenként kiszólítják a boldog tulajdonosokat. A hetedik szomorúan ül, de mindenkit megtapsol. Elfogynak a csomagok. A színpadon lévő „angyal” kéri, hogy azok, akik írtak levelet, de nem kaptak csomagot, fáradjanak ki. Kifáradnak. Ici-pici csomagocska, egy reklámpóló és egy tábla csoki a tartalma. Udvarias, halk köszönömök, visszaülnek. Vastag Csaba természetesen sehol! Amíg várunk, a gyerekek saját hatáskörben megoldják a kényszer szünetet. Énekelnek, táncolnak. Végre érkezik a sztárvendég! Berohan, felkapja a mikrofont, énekel egy rövidet, majd integetve mondja, sziasztok. És már ott sincs! Hmmm.

Nem baj, még nincs négy óra sem, öltözünk, indulunk.

Az aulában van egy hatalmas étkező, ott ülünk le, mert máshol ennyien nem férnénk el. Érkezik a csibeburger, illetve a sajtburger menü, a választásuknak megfelelően. Az üdítőt önkiszolgálással kell megoldaniuk. Kérem, csak úgy ahogy szoktuk. Kulturáltan.

Háromnegyed ötre már mindent megettek, elégedetten nyögnek, beszélgetnek. Mondom nekik, fél hatig kolbászolhatnak, de egy percet se késsenek, mert... Persze nem késnek.

Amíg várom őket vissza, érkezik az étterem egyik alkalmazottja. Biztos, hogy itt fogyasztottuk? Nem kellett volna mégis csomagolni? Nézek rá, nem értem a kérdést. Csak azért kérdezi, mert a csoportokat mindig hallják, bennünket meg nem. Hopp! Már megint büszke lehetek rájuk!

Vissza a suliba. Csillogó szemek, jókedv. És sok-sok köszönöm. Őszintén, maguktól.

Akár meg is nyugodhatnék, de nem megy. Egy vitathatatlanul jó kezdeményezés botrányosan rossz kommunikáció miatt felemásra sikeredik. Hogy finom legyek.

Pénteken már csak egy közös ebéd, könnyes búcsú, jókívánságok, ölelések. Január 5-én találkozunk újra.

1

„A gyerekek levelet írnak az angyalkának, amiben leírják hogy mit szeretnének karácsonyra. Ne képzeljetek nagy dolgokat, gyakran színes ceruzát, kesztyűt, édességet, gyümölcsöt szeretnének, ami számukra luxusnak számít. Nekem és a többi önkéntesnek az a feladatunk, hogy „szponzor angyalkákat” keressünk, akiknek az a tennivalójuk, hogy megveszik, amit a gyerek kér (ruhanemű, játék, édesség ilyesmik) becsomagolják és eljuttassák hozzánk. Mi elszállítjuk nekik a csomagokat, amit karácsonykor megkapnak. Az ajándékosztáson mi is ott vagyunk és fotót is készítünk róla, ahogy a gyerekek örülnek annak amit az „angyalkájuktól” kaptak . A fotókat végül feltöltjük ide a csoportba és így mindenki boldog :) Ez teszi személyesebbé az egészet más hasonló akciótól. A csomag értéke max. 7.000 Ft legyen.”

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

pipás | 2015. március 27. | blackfeet[kukac]hotmail[pont]com
vagy csinaljuk meg jovore rendesen mi es ne kulsos szponzorok. Én is beszallok szivesen. Akkor rajzoljanak, ha akarnak. Ilyen baromsagot.
Hári Andrea | 2015. január 13. | andrea[pont]hari[kukac]gmail[pont]com
Babihoz csatlakozva ismeretlenül is szívesen lennék pótangyal!
Babi | 2015. január 8.
Az szponzor "Angyalkák"-témához inkább nem kommentelnék, mert nagyon hosszú lenne és többnyire nem kellemes olvasmány.
Inkább jelezni szeretném, hogy ha társul szegődne hozzám még elegendő számú ember, aki hajlandó lenne utólag angyalka lenni a hivatalos "Angyalkák" helyett, én szívesen teljesíteném az egyik 'drágaszág' kívánságát. Legfeljebb azt lehetne nekik mondani, hogy az ő angyalkáik is egy csúnya torokgyulladással küszködtek. ;)
Komolyan gondolom a dolgot - ha még megvannak azok a levelek, és csatlakoznak annyian hozzám, hogy mindenkinek teljesülhessen a kívánsága, szívesen löknék egyet felfelé a jóba vetett hitükön.
És nekem rajzolni sem kellene, de még fényképezkedni sem szeretnék...
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek