OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. február 24.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

13. „Itt a farsang áll a bál...” 2.0

2015. február 13.

Mondjuk abban biztos voltam, hogy ez a hét sem lesz egy sétagalopp, de még ehhez képest is brutális volt.

A farsangi műsor próbáiról és a kollégák egy részének nem létező empátiájáról szólt a hetünk. Három napunk volt, hogy véglegesen összehozzuk a műsort. A múlt hét sem volt teljesen a farsangé, szedi „áldozatait” az influenza, így volt miért izgulnunk.

Hihetetlen mennyiségű munka volt csak a kellékek elkészítése, a tényleges próbákra alig maradt idő. A tornatermi próbák kimatekozása szinte lehetetlen. Összesen háromszor jutottunk be, alkalmanként fél órára. Ez azért elég karcsú!

Miközben mindenkinek pattanásig feszültek az idegei a lehetetlen elvárás miatt, kedvenc igh. hozta a formáját! Csütörtök(!!!) délelőtt kinyomta magából, hogy őt semmi nem érdekli, aki következő hét keddig nem mondja fel Amerika országait, fővárosait, annak egyest ad! Már elfelejtette, hogy legutóbb „potya ötösért” történő, önkéntes felelésről beszéltünk. Az én memóriám valamivel jobb, így elmentem hozzá, megkérdeztem minek köszönhetjük, hogy újra bekeményített. Ó, ez nem bekeményítés! Négyesnél rosszabbat úgyse ad! Kérdeztem, miért nem a föci órán kér számon, miért kell mindenkit kötelezően lehajtanom hozzá. Ez nem kötelező, ez lehetőség!

Ja, újabb lehetőség egy elégtelen begyűjtésére. De jóóóóóóóó!!!!! Miután még hörögtem egy keveset, hogy ez nem az, amiről szó volt, megrántotta a vállát és közölte, hogy akkor minden órán dolgozat, azt majd mindenki tele lesz egyesekkel, és bukik. Ezek után különösen érdekelne, hogy mint megmérettetésre váró, megelőgezett PedII. miket írkált a portfóliójába? Hogy fogják kiszűrni, ha nem az igazat, a színtiszta igazat írta? Az sem zavarta, hogy szerdán főpróba, csütörtökön felsős farsang, pénteken az alsósok jelmezes felvonulása. Igaz, az iskolavezetés azt is elvárásként fogalmazta meg, hogy a farsang előtt egy órányi tanulószobát kötelező megtartani. Az sem zavart a döntési helyzetben lévők közül senkit sem, hogy a fél iskola influenzás. Sőt, hogy tetézzék a gondos szervezésből adódó horrort, még egy színházlátogatást is sikerült a csütörtökre rászervezni. Brávóóó!!!! Mikor a rám jellemző, mérhetetlenül kedves, udvarias modoromban rákérdeztem, hogy mégis hogy gondolják, hogy nem fújták le, nem halasztották el a programot az influenza járványra, valamint a színházlátogatásra való tekintettel, akkor a válasz: akkor megyünk színházba, amikor az előadás van. Nahááááááááát!!!!! Tényleg???? De én mintha valami mást kérdeztem volna! Úgy csináltak, mintha előző este tudták volna meg. Eddig legalább arra figyetek, hogy mindenki ott legyen, így van némi közönség. A szülők ilyenkor sem verekednek az ülőhelyekért. Voltak vagy 15-en.

Nos, hogy ilyen jól megalapoztam a délutáni vidámságot, próbáltunk még egy utsót a tanteremben. Hol máshol?

Lázasan, legyengülve nem is lenne képes olyan teljesítményre, mint máskor. (Délelőtt hazaküldtem még kettőt, mert a láztól lábra sem tudtak állni.) A jelen lévők közül „csak” hárman voltak agyon gyógyszerezve, hogy valahogy kibírják estig, a többiek meg a határán annak, hogy kinyúljanak. A mániám, hogy csak vállalhatóval álljunk ki. Vajon vállalható-e? Abban az értelemben biztosan, hogy akik ott voltak, azok a maximumot adták. Végül is kiálltunk, megcsináltuk. A félholt kölyköknek a legnagyobb elismerésem! A többit hagyjuk! Az biztos, hogy nem erre fogunk a legnagyobb örömmel emlékezni!

A héten újra megemlékeztem jó öreg Freud bácsiról is. A farsangi produkciókért minden osztály tortát szokott kapni. Kérdezték a kis drágák, hogy ki kapja a legfinomabbat. Mondom nekik, ez gusztus dolga! Elém letehetik a világ legfinomabb túró tortáját, én biztosan fanyalogni fogok, mert utálom. ☺ Na, mit tesz a sors? A hetedik egy álomszép túró tortát kapott! Freud bácsi élt, Freud bácsi él, Freud bácsi élni fog! És ez így is van jól! Azért elfogyott!!! A még „életben lévők” villámgyorsan elpusztították! Akármilyen totálkárosak is voltak, azért a humorérzékük ott figyel! Tudják, hogy a halnak még a szagát sem bírom, túró-ügyileg is képben vannak velem kapcsolatban, így megkérdezték: mit szólnék, ha én is kapnék jutalmat? Halat a túró tortán! Hát nem édesek?

Z. a hét végére újra szétesett. Olyan szerelmes, hogy még az orráig sem lát! Ez nem lenne még akkora baj, de hazamenni nem volt hajlandó. Vergődött, mert rosszul volt. Igaz, a műsorban részt vett, hozta, amire ilyen állapotban képes lehetett. Sőt, annál jóval többet is! De péntek este már telefonált az édesanyja, hogy ismét világgá ment, mert nem engedte neki, hogy a lány ezen a héten is(!!!) náluk aludjon. Mert a múlt heti hancúrozásból többet nem kér! 14 évesek. Hm. :(

Ha ez túl sok lenne nekem, itt van a Tündér-projekt. Ettől nap mint nap feltöltődöm, bármi is történjék, megrázom magam, mert ez maga a csoda. Már a finisben vagyunk! Minden ajándék megvan. Legkésőbb keddre az összes bent lesz a suliban. Kisdedek nem sejtenek semmit, tán már azt is elfelejtették, hogy újra levelet írtak. De ez íííííígy jó!!!! Most éppen a csütörtöki főzőcske tartja őket lázban. Sztrapacskát fogunk csinálni. Mert ezt kérték. És egyiknek sem tűnt fel, hogy O. anyu és R. nagyi sütikét hoz aznapra. Nem szoktunk házi nasit rendelni ilyenkor, hiszen mi pancsolunk. Vicces! Kíváncsi leszek jövő héten csütörtökön, amikor kiderül, hogy miért írtak levelet, miért kaptunk műsoron kívül sütikéket. Már lelki szemeim előtt látom ahogy leülnek az általuk terített asztalokhoz, ahogy lapátolják a saját főztjüket, amikor nyílik az ajtó. És begurul egy zsúrkocsi, telis-tele csomagokal. Minden csomagocskán egy táblácska, annak a nevével, akinek érkezett. Azaz az én nevem minden táblán! Nekem van a névnapom! Akkor én nagyon meghatódva kérem, hogy kezdjék el egyenként felolvasni a leveleket. És ahogy olvassák, úgy mindenkinek adok egyet a csomagokból. A többit és a tényleges történéseket majd a jövő héten!

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.03.26.
Árva gyerekeket tanító kenyai tanár a világ legjobb pedagógusa
Peter Tabichi természettudományokat oktat középiskolásoknak egy félsivatagos vidéken fekvő falu állami iskolájában, amelynek mindössze egy számítógépe van, és ahol az internet is nehezen...
(Forrás: Nők Lapja Café)
--
2019.03.24.
Szociális farmon adnak munkát az autista fiataloknak
Miskolcon sikeresen működik egy szociális farm, ahol fogyatékos és megváltozott munkaképességű embereket vonnak be a gazdálkodásba, a megtermelt árut pedig értékesíteni is tudják. Az egyedi...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.03.24.
Tessenek forradalmat csinálni!
Magas a lemorzsolódás a középiskolában, az érettségizettek országos aránya alacsony. A szocioökonómiai háttérrel nem tud megbirkózni az oktatás. A PISA-eredmények sokkolóak, nem siker...
(Forrás: Tízperc Iskolablog)
--
2019.03.24.
Több szintet lezártak a pécsi iskolában, ahol Áder felavatott pár vízautomatát
„Már reggel 7-től az iskola körül több rendőr autó állt, le voltak zárva az utak a suli körül. Az iskola folyosói is tele voltak biztonsági emberekkel. Nem lehetett a folyosókon »csak...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.03.24.
A Taigetosz törvény rossz – és akkor mi van?
Magyarán, bár az Alkotmánybíróság különböző okokra hivatkozva az LMP beadványát ugyan elutasította, de maga is beismerte, hogy az állam felelőtlenül (sőt mi több, alkotmányellenesen...
(Forrás: mérce)
--
2019.03.24.
Menet a tudományért: piros lapot adtak Palkovicsnak
Sem egységről, sem függetlenségről nincs szó az MTA tervezett átalakítása ügyében – hangsúlyozta Orosz Ferenc az ITM épülete előtt. Az akadémikus elmondta, nem fogadják el a miniszt...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.03.24.
Állásfoglalás a szakképzés tervezett átalakításáról
A szak- és felnőttképzés átalakításának Szakképzés 4.0 elnevezésű stratégiája ezúttal a korábbiaknál szélesebb kör, a Szakképzési Innovációs Tanács bevonásával készült. A strat...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.03.22.
Tárgyalni fog a kártalanításról a kormány a tankönyvesekkel
Kártérítést kell fizetnie a kormánynak azoknak a tankönyvterjesztő cégeknek, amelyeket az uniós bíróság ítélete szerint megkárosított. Az Emberi Jogok Európai Bírósága kedden joger...
(Forrás: Infostart)
--
2019.03.22.
Partizánakcióznak a magán-tankönyvkiadók
Április 1-jén lesz nyilvános a 2019-20-as hivatalos tankönyvjegyzék, amit az Oktatási Hivatal ad ki, az állami tankönyvterjesztő Kello elektronikus felületén lehet belőlük rendelni. Az id...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek