OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. április 18.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

21. Közös lónak...

2015. április 11.

A tavaszi szünet nekem nem az ünnepekről, hanem a kalotaszegi kirándulásról szólt. Csütörtök, péntek, szombat forródrótos kapcsolat az utazásszervező iroda vezetőjével, valamint a velünk egy buszban utazó hetedikesek tanár bácsijával.

Utolsó simítások, programok egyeztetése, változások „mentése”. Egyeztetés az ajándékokról, és a legfontosabb téma: lesz-e foci? Mert a mi fiaink kb. 24 órában képesek rúgni a bőrt. ☺ A partneriskola nem ragaszkodott ehhez. Nem is értem, hiszen sport tagozatos az intézmény. Lehet, hogy a többség olyan sportot űz, ahol a sérülésveszély miatt tiltják a focit? Mindegy, Magyarlónán, a helyi gyerekekkel összehozzák nekünk ezt a programot. Úgy tűnik, hogy minden rendben, mindenki mindent tud. Keddre már csak a végleges névsor marad, mert a biztosítást névre szólóan kell megkötni. És nálunk nem ritka, hogy valamelyik kisded egyszerűen nem érkezik meg a megállapodás szerinti időben. :( A kockázatok csökkentése érdekében napi emlékeztető a fész megfelelő csatornáin keresztül (saját csoport, privát üzik).

Vasárnap, hétfő a konyháé. Brrrrrrrr!!!!!

Kedd estére berendeltünk mindenkit, aludjanak a koliban, így biztosak lehetünk abban, hogy mindenki magvan. Hárman már délután négyre jönnek, mert be kell fejezni az örökkévalóságnak szánt műveket, be is kell keretezni azokat. És ez bizony sok idő!

Óvatos duhaj lévén, reggel telefon a „necces” babák szüleinek, nagyijainak: ugye nem felejtették el, hogy este 6-ra mindenkinek be kell érni? Egy kivételével mindenkit elérek, biztosítanak arról, hogy érkeztetik a gyereket. Hát jó, úgy legyen!

Ellátmányok csomagolása van még hátra: a negyedévente belapátolandó házikolbász már alig bír magával, felszeletelve várja jobb sorsra fordulását egy légmentesen záródó dobozban. Még egy kis sülthús zsír, két üveg bor ajándékba a vendéglátóknak, alufólia, kéztörlő, uzsis zacsik be egy szatyorba és már megyek is. Fél négy van.

A „művészeink” időben érkeznek, jókedvűek, nekiugranak a munkának. Z. bácsi még ad egy-két jótanácsot, szóval ez sínen van.

Közben kezdenek beszivárogni a picinyek. Hat órára egy kívételével mind bent van. Mire nem képes egy háromnapos kirándulás lehetősége?! Aztán egy háromnegyed órás késéssel befut az utolsó is. Ahhoz képest, hogy 24-48 órát szokott késni, ez egész jó!

Gyors iratellenőrzés: személyi igazolványok, TAJ kártyák beszedve. SIM-kártyák, lakáskulcsok, diákigazolványok, egyéb fontos, de az utazáshoz nélkülözhető kincsek védőőrizet alá helyezve.

Kisdedek vacsiznak, és élik a szokásos kollégiumi estéjüket. A három mű is lassan elkészül. Z. bácsi gyártja a kereteket. És elégedetten nyög. Tetszik neki a végeredmény. Akkor ezek tényleg nagyon jók lettek, mert Z. bácsi maximalista.

Főnök hív, érdeklődik, rendben van-e minden, megérkeztek-e a gyerekek. Megnyugtatom, minden oké.

Közben elment a végleges utaslista is, már csak a biztosítási kötvényt várjuk. Érkezik is fél 10 tájban. Nyomtatás, ellenőrzés, mehet az iratok közé az is. G. néni, aki szintén a csoporttal utazik, összekészíti a cuccokat: iratok, pénz, fontos telefoszámok vészhelyzet esetére (bukaresti konzuli ügyelet), ajándékok, füzetek, ceruzák a tevékenység naplókhoz, minden egy helyen, hogy holnap már csak fel kelljen rakni a buszra. Minden rendben, hajnalban már csak az ipari mennyiségű kaját kell összevadászni, amit visznek magukkal, mert a félpanziós ellátás náluk egyenlő lenne az éhenhalással. Ezt megelőzendő, a három napra eső kollégiumi kaja hidegcsomag formájában érkezik hozzájuk.

G. néni és Z. bácsi bent alszanak a kis drágákkal, én este negyed 11-kor elmentem haza. Reggel fél hatra visszamegyek. Ébresztés, egyensapik, zsákocskák kiosztása. De előtte a zsákokat kibéleljük egy kis gyümölcslével, valami harapnivalóval. Hideg kaja berámolása egy hatalmas kosárba és minden és mindenki indulásra kész. Főnök is itt van, látni akarja, hogy flottul mennek a dolgok. Látja. :)

Negyed órás késéssel érkezik a busz. Gyors bemutatkozás a fenőtteknek, berámolás. Háromnegyed hét. Könnyes búcsú. Elindultak.

Negyed 12-kor érkezik az sms: átlépték a határt, minden rendben. Főnököt tájékoztatom, fészen közzéteszem a jó hírt. Azokat, akiknek nincs internet hozzáférésük, hívom. Mindenki megnyugszik.

Este 9-kor újabb sms: megérkeztek a szálláshelyre, Magyarlónára. Etetés (hamísítatlan Norbi Update, haha, nekem tetszik), szállás elfoglalása.

Újabb körtelefon, új üzenet a fészre. És mit látok? A kis drágák vadul lájkolják a bejegyzéseket. Ráírok az egyikre: ez mi? Kinél van SIM? A válasz: senkinél, de van free wifi. Kolozsvártól 12 km-re, egy kétezres faluban megoldották! Szupeeeeeeeeer!!!!! Rögtön kapnak is feladatot: szigorúan a szabadidejükben küldhetik a fotókat, rövid beszámolókat. Na kíváncsi vagyok, mi lesz ebből? :)

Csütörtök. Figyelem a fészt. Csöpögnek a képek. Nem esnek túlzásokba, de nem baj! És délután emilke érkezik az utazási iroda vezetőjétől:

Kedves Zs!!

Két hírem van:

- Magyarlónán beszéltem a szervezővel. A nála lakó kislányok nagyon kedvesek és nagyon rendesek.
- A kolozsvári iskolai találkozó lezajlott, igazgatóhelyettes úr szerint „most járt le a találkozás a budapesti csapattal, nagyszerű tanáraik vannak, ügyes diákok, minden jól sikerült.”

Üdvözlettel:KI

Hát ez csúúúúúúúcs! Tudtam, tudom, hogy ezzel a brigáddal a világ végére is el lehet menni, még az sem kell, hogy a sárkányuk (én) ott legyen velük, de az, hogy a félidőben ezt fontosnak tartották velünk tudatni, az azért nem kispályás!!! Ha ez így marad, - és tudom, hogy így marad – akkor megint van ok az ünneplésre! És ki nem hagynék egyetlen ilyen lehetőséget sem! Kezdhetem felkötni a gatyát, jövő héten hétfőn élménybeszámolóval egybekötött pizzaevés lészen a program. (Mert azt csiripelik a madarak, hogy E. néni föci óráján élménybeszámolót tarthatnak. Igaz, földrajzhoz kapcsolódó eseményeket kell részletesen ismertetni, de ez még így is remek. A tanulószobának annyi!!!!)

Péntek. Ma érkeznek a picinyek. Már nagyon hiányoznak! Reggel telefon az utazási irodába, lehet-e bármit is tudni arról, hogy mikor érkeznek. Válasz: 7-1/2 9 között, mert még a Tordai-hasadékkal tartoznak nekik. Uff! Kora délután volt az eredeti terv. Üzenet a fészre, telefon a vidékieknek és netet nélkülözőknek. Rohanás be. Főnökkel megbeszélem, aki nem tud hazajutni, azzal bent alszom. Aztán majd holnap valamikor elindulnak. Három perc alatt elintézi, hogy legyen néhány adag kaja vacsorára, reggelire (hiányzók ebédjét nem engedi szétosztani). Na, pl. ezért bírom nagyon. És bár időnként a falra mászom tőle, ez is egy olyan „érv”, ami miatt „megbocsájtok” neki egy csomó mindent. ☺ Hívom a vidékieket, ne görcsöljenek, ha lekésnék az utolsó buszt/vonatot, a gyerek akkor sem fogja az utcán tölteni az éjszakát. Mondjuk, velem kell beérniük, de ez még mindig jobb mint egy csípős éjszaka a híd alatt.

Fél négykor szól a telefon. Z. bácsi brummog: átlépték a határt. Fél7-7-re a suliban vannak. Telefon a főnöknek: sztornó a bent alvás, telefon a vidékieknek, indulhatnak. Fészre üzenet, hogy mégis emberes időben találkozhatnak a kisdedekkel.

Mondanom sem kell, háromnegyed 8-ra értek haza. De sebaj! Itt vannak végre, nagy ölelések, örömmámor és ami ilyenkor kell.


Kornél

Orsi

Pisti

Szombaton hívom Z. bácsit, mondjon már valamit, mert tegnap mindenki totálkáros volt. Ő is. És nem örülök annak, amit mesél. A közös ló, no meg az ő túrós háta ezt a programot sem kímélte. :(

Két csoport ült a buszon, mert ellenkező esetben olyan magas lett volna az egy főre eső költség, hogy semmi esélyünk nem lett volna nyerni. Akikkel együtt utaztunk, azok egy XII. kerületi elit iskola hetedikesei voltak. Az őket kísérő tanár úr idegenvezetőként is regnál, gondoltuk, hogy akkor ez a lehetőség nekünk főnyeremény. Tudták, hogy mi kik vagyunk, azt mondták, hogy legalább ismerkednek a diákjaik az élet kevésbé napos oldalán élőkkel.

A felkészítés „túl jól sikerülhetett”, mert a fagyos légkör az első pillanattól kezdve érezhető volt. És ez bizony nem tett túl jót a hangulatnak. Gyakorlatilag sem a gyerekek, sem a felnőttek nem kommunikáltak egymással. Z. bácsinak volt néhány bátortalan kísérlete, hogy ez másképp legyen, de nem lehetett nem észrevenni az elutasítást, a lenézést. Az egész kirándulás a rohanásról szólt, semmire nem volt idő, mert indulni kellett a következő eseményre. A mieink mindig pontosan tartották a megbeszélt időpontokat, a másik csoport mindig, mindenhonnan elkésett. Ettől aztán persze mindig sietni kellett. Ha a mieink kértek valamiért még 15 percet, akkor persze ragaszkodtak az óramű pontossághoz. Olyan mennyiségű információt öntött a gyerekekre, hogy azt egyik csoport tagjai sem voltak képesek befogadni. A mieink ennek ellenére próbáltak volna figyelni, de a tanár úr saját csoportja mindent elkövetett annak érdekében, hogy ez ne sikerüljön. A másik két kísérőjük mintha ott se lett volna! Bezzeg, ha a mieink „rosszul” mozdultak vagy szóltak, rögtön eszükbe jutott, hogy fegyelmezzenek. A beszámoló elején közzétett levél, amelyben dícsérik a csoportot, egyértelműen nekünk szól. A tanár úrék brigádja kritikán aluli lehetett. Csak egy példa: a vendéglátóiknál az egyik fiú csapat csizmában ugrált az ágyakon, akkora szemétdombot csináltak egy este, ami több napra beosztva is komoly teljesítmény lett volna.

Amikor néha sikerült „elveszteni” őket, akkor persze rögtön minden rendben volt, a hangulat is megváltozott. Pl. Kolozsvár, iskolai program. Imádták! Az ottani igazgatóhelyettes már ott is ódákat zengett a mieinkről. Örült a gyerekrajznak is, amit kaptak, a könyveknek nemkülönben.

Magyarlónán a mieinket elszállásoló három vendéglátó el volt ájulva! Ilyen csoportjuk még sose volt! Nincs ordibálás, verekedés, nem verik szét a berendezést, rendet tesznek maguk után, felajánlják a segítségüket és egyáltalán! És az ajándékként vitt rajzok. Nahát!!! ☺ Ennek és a kolozsvári véleménynek nagyon örülök. De persze nem vagyok meglepve. Ez a mi hetedikünk!

Hazafelé, alig 100 km-re Pesttől azért kellett megállni, mert a tanár úr és két kolléganője kávézni akart. Háromnegyed órát! Hm.

És hogy feltegyék a pontot az i-re: a látottakról történt összefoglalás utolsó, nagyon tapintatos megjegyzése az volt, amikor a tanár úr azt mondta a mi kis tündérkéinknek: „...ha kérdezik, akkor mondjátok, hogy Kalotaszegen voltatok. Ez Erdély egyik tájegysége. Erdély Romániába van, nem Magyarországon.” Gondolom, a mi „hülyegyerekeinknek” ennyi bőven elég. Tán még sok is. Velünk kapcsolatban is lehettek fenntartásaik. Fel sem merült bennük, hogy felkészülve indultak útnak. :(

Most már valamiért úgy érzem, hogy az „előkelő”utastársak nem a sérülésveszély miatt nem vállalták a focit. Talán az ellenfelek (magyarlónai iskolások) nem voltak megfelelő társadalmi státuszúak. (Gonosz lennék? Vállalom. De azt hiszem csak kíméletlenül őszinte.) Amíg a fiaink fociztak, addig ők Kolozsváron shoppingoltak. A megállapodáshoz képest csak másfél órával később érkeztek. Várták őket a népművészeti bemutatóval. De bennünket siettetek, mondván: ránk várnak, legyen már vége a focinak, mert miattunk csúszik a program.

Mindezek ellenére a kis tündérkéim kifogástalanul viselkedtek, nem szóltak vissza, mert megegyeztünk a viselkedési szabályokban. És ha megegyeztünk...

Kíváncsi leszek, hétfőn miket mesélnek majd a drágáim. Addigra kissé leülepednek a történések, és azt is remélem, hogy egy hét múlva már „csak a szépre emlékeznek”.

Amit pedig én gondolok: a mi gyerekeink toleranciából, valamiféle „másság” (mások jól szituáltsága, gazdagsága) elfogadásából, szabálykövetésből, kultúrált viselkedésből kitünőre vizsgáztak. A másik csapat megbukott. Leginkább a „pedagógusok”. Szerintem ez maga a meztelen, magyar valóság. Szégyellem magam a „kollégák” helyett.

Nálunk mindennek következménye van. Ezzel most is számolniuk kell a kisdedeknek. ☺ Így aztán hétfőn irány a kiskonyha! Pizzázással súlyosbított élménybeszámoló. Az élménybeszámoló tőlük, nekem. A pizza tőlem, nekik. Így én is részese lehetek ennek a kalandnak.

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.31.
Húsz oktatási és civil szervezet kéri az új alaptanterv bevezetésének halasztását
Több mint húsz szakszervezet és közoktatásban aktív civil szervezet írta alá azt a nyílt levelet, amely az új NAT halasztása mellett azt is kéri, hogy legyen szava az érintetteknek az éretts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
NAT-hatás: látatlanban kell tankönyvet rendelni
Úgy kell megrendelniük az idén szeptemberben bevezetésre kerülő új Nemzeti alaptantervhez (NAT) illeszkedő tankönyveket az iskoláknak, hogy azok még el sem készültek – derült ki a Könyvt...
(Forrás: Népszava)
--
2020.03.31.
Tantárgyak az iskolában? Ugyan, felejtsük el!
Nem fognak teljesen megszűnni a hagyományos tantárgyak a finn iskolákban sem, de egyre nagyobb teret kap a témaközpontú, gyakorlati helyzetekhez alkalmazkodó oktatás. A finn reformerek szerint...
(Forrás: index)
--
2020.03.31.
Szülői Hang: vonják vissza a hatévesek beiskolázásának új rendszerét
A Szülői Hang Közösség felmérést végzett az iskolaérettség elbírálásának új rendszeréről az érintett szülőkkel, az adatokkal pedig a szakmai egyeztetésekhez szeretnének hozzájá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
Az egész ország rákattant, de nem távoktatás, ami most zajlik. Hogy mi ezzel a baj?
Bár több intézmény évek, sőt évtizedek óta kísérletezik az oktatás bizonyos elemeinek virtualizálásával, az országban most zajló hirtelen átállásra senki nem volt felkészülve. A Szegedi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
Jelentés a perifériáról: „A szülők és a pedagógusok viszik a hátukon a rendszert”
Németh Katalinnal, a Pécsi József Nádor Gimnázium és Szakképző Iskola igazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen problémákba ütközhet a digitális távoktatás egy hátrányos helyzet...
(Forrás: Pécs ma)
--
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek