OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. március 20.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
     

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

16. Ezüst

2015. március 6.

Hétfőn derült ki, hogy a technika versenyen résztvevő ifjoncok második helyezést értek el. Ez már önmagában is óriási teljesítmény, de a hírek arról szóltak, hogy ebben az évben nem központilag biztosították az eszközöket. Még pontosabban, lehetett használni azt is, amit vittek magukkal. Ez nekem kissé neccesnek tűnik, mert vagy előre jelezzék, hogy mire lesz szükség, mindenki vigye magával, vagy adják ők. De akkor mindenki használja azt, amit adnak. Így adódhatott, hogy míg mi papírragasztóval dolgoztunk, addig a későbbi győztes technokolt használt. Ez azért nem mindegy, mert a technokol sokkal gyorsabban és sokkal stabilabban ragaszt. Ha jók az infók, egy ponttal vertek meg bennünket. Egybehangzó vélemények szerint rommá verték volna a mieink a többi csapatot, ha azonosak a feltételek. Nem kesergünk emiatt. Büszkék vagyunk rájuk. Szokás szerint.

N. ügye mindenkit izgat, így nem maradhatnak a dolgok, megoldást kell találni. Keddre behívtuk N. anyut, így vele, N-nel, a gyámmal, valamint a gyermekotthoni nevelővel leültünk, hogy közösen találjuk ki, hogyan tovább.

Volt miről csevegni, mert N. a hét végén volt valahol, ami nem a gyermekotthon. De hol? És kivel? Az otthon kerestette, meg is lett, de ez így nem működik! Jó kis mesedélutánnak indult, de anya könnyei és a mi határozott fellépésünk eredményesnek bizonyult. A fél órásra tervezett megbeszélés két órát tartott. Ha az ott megfogalmazott célok megvalósulnak, akkor persze megérte.

Míg mi N. ügyében próbáltunk előrelépni, addig a többiek a vers- és prózamondó versenyen izgultak egymásért és magukért is. Tőlünk ketten indultak, mert a magyartanár váltás nem segítette a felkészülést. A kolléga csoportban van délután, nem nagyon tud felkészítéssel foglalkozni a negyedikesei mellett. Mire felértem hozzájuk, már vége volt a versenynek, sőt az ítélethirdetés is elkezdődött. Ennek ellenére a legjobbkor érkeztem. Épp akkor mondták a nevét R-nak, aki második lett. Uff! Itt a heti második ezüst. Brávóóóó R! Épp gratulálni készültem, amikor érkezett igazgató bácsi. Csak annyit akar mondani, hogy R. annyira jó volt, hogy megpróbálják rábírni a kerületet, hogy ő is indulhasson. Ez igen! A főnök nem viccel! Ha ezt mondja, akkor tényleg nagyot mutatott a kisleány. Íme, egy újabb ok a büszkeségre. És még csak kedd van.

A nagy örömre való tekintettel még az első tanszobát is elszabotáltuk! A másodikon ránéztünk a másnapi órarendre. Szerencsére nem volt semmi extra, szép nyugiban nekiláttunk a feladatokak.

Szerdán ismét R. volt műsoron. A kerületi SNI-s rajzverseny eredményhirdetésére volt hivatalos. Az utolsó óráról elment, aztán sokáig semmi. Majd érkezett uzsonnakor. Érkezett? Repült! Második lett itt is! Szupeeeeeeeeeer!!!!! Akkor ez a harmadik ezüst a héten! Éljenek az ezüst fiúk és a kétszeresen ezüst lány!

Ennyi jó eredményt meg kéne ünnepelni, hiszen megérdemlik. De a hét elején bejelentkezett hozzám Van Dógom nevű holland ismerős. És beletenyerelt a csütörtök-péntekbe. Nem tudtam elugrani, szóval az ünneplés a jövő hétre halasztódik.

Csütörtök a hetedikben eseménytelenül és nélkülem telt. Péntekre újabb kihívás várt a kisdedekre. Most a fiúkra.

Hárman verssel készültek, a negyedik szólót énekelt. A Nemzetközi Nőnapon, a nemzetközi nőknek (copyright by VP, matektanár). Ez is egy hagyomány. Én ezt is utálom. Több okból.

1. Minden ilyen kötelező megemlékezéstől forog a gyomrom.

2. Bár egyre több a pasi a testületben, a műsort valahogy mindig a nők tanítják be, szervezik meg, a pasik közül egy „ünnepi beszédet” mond, egy tölti a felnőtt üdítőt, ennyi.

3. A nagyok vigyáznak a kicsikre, hááááááááát...

4. Ezért a 30 percért le kell takarítani az asztalokat, mert meg kell teríteni, fel kell díszíteni (általában a nőknek). Szerintem a tanári egy munkahely, az asztalom a munkához szükséges. Ha vége, rohanunk a kölykökhöz, mire összevadásszuk az elrámolt cuccokat...

5. Rólam csak akkor emlékezzenek meg, ha már a szobromat koszorúzzák. Vagy akkor se. Sőt, szobrot se állítsanak nekem, nehogy már kötelező ünneppé váljak!

Szóval, kimaradtam a sütizésből, de a fiúk nagyot alakítottak! A szavalókról tudtam, hogy rendben lesz, de az ifjú dalnok nem egyszerű! A zuhany alatt olyat virít, hogy az elképesztő, de ha közönség előtt kell énekelnie, akkor oda a bátorság! Megegyeztünk, hogy velem lesz szemkontatktban, nekem énekel. És puff neki, nem vagyok ott! Végül abban maradtunk, hogy a hátam mögötti üveges szekrényen kinéz egy pontot, odaképzel engem, aztán hadd szóljon! A kollégák szerint szólt is! Brávó, M.! Ugye, ugye, ha akarod, meg tudod csinálni? Itt az újabb ok az ünneplésre! Még szerencse, hogy csütörtökön nem voltam! Na, majd jövő héten!!!!

Közben S. egy borítékot nyomott a kezembe, azzal az utasítással, hogy csak vasárnap bonthatom ki. És mi volt benne? Egy rajz. Tőle, aki utál rajzolni. A Nőnapról továbbra is lesújtó marad a véleményem, de ennek attól még örülök. És meg fogom köszönni. Majd ennek apropóján rögtön megbeszélem velük, hogy a fennmaradó 364 nap (is) számít. Ebben a közegben nem könnyű megértetni, hogy a nő nem cseléd. De ha meg sem próbálom...

Annyi minden történt az utóbbi időben (is), hogy elfelejtettem megemlíteni egy fontos történést a múlt hét eseményeiből. Megszületett a volt ofő babája. Jól vannak, egészségesek.

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.08.
Gyarmathy Éva: Boldogtalan tanórák helyett...
A magyar oktatás továbbra sem képes lépést tartani a 21. századi változásokkal, a gyerekek idegrendszerének és életmódjának jelentős átalakulásával, az információs forradalommal, az...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Radó Péter. PISA 2018: Hol a gödör alja?
Összefoglalva: az egyetlen jó hír az, hogy a magyar közoktatás eredményességének zuhanása pillanatnyilag leállt. Javulásnak azonban nyoma sincs, a közoktatás minősége és esélykiegyenl...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Hat ok, amiért a mikroiskolák újraírhatják a jövő oktatás|át
El lehet indítani 30 millióból is egy iskolát, vagy 3 milliárdot kell rá költeni? Újra lehet-e gondolni az oktatást egy innovatív módszerrel egy 20 fős csoportban, vagy 200 gyerek alatt ne...
(Forrás: Budapest School)
--
2019.12.07.
A hat- és nyolcosztályos gimnáziumok csak az elit számára elérhetőek?
z iskolai szegregáció már az általános iskolában megjelenik, a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokba döntően csak a jobb helyzetű családok gyerekei kerülnek be - derül ki egy friss kutat...
(Forrás: eduline)
--
2019.12.07.
A köznevelési tárca valós érvek alapján dönt az iskolaérettségi vizsgálatról
Korábban Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Kütyüfüggő generációt nevelünk
A 2010 után született alfa generáció tagjai minden eddiginél korábban, már egyéves koruk körül használni kezdik az érintőképernyős digitális eszközöket, sőt a négyévesnél idősebbek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Az ombudsman szerint nem feltétlen kellene még 6 évesen iskolába mennie a gyerekne
Az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktárcától Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa....
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.05.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
A Pedagógusok Szakszervezete felmérést készített a tanárok munkaterheléséről. Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témá...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.12.05.
Rossz jegy miatt késelhette meg tanárnőjét a győri középiskola jó tanuló diákja
az elkövető egy nagyon jó tanuló tizedikes fiú, aki most hármast kapott a dolgozatára, ezért támadt késsel a tanárára. Ezt az Indexnek is többen megerősítették, hozzáfűzve, hogy a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek