OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

23. És akkor a hetedik a mennybe megy

2015. április 24.

Lehet, hogy ez a hét most aztán már tényleg a dögunalom jegyében telik el? De szép is lenne! A hétfő jól indul, mert csak a szokásos. Föci doga a változatosság kedvéért. Két tanszobányi biflázás. Csupa fontos ismeret, ami feltétlenül szükséges egy hetedikesnek. Mindenesetre nálunk nem a matektanártól, hanem E. nénitől félnek. Mindegy, ezt belekalkuláljuk minden héten kétszer. De minden más tökéletesen rendben.

Kedden levél jő, melyben meghívnak bennünket a Kézenfogva Alapítvány rendezvényére a Margitszigetre. Péntekre! Uff! Villámgyors kérés, hogy mehessünk tanítási időben, mert pénteken délután igazgatóválasztás a program, ebéd után eltűnnek a kis drágák. Engedély besöpörve, kisdedekkel megbeszélve, szuper! Este regisztrálás a programra. Hálásan köszönöm a lehetőséget, persze megyünk, ott a helyünk. Érkezik a válasz is hamarost. Kissé zavarban vannak, mert volt rendezvényük, lesz is, de április 24-ére ők bizony nem terveztek semmit! Mégis, hová szeretnénk mi menni? Hűűűűűűűha! Meghívó újraolvasása, értelmezése. Dátum: május 15. Hm. Hogy lehet május 15-öt április 24-nek olvasni? Ez igen komoly részképesség zavar jele lehet, a gyógypedagógus kollégák segítségét kell kérnem. ☺ Na, akkor tehát szerdán lefújom a dolgot. Közben még délután egy esetmegbeszélő a kollégákkal, mert ezt az ajtó levétel ügyet helyre kell tenni. És A. semmi jelét nem mutatja annak, hogy partnere legyen Gy. és I. néniknek. Sorolják a sérelmeiket és meg csak nézek. Semmi olyan extra nincs, amit bármelyik másik leánygyermek ne csinálna. No persze a fiúk is, de most A. van műsoron. Megegyezünk, hogy az általuk legfontosabbnak tartott öt szabályt összeírják. Ezzel a listával lepjük majd le A. anyut és persze A-t a jövő héten.

A föci dogán is túl vannak, de O. bácsi kissé nehezményezi, hogy nem készültek töriből. Mondom neki, bocsika, de föci doga volt. Ja, az más, nem baj, a témazárók mindig jól sikerülnek, hagyjuk a fenébe az egészet! Vicces! De én mégse tudok röhögni.

Főnök szóla, hogy még nem ültünk le a csoporttal kapcsolatos tapasztalatokat értékelni. Pedig már vége az ellenőrzésnek. Igaz, közbejött az erdélyi kirándulás nekünk, hivatalos kötelezettségek neki, de sebaj, majd szerdán! Jó.

És akkor eljőve a szerda. Fél órás késéssel ülünk ösze, mert a főnök már megint valami hivatalos ügyet intéz. Ezeken a szeánszokon az iskolavezetés (igazgató, két igh), valamit az osztályfőnök, a csoportnevelő és a váltósnevelő ücsörög. Nálunk Z. bácsi 3 in 1.: ofő, váltónevelő és rajztanár egyszemélyben. Akkor kezdjük! Zs. igh indít: nagyon szomorúan veszi tudomásul nap mint nap, hogy ő az egyik, aki nem tanítja a hetediket (igazgató bácsi a másik). Mert az általa látogatott magyar óra az maga volt a felüdülés! Mert figyeltek, mert képben voltak, mert okosakat mondtak. És a rajz! Ha tehetné, minden órára beülne, ő is dolgozna az aktuális feladaton. Mert egy élmény! Z. bácsi is, de a kis drágák is. Nekem tecc. Nincs ellenvetésem. ☺


Kós Károly tér, szökőkút

Kós Károly tér: azoknál az asztaloknál tanulunk

E. néni is mondja, hogy milyen édesek, aranyosak, együttműködőek, aktívak. Kivéve a földrajz. Az borzasztó, hogy milyen gyengén teljesítenek. Mert vagy nem tanulnak vagy a mi módszereink rosszak. Ezen változtatni kéne. Képtelen vagyok befogni a számat, mondom neki, szerintem más probléma van. Pl. annyit kéne követelni, amennyi az órán számon kérhető. Na, elevenére tapintottam! Kiderül, hogy a kisdedekkel semmi probléma, a baj velem van! Mert én nem engedem le őket felelni a szabadidőből. Esetleg a tanszobáról. És a napos iskolába járó gyerekek is járnak zeneórára meg edzésre, meg satöbbi. Mondom néki, hát ja. De nem mennek vissza a suliba felelni, mert a sok megátalkodott pedaógus elintézi az órán. Főnök nem bírja tovább, mondja, ez egy lehetőség. De én se nagyon bírok magammal, mondom: ez egy olyan lehetőség, amivel, ha nem élnek, egyest kapnak. Tehát akkor ez mégsem lehetőség, hanem kötelezettség. És az mégsem ugyanaz. Igazgató bácsinak igen nagyon tele van a virágoskertje velem, ezért tudomásul veszem, amit mond, de jelzem, hogy nagyon nem értünk egyet. Azért azt ő is elismeri, hogy bármely órán volt is bent, a kölykök bizony működnek. Nem is akárhogy! És a tanszoba szerinte rendben van, ott volt, tapasztalta. (Na, akkor kivel van a probléma? Most eltekintek a válaszadástól, mindenkire rábízom, találja ki!) E. néni újra fogást keres rajtam: És mi az, hogy tanszoba a Kóson? Ott nem tanulnak, csak összecsapják a leckét! Mondom: tessenek megsasolni az osztályzatokat. Azokat nem én adom! De akkor is! Ne ott tanuljunk! Mondom, felfordulunk a hőségtől a teremben, ha csukva az ablak. Ha nyitva, akkor is, de még a zajt is el kell viselni, mert a kicsik már kint vannak az udvaron. És ordítanak. Mert az nekem is fél évembe került, hogy megtanítsam, elhitessem velük, hogy hangosnak lenni, és ordítani nem ugyanaz. És hangosnak sem kell feltétlenül lenni. De persze az udvaron az simán belefér. Viszont ilyen körülmények között a Kós a megoldás. Árnyékot adó fák, asztalok, székek. Megy az adok-kapok. (Zs. igh önkéntelen mimikai izmai vitustáncot járnak, igyekszem elkerülni a tekintetét, nehogy felröhögjek.) Főnök már meg se hallja? Nem reagál. Még. Azért azt is elmondja, hogy látszik, hogy jó páros vagyunk, remekül kiegészítjük egymást. Megköszöni az eddigi melót, kéri, hogy így csináljuk a továbbiakban is, kívánja nekünk, hogy ennél rosszabb ne legyen! Most erre mit kéne mondani? Persze, igyekszünk ám nagyon! Továbbra is. És akkor még egy utolsó félmondat: A Kóson nem lehet írásbeli leckét csinálni, a szóbelit nem tiltja, de nem is támogatja.

Akkor most én teljesen kész vagyok. A gyönyörűségtől. Mindenki mondjon, gondoljon, amit csak akar, ez a társaság mindent visz. Rengeteg meló van benne, de ez nem számít. Az eredmény önmagáért beszél. A hetedik a mennybe ment! Mint már többször mondtam, ilyen csapat egy életben csak egyszer. Ha egyáltalán...

Nyomás a kisdedekhez. Beszámoló a történtekről, elégedett nyögés! Míg mi lent múlattuk a drága időt, ők megcsinálták a leckét. Föciből dogát írtak, nincs feladat. Hurrá!!!! Irány a Kós! És ki jön szembe velünk? Persze, E. néni! És mondja is: Hiába a doga, el ne felejtsük, hogy országok és fővárosok. Nna, pont nem érdekel! A csoportok többségének nevelői ülve nyalnák a holdat a gyönyörűségtől, ha csak fele ennyire jó lenne az értékelésük. Ma azt kapják a drágáim, hogy „polgári engedetlenségi mozgalmat” játszunk. Nem halljuk meg az intelmeket, nem vesszük tudomásul, hogy ez lenne a kötelességünk. (Azért egy-kettő odajön, felmondja a felmondani valót, de nem esnek túlzásokba. Én meg nem bánom.) Háromnegyed hatkor vissza a suliba. Megbeszéljük, hogy csütörtökön „sajnos” ismét a Kóson lesz dolgunk. Vár bennünket Koller bácsi. Mert fagyit kell ennünk. Jó idő van, és ők jól megérdemlik ezt a fajta kényeztetést is.

Csütörtök. A reggeli fészbuk profilok „ellenőrzése” során szembesülnek azzal, hogy ma van a szülinapom. És gyanakodnak. Igaz vagy nem? Mert ők bizony nem mindig valós adatokkal regnálnak a közösségi portálokon. Pedig hányszor elmondtam, hogy bizonyos adatokat egyáltalán nem közlünk (lakcím, telefonszám), de a születési idejük legyen igaz. Mert sok kellemetlenségtől tudják magukat, illetve mi tudjuk őket megóvni ebben az esetben. (Pedofil, friss husit szerető „ismerősök” lekapcsolása, pl.) Na, mindegy, ha már megbizonyosodtak az adat valóságáról, felköszöntenek. Tábla telerajzolva, ölelések, puszihegyek. Jó ez ám nagyon! De a tökéletes ajándék a tegnapi értékelés. Általuk, „miattuk” az iskolavezetéstől. Tőlük, nekem. Gyors ebéd, a szokásos „pisi, kaki, puki, böfi, kézmosás” és irány a Kós. Lecke tényleg nincs, mert sok a beteg kolléga, szakos helyettesítés ritka, mint a fehér holló, föci pedig pénteken (még) nincs. ☺


Koller bácsi (Forrás: internet)

Koller bácsi cukija belül (Forrás: internet)

Koller bácsinál a tőlünk megszokott módon viselkednek. Köszönnek, beállnak a sorba, kérik a kedvelt ízű fagyit, megköszönik, elköszönnek és kimennek. Kint halkan beszélgetnek, a cuki vendégei pedig csak lesnek, hogy gyerekcsoport és így is lehet. Lehet hát! Fagyi projekt 15 perc alatt lezajlik. Jöhet a foci! A lányok sétálnak, ülnek a fűben, a padon, ki hol érzi jól magát, és beszélgetnek, zenét hallgatnak, viháncolnak. Óránként mindenki lejelentkezik. Háromnegyed hatkor balra el. Irány ismét a suli.

Pénteken gyors ebéd, könnyes búcsú. ☺ Hétfőn velük újra itt!

P.s.: Igazgatóválasztás egy óra alatt lezavarva. Egy jelölt, a jelenlegi. A pályázatával kapcsolatban néhány megjegyzés, kiegészítés, kérés. Személyét is támogatjuk. A felvetésekkel kapcsolatban válaszul néhány sematikus mondat. Megköszöni a hozzászólásokat. Szavazás. A pályázatát is, a személyét is nagy többséggel támogatta a testület. A labda a KLIK térfelén pattog. Őszintén reméljük, hogy a személyében nem lesz változás.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.24.
Gulyás: az aktuális komoly feladatok indokolják, hogy a közoktatást ismét államtitkár felügyelje
A kormány úgy döntött, hogy a felsőoktatás irányítása az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz (ITM) kerül - mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteki...
(Forrás: eduline)
--
2019.08.24.
„Nem több nyelvvizsgát, hanem kevesebb diákot akar a kormány”
Szél Bernadett szerint ha az általa megismert dokumentum valóban egy nyelvoktatási stratégia, akkor nem sok jóra lehet számítani. – Semmilyen konkrétum nincs benne, csak korábbi kutatások...
(Forrás: népszava)
--
2019.08.24.
Ők lehetnek a felsőoktatást hirtelenjében bekebelező Palkovics új emberei nepszava.hu Publikálás dátuma 2019.08.23. 08:22
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) szerdán közölte, hogy idén szeptember elsejétől az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz (ITM) kerül át a felsőoktatás irányítása....
(Forrás: népszava)
--
2019.08.20.
Ötévesen látott először fehér embert, hetedikben bukott, ma iskolát vezet Miskolcon (interú Orsós Jánossal)
Egyszerű a képlet: ha szakiskolába mész, akkor kapsz ösztöndíjat, ha gimnáziumba, akkor nem. A szegény családokból már senki nem jön érettségizni, mindenki tésztakészítő akar lenni....
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.20.
Magyarul is elindult a világ egyik legjobb tanulási oldala
A Khan Academy neve összekapcsolódott a digitális eszközökkel megvalósult önirányított tanulás fogalmaival. Szülők lelkendezve szokták mesélni, hogy a gyerekük otthon nem (csupán) telefonos...
(Forrás: Qubit)
--
2019.08.20.
Ha elég vagyonos vagy, a gyerekednek mégsem kell Wass Albertet tanulnia
Hírül adták tegnap, hogy Debrecen város és a Debreceni Egyetem együttesen alapítanak meg egy elit, angol-magyar tannyelvű magániskolát Debrecen-Pallagon, amely az egyszerű, mégis sokatmond...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.20.
Gyarmathy Éva: „Mit akar, az egész ország így működik!”
És nem azért kell a kis hazafiasságot belevinni a tananyagba, mert bárki hazafiasabb lesz, hanem a szófogadás gyakorlásáért. Igazodj! Most polgár leszel, aztán keresztény, népnemzeti, hazafi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.20.
Iskolaépítészet: örökség és megújulás. Csémi Lili és Tarcsay Anita írása
A műhelykonferencia a váci Apor Vilmos Főiskola formálódó térpedagógiai műhelyének keretében valósult meg, amelynek célja, hogy interdiszciplináris párbeszédet teremtsen az építészet...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.08.20.
Kettészakadt világ
Visszakanyarodunk hát egy örök kérdéshez, mennyire várható el a mélyszegénységben a környezetbarát magatartás? Ha nincs fa, akkor mi a nagyobb bűn, ha káros anyagokkal fűt, vagy ha kih...
(Forrás: hvg./Nyomor széle blog)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek