OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. június 14.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

29. „Fáj a fejem, nem tudom, hogy mit akarok, hülye vagyok egészen”1

2015. június 5.

Már csak két hét! Ki kell bírnunk! Nem lesz egyszerű, de mi elpusztíthatatlanok vagyunk. És azok is maradunk. ☺

Le kell adnunk az összes tankönyvet, munkafüzetet. Jó vicc, de akkor miből tanulnak? Mindegy, leadjuk kedden és kész az ideológia: nincs miből készülni! Ehhez képest R. néni közölte, hogy ő a múlt héten mégsem tudott feleltetni, de majd a héten, mert mint azt már tudjuk, nincs jegyük! Elborult az agyam, a legendás „türelmem” köddé foszlott. A legbűbájosabb modoromban emlékeztettem, hogy mi általában bent voltunk, ő volt az, aki nem jött. Oldja meg! Próbáljon jegyeket adni órai munkára. Röhej, hogy mindenki a témazáró (tz). osztályzatokat tartja értékelésre alkalmas számonkérésnek. Órai munkáért kevesen adnak érdemjegyet. Na, ordibáltam egy keveset, elmondtam, hogy pénteken Dáridó, amire csak a nem létező szabadidőben lehet készülni, ballagtatás a jövő héten, amit szintén ugyan abban a nem létező szabadidőben kell előkészíteni, leadtuk a tankönyveket. Le lehet rólunk koccanni. Nem mellesleg csütörtökön a megbeszélt töri tz, szóval lehet tanácsot adni, hogy a nap 24 órájából hogyan használhatnánk fel 48-at. R. néni kicsit elszomorodott, de szerintem megértette a problémámat.

Virághajtogatás minden szabad percben, közben „fejpróba”, immáron a fotók is felragasztva. Mindenkinek mindene mindennel telve vagyon, már alig vonszolják magukat, a próbák katasztrofálisak. Mondják a kis drágák, hogy a belük lóg, nincs hangulatuk, de ígérik, hogy péntekre minden a legnagyobb rendben lesz. Úgy legyen!

Kedden még a föci is ott figyel, szerdán elméletileg biosz feleltetés, csütörtökön töri tz, még egy föci óra, pénteken Dáridó. Hétfőn és szerdán délután még ketten felelhetnek „önként és dalolva” földrajzból vagy vállalhatják a pótvizsgát. De belefér, mert „úgysem csinálnak semmit”. Szerintem se.

Kedd délelőtt abszolválva, délután nem tartunk igazi tanszobát, de dolgozunk a töri projekten. Aki nem hajtogat, azzal közösen tanulunk. Hangosan, hogy a kézműves mesterek is jól hallják. Délután ötkor már használhatatlanok. Lazításként próbálunk a dobozokkal. Vinnyogva röhögnek, oldódik a feszültség. Tudják, most lehet röhögni, a bemutatón nekik halál komolyan kell végig csinálniuk, hogy a közönség ne rajtuk, hanem a produkción röhögjön. Hat után a három legügyesebb kis drága Z. bácsival folytatja a félbehagyott munkát.

Szerdán mégse felelnek, mert már megint közbejött valami. Röhej, komolyan! Mindegy, már lassan megszokjuk. Mindenhol színes papírvirágokat látunk, lehet hogy meghibbantunk? Pedig nem is hajtogatunk, mert töri doga érkezése várható. Totálkárosak, de ez van!

Este még szerzek jogtiszta zenét abban a hiszemben, hogy ez így tisztességes, ráadásul ha felkerül a Youtube-ra, akkor nem lesz probléma. (De lesz, ez hamarosan kiderül, mert az csak arra jogosít, hogy a suliban meghallgassuk. Szombaton már tudjuk, hogy a videónkról az Y. leszedte a hangsávot. Zenés, táncos produkció nééééééééééémán! Most akkor mi van? A kollégám talált valami nem jogvédett zenét, de annak más a ritmusa, így nem olyan ütős, de legalább van hang.)

Csütörtökön délben Pedagógus Nap. Gyerekek énekelnek, édesek. Tanker néni levelének felolvasása. Őszintén kedves, égig magasztal minket. Ennyi. És a slusszpoén: mindez a töri óra alatt. De nem helyett, mert óracserével megoldódik. Írhatják!

Ma érkezett egy emilke: a Deák 17 Ifjúsági Galéria kétszer egy hetes művészeti tábort szervez. Reggel mennek, délután jönnek. Olyan tematikát állítottak össze, hogy még Z. bácsi is hanyatt vágta magát. Hűűűűű, ide el kell küldeni K-t, O-t és R-t. Igen ám, de csak 20 gyerkőcöt tudnak fogadni egyszerre. A jelentkezési lapok érkezési sorrendje dönt. Szülők értesítése, jelentkezési lapok aláíratása, de SOS, mert lemaradunk, ha nem mi leszünk a leggyorsabbak.

Holnap Dáridó, tanszoba nincs, van próba, hajtogatás, próba, hajtogatás, hajtogatás, hajtogatás. Már kész az 1100 virág, most akkor 1100 szár kell. Meg persze a meglepi dekoráció. 14 hatalmas, tovaszálló madár. Ez se az én ötletem, bármennyire meglepő is. (Haha, aki ismer…) Z. bácsi már megint nem bírt aludni. De erről már írtam régebben. Hajtogatás nem lesz, mert ilyen méretben ez egyszerűen nem működik. Nem féltem Z. bácsit, ki fogja találni! Mint mindig! És brutál jó lesz! Mint mindig.

Pénteken délelőtt tanár-diák foci. Ugye nem kell mondanom, hogy két hadirokkantunk nő. Az egyikük, naná, hogy P! Pedig ő a motorja az egésznek. Két egész órája van arra, hogy csinálja!

Nagyon édesek voltak, baromi jól tolták! Élvezték is. Mi tudjuk, hogy a fejekhez milyen habitusú kolléga tartozik, ezért nekünk nagyon vicces, ha egy végtelenül nyugodt, tanár „esze nélkül” ugrál, vagy egy 130 kilós kolléga szinte őrjöngve ropja. Fogalmam sincs, hogy egy „szűz szem” szórakoztatónak tartja-e. A kollégáknak minden esetre tetszett. És nem csak az érintetteknek! (A sztori: A kisedeknek tele a virágos kertje. Mindennel, mindenkivel. Le akarnának lépni, ezért megkeresik A. „dottornénit”, mondván, fáj a fejük. A. néni persze már rutinos. Nem hagyja magát! De a kis drágák sem! Megegyeznek a fejcserében.)

Azért nehogy már valaki azt képzelje, hogy mindennel készen vagyunk! R. néni a program végeztével még kinyomja magából: mindenki kap egy jegyet az órai munkájára, de háromnak(!!!) még így sincs meg a minimális három osztályzata. Ők felelnek hétfőn. Ne izguljak, könnyű lesz, nem is kell külön készülniük. Öt perc lesz az egész. Nem izgulok. Dühöngök. Nem fogok vitatkozni, mert az utolsó hetet már guggolva is kibírjuk. Még R. néni idióta ötletével súlyosbítva is.

1Pa-Dö-Dö

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.03.22.
Tárgyalni fog a kártalanításról a kormány a tankönyvesekkel
Kártérítést kell fizetnie a kormánynak azoknak a tankönyvterjesztő cégeknek, amelyeket az uniós bíróság ítélete szerint megkárosított. Az Emberi Jogok Európai Bírósága kedden joger...
(Forrás: Infostart)
--
2019.03.22.
Partizánakcióznak a magán-tankönyvkiadók
Április 1-jén lesz nyilvános a 2019-20-as hivatalos tankönyvjegyzék, amit az Oktatási Hivatal ad ki, az állami tankönyvterjesztő Kello elektronikus felületén lehet belőlük rendelni. Az id...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.22.
Jogerős a strasbourgi tankönyvpiaci bukta, félmilliárdot is fizethet az állam
Az elsőfokú ítélet szerint a hatóságok ezzel megsértették az Emberi Jogok Európai Egyezményének a magántulajdon védelméről szóló cikkét. A magyar állam fellebbezést nyújtott be a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.21.
Mindenre felkészül a CEU – az egyetemi közösség előtt beszélt a rektor
Egy lépéssel közelebb került a CEU ahhoz, hogy valóban Budapesten maradhasson. A szavakon túl már papírjuk is van arról, hogy folytathatják a kutatást és az oktatást a magyar fővárosban...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.19.
Schmidt Mária wellness-szállókban képezné tovább a történelemtanárokat 1956-ról
A továbbképzés fejenként 200 ezer forintba kerül majd. A Schmidt Mária főigazgató vezette Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány nettó egymilli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.19.
„Kész átverés show” – Tényleg akkora siker a pedagógus-életpályamodell?
Az államtitkári nyilatkozat rengeteg felháborodott tanárt késztetett ara, hogy kifejtse véleményét a pedagógus-életpályarendszerről. Már korábban idéztük azt a szakgimnáziumi tanárt,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.19.
Taigetosz-törvény: döntött az Alkotmánybíróság, nem így kellett volna változtatn
Az Ab 53 országgyűlési képviselő indítványára vizsgálta a nemzeti köznevelésről szóló törvény módosítását. A korábbi szabályozás szakértői vélemény alapján még minden tanul...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.19.
Jogerős a strasbourgi elmarasztalás a tankönypiac monopolizálása miatt
A strasbourgi székhelyű törvényszék októberben első fokon helyt adott a felperesek - a Könyv-Tár Kft., a Suli-Könyv Kft. és a Tankönyv-Ker Bt. - panaszának, akik a magyarországi tankönyvkiad...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
L. Ritók Nóra: Szegregációs körkép
Az intézkedések, próbálkozások leginkább az Uniónak szóló látszatok. Az Antiszegregációs Kerekasztallal kezdődött, aminek csak a kirakathatását lehetett értelmezni, kommunikálni azt,...
(Forrás: tani-tani online)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek