OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. június 14.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

29. „Fáj a fejem, nem tudom, hogy mit akarok, hülye vagyok egészen”1

2015. június 5.

Már csak két hét! Ki kell bírnunk! Nem lesz egyszerű, de mi elpusztíthatatlanok vagyunk. És azok is maradunk. ☺

Le kell adnunk az összes tankönyvet, munkafüzetet. Jó vicc, de akkor miből tanulnak? Mindegy, leadjuk kedden és kész az ideológia: nincs miből készülni! Ehhez képest R. néni közölte, hogy ő a múlt héten mégsem tudott feleltetni, de majd a héten, mert mint azt már tudjuk, nincs jegyük! Elborult az agyam, a legendás „türelmem” köddé foszlott. A legbűbájosabb modoromban emlékeztettem, hogy mi általában bent voltunk, ő volt az, aki nem jött. Oldja meg! Próbáljon jegyeket adni órai munkára. Röhej, hogy mindenki a témazáró (tz). osztályzatokat tartja értékelésre alkalmas számonkérésnek. Órai munkáért kevesen adnak érdemjegyet. Na, ordibáltam egy keveset, elmondtam, hogy pénteken Dáridó, amire csak a nem létező szabadidőben lehet készülni, ballagtatás a jövő héten, amit szintén ugyan abban a nem létező szabadidőben kell előkészíteni, leadtuk a tankönyveket. Le lehet rólunk koccanni. Nem mellesleg csütörtökön a megbeszélt töri tz, szóval lehet tanácsot adni, hogy a nap 24 órájából hogyan használhatnánk fel 48-at. R. néni kicsit elszomorodott, de szerintem megértette a problémámat.

Virághajtogatás minden szabad percben, közben „fejpróba”, immáron a fotók is felragasztva. Mindenkinek mindene mindennel telve vagyon, már alig vonszolják magukat, a próbák katasztrofálisak. Mondják a kis drágák, hogy a belük lóg, nincs hangulatuk, de ígérik, hogy péntekre minden a legnagyobb rendben lesz. Úgy legyen!

Kedden még a föci is ott figyel, szerdán elméletileg biosz feleltetés, csütörtökön töri tz, még egy föci óra, pénteken Dáridó. Hétfőn és szerdán délután még ketten felelhetnek „önként és dalolva” földrajzból vagy vállalhatják a pótvizsgát. De belefér, mert „úgysem csinálnak semmit”. Szerintem se.

Kedd délelőtt abszolválva, délután nem tartunk igazi tanszobát, de dolgozunk a töri projekten. Aki nem hajtogat, azzal közösen tanulunk. Hangosan, hogy a kézműves mesterek is jól hallják. Délután ötkor már használhatatlanok. Lazításként próbálunk a dobozokkal. Vinnyogva röhögnek, oldódik a feszültség. Tudják, most lehet röhögni, a bemutatón nekik halál komolyan kell végig csinálniuk, hogy a közönség ne rajtuk, hanem a produkción röhögjön. Hat után a három legügyesebb kis drága Z. bácsival folytatja a félbehagyott munkát.

Szerdán mégse felelnek, mert már megint közbejött valami. Röhej, komolyan! Mindegy, már lassan megszokjuk. Mindenhol színes papírvirágokat látunk, lehet hogy meghibbantunk? Pedig nem is hajtogatunk, mert töri doga érkezése várható. Totálkárosak, de ez van!

Este még szerzek jogtiszta zenét abban a hiszemben, hogy ez így tisztességes, ráadásul ha felkerül a Youtube-ra, akkor nem lesz probléma. (De lesz, ez hamarosan kiderül, mert az csak arra jogosít, hogy a suliban meghallgassuk. Szombaton már tudjuk, hogy a videónkról az Y. leszedte a hangsávot. Zenés, táncos produkció nééééééééééémán! Most akkor mi van? A kollégám talált valami nem jogvédett zenét, de annak más a ritmusa, így nem olyan ütős, de legalább van hang.)

Csütörtökön délben Pedagógus Nap. Gyerekek énekelnek, édesek. Tanker néni levelének felolvasása. Őszintén kedves, égig magasztal minket. Ennyi. És a slusszpoén: mindez a töri óra alatt. De nem helyett, mert óracserével megoldódik. Írhatják!

Ma érkezett egy emilke: a Deák 17 Ifjúsági Galéria kétszer egy hetes művészeti tábort szervez. Reggel mennek, délután jönnek. Olyan tematikát állítottak össze, hogy még Z. bácsi is hanyatt vágta magát. Hűűűűű, ide el kell küldeni K-t, O-t és R-t. Igen ám, de csak 20 gyerkőcöt tudnak fogadni egyszerre. A jelentkezési lapok érkezési sorrendje dönt. Szülők értesítése, jelentkezési lapok aláíratása, de SOS, mert lemaradunk, ha nem mi leszünk a leggyorsabbak.

Holnap Dáridó, tanszoba nincs, van próba, hajtogatás, próba, hajtogatás, hajtogatás, hajtogatás. Már kész az 1100 virág, most akkor 1100 szár kell. Meg persze a meglepi dekoráció. 14 hatalmas, tovaszálló madár. Ez se az én ötletem, bármennyire meglepő is. (Haha, aki ismer…) Z. bácsi már megint nem bírt aludni. De erről már írtam régebben. Hajtogatás nem lesz, mert ilyen méretben ez egyszerűen nem működik. Nem féltem Z. bácsit, ki fogja találni! Mint mindig! És brutál jó lesz! Mint mindig.

Pénteken délelőtt tanár-diák foci. Ugye nem kell mondanom, hogy két hadirokkantunk nő. Az egyikük, naná, hogy P! Pedig ő a motorja az egésznek. Két egész órája van arra, hogy csinálja!

Nagyon édesek voltak, baromi jól tolták! Élvezték is. Mi tudjuk, hogy a fejekhez milyen habitusú kolléga tartozik, ezért nekünk nagyon vicces, ha egy végtelenül nyugodt, tanár „esze nélkül” ugrál, vagy egy 130 kilós kolléga szinte őrjöngve ropja. Fogalmam sincs, hogy egy „szűz szem” szórakoztatónak tartja-e. A kollégáknak minden esetre tetszett. És nem csak az érintetteknek! (A sztori: A kisedeknek tele a virágos kertje. Mindennel, mindenkivel. Le akarnának lépni, ezért megkeresik A. „dottornénit”, mondván, fáj a fejük. A. néni persze már rutinos. Nem hagyja magát! De a kis drágák sem! Megegyeznek a fejcserében.)

Azért nehogy már valaki azt képzelje, hogy mindennel készen vagyunk! R. néni a program végeztével még kinyomja magából: mindenki kap egy jegyet az órai munkájára, de háromnak(!!!) még így sincs meg a minimális három osztályzata. Ők felelnek hétfőn. Ne izguljak, könnyű lesz, nem is kell külön készülniük. Öt perc lesz az egész. Nem izgulok. Dühöngök. Nem fogok vitatkozni, mert az utolsó hetet már guggolva is kibírjuk. Még R. néni idióta ötletével súlyosbítva is.

1Pa-Dö-Dö

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.08.
Gyarmathy Éva: Boldogtalan tanórák helyett...
A magyar oktatás továbbra sem képes lépést tartani a 21. századi változásokkal, a gyerekek idegrendszerének és életmódjának jelentős átalakulásával, az információs forradalommal, az...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Radó Péter. PISA 2018: Hol a gödör alja?
Összefoglalva: az egyetlen jó hír az, hogy a magyar közoktatás eredményességének zuhanása pillanatnyilag leállt. Javulásnak azonban nyoma sincs, a közoktatás minősége és esélykiegyenl...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Hat ok, amiért a mikroiskolák újraírhatják a jövő oktatás|át
El lehet indítani 30 millióból is egy iskolát, vagy 3 milliárdot kell rá költeni? Újra lehet-e gondolni az oktatást egy innovatív módszerrel egy 20 fős csoportban, vagy 200 gyerek alatt ne...
(Forrás: Budapest School)
--
2019.12.07.
A hat- és nyolcosztályos gimnáziumok csak az elit számára elérhetőek?
z iskolai szegregáció már az általános iskolában megjelenik, a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokba döntően csak a jobb helyzetű családok gyerekei kerülnek be - derül ki egy friss kutat...
(Forrás: eduline)
--
2019.12.07.
A köznevelési tárca valós érvek alapján dönt az iskolaérettségi vizsgálatról
Korábban Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Kütyüfüggő generációt nevelünk
A 2010 után született alfa generáció tagjai minden eddiginél korábban, már egyéves koruk körül használni kezdik az érintőképernyős digitális eszközöket, sőt a négyévesnél idősebbek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Az ombudsman szerint nem feltétlen kellene még 6 évesen iskolába mennie a gyerekne
Az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktárcától Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa....
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.05.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
A Pedagógusok Szakszervezete felmérést készített a tanárok munkaterheléséről. Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témá...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.12.05.
Rossz jegy miatt késelhette meg tanárnőjét a győri középiskola jó tanuló diákja
az elkövető egy nagyon jó tanuló tizedikes fiú, aki most hármast kapott a dolgozatára, ezért támadt késsel a tanárára. Ezt az Indexnek is többen megerősítették, hozzáfűzve, hogy a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek