MI – Egy ofő naplójából
„Ha én egyszer kinyitom a számat...”
2015. január 30.
A hétfői szülői értekezlet a szokásos langyos víz. Csekély személyes jelenlét. Mint mindig. Ahhoz képest, hogy mekkora cirkuszt tudnak rendezni a kedves szülők, ha úgy érzik, sérelem érte a gyereket... A fészen napi kapcsolatban vagyunk, de az, hogy egy évben kétszer se érjenek rá, ha a gyerekeikről van szó, hát az vérlázító! Azon csodálkozom, hogy ilyen szülői érdektelenség mellett is, milyen jól teljesítenek.
És ezek a dolgok azért vissza-visszaköszönnek. Z. besokallt. Minden hétvégén áll a bál otthon. Ha kell, ha nem. Duzzog, megsértődik, lelép. A rendőrség keresi. Aztán persze előkerül. Világgá megy. Mint egy óvodás. A baj csak az, hogy már nem a homokozóban sírja ki magát, hanem masszív drogosok társaságában szomorkodik. Csúszik egyre lejjebb. Mi még tudjuk kezelni, de gyanítom, sok problémát fog még nekünk is okozni. Ha jó passzban van, akkor kenyérre lehet kenni. Segít, szervez, elintéz mindent. Ha begőzöl, akkor tör, zúz. Már egy éve nem fordult elő. Most megint mélyponton van. Remélem, túl lesz rajta, mert érik a családból való kiemelése. Nem miattunk.
A héten kétszer is színházlátogatás volt a program. A Gózon Gyula Színházba mehettünk, jelképes, 100,- Ft-os belépővel. Ez a színház Rákosrettenetesen van, légvonalban 10 perc, tömegközlekedve egy és háromnegyed óra. Uff! És négy jegy, ami mindössze 1 400,- Ft. Szóval, szinte ingyen volt! És mindez kétszer. Kedden és csütörtökön. Az előadások 5 órakor kezdődtek, így háromkor el kellett indulni. Ennek a két délutánnak minden szempontból lőttek, viszont a rákövetkező napok is neccesek voltak. Készülni nem tudtak, amitől persze ők egy csöppet sem voltak megrendülve. Én is csak azért, mert a technika tanár közölte, őt ez pont nem érdekli, a lecke legyen meg! Nem lett meg, nagy cucc! Én próbáltam tiltakozni, mondtam, nekünk egy túlélőtúra elég egy héten egyszer, de hiába! Az igh. olyan szépen kérte. Hát, jó!
Beavató színház, időnként megállnak, magyaráznak, segítenek az események megértésében. Ez tök jó! Schiller: Ármány és szerelem, valamint Moliere: A fösvény című darabja volt terítéken. (A cikk végén látható egy-egy fotó a két előadásról.)
Próbáltam felkészíteni a kis drágákat, de szerintem ezek egyike sem nekik való. Na, mindegy! Megnézték, valamit tán meg is értettek belőle. Majd beépül, amikor kell, előjön. Remélem. :)
Amikor éppen nem városnézésen voltak, akkor tanulás gőzerővel, mert sorba érkeztek a fenyegető jelzések: röppentyű ebből is, abból is, földrajzból témazáró már megint. Aki nem tudná, nálunk ez a legfontosabb tárgy. A portaszolgálatos gyerekek kedden és csütörtökön mást sem hallanak a szünetekben: Mit csinálsz? Hol a földrajz felszerelésed? Megtanultad már az országokat/fővárosokat? Esetleg: Megyék, megyeszékhelyek, nemzeti parkok, Magyarország nagy tájai, autópályák, honnan indul, hová vezet, mik a legfontosabb csomópontok, stb. Ez konkrétan egy agyrém! De sebaj! Cserébe szerdánként, amikor a föcitanár igh. délutános, sorba ülnek a kölykök és felelnek. Ha éppen rájuk ér! De ugye, szól a telefon, ügyet intéz, kolléga keresi valami sürgős megoldandó problémával... A szerencsétlen kölkök, meg várják sorsuk jobbra fordulását. Brrrrrrrrrr!!!!!
Ha éppen volt egy szusszanásnyi idő, akkor pedig a farsanggal kapcsolatos dolgainkat próbáltuk intézni. Z. bácsi zseniális ötlete persze már megvan, a kivitelezés még várat magára. De legalább elkezdtük! Egy öltözet már kész, a prototípus működött! Már csak 17 darabot kell csinálni. Mi az nekünk!
Pénteken ebéd után mehettek haza, mert félévi értekezletet tartottunk.
Kíváncsi vagyok, van-e még hétfőn munkahelyem. Mert kiborult a bili! Ez még nem lett volna baj, de ezen az értekezésen a tanker néni is kint volt. Így azért már gáz!
Állandóan kérem, de mindhiába: mindenki úgy és azt tanít, amit akar. Ez nem az én kompetenciám. De a számonkérés! Ha ugyanazt a leckét kapja egy 70-es IQ-val megvert kölyök mint a 100-120-as IQ-jú, akkor szerintem boritékolható, hogy kit fog utálni a gyerek. És az is, hogy miért. Hiába mondom négyszemközt, munkaközösségin, tantestületi értekezleteken. A reakció: Én tudom, hogy majd mit és mennyit kérdezek. De jó neki! És én miért nem tudhatom? Ez valami titkos infó, amit mindenki fővesztés terhe mellett megtart magának?
A másik dolog, ami kiverte a biztosítékot: szintén nem először kérem, hogy szabadidőre ne adjanak feladatot a tisztelt kollégák! Ők is hörögnek, ha ilyen típusú pluszmunka elvégzését kérik. Sőt, ennél kevesebbért is megy a hőbörgés. Mit nem lehet azon érteni, hogy attól, hogy mi munkaidőben vagyunk, attól még a gyereknek lehet szabaideje? És miért kell rendszeresen a szabadidőben felelni földrajzból? Na, jó, nem mindig. Van, hogy a tanulószoba ideje alatt. De akkor hogy készül fel a kisded a másnapi órákra?
Igazgató bácsi szerint a differenciált házi feladat (a szakértői vélemények és a tapasztalatok alapján) evidencia. A szabadidős számonkérés egy lehetőség. Örüljünk neki. Hát én pl. nem örülök, mert rendszeres. És nem lehetőség, hanem elvárás! Ez azért nem ugyanaz!
Tanker néni szerint jó, hogy ilyen őszinte a légkör. És az iskolavezetés szerint? Na, mindegy! Én tojok rá! Ha a gyerekeimet sérelem éri, annak, akitől ezt el kell szenvedni, nekimegyek. Nincs tekintélytisztelet, nincs semmi! Illetve egy dolog van: a gyerekek érdekeinek érvényesítése. Ezért a végsőkig elmegyek. A kollégák persze sutyorogva gratulálnak, megköszönik, sőt! Ötleteket adnak, mit kéne még elintézni. De egy se szólal meg, egy se szavaz „mellettem”, ha úgy alakul! Nem akarom a pedagógusokat dicsérni, de szerintem nincs is miért! (Akinek nem inge...)
Már kialudtam ezt a dolot. Jelenleg Tündér-projekt üzemmódban vagyok. Ez egy nagyon kellemes állapot, hihetelen a rengeteg „jóember”. Vadidegenek, azt se tudják pontosan kik-mik vagyunk, de mert úgy gondolják, önzetlenül segítenek. ÖNZETLENÜL!!! Két nap alatt szinte minden gyerkőcnek lett Tündére. És lehet, mire ezeket a sorokat írom, már mindnek megvan. :)
Már azt is tudom, hogyan fogjuk átadni. De ezt még nem mondom el, majd kiderül. A megfelelő helyen és időben elárulom.
Alakulóban a február – de lehet, hogy a tanév – legnagyobb durranása! Már látom az izgalmat, a várakozást, a széles mosolyt a pofikájukon! Ez az, ami mindent megér! Még azt is, hogy valószínűleg újra a szőnyeg szélére állítanak. DZS
 --
- MI - 1. (Egy ofő naplójából) • 1. Bemutatkozás
- MI - 2. (Egy ofő naplójából) • 2. Gyerek vagyok, ments ki innen!
- MI – 3. (Egy ofő naplójából) • 3. Témazárót akarunk! Témazárót akarunk!
- MI – 4. (Egy ofő naplójából) • 4. Jönnek a szorgos hétköznapok?
- MI – 5. (Egy ofő naplójából) • 5. Télapó itt van...
- MI – 6. (Egy ofő naplójából) • 6. Kis karácsony, nagy karácsony...1.0
- MI – 7. (Egy ofő naplójából) • 7. Kis karácsony, nagy karácsony...2.0
- MI 8. (Egy ofő naplójából) • 8. BÚÉK!!!
- MI 9. (Egy ofő naplójából) • "Ember küzdj és bízva bízzál!"
- MI 10. (Egy ofő naplójából) • "Ég a tűz, a fazék víznótát fütyül"
- MI 11. (Egy ofő naplójából) • "Ha én egyszer kinyitom a számat..."
- MI 12. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • "Itt a farsang áll a bál..."
- MI 13. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • "Itt a farsang áll a bál..." 2.0
- MI 14. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 14. "Ha én ezt a klubban elmesélem!"
- MI 15. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 15. Álom, álom, édes álom...!
- MI 16. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 15. Álom, álom, édes álom...!
- MI 17. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi butaság"
- MI 18. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • Nyugaton (és nálunk is) a helyzet változatlan
- MI 19. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • Ha egyszer egy üzlet beindul...
- MI 20. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • Kalotaszeg, Kalotaszeg, aztán még egy kicsi Kalotaszeg
- MI 21. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • Közös lónak...
- MI 22. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • "Magamat kigúnyolom, ha kell, de hogy más mondja, nem tűröm el!"
- MI 23. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • És akkor a hetedik a mennybe megy
- MI 24. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • A nyomás csak nő, nő, egyre nő
- MI 25. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • "Érted haragszom, nem ellened!" (József Attila: Szabad?)
- MI 26. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • Tiszteld a "másságot" is! És a pszihomókusoktól ments meg Uram minket!
- MI 27. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • Ópusztaszer, mert megérdemlik
- Mi 28. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • Az utolsókat rúgjuk. Még nem egymásba.
- MI 29. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • "Fáj a fejem, nem tudom, hogy mit akarok, hülye vagyok egészen"
- MI 30. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • Vakációóóóóóóóó!!!
- MI 31 (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 31. Nyár volt, nyár...
- MI 32 (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 32. Nyolcadik…
- Mi 33. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 33. Nyolcadik… Első hét
- Mi 34. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 34. Erősen indítunk!
- MI 35. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 35. A gerincem még nem tört el, de már recseg-ropog
- MI 36. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 36. Mert valakinek mindig muszáj beletenyerelnie…
- MI 37. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 37. Akkor tehát: útjára indul a gyönyör
- MI 38. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 38. Már vágjuk a centit
- MI 39. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 39. Már vágjuk a centit 2.0
- MI 40. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 40. „1956, te csillag”
- MI 41. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 41. Túléltük a szünetet…
- MI 42. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 42. Saul fia
- MI 43. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 43. Az iskolaválasztás kínjai
- MI 44. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 44. Mintha ciánoztak volna...
- MI 45. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 45. Mintha egy háborús övezetben élnénk
- MI 46. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 46. Az édes semmittevésre még várni kell
- MI 47. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 47. Ha ezt a hetet túléljük...
- MI 48. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 48. Egész héten karácsony
- Mi 49. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 49. Boldog(?) új év
- Mi 50. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 50. Központi felvételi érkezik szombatra, a gyerekek idegeire, kérjük, vigyázzanak!
- Mi 51. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 51. Már mindenki készen van, pedig most jön a java!
- Mi 52. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 52. Innen szép nyerni!
- Mi 53. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 53. Az őrület határán
- Mi 54. (Egy osztályfőnök feljegyzései) • 54. Márciusi kockárdások
-- » Kommentálom
|



Utolsó üzenetek:
 OFOE Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége
--
 Hesz Dóra Virág Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.
--
 Hesz Dóra Virág T. Cím!
Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...
Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot
((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).
--
 Tóth Zoltán Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán
--
 ofoe Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)
--
 ofoe Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)
--
 Mohácsi Katalin Tisztelt OFOE!
Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.
Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin
--
 Sasváriné Rita Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné
--


 Kommentek

|
|