OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. június 18.
» Hozzászólások (4)
Címkék:
     

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

30. Vakációóóóóóóóó!!!

2015. június 12.

És eljött a várva várt(???) utolsó hét is! A Dáridó jól sikerült, már „csak” az öt percesre ígért biosz feleltetés és a ballagtatás van hátra. Osztálykirándulással súlyosbítva. Viszont mi nem írunk német kompetencia dogát. Majd jövőre.

Ebéd után a három baba elindul R. nénihez. Lepattannak. Majd négykor, most nem ér rá, mert kint hűsöl a hatodikkal a Kóson. Mit számít, hogy lenne más dolgunk is, tudomásul vesszük a verdiktet. Akkor talán hajtogassunk! Ja, már nem hajtogatunk, mert a szárakat sodorni kell! Hát, akkor sodorjunk! És persze össze is tűzzük a szárakat a virágokkal, hogy tuti rendben legyen! Vadul dolgozik mindenki, mert ezt még tán én is meg tudnám csinálni. Négykor három kisded balra el. Öt perc! Egy óra múlva lemegyek, mert el nem tudom képzelni, hol lehetnek a kis drágák! Nyugi, nem mentek világgá! Megvan mind! R. néni mosolyogva kínozza őket, mert nem hozzák a „kötelezőt”. Próbálom magyarázni, hogy fáradtak, elcsigázottak, kimerültek, melegük van. R. néni mosolyog, bólogat, láthatóan nem érdekli. (Hol van már az év eleji megértő, új tanár néni!) Rögtön mennek, mondja bájosan, majd még fél órát szekálja a három szerencsétlen kölyköt. Hát, jó! Ez is megvan! Nem számít! Holnap strand!

Kedden reggel irány a Csepeli Strand! Erre várnak már két éve, mert O. néni hallani nem akart róla. Z. bácsi és én persze engedünk az „erőszaknak”, hiszen megbízhatóak, megállapodás esetén kifejezetten szabálykövetők. Már reggel baromi meleg van, alig várják, hogy vízbe csobbanjanak.

Megállapodunk a szabályokban: még játékból sem nyomsz senkit a víz alá, figyeltek magatokra és egymásra is, kb. óránként kötelezően lejelentkeztek, stb. És a legfontosabb: ha az úszómester szól, azonnal abbahagyod, akármit is csináltál. Mert a strand veszélyes üzem, az úszómester a főnök.

Van velem 50+ faktorú, kifejezetten babáknak való naptej. Mielőtt vízbe mennek, kötelezően lekenem mindet. Ha kimásznak a habokból, újra és újra. O. vasárnap „alapozott” szanaszét van égve. D imádja vizet, tehát üzletet kötünk. Van nálam véletlenül egy UV-szűrős fehér póló. Ha bemegy a medencébe, bele kell bújnia. Ha kijön, leveheti. Nem vállalok nagy kockázatot, ki nem lehet robbantani a vízből. Csak akkor jön ki, amikor lejelentkezik. Naptejezés, ölelés, már megy is vissza. Becsülettel teljesíti a megállapodásunkat, így ázhat kedvére.

Háromig minden maga a tökély. Boldogan játszanak, néha esznek egy falatot, nem felejtik el a naptejet, de a szabályokat sem. És akkor érkezik fölénk néhány fekete felhő. Fél négykor leszakad az ég. Fedett helyre menekítjük a cuccot, aztán már ismét a vízben van mind. Már nem csak alul-fölül áznak, mert dörög, villámlik. Hangosba bemondják: nyomás ki a medencékből, mert életveszélyes. Csalódottak, de természetesen kijönnek. Vagy 40 percig tart az égi áldás, végül eláll az eső. Mire eszmélek, már mind újra a medencében van. ☺ 15 perc boldogság. És kezdődik minden újra. Medencéből ismét kiparancsolják őket. Nemzeti gyász. De az eső nagyon kitartóan ömlik. Lassan amúgy is indulnunk kéne. Kinyomom magamból a hét viccét: menjenek az öltözőbe, vegyenek száraz cuccot. Haha!!!! Elindulunk. Ömlik. Buszra szállunk. Ott legalább nem esik! Át kell szállnunk, tehát leszállunk erről a járgányról. A nyolcadikosok tudják a tutit, szólnak, hogy most! Sikerül két megállóval hamarabb a kelleténél, így a szakadó esőben Csepelen sétálunk. Nincs kedvem röhögni, pedig vicces. Megvan a megfelelő megálló, várjuk a buszt. És jőőőőőőőő. Felszállunk. És láss (érezz!!!) csodát! Működik a klíma! Mintha egy hűtőszekrényben lennénk. Jáááááááááájjjjjj!!!!! Megkérjük a sofőrt, kapcsolja már ki! Ó, azt nem tudja, hogyan kell, de befűt! Mire a célállomásra érünk, már majdnem megfelelő hőmérséklet. Sebaj! Beérünk, az ázott verebeket elküldjük meleg vízben zuhanyozni. Már van kedvünk röhögni is.

Szerda. Utolsó simítások a virágokon. Számlálás. 1158-an várják, hogy díszként végezzék. És a meglepi dekoráció még sehol! A madarak! z. bácsi már ezer félét kipróbált, de olyan hatalmas méretben, mint amire szükségünk lesz, egy se működik. Nem bírják el a saját súlyukat. ☹

„B”-terv. Kartonból kivágni, lefesteni. Lefesteni? Mivel? Falfestékkel. Telefon az otthoniaknak, hogy diszperzit kell! De izibe!!!! Madarak sablonja elkészült, rajzolnak, vágnak, dolgoznak az igazán ügyes kezűek. A többinek szabadfoglalkozás. És persze hiába a hőség, ők mindig tudnak enni. Éhesek. Hát jó! És három babucival elmegyek megrendelni a virágot. (1-1 szál a gyerekeknek, 1-1 csokor a három felnőttnek.) Utána még be kell szerezni némi ragasztót, mert a papírvirágoknak valahogy fel kell kerülni a megfelelő helyre.

És ha már arra járunk, veszünk valami ehetőt. Meleg szendvicset rendelnek. Hat kockakenyér, hat doboz meleg szendvics krém, fél kiló sajt. Talán elég lesz!

Mire visszaérkezünk, már hét madár kész. Akkor még hét kell, mert 14-en ballagnak (kirepülnek).

Konyhatündér kétbalkezes brigád gyártja a szendvicseket. Este hatra készen van az összes madárka, a kajapótlás romjainak eltakarítása van hátra. Mire azzal is készen vagyunk, már mehetnek is vacsizni. Csak hogy éhen ne haljanak! ☺

Közben megérkezik a festék is. Két ügyes, megbízható fiúgyermek boldogan vállalja, hogy lemázolják a madarakat. Mi már ahhoz nem kellünk, elengednek bennünket haza. ☺

A csütörtök lesz kemény. Amíg készen nem vagyunk… ☹

Egy órakor érkezik a kerületi Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnöke két zenésszel. Szombaton lesz egy rendezvény, E. énekelhet. De össze kell próbálni. I . is énekelni fog, tehát ott van a próbán, ő nyolcadikos. Fél kettőkor otthagyom őket, osztályozó értekezleten van jelenésem. A hetedik sima ügy, nincs vita. R. bukik kémiából és németből. Muszáj, mert azt hiszi, ha van szakvélemény, akkor nem kell még megpróbálni sem valamiféle értékelhetőt produkálni. És ez a kisebbik baj vele. A nagyobb, hogy azokat sem hagyja, akiknek van némi ingerenciája arra, hogy minimum elfogadhatóan, de lehetőleg (önmagukhoz képest) jól teljesítenek. Kemény lesz a nyara, de ezt csak magának köszönheti. Remélem, jövőre ilyen problémánk sem lesz.

Osztályozó után vissza a dalos pacsirtákhoz. Háromig tart a próba, irány a díszítő brigádhoz.

Kettőkor kezdtek díszíteni, mert akkor végeztek az ebéddel, illetve Z. bácsi akkorra ért fel az osztályozót követően. Nekiállnak. Alsó folyosó, felső folyosó, lépcsőház, a főbejárat, a nyolcadikosok tanterme. És a protokoll helyszín, a tornaterem. Dolgozik a csapat, de már megint éhesek! A tegnapi menü ismételhető, mondják bűbájosan. Akkor bevásárlás, pont annyi, mint tegnap. (Ötszöri étkezés van, plusz pótvacsi. Ehhez képest…) Alakul a dekoráció, szinte mindenki szorgalmasan dolgozik. (K. és M. úgy gondolja, nekik ezzel nincs dolguk. Z. bácsi és én kissé másképp. K-t hazazavarom a gyermekotthonba, M. sajnos marad, de le fogom vele kvittelni. Jövőre.

Este 9-kor minden virág a helyén, a nyolcadik terme is rendben. Tornaterem díszítése következik. 14 hatalmas madarat kell egy hatalmas belmagasságú teremben valahogy úgy elhelyezni, hogy mindenki számára egyértelmű legyen: a madárkák most repülnek ki a fészekből. A fészekhez szükséges borostyánt délután begyűjtöttük. Kezdődhet a legnagyobb kreativitást igénylő feladat. Itt már csak nyolc csúcs szuper kisded segítségét vesszük igénybe. Nincs 10 perce, hogy befejezték a pótvacsit, de már éhesek! És ki tudja, mikor végzünk. Z. bácsi vezényli a munkálatokat. Röhej, mintha nem magyarul beszélnének, de Z. és Z. bácsi értik egymást. A többiek, velem együtt hümmögnek. Aha. De fogalmunk sincs arról, mi van. Persze az utasításokat teljesítik a többiek. Addig én telefonálok az otthoniaknak. Ha segíteni szeretnének, ne tartsák magukat vissza. Sürgősen érkeztessenek az éhhalál küszöbén lévő munkásembereknek egy-egy wopper menüt. A telefon túloldalán elhaló hörgő hang hallatszik. Fél óra múlva érkezik az életmentő Norbi update. ☺ Háromnegyed 11-kor kész a dekoráció. Szerintem szuper. És akkor még semmit sem mondtam. Z. bácsi egy kincs. Nem is akármilyen!

A kis csapat leül enni. Olyan fáradtak, hogy a szemüket alig bírják nyitva tartani. De a menüt betolják persze. Megölelgetem, megcsókdosom őket, megköszönöm az emberfelettit. Negyed 12-kor már én is itthon vagyok.

Péntek. Nyolcra megyek, de előtte még be kell gyűjteni az virágokat. Hajnali kelés, irány a Kispiac. 14 szál csodaszép bordó szegfű, két női és egy férfi csokor vár rám. Irány a suli! Kisdedek felajzva, hulla fáradtan, de lelkesen folytatják a díszítést. Nincs már sok. A kapu, valamint a táblákra az idézetek felírása, rajzok elkészítése.

Szusszanásnyi szünet, átöltözés. Pisi, kaki, puki, böfi, kézmosás. Irány a tornaterem! Még egy utolsó hangpróba és jöhetnek a vendégek, az osztályok, és a főszereplők, a nyolcadikosok is.

Pontban délben kezdünk. Minden flottul megy, a kis tündérkéim édesek, aranyosak, fegyelmezettek. Ahogy szokták. Csak tudnám, miért imádom őket?

Igazgató bácsi jön, gratulál a dekorációhoz, a lebonyolításhoz. Ezt várta és nem okoztunk csalódást. A szervezést külön kiemeli. Köszönjük, iparkodtunk. ☺

Egy órakor vége, lebontják a dekorációt, fél kettőkor már esznek, kettőkor már csak ketten vannak. Z. és P. Az elmúlt egy hónapban emberfeletti teljesítményt nyújtottak. Elvisszük őket a Mekibe. Azt rendelnek, amit csak akarnak. El vannak ájulva a gyönyörűségtől, ilyen lehetőségük otthon nincs. De nagyon megérdemlik! Négy órakor már én is itthon vagyok.

Üzenetem a fészbuk csoportban:

„Helló Kis Drágák!

Ma megint nagyot virítottatok! Édesek, aranyosak voltatok! És nagyon fegyelmezettek

Mindenki dicsért benneteket. A dekorációtól is el voltak ájulva. Igen szép befejezése ez ennek az évnek.

Büszke vagyok, büszkék vagyunk rátok!

Ölelés néktek!”

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

OFOE | 2015. augusztus 3.
Kedves Marianna! A szerzővel ezen az e-mail címen tudsz kapcsolatba lépni: zsuhezsu@gmail.com
Nagy Marianna | 2015. augusztus 2.
Megtudhatnám ki a sorozat írója? Pedagógusként szeretném vele privátban felvenni a kapcsolatot. Köszönöm
OFOE | 2015. június 22.
Terveink szerint: igen. Örülünk, hogy tetszik.
AK | 2015. június 22.
Emiatt sajnálom csak, hogy vége a tanévnek, mindig vártam a folytatást. Jövőre is lesz?
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.31.
Húsz oktatási és civil szervezet kéri az új alaptanterv bevezetésének halasztását
Több mint húsz szakszervezet és közoktatásban aktív civil szervezet írta alá azt a nyílt levelet, amely az új NAT halasztása mellett azt is kéri, hogy legyen szava az érintetteknek az éretts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
NAT-hatás: látatlanban kell tankönyvet rendelni
Úgy kell megrendelniük az idén szeptemberben bevezetésre kerülő új Nemzeti alaptantervhez (NAT) illeszkedő tankönyveket az iskoláknak, hogy azok még el sem készültek – derült ki a Könyvt...
(Forrás: Népszava)
--
2020.03.31.
Tantárgyak az iskolában? Ugyan, felejtsük el!
Nem fognak teljesen megszűnni a hagyományos tantárgyak a finn iskolákban sem, de egyre nagyobb teret kap a témaközpontú, gyakorlati helyzetekhez alkalmazkodó oktatás. A finn reformerek szerint...
(Forrás: index)
--
2020.03.31.
Szülői Hang: vonják vissza a hatévesek beiskolázásának új rendszerét
A Szülői Hang Közösség felmérést végzett az iskolaérettség elbírálásának új rendszeréről az érintett szülőkkel, az adatokkal pedig a szakmai egyeztetésekhez szeretnének hozzájá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
Az egész ország rákattant, de nem távoktatás, ami most zajlik. Hogy mi ezzel a baj?
Bár több intézmény évek, sőt évtizedek óta kísérletezik az oktatás bizonyos elemeinek virtualizálásával, az országban most zajló hirtelen átállásra senki nem volt felkészülve. A Szegedi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
Jelentés a perifériáról: „A szülők és a pedagógusok viszik a hátukon a rendszert”
Németh Katalinnal, a Pécsi József Nádor Gimnázium és Szakképző Iskola igazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen problémákba ütközhet a digitális távoktatás egy hátrányos helyzet...
(Forrás: Pécs ma)
--
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek