OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. június 9.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

28. Az utolsókat rúgjuk. Még nem egymásba.

2015. május 29.

Hihetetlenül jól érezték magukat Ópusztaszeren. Meséltek is volna, ha… Ha nem kellene gőzerővel a tanév végére koncentrálni. Jobb helyeken ilyenkor már „tematikus” heteket tartanak vagy valami olyan programsorozat van, ami nem nyomja agyon a gyerekeket ebben a hőségben. Mi, a magunk részéről a kémia témazáróra készülünk, mert a tanerő gyakori betegeskedése miatt nincs jegyük. Persze biológiából sincs, tehát felköthetjük a gatyát. Igaz, biológiából „csak” feleltetés várható. (A kémiát múlt héten kellett volna megírni, de a hét elején megint nem volt a tanár néni, a hét végén pedig a kisdedek léptek olajra. Igazoltan, jutalomból. ☺) Aki irodalomból gondolná a javítást, annak egy vagy két vers megtanulása a feladat. Ott figyel a fizika tz. is, valamint a töri. És persze, el ne felejtsük a köznevelés kiemelt tantárgyát, a földrajzot. Nem mellesleg vadul hajtogatnak. Már nem liliomot, hanem valami mást. Ez utóbbiból mindössze 500 darab kell, mert 600 liliom feje kész. Tehát akkor még 500 „más” + 1100 szár. Erre még két(???) hetünk van. A Diákdáridóra is el kellene kezdeni a gyakorlást. Már tudjuk, hogy mit akarunk, nagy kérdés, hogy működik-e?

Kedden elmaradt a föci óra, mert nem volt bent E. néni. Csütörtökön meg mi nem leszünk, mert agyarászhoz megy a csoport. Három napos gyász elrendelve! :D Nos, akkor tehát a 16 kérdés kémiából. 10 lesz a dolgozatban. Szerdára végeznünk kell, mert megírjuk, nem lehet megúszni.

És akkor kipróbáljuk a Diákdáridóra szánt produkciót is. Első olvasat. Az elképzelés szerint minden baba fején lesz egy doboz, amin valamelyik kolléga arcképe díszeleg. A „Fáj a fejem” című PaDödő nótára táncolnak. Nincs kötött koreográfia, (időhiány!) mindenki úgy és azt nyomja, amit érez. (Engedélyek a kollégáktól begyűjtve. Jellemző, hogy mindenki kapásból igent mond, kivéve E. nénit, aki arról érdeklődik, hogy „de ugye, nem köpköditek meg?” Mégis mit gondol? Nem megalázni akarunk, hanem valami vicceset csinálni, hogy hadd röhögjenek mások is. Nem rajtunk, velünk. Igazgató bácsi is, Z. bácsival mi is része vagyunk ennek.) Még nincs meg a legfontosabb kellék, még nem tudjuk, hogy ki kinek a fején regnál, de az első kísérlet nagyon bíztató. Lazításként ennyi, a főcsapás iránya a kémia! Gyűrjük, ismételjük, nekem már tele a virágoskert, de R. kivételével hősiesen tűrik! Ő már rég elvesztett minden fonalat, nem csak a kémiát. Ezt még tudnánk is tolerálni, de megint előjön a szakértői vélemény általa értelmezett módon: úgysem bukik. Tán még ezt is benyelnénk (én nem szívesen), de nem hagyja, hogy legalább a többiek haladjanak. Kiküldöm, garázdálkodjon a folyosón, ha van kivel. De kettesben marad a kémia könyvével. Ül üveges szemekkel a könyv fölött, de a csoport érdeke mindent visz. A többiekkel a végére érünk, most mindenki annyit tud, amennyire csak képes. Nem lehet baj! Nem is lesz!


Sok tanulnivalóm van. Nos hát....

Megírták a kémiát, jól sikerült! A fizika tz. rajtaütés szerűen érkezett, péntekre várták! Van ilyen, ezt bizony be kell nyelni! P. bácsi nem szokott buktatni, ha a kölök valami nagyon halvány érdeklődést mutat, ha nem zavarja a többieket. Nincs nagy dráma fizika-ügyileg. Közben megdumálom O. bácsit, hogy ajánlja meg a kis drágáknak: mindenki megírja a záró dogát, de csak annak írja be a jegyet, aki kéri. Így is vadul tanulunk, de kevésbé stresszes. Összefoglalás, feszült figyelem, majd óra végén érkezik O. bácsi ajánlata. Hatalmas detonációval esik le a kő a kis szívecskéjükről. Fellélegeznek. Ráérünk, jövő héten csütörtökön lesz a nagy nap. :D Azért a verstanulás sem felejtődik el, mindenki küzd.

Rövid próba, egyre szórakoztatóbb a látvány. Z. bácsi mint ötletgazda elégedetten mosolyog, én fetrengek a röhögéstől.

Csütörtök délelőtt fogászat. Lelkiismeretes a fogorvos, amit azonnal meg tud csinálni, megcsinálja. Az utolsó órára érkeznek vissza, a kolléga nem szekálja őket.

Újabb próba, de most már úgy, hogy mindenki kiválasztja, kinek a fejét szeretné viselni. Egy kérésünk van: Igazgató bácsi feje P. feje helyén legyen, mert ő az egésznek a lelke, motorja, hihetetlen, ahogy tolja. Fuldokolva röhögök. Ha nem betegszik meg mint farsangkor, ha nem rúgják le a tanár-diák meccsen, ha nem sérül meg a rugby edzésen, ha jó kedve lesz, akkor tarolunk!

Pénteken „Tóték”. Dobozolunk. Fotók kinyomtatva, méretre készülnek a doboz-fejek. És a virág fejek is.

Ukázba adom, hogy a hét végén mindenki óvja egészségét, testi épségét, mert minden „fejre” szükségünk van. Viszlát puszik, ölelések kiosztva, begyűjtve, mehetnek haza.

Szombaton öten Esztergomban mennek a rugby egyesülettel. Meccsek is lesznek, retteghetek, hogy ne háborús sebesültek, hanem hetedikes kisdedek érkezzenek hétfőn.

U.i. Mindenki él, mindenki jól van. Besöpörtek egy első és egy negyedik helyezést. Ez jóóóóóóóóóóóó!!!!!

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.03.18.
L. Ritók Nóra: Szegregációs körkép
Az intézkedések, próbálkozások leginkább az Uniónak szóló látszatok. Az Antiszegregációs Kerekasztallal kezdődött, aminek csak a kirakathatását lehetett értelmezni, kommunikálni azt,...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.03.18.
Az EMMI támogat egy képzést, ahol a jelentkezők vállalják, hogy nem írnak fel fogamzásgátlót
A pályázóknak motivációs levelet kell írniuk és be kell másolniuk még a lakcímkártyájukat is. Ezenfelül kötelezően ki kell tölteni egy szándéknyilatkozatot, amely szerint vállalják...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.03.18.
Megkezdődött a fenntarthatósági témahét
A Parlamentben megtartott hétfői nyitórendezvényen Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára elmondta: idén mintegy 1500 intézmény kapcsolódik be, kétszer annyi, mint négy évvel ezel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.03.18.
Egymilliárdból turbózná fel Schmidt Mária alapítványa az '56-ról szóló töriórákat
Tavaly májusban ért véget az 1956-osemlékévhez kapcsolódó tanárképzési program, a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány szerint azonban ennyi...
(Forrás: Népszava)
--
2019.03.18.
Átalakítják a szakképzést: az iparkamara szerint rengeteg technikusra van szükség
Bihall Tamás azt követően nyilatkozott az MTI-nek, hogy Palkovics László innovációs és technológiai miniszter bejelentette a technikumok bevezetését is tartalmazó Szakképzés 4.0 stratégia...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
Ezért (is) éri meg felsőoktatási szakképzést végezni
Az már régóta nem kérdés, hogy a 2020-as felvételin már csak az kerülhet be alap- vagy osztatlan szakra, aki legalább egy tárgyból emelt szintű érettségit tesz, emellett van egy – legal...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
Egyre több komoly ellensége van az oltásellenességnek
A Facebook oltásellenesség elleni lépéseit taglalja az RTL Klub Híradójának anyaga, a cég ilyen irányú döntéséről már a hvg.hu is beszámolt, ahogy a YouTube ugyanilyen szankciójáról...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.18.
Nyári táborok: új trend, hogy a külföldön élő magyarok hazaküldik a gyereket nyárra
Sok szülő már most érdeklődik gyerekének nyári táborra, az ilyen előfoglalásból 20 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor, írja a Táborfigyelő portál közleménye. Egyre több megh...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.14.
Mire megérkezik a béremelés, nem lesz ki átvegye
De milyen vonzó perspektívát lehet a fiataloknak kínálni az ösztöndíjprogram mellett? A tanári fizetések továbbra sem vonzóak. Az Orbán-kormány 2013-ban vezette be a pedagógus életpályamodellt...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek