OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

23. És akkor a hetedik a mennybe megy

2015. április 24.

Lehet, hogy ez a hét most aztán már tényleg a dögunalom jegyében telik el? De szép is lenne! A hétfő jól indul, mert csak a szokásos. Föci doga a változatosság kedvéért. Két tanszobányi biflázás. Csupa fontos ismeret, ami feltétlenül szükséges egy hetedikesnek. Mindenesetre nálunk nem a matektanártól, hanem E. nénitől félnek. Mindegy, ezt belekalkuláljuk minden héten kétszer. De minden más tökéletesen rendben.

Kedden levél jő, melyben meghívnak bennünket a Kézenfogva Alapítvány rendezvényére a Margitszigetre. Péntekre! Uff! Villámgyors kérés, hogy mehessünk tanítási időben, mert pénteken délután igazgatóválasztás a program, ebéd után eltűnnek a kis drágák. Engedély besöpörve, kisdedekkel megbeszélve, szuper! Este regisztrálás a programra. Hálásan köszönöm a lehetőséget, persze megyünk, ott a helyünk. Érkezik a válasz is hamarost. Kissé zavarban vannak, mert volt rendezvényük, lesz is, de április 24-ére ők bizony nem terveztek semmit! Mégis, hová szeretnénk mi menni? Hűűűűűűűha! Meghívó újraolvasása, értelmezése. Dátum: május 15. Hm. Hogy lehet május 15-öt április 24-nek olvasni? Ez igen komoly részképesség zavar jele lehet, a gyógypedagógus kollégák segítségét kell kérnem. ☺ Na, akkor tehát szerdán lefújom a dolgot. Közben még délután egy esetmegbeszélő a kollégákkal, mert ezt az ajtó levétel ügyet helyre kell tenni. És A. semmi jelét nem mutatja annak, hogy partnere legyen Gy. és I. néniknek. Sorolják a sérelmeiket és meg csak nézek. Semmi olyan extra nincs, amit bármelyik másik leánygyermek ne csinálna. No persze a fiúk is, de most A. van műsoron. Megegyezünk, hogy az általuk legfontosabbnak tartott öt szabályt összeírják. Ezzel a listával lepjük majd le A. anyut és persze A-t a jövő héten.

A föci dogán is túl vannak, de O. bácsi kissé nehezményezi, hogy nem készültek töriből. Mondom neki, bocsika, de föci doga volt. Ja, az más, nem baj, a témazárók mindig jól sikerülnek, hagyjuk a fenébe az egészet! Vicces! De én mégse tudok röhögni.

Főnök szóla, hogy még nem ültünk le a csoporttal kapcsolatos tapasztalatokat értékelni. Pedig már vége az ellenőrzésnek. Igaz, közbejött az erdélyi kirándulás nekünk, hivatalos kötelezettségek neki, de sebaj, majd szerdán! Jó.

És akkor eljőve a szerda. Fél órás késéssel ülünk ösze, mert a főnök már megint valami hivatalos ügyet intéz. Ezeken a szeánszokon az iskolavezetés (igazgató, két igh), valamit az osztályfőnök, a csoportnevelő és a váltósnevelő ücsörög. Nálunk Z. bácsi 3 in 1.: ofő, váltónevelő és rajztanár egyszemélyben. Akkor kezdjük! Zs. igh indít: nagyon szomorúan veszi tudomásul nap mint nap, hogy ő az egyik, aki nem tanítja a hetediket (igazgató bácsi a másik). Mert az általa látogatott magyar óra az maga volt a felüdülés! Mert figyeltek, mert képben voltak, mert okosakat mondtak. És a rajz! Ha tehetné, minden órára beülne, ő is dolgozna az aktuális feladaton. Mert egy élmény! Z. bácsi is, de a kis drágák is. Nekem tecc. Nincs ellenvetésem. ☺


Kós Károly tér, szökőkút

Kós Károly tér: azoknál az asztaloknál tanulunk

E. néni is mondja, hogy milyen édesek, aranyosak, együttműködőek, aktívak. Kivéve a földrajz. Az borzasztó, hogy milyen gyengén teljesítenek. Mert vagy nem tanulnak vagy a mi módszereink rosszak. Ezen változtatni kéne. Képtelen vagyok befogni a számat, mondom neki, szerintem más probléma van. Pl. annyit kéne követelni, amennyi az órán számon kérhető. Na, elevenére tapintottam! Kiderül, hogy a kisdedekkel semmi probléma, a baj velem van! Mert én nem engedem le őket felelni a szabadidőből. Esetleg a tanszobáról. És a napos iskolába járó gyerekek is járnak zeneórára meg edzésre, meg satöbbi. Mondom néki, hát ja. De nem mennek vissza a suliba felelni, mert a sok megátalkodott pedaógus elintézi az órán. Főnök nem bírja tovább, mondja, ez egy lehetőség. De én se nagyon bírok magammal, mondom: ez egy olyan lehetőség, amivel, ha nem élnek, egyest kapnak. Tehát akkor ez mégsem lehetőség, hanem kötelezettség. És az mégsem ugyanaz. Igazgató bácsinak igen nagyon tele van a virágoskertje velem, ezért tudomásul veszem, amit mond, de jelzem, hogy nagyon nem értünk egyet. Azért azt ő is elismeri, hogy bármely órán volt is bent, a kölykök bizony működnek. Nem is akárhogy! És a tanszoba szerinte rendben van, ott volt, tapasztalta. (Na, akkor kivel van a probléma? Most eltekintek a válaszadástól, mindenkire rábízom, találja ki!) E. néni újra fogást keres rajtam: És mi az, hogy tanszoba a Kóson? Ott nem tanulnak, csak összecsapják a leckét! Mondom: tessenek megsasolni az osztályzatokat. Azokat nem én adom! De akkor is! Ne ott tanuljunk! Mondom, felfordulunk a hőségtől a teremben, ha csukva az ablak. Ha nyitva, akkor is, de még a zajt is el kell viselni, mert a kicsik már kint vannak az udvaron. És ordítanak. Mert az nekem is fél évembe került, hogy megtanítsam, elhitessem velük, hogy hangosnak lenni, és ordítani nem ugyanaz. És hangosnak sem kell feltétlenül lenni. De persze az udvaron az simán belefér. Viszont ilyen körülmények között a Kós a megoldás. Árnyékot adó fák, asztalok, székek. Megy az adok-kapok. (Zs. igh önkéntelen mimikai izmai vitustáncot járnak, igyekszem elkerülni a tekintetét, nehogy felröhögjek.) Főnök már meg se hallja? Nem reagál. Még. Azért azt is elmondja, hogy látszik, hogy jó páros vagyunk, remekül kiegészítjük egymást. Megköszöni az eddigi melót, kéri, hogy így csináljuk a továbbiakban is, kívánja nekünk, hogy ennél rosszabb ne legyen! Most erre mit kéne mondani? Persze, igyekszünk ám nagyon! Továbbra is. És akkor még egy utolsó félmondat: A Kóson nem lehet írásbeli leckét csinálni, a szóbelit nem tiltja, de nem is támogatja.

Akkor most én teljesen kész vagyok. A gyönyörűségtől. Mindenki mondjon, gondoljon, amit csak akar, ez a társaság mindent visz. Rengeteg meló van benne, de ez nem számít. Az eredmény önmagáért beszél. A hetedik a mennybe ment! Mint már többször mondtam, ilyen csapat egy életben csak egyszer. Ha egyáltalán...

Nyomás a kisdedekhez. Beszámoló a történtekről, elégedett nyögés! Míg mi lent múlattuk a drága időt, ők megcsinálták a leckét. Föciből dogát írtak, nincs feladat. Hurrá!!!! Irány a Kós! És ki jön szembe velünk? Persze, E. néni! És mondja is: Hiába a doga, el ne felejtsük, hogy országok és fővárosok. Nna, pont nem érdekel! A csoportok többségének nevelői ülve nyalnák a holdat a gyönyörűségtől, ha csak fele ennyire jó lenne az értékelésük. Ma azt kapják a drágáim, hogy „polgári engedetlenségi mozgalmat” játszunk. Nem halljuk meg az intelmeket, nem vesszük tudomásul, hogy ez lenne a kötelességünk. (Azért egy-kettő odajön, felmondja a felmondani valót, de nem esnek túlzásokba. Én meg nem bánom.) Háromnegyed hatkor vissza a suliba. Megbeszéljük, hogy csütörtökön „sajnos” ismét a Kóson lesz dolgunk. Vár bennünket Koller bácsi. Mert fagyit kell ennünk. Jó idő van, és ők jól megérdemlik ezt a fajta kényeztetést is.

Csütörtök. A reggeli fészbuk profilok „ellenőrzése” során szembesülnek azzal, hogy ma van a szülinapom. És gyanakodnak. Igaz vagy nem? Mert ők bizony nem mindig valós adatokkal regnálnak a közösségi portálokon. Pedig hányszor elmondtam, hogy bizonyos adatokat egyáltalán nem közlünk (lakcím, telefonszám), de a születési idejük legyen igaz. Mert sok kellemetlenségtől tudják magukat, illetve mi tudjuk őket megóvni ebben az esetben. (Pedofil, friss husit szerető „ismerősök” lekapcsolása, pl.) Na, mindegy, ha már megbizonyosodtak az adat valóságáról, felköszöntenek. Tábla telerajzolva, ölelések, puszihegyek. Jó ez ám nagyon! De a tökéletes ajándék a tegnapi értékelés. Általuk, „miattuk” az iskolavezetéstől. Tőlük, nekem. Gyors ebéd, a szokásos „pisi, kaki, puki, böfi, kézmosás” és irány a Kós. Lecke tényleg nincs, mert sok a beteg kolléga, szakos helyettesítés ritka, mint a fehér holló, föci pedig pénteken (még) nincs. ☺


Koller bácsi (Forrás: internet)

Koller bácsi cukija belül (Forrás: internet)

Koller bácsinál a tőlünk megszokott módon viselkednek. Köszönnek, beállnak a sorba, kérik a kedvelt ízű fagyit, megköszönik, elköszönnek és kimennek. Kint halkan beszélgetnek, a cuki vendégei pedig csak lesnek, hogy gyerekcsoport és így is lehet. Lehet hát! Fagyi projekt 15 perc alatt lezajlik. Jöhet a foci! A lányok sétálnak, ülnek a fűben, a padon, ki hol érzi jól magát, és beszélgetnek, zenét hallgatnak, viháncolnak. Óránként mindenki lejelentkezik. Háromnegyed hatkor balra el. Irány ismét a suli.

Pénteken gyors ebéd, könnyes búcsú. ☺ Hétfőn velük újra itt!

P.s.: Igazgatóválasztás egy óra alatt lezavarva. Egy jelölt, a jelenlegi. A pályázatával kapcsolatban néhány megjegyzés, kiegészítés, kérés. Személyét is támogatjuk. A felvetésekkel kapcsolatban válaszul néhány sematikus mondat. Megköszöni a hozzászólásokat. Szavazás. A pályázatát is, a személyét is nagy többséggel támogatta a testület. A labda a KLIK térfelén pattog. Őszintén reméljük, hogy a személyében nem lesz változás.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.09.
Lőrinc László: Esztelen öncsalás a történelemtanítás új kerettanterve
„Már az előző életemben sem hittem a reinkarnációban.” Nagyjából így érvel a sikerorientált történelemoktatás mellett a 9-12. osztályos gimnáziumi kerettanterv (KTT). Ami meglepő,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.09.
A gyerekekkel mi lesz?
Azok a gyerekek, akik meleg étkezést az iskolában kaptak eddig, most otthon esznek, ha van mit.A járvány idején a gyerekek a leginkább veszélyeztetett csoportot alkotják – nem egészségileg...
(Forrás: g7.hu)
--
2020.04.09.
Nem kötelező érettségiznie most annak, aki nem felvételizik
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) üdvözölte a javaslatot. Mint közleményükben írták, örülnek, hogy az oktatásért felelős akciócsoport elfogadta a PSZ korábbi javaslatát arról, hogy...
(Forrás: népszava)
--
2020.04.09.
Lazítsanak a buktatás feltételein - 25 helyett 20 százalék legyen a határ
Ha nem lesznek megajánlott jegyek, csak írásbeli vizsgák, akkor az elmaradó szóbeli vizsgákkal elmaradnak a javítási lehetőségek is idén. Hiszen a szóbelivel, eddig százalékokat javíthattak...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.09.
Csak írásbeli érettségi lehet idén
Ha a járványügyi helyzet lehetővé teszi, május 4-én elkezdődhet az érettségi - közölte Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár. Az oktatásért felelős akciócsoport azt javasolja...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.09.
Maruzsa: Nem lesznek szóbeli érettségik
AZ OKTATÁSI AKCIÓCSOPORT AZT JAVASOLJA, HOGY HA A JÁRVÁNYHELYZETBEN VAN RÁ MÓD, AKKOR ÉRDEMES AZ ÉRETTSÉGIT MEGSZERVEZNI.Javaslatuk szerint az előrehozott, valamint az érettségi bizonyítv...
(Forrás: index)
--
2020.04.07.
Lengyelországban Minecrafttal tartják karanténban a gyerekeket
Minecrafttal és mindenféle digitális programmal tartaná otthon a lengyel digitalizációs minisztérium a fiatalokat – írja a Mashable. Létre is hoztak egy weboldalt, ahol versenyeket hirdetnek...
(Forrás: index)
--
2020.04.06.
Befullad a távoktatás ott, ahol a hó végén eladják az okostelefont
Sok a feladat, a tanárok más-más platformot preferálnak, a lógós diákok még lógósabbak, az oktatókra több munka hárul. A távoktatás még a jól ellátott fővárosi iskolákban sem zökken...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.06.
Polgármester vagy pedellus viszi házhoz a tananyagot
A koronavírus-járvány miatt bezártak az oktatási intézmények, a jobb sorsú diákok számítógép mellett, chat-csatornát használva, a pedagógusok internetes jelenlétével folytatják a tanul...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek