OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. június 7.
» Hozzászólások (1)
Címkék:
         

Ki kapja az Év tanára díjat?

A Hebe Kft. már közel tíz éve szervez országos levelezőversenyeket. Ebben a tanévben 9000 diák versenyzett különböző tantárgyakból egyfordulós csapatversenyeinken valamint öt és háromfordulós tantárgyi versenyeinken. Úgy döntöttünk, megkérdezzük ezt a sok ezer gyereket, szerintük milyen a jó tanár.

Az Év tanára díjat ebben az évben alapítottuk. Célunk az volt, hogy kifejezzük tiszteletünket és nagyra becsülésünket azon tanárok iránt, akik áldozatos munkával foglalkoznak a gyerekekkel tanulmányi versenyeinken. Az Év tanára megtisztelő címet a diákok ajánlásai alapján ítéltük oda tantárgyanként egy-egy tanárnak, valamint a fődíjat, egy wellness utazást sorsolás alapján egy tanárnak. A díjakat ünnepélyes keretek között adtuk át Gödöllőn. Dr. Gémesi György, Gödöllő Város Polgármestere nyitotta meg a rendezvényt, a tanárok plakettet, ajándékot kaptak. Az eseményt egy rövid ebéd és városnézés zárta.

Összesen háromszáz diák adta le szavazatát. A diákoknak 4-5 mondatban meg kellett indokolni, miért nevezik az adott tanárt, majd konkrét példákat is fel kellett sorolniuk. A 300 diák által felsorolt tulajdonságokat összegyűjtöttük, és készítettünk egy rövid statisztikát. Nagyon érdekes, hogy a gyerekek által legfontosabbnak tartott és leggyakrabban említett tulajdonság nem mutattak nagy szórást.

A következő rangsor alakult ki a jó tanárt jellemző ismérvekből:

  • a legtöbbször említett tulajdonság a segítőkészség, támogatás: „lehet rá számítani minden helyzetben”,
  • „élmény” nyújtása: izgalmas, érdekes órák, megszeretteti, megeleveníti a tananyagot, tánc, bábozás, játékok,
  • modern és rendhagyó eszközöket is használ az oktatásban: interaktív tábla, csoportmunka, projektek, szerepjáték, kreatív játékok, filmnézés, PPT prezentáció, egyedi szemléltetés, CD hallgatás nyelvórákon,
  • a személyiség kisugárzása: szeret minket, szívvel-lélekkel, szeretettel tanít, bíztat bennünket, második anyánk, mindent megtesz értünk, megérti a gondjainkat, meglátja a legjobbat bennünk, együtt örül velünk, mindenkiben a legjobbat keresi, lelkesít, nem kiabál, nyugodt,
  • van humora, jókedvű,
  • differenciáltan fejleszt: a gyengékkel gyakorol, a tehetségeket fejleszti/ igyekszik mindenkiből a legtöbbet kihozni/versenyekre készít fel,
  • szigorú, de igazságos,
  • sok időt szán a gyerekekre: órán kívül, szabadidejében is foglalkozik a gyerekekkel, múzeumlátogatás, színházlátogatás, közös filmnézés, kirándulás,
  • személyes problémákkal is meg lehet keresni,
  • felkészült és türelmes,
  • jól magyaráz.

Óriási élmény volt számunkra ezeket az ajánlásokat olvasni. Megható és rendkívül lelkesítő volt, hogy ennyi kiváló ember tanítja a felnövő nemzedéket.

Most következzék néhány idézet a gyerekek indoklásaiból:

Az egész életünkre hatással lévő személy.

Határozott, szigorú, de nagyon igazságos. Szinte a második anyánk.

Örökké mosolygó szeme megnyugtatja a gyerekeket.

Szolid, szorgalmas és nyílt jellemével az életre nevel bennünket.

A mi iskolánk egy informatikai iskola, és fontosnak tartjuk, hogy van egy olyan tanárunk, aki a számítógép elől is képes elragadni a figyelmünket az irodalom felé. Példaképünk.

Hitt bennem, bíztatott, visszaadta az önbizalmamat.

Andrea néni az életre nevel minket! Azt kéri tőlünk számon, aminek a későbbiekben is hasznát vesszük.

Úgy gondolkodik, mint Galilei: „A gyerek feje nem edény, amit meg kell tölteni, hanem egy fáklya, amit lángra kell lobbantani.”

Miközben 3 kisgyerek várja otthon, fontos neki a mi sorsunk is. Osztálybulit szervez, moziba, kiállításra visz.

Amikor hozzá kerültem, nagyon rossz tanuló voltam – diszlexia miatt – de ő olyan sokat foglalkozott velem, hogy ma már versenyeken is részt veszek.

Ági néniben megvan a gyerekek iránti szeretet, többször kiállt mellettünk. A tudását is nagy szeretettel adja át. Ha gondunk van, vele mindent meg lehet beszélni.

Érdekli mások érzései, segít a bajban. Tudását változatosan adja át. Kreatív feladatokat ad.

Szereti a gyerekeket. Igazságos minden esetben. Sokat megtesz az osztályért. Elmegyünk kirándulni. Jó fej, vicces, mégis rendet tud tartani.

Tehetséggondozó. Következetes. Órák színesek. Szigorú, de nagyon vicces. Új trükköket ad a nyelvtanuláshoz. Mindig meghallgatja az ötleteinket. Érdekli, mi van velünk iskolán kívül.

Órákon csapatmunkát is végzünk. Óráin interaktív táblázni és filmet nézni is szoktunk. Nagyon jó hangulatban telik az óra. Érdekes feladatokat hoz az órára. A rosszalkodót kordában tartja.

Hatodik éve szerkeszti diákjaival az ország egyetlen angol nyelvű iskolaújságját, amelybe még a rajzokat is mi készítjük számítógéppel.

Amikor ételekről tanulunk, mindig főzünk.

Sajátos tanítási módszereivel le tudja egyszerűsíteni a tananyagot. Nagyban megkönnyíti ezzel a tanulást, és hatékonyabb is.

Lajos bácsi elvárja tőlünk, hogy ne legyünk lusták.

„Kati néni szigorú, de igazságos tanár. Céltudatos: nemcsak azt akarja, hogy jól beszéljük a nyelvet, hanem, hogy meg is szeressük azt.

Ő egy igazán becsületes és tisztalelkű ember, a diákversenyeken hagyja kibontakozni a gyerekeket. Vicces és minden szomorú diákot megvigasztal bármi áron. Ő a mi Hédi nénink, akit szerencsére nehezen felejt el az ember.

Missziónknak tekintjük, hogy ennek a felmérésnek az eredményeit nyilvánosságra hozzuk. El fogjuk küldeni elemzésünket a tankerületek vezetőinek és a különböző szakmai internetes portáloknak.

Zárszóként Vekerdy Tamást idézem:

„A tanároknak is azt tanácsolom, legyenek hitelesek: A jó tanár élvezi a tanítást, szóba áll a gyerekekkel, ha kell vitatkozik velük, és nem zavarja őket sem a kisgyerek, sem a kamasz. A tárgyi tudás is fontos, de nem az a lényeg.”

Kraulis Mónika

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Fülöp Hajnalka | 2015. június 14.
Nagyon jó ez az összeállítás. tényleg fontosak ezek az ismérvek! A tanárok nevét is lehet tudni?
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek