OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. április 7.
» Hozzászólások (0)

MI – egy osztályfőnök feljegyzései

18. Nyugaton (és nálunk is) a helyzet változatlan

2015. március 20.

Most aztán már tényleg kéne egy kis nyugi! Olyan jó lenne egy közöset „unatkozni” a kis drágákkal!

A hétfő a szokásos. Nyugalom, béke, földrajz lecke.

És ha kedd... Nem, nem Belgium. N. anyu. Apuval súlyosbítva. Érkezés, szokás szerint vagy három órával korábban mint a műszakkezdés. Látom N. anyut és egy férfit, akit nem ismerek. Nem úgy viselkednek, mint akik együtt érkeztek volna. Odaköszönök nekik, mert alapvetően jól nevelt vagyok. És mert ők már ott vannak, én meg csak akkor érkeztem. Kérdem anyát, miben segíthetek? Nekiiiiii???? Semmiben. Itt van apuka, ő akar(!!!) velem beszélni. Apuci rögtön emelt hangon kezdi a számonkérést. Jelzem, nem ismerjük egymást, nem akarja-e elárulni, hogy ki tisztelhetnék benne. Már ha okot adna rá. Még hogy nem ismerjük egymást? Ő N. apu és rendszeresen járt a gyerekért az iskolába. Ja, négy éve. Mert nekem őt ismernem kéne. Hát nem sikerült felismernem. Most aztán bajban vagyok, ugye? Pedig rólam az a hír járja, hogy akit én nem ismerek, azt nem is érdemes ismerni. Na, pl. N. apu egy ilyen. Nem is érdemes.

De azért két ordibálás között rábírom, hogy bemutatkozzon. És újra ordít. Én hogy képzelem, hogy kerülöm a kislányát? És egyébként is, mit gondoljon aról, hogy nem beszélek a gyerekkel? És ő most azonnali választ vár. Mondtam néki: velem ebben a stílusban senki nem társaloghat. Még ő sem. Otthagytam, kimentem a kollégákkal „friss levegőt szívni”. De a cigarettám véges. Egész nap mégsem állhatok a nagy nemzeti pedagógus dohányzó helyen! Még nikotinmérgezést kapok! Visszamentem. Apa újra ordít. Anya szintén. Kérdezi, ráérek-e. Mondom, sajnos nem. Akkor mit keresek itt? Hát ez óriási!!! Beszámolással tartoznék anyunak, miért vagyok bent korábban? Próbálok higgadt maradni. Jelzem, igagató bácsival beszéljenek, ha úgy látják, azonnali intézkedést követelő probléma keletkezett. Újra otthagyom őket. Anya még utánam szól: sajnálja, hogy csak egyet ütött a múltkor. De ha valami nem tetszik, intézzük el kapun kívül. Egyre szebb! Már szórakoztat lassan. Komolyan. Megkeresem a főnököt, mondom neki, hogy kapása van, jöjjön. Amíg nem érkezik, újra kimegyek. Most más kollégákal. Láthatóan próbálnak rám vigyázni. Édesek! De nem félek. Csak unom az ordibálást.

Helyszín: igazgatói iroda. Jelen vannak: főnök, N. anyu, N. apu és én. Apuci újra magas C-n érdeklődik, miért kerülöm a gyerekét? Miért nem beszélek vele? Miért nem szeretem? Elsősorban arról tájékoztatom őket, hogy az iskolán kívül is közfeladatot ellátó személy vagyok. És egy feljelentés már ott figyel valamelyik kapitányságon. Ha anya ragaszkodik hozzá, jöhet a következő. Nyilván sokat segít majd a kapcsolattartás újra szabályozásakor egy-két ilyen történet. Próbálom elmondani azt is, hogy nem ők a gyerek törvényes képviselői, egyetlen kérdésükre sem vagyok köteles válaszolni. De ha nekifutnak újra, emberi hangon, akkor... Tisztázni próbálom, hogy nem kerülöm a kislányt, de nem keresem a beszélgetés lehetőségét. Ha akar valamit, jöjjön oda, és szóljon. És amúgy, milyen dolog az, hogy nem engedem le a kislányt a földszintre? Mi vaaaaaaaaan???? A múltkor is ott ült anya mellett, mert beszélgettek. És a lány WC is a földszinten van, tehát ez már megint a leánka meséje. Mert olyat nem mondhatunk, hogy hazudik. Nagyon egyértelmű helyzetben talán annyit, hogy nem mindig mond igazat. Mint pl. most. Persze kiderül, hogy a pénzről szól minden. Az ösztöndíjról. Ami a gyereké. De „büntetésben vagyok”, nem szól hozzám. Így kérni sem tudja. Inkább felhívja apát, hogy ez a rohadék, már megint. Annyira szánalmas ez az egész! Anya 10 évig a gyerekről még csak nem is érdeklődött. Apa tönkrement a kislány erőszakossága és a saját gyengesége miatt. A kölyök az állam gondoskodását élvezi. Hazudik, már lassan nem is tud igazat mondani. Akkor sem, ha köszön vagy kérdez. És ki a hülye, a szemét, a megátalkodott, a gonoszság maga? Hát én! Tök jó. Majd újabb könnyek között elismerik mind a ketten, hogy a kislány az idegeikre megy. Mert öt percenként telefonál. Ők meg ugranak. Közben lehiggadnak, már nem ordít egyikük sem. Haladó hagyományként könyvelem el anya újabb bocsánatkérését. Apa is hasonlóan cselekszik. Én meg elfogadom. Tehetek mást? Megállapodás is születik. Legközelebb felhívnak és megkérdezik, van-e valóságtartalma a gyerek aktuális reklamációjának. Győzelem. Győzelem??? És még csak kedd van!

Szerdán „ítélethirdetés” kisplasztika ügyben. Mi tudjuk az eredményt, de meghallgatjuk az indoklást is.

És itt egy újabb meglepetés. Mondjuk, ebből naponta többet is könnyedén viselnénk. Azért adtak különdíjat, mert két-két első, második, harmadik díjat terveztek, de a két kis drága alkotása annyira jó volt, hogy úgy egyeztek meg, legyen ez az extra teljesítmény a különdíj. Yeeeeeesss!!!! Már rég nem emlékszem a keddi horror-show okozta megrázkódtatásra. Mi az, ehhez képest! Itt az újabb remek lehetőség az ünneplésre. Mert ugye, azt mondanom sem kell, hogy már megint leszakadt az összes gombom a büszkeségtől dagadó kebelem miatt. Akkor tehát holnap buli a kiskonyhában: ezüst fiúk, két ezüstös lány, két, extra különdíjas baba. Ezért érdemes! Szupeeeeeeeeeeeer!!!!!!

És végre csütörtök! Viharsebes leckeírás és irány a kiskonyha! Z. bácsi szupertitkos receptje alapján készül a tészta. Pizzaszósz, sajt O. anyu által érkezik. Sonka, kolbász, kukorica is már alig várja, hogy a pizzatésztán heverjen és napozzon egy jót a sütőben. Valami baj lehet ezzel a pizzával, valahogy sokkal gyorsabban fogy, mint ahogy sül. Mi lehet az oka? Hat órakor már csak a romok eltakarítása van hátra. Jó befejezése ez a hétnek, mert pénteken szerencsére már a fű se nő. Vagy mégis?

Délután megérkezett a Tündérek hozzájárulása által megvalósított elképzelésem tárgyiasult formában. Elkészült a kisdedek elvesztése elleni védőfelszerelés. Már tudják: aki utazik, az kap. Egyedi emblémával (a suli eredeti logojának újragondolása az egyik Tündér által).

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.03.22.
Tárgyalni fog a kártalanításról a kormány a tankönyvesekkel
Kártérítést kell fizetnie a kormánynak azoknak a tankönyvterjesztő cégeknek, amelyeket az uniós bíróság ítélete szerint megkárosított. Az Emberi Jogok Európai Bírósága kedden joger...
(Forrás: Infostart)
--
2019.03.22.
Partizánakcióznak a magán-tankönyvkiadók
Április 1-jén lesz nyilvános a 2019-20-as hivatalos tankönyvjegyzék, amit az Oktatási Hivatal ad ki, az állami tankönyvterjesztő Kello elektronikus felületén lehet belőlük rendelni. Az id...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.22.
Jogerős a strasbourgi tankönyvpiaci bukta, félmilliárdot is fizethet az állam
Az elsőfokú ítélet szerint a hatóságok ezzel megsértették az Emberi Jogok Európai Egyezményének a magántulajdon védelméről szóló cikkét. A magyar állam fellebbezést nyújtott be a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.21.
Mindenre felkészül a CEU – az egyetemi közösség előtt beszélt a rektor
Egy lépéssel közelebb került a CEU ahhoz, hogy valóban Budapesten maradhasson. A szavakon túl már papírjuk is van arról, hogy folytathatják a kutatást és az oktatást a magyar fővárosban...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.19.
Schmidt Mária wellness-szállókban képezné tovább a történelemtanárokat 1956-ról
A továbbképzés fejenként 200 ezer forintba kerül majd. A Schmidt Mária főigazgató vezette Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány nettó egymilli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.19.
„Kész átverés show” – Tényleg akkora siker a pedagógus-életpályamodell?
Az államtitkári nyilatkozat rengeteg felháborodott tanárt késztetett ara, hogy kifejtse véleményét a pedagógus-életpályarendszerről. Már korábban idéztük azt a szakgimnáziumi tanárt,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.19.
Taigetosz-törvény: döntött az Alkotmánybíróság, nem így kellett volna változtatn
Az Ab 53 országgyűlési képviselő indítványára vizsgálta a nemzeti köznevelésről szóló törvény módosítását. A korábbi szabályozás szakértői vélemény alapján még minden tanul...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.19.
Jogerős a strasbourgi elmarasztalás a tankönypiac monopolizálása miatt
A strasbourgi székhelyű törvényszék októberben első fokon helyt adott a felperesek - a Könyv-Tár Kft., a Suli-Könyv Kft. és a Tankönyv-Ker Bt. - panaszának, akik a magyarországi tankönyvkiad...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
L. Ritók Nóra: Szegregációs körkép
Az intézkedések, próbálkozások leginkább az Uniónak szóló látszatok. Az Antiszegregációs Kerekasztallal kezdődött, aminek csak a kirakathatását lehetett értelmezni, kommunikálni azt,...
(Forrás: tani-tani online)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek