OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. március 1.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

14. „Ha én ezt a klubban elmesélem!”

2015. február 20.

A hét úgy indult mint mindig. Örülünk a találkozásnak. „Csak” hatan hiányoznak. Remélem, hogy csütörtökig néhányan meggyógyulnak, és azt is, hogy nem lesznek újabb „áldozatok”. Nagyon fontos eseményre készülünk Z. bácsival. Jó lenne, ha minél kevesebben hiányoznának. Sajnálom azokat, akik kimaradnak a jóból. Persze, aki beteg...

Kedden kedvenc földrajz tárgyunk is lesz, tehát gőzerővel tanulják a teljesen fölösleges dolgokat. De ugye írnak, tehát készülünk.

Kedden E. néni megíratja persze. Amerika országai, fővárosai. Jutalomból nem felsorolás, vaktérképen kell megtalálni. Aztán óra végén cinikusan felteszi a kérdést: Ez így jobb? No comment!

Míg a kisdedek küzdenek a vaktérképpel, nekem kellemesebb elfoglaltságom van: érkezik a sok-sok csomagocska csütörtökre.

A valamikori gondnoki lakásból kialakított irodához tartozik egy fürdőszoba is. Ahhoz annak idején nem nyúltak. Van ott egy fürdőkád is, amit persze nem használ senki. Illetve eddig nem használta senki. De már két hete, hogy újra értelmeztük a fürdőkáddal kapcsolatos ismereteket. Ott van az ajándékok búvóhelye. És dugig van! Ajándékokkal!

Délután beszivárog K. Ha már érkezett, feldobta a délutánt. N-val előtúrtak egy fejet, ami a farsangi jelmez része volt. Gondosan felöltöztették, beültették egy padba. Ééééééééééééés???? Egy föcikönyvet tettek elé! Ő az új osztálytárs, Layos. Layos azóta ül a padban. És hol geometria leckét csinál, hol törit, hol más egyebet tanul. És addig lehet osztálytárs, amíg a hetedik nem él vissza a mi jól fejlett humorérzékünkből adódó engedékenységünkkel.

Szerdán a kollégák is találkoztak Layossal. Elég jól viselték. Csütörtökön ebéd után azonnal a kiskonyhába mentünk. Készült a sztrapacska. Hihetelenül édesek voltak, küzdöttek a krumpkinokedlivel, pirították a szalonnát, dolgoztak derekasan.

Hogy munka közben éhen ne haljanak, letoltak egy tálca meggyes pitét, majd egy tepsi almásat is. Ennek köszönhetően fél ötig hősiesen tűrték a működésükből adódó, a nyálelválasztást beindító illatok egyre intenzívebb jelenlétét.

Mire készen lettek, három nagybeteg kivételévelmindenki előkerült. A középiskolások is, a hiányzók közül azok, akik elég jó állapotban voltak ahhoz, hogy néhány órára belátogassanak.

Nem értették, miért kell betegen is bejönni, de nem kell nekik mindig mindent azonnal tudni. Majd, ha eljön az ideje, megtudják! Tehát, nem sejtenek semmit!

Nekiültek, lapátoltak, mint akik már két hete éheznek. Amikor dugig voltak, nekiálltak a rendcsinálásnak. Míg ők a romeltakarítással voltak elfoglalva, addig én a portás bácsival teleraktam a zsúrkocsit mindenféle kincsekkel.

Visszamentem hozzájuk, kezdődött a hét, de talán az idei tanév legnayobb durranása. (Már az előző beszámolókban többször írtam, hogy az „Angyalkák karácsonya” számunkra katasztrofális eredményt hozott. Megírták a levelet, amit az angyalok kértek, majd szóltak nekünk, hogy nem jó, mert nem rajzoltak. Kértem vissza a leveleket, hogy rajzoljanak rá, de nem adták. Ilyen körülmények között én vállaltam a felelősségét, hogy ebben az esetben nem lesz ajándék. Csak halkan jegyzem meg, hogy szerintem az ajándéknak nincs feltétele, a jutalomnak van. De a felajánlás alapján ez nem jutalom, hanem ajándék lett volna. Mi tényleg nem kaptunk, ezen kiakadtam kissé, de akkor egyszer csak érkezett B. És megszervezte, hogy rajz nélkül, csak úgy, önzetlenül megcsinálják a pótkarácsonyt. A fedősztori az volt, hogy a névnapomra írják meg gyerekek a leveleket még egyszer. Mert nagyon bánt a karácsonyi cirkusz. És a leveleket az angyalok(???) nagy valószínűséggel kihajították. Mert kértem vissza, de nem találják. Hm. És ha ők megírják, akkor én talán megnyugszom. De ez hétpecsétes titok! Nekem egy szót se! És csütörtökön volt a névnapom, tehát...)

Kértem az egyik gyereket, ha már ilyen édesek voltak, hogy megírták nekem újra ezeket a kívánságokat, olvassa fel a sajátját. Úgy a felénél tartott T., amikor nyílt az ajtó és érkezett a portás bácsi egy zsúrkocsinyi ajándékzacskóval. Mondta nekem: ezt neked küldték mind! A gyerekek lefagytak. Ez mi???? Mondtam, ne törődjetek vele, nem érdekes! T! Olvass tovább! Folytatta az olvasást, majd a mikor befejezte, előkerült egy zacsi. Rajta az a márkanév, amit szeretett volna. Nna, leesett a húszlajtáros!!!! Belekukucskált és azt találta benne, amire vágyott! Mint egy kiscsikó, úgy nyargalászott abban a pici konyhában! Minden második körben odajött, megölelt, megcsókdosott, majd nyargalt tovább! Innentől kezdve látni kellett volna a pofikájukat! Az az izgalommal teli várakozás! Hogy ő mikor olvashatja fel a levelét? És ő is megkapja, amit kért?

Azért, amikor sikerült T-t végre leültetni, akkor elmondtam nekik: egymásra találtunk olyan Tündérekkel, akik úgy gondolták, hogy megpróbálják jóvá tenni az Angyalok(???) által elkövetett súlyos hibát.

És lesznek olyanok, akik nem teljesen azt kapják, amit kértek, de abban biztosak lehetnek, hogy nem fognak csalódni.

Egy fiú nem kért semmit, levelet sem írt, de valahogy mégis nőtt egy meglepi. És hogy örült! Két kislány, aki karácsonykor azért kapott ajándékot, mert felismerték, hogy ott vannak a tesói is, illetve a másik, aki később jött, tehát már rajzolt, bár megírták a levelet, nem azt kapták, amit kértek. Hiszen ők már karácsonykor egyszer... Aztán elismerték, hogy nagyon jól jártak, mert mindketten az én leírásom alapján, kifejezetten személyre szólóan nekik készített csudiszép farmertáskát és hozzá egy-egy színben harmonizáló karkötőt kaptak ajándékba. Ha ehhez hozzávesszük, hogy más csinálta a táskát és más a karkötőt! Még erre is odafigyeltek! Kimondhatatlanul jó érzés, nna!

Vagy másfél órát tartott a levelek felolvasása, a csomagocskák bontogatása, az öröm különböző megnyilvánulásainak végigélése, de szuper volt!!!!

Azt hiszem, életem legemlékezetesebb, legmeghatóbb és legcsodálatosabb névnapi ajándékát kaptam. Innen is hálás köszönet a Tündéreknek!

Szegények úgy elfáradtak a csomagok bontogatásában, hogy muszáj volt pótolni az elvesztegetett energiát. A vacsorát ugyan nem ették meg, de az ahhoz járó piskótekerccsel duzzogva bár, de megbírkóztak! Ismét adtunk egyet az egészséges életmódnak! Igazi Norbi Update volt! :P De nem számít, mert így volt gömbölyű ez a nap!

Pénteken délelőtt megyek be, a kollégák értetlenkedve kérdezik, mi a túró történt tegnap? Órát tartani nem lehetett, mert egymás szavába vágva meséltek valami ajándékokról, karácsonyról, ami nem volt jó, tündérről, angyalról. És mutogattak mindenfélét, hogy akkor ők most ezt és itt és mindenki nézze meg, hogy milyen klassz, stb.

Kell ennél több?

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek